Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po prostu 530d jest więcej, a 530i jest jak na lekarstwo

najbardziej trafna opinia....

identyczna z tą ze kobiety powoduja mniej wypadków:)

 

moment ... moment,

 

a takich Audi A6 3.0 TDi to niby mało jeździ :?: :idea:

 

Jest sporo ogłoszeń (w Niemczech) BMW 530d, gdzie dla przebiegu rzędu 30-80tkm mowa jest już o wymianie silnika :!: Ja bym nie bagatelizował tego tematu tak do końca, jak sugeruje to powyższy cytat :8)

 

Ja nie wiem jaki powód wymian tych silników, ale liczy się sam fakt. Bądż co bądź jest to jednak negatywna informacja, nawet jakby było to 8-przypadków. Bo na tyle sam się natknąlem na mobile.de czy autoscout24.de

 

Sam mam interes kupić to lub tamto, i przyznaję że BMW bardziej mi się podoba (zewnętrznie + silnik + walory jezdne), ale NIE podobają mi się właśnie te informacje o wymianach silników :cry:

 

Warto poczytać opinie innych, choćby u nas np. na autocentrum.pl :

 

1) viola_jarek@[email protected]

--------------------------------

Seria 5 /E60/ Sedan, 530 i 231KM, 2005 r.,

Jak na samochód wartości 360 000 zł , kupiony nowy na zamówienie i wymiana silnika po przejechaniu 38 000 km - mówi samo za siebie ...

 

2) bart1000

--------------

To moje drugie E60. Pierwsze 530d to byla tragedia, z powazniejszych awarii nalezy powiedziec o wymianie skrzyni biegow po 1000km przbiegu!!! lub dwukrotnej wymianie turbosprezarki (raz z powodu awarii lopatek drugi raz sie rozciekla).

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nie wiem czy wiesz ale w tym slawetnym A6 3.0 skrzynie biegow multitronic nie wytrzymuja wiecej niz 130tys km....

jak sie nie umie jezdzic samochodem to mozna kazde auto zarżnąc...

jak dlugo w sprzedazy jest 530d a jak dlugo A6 3.0tdi?

oceń moją ///M http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0

///M jak miłość

Sprzedam BMW 120d "083d, 120d E82 2011r, 520d '07 lift, 123d '08, Z4///M '08, info na http://www.fast-cars.pl

Opublikowano
nie wiem czy wiesz ale w tym slawetnym A6 3.0 skrzynie biegow multitronic nie wytrzymuja wiecej niz 130tys km....

jak sie nie umie jezdzic samochodem to mozna kazde auto zarżnąc...

jak dlugo w sprzedazy jest 530d a jak dlugo A6 3.0tdi?

 

BMW 530d - od 2003 r.

Audi A6 4F - od 2004 r.

 

Multitronic, hmmm.... każdy wie, że jest do d*** :evil: , dlatego kupuje się w większości TT (jest ok)

 

Nie chcę się powtarzać, ale temat wątku autora dotyczył silnika, i o tym pownniśmy głównie pisać (rozumiem, że nawiązałeś do pkt. 2 j.w.)

 

ps

Moje podejrzenia dotyczą głównie elektroniki silnika Sądzę, że to jest najczęstszą przyczyną wymian, gdyż serwisy nie potrafią sobie z tym poradzić, a najprostszą metodą w DE jest ... wymiana silnika. Co do osprzętu mechanicznego, to jestem pewien, że w BMW jest ono OK.

 

A tak przy okazji - czy ktoś napisze, jakie ew. są koszty naprawy silnika rzędowego (BMW), a tego w układzie V (Audi) :?:

(podejrzewam że ew. koszty naprawy BMW sa jednak niższe ... :8)

Jeśli nie wartościowo, to przynajmniej co droższe jest w naprawie V :idea:

Opublikowano

juz jestem- na Gran Canarii bylem ;-)

A wiec usterkowowosc e60 530d czytam na naszym forum oraz w ofertach niemieckich- dokladnie jak mowisz- duzo aut 3-4 letnich jest po wymianach silnika.

Oprocz tego mam sasiada ktory jest mechanikiem w BMW w Mannheim i tez odradza mi ten model ze wzgledu na duzo awarii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a co sasiad poleca ze stajni BMW?

 

mi sie wydaje, ze wymiany silnika w e60 530d wynikaja z nieumiejetnego, zbyt forsownego uzytkowania, niektorzy traktuja te silniki jak jakies wyczynowki... nawet pominajac kwestie tuningu... majac taka moc jakie te silniki maja, pokusa dania "po garach" moze sie w wielu przypadkach zakonczyc tragiicznie np. do turbosprezarki, co moze byc bezposrednia przyczyna uszkodzenia silnika i silnik do wymiany

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Niemczech dużo diesli to chyba firmy kupuja, a wiadomo że samochód służbowy jest najlepszy :mrgreen: Co nie zmienia faktu że niepokojąca jest "trwałość" tych 3.0d :nienie: :nienie: :nienie: :mad2: :mad2:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
a co sasiad poleca ze stajni BMW?

 

mi sie wydaje, ze wymiany silnika w e60 530d wynikaja z nieumiejetnego, zbyt forsownego uzytkowania, niektorzy traktuja te silniki jak jakies wyczynowki... nawet pominajac kwestie tuningu... majac taka moc jakie te silniki maja, pokusa dania "po garach" moze sie w wielu przypadkach zakonczyc tragiicznie np. do turbosprezarki, co moze byc bezposrednia przyczyna uszkodzenia silnika i silnik do wymiany

 

Bono,

 

nawet jeśli jest tak jak piszesz, to dotyczy również zatem Audi A6 :!: :8) Bywałem tam (w DE) kiedyś często, i widziałem jak po forsowanej jeździe na AB podjeżdżąc du dystrybutora helmuty wyłączali diesla natychmiast :!: , czyli bez .... wychładzania turbo :twisted:

 

Nawiasem, jak nie będziesz forsował - kiedy trzeba - to właśnie wtedy dopiero możesz nabawić się problemów :!: (typu ograniczony ruch żaluzji turbo w wyniku uprawiania PSJ - czytaj pizd*** styl jazdy :wink: czy inne).

 

Tak więc, nie do końca prawdą jest to co piszesz. Ja polegam na statystyce i obserwacji. Skoro zauważyłem tylko sam 8-wymian silników w BMW, a dla Audi - do tej pory - 1-wymianę, to daje mi to bądż, co bądź do myślenia :idea:

Opublikowano
no wiec wlasnie poleca 530i

przy 3-4 litrowym wiekszym spalaniu silnik mocny i nie tak tak wrazliwy.

 

Bad_Boy,

 

rozumiem, że obstajesz przy wyborze wyłącznie BMW :?:

 

Dla mnie elastyczność w/w benzyny jest za słaba. Sam nie potrafię już jeździć benzyną, mimo wszystko :8) ... chyba, że b.mocną, ale znowu to spalanie ... właśnie :cry:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

leotdi, wszystko co napisalem to moje gdybanie, nie analizowalem kwestii doglebnie, z drugiej strony jesli Twoja "statystyka", to ogloszenia z mobile.de, to... niewazne :D

 

ile jest w sprzedazy 530d a ile 3.0tdi? zwrociles uwage na chocby na te kwestie?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Zawsze przy tej samej pojemnosci elastycznosc benzyny bedzie gorsza niz diesla, 530i/300 Nm-530d/500 Nm, tego sie nie przeskoczy.

ale za to robie redukcje i ciagne do 6 000 obrotow przy pieeeknym dzwieku- w dieslu tego nie masz.

Nie mam tez problemow zima przy minus 20 st, nie musze wychladzac silnika , wtrysk nie kosztuje 1000zl itd

Opublikowano
Zgadza sie, przy awarii nowoczesnego diesla, niezbyt duze oszczednosci na paliwie nie poprawia w zaden sposob nastroju ( trzeba powiedziec bezstronnie ze 530da w duzym miesice typu Wawa, Poznan w najwiekszym ruchu do/z pracy potrafi spalic 12/13 litrow ON/100), wiec suma sumarum 6R benzynowe jest lepsze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

renoraines - a ile spali wtedy 530iA? 20l?

 

Rufio - co masz na mysli mowiac, ze w 5 trzylitrowa benzyna nie jedzie? nie pytam z przekasem, bardzo mnie to interesuje

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Jeździłem całkiem niedawno E60 530xiA - nie jest to pocket-rocket ale nie można powiedzieć, że to muł czy zawalidroga. Jeździło się b. przyjemnie i gdybym miał brać E60 to 3-litrowy silnik benz. spokojnie mógłby się tam znaleźć. Jeśli nie zamierzasz na każdych światłach/autostradzie/ulicy udowadniać kto jest królem startów i prędkości to ten silnik jest jak najbardziej ok. Z manualem i 1-ną ośką osiągi są pewnie ciut lepsze a spalanie ciut mniejsze.

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano

Z danych fabrycznych wychodzi że 530i (272km)

 

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 6.3

Przyspieszenie 80-120 km/h w s. na 4/5 biegu 6.6

 

A 530d (235km)

 

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 6.8

Przyspieszenie 80-120 km/h w s. na 4/5 biegu 5.1

 

 

Więc chyba benzyniak tak źle nie jedzie, chyba że te parametry są dla kogoś nie wystarczające, albo wersja 530i z mocą 258km, jest aż tak wyraźnie słabsza od 272 konnej, w co ciężko uwierzyć.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Może dlatego miałem takie wrażenie, że nie jedzie po jeździłem z automatem.

Mam na myśli nieco dynamiczniejszą jazdę. Silnik próbuje coś wykrzesać i pracuje w górnym zakresie obrotów. Robi się trochę warkortliwy.

Do setki beznyna w automacie 258KM ma 6,7. A diesel 6,8.

A w dieslu automat przerzuca na wyższy bieg przy 3 -3,5 tys obrotów. Jest cicho a przy tym wgniata Cię w fotel. Mam wtedy wrażenie niezłej dynamiki. Owszem na papierze benzyna nie wygląda tak źle.

Pozatym w samochodzie którym jeździłem, średnie spalanie na kompie było 15litrów

Opublikowano
renoraines - a ile spali wtedy 530iA? 20l?

 

 

20 l to na pewno nie, ale mysle 530ia 15l benz/100 spokojnie, jednak wszystko zalezy od stylu jazdy. W manualu 530i to min 1l/100 mozna zaoszczedzic. Moim zdaniem 530i-530d roznica kolo 3 litrow w zuzyciu paliwa.

Dla porownania e39 540ia miasto Poznan ruch poranny i popoludniowy, do/z pracy 18 l/100 benzyny.

Opublikowano

Rufi,

 

różnice b.dobrze podsumował :!: Dodam jeszcze tylko, że czipując diesla niejedna MOCNA benzyna będzie mieć problemy z "dotrzymaniem zderzaka" dieslowi - mam na myśli głównie dynamikę i elastyczność.

 

Bono,

 

tak, to jest moja statystyka (obserwacji), bo sam jestem zainteresowany dobrym zakupem. Chciałem się tylko podzielić moimi obserwacjami z innymi, korzystając z tego wątku. Jeśli uważasz, że nie jest to warte uwagi, to jest to wyłącznie Twoja ocena. Mam nadzieję tylko, że większość dokonując wyboru, dzięki tej całej pisaninie, weźmie to pod uwagę ... także na swoją korzyść :D

 

ps

do : Dragon-Moderator,

 

co miałeś na myśli z tym wulgaryzmem :?: ...chodzi o ten PSJ :idea: To takie powiedzenie, i nie dostrzegam tu nic zdrożnego. ale ok, niech będzie. Sorki. Zawsze człowiek czegoś się uczy, nawet 49-letni gość .. taki jak ja. Pozdrawiam :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

leotdi, zdecydownie jestem za tym, aby w ramach tego forum dzielic sie swoimi spostrzezeniami odnosnie ogolnie pojetej motoryzacji! wszyscy mozemy tylko na tym zyskac...

 

wracajac jednak do Twojej wypowiedzi "Skoro zauważyłem tylko sam 8-wymian silników w BMW, a dla Audi - do tej pory - 1-wymianę, to daje mi to bądż, co bądź do myślenia" - ponawiam pytanie, czy porownujac te dwa fakty wziales pod uwage, ze audi 3.0 tdi jest produkowane od stosunkowo niedawna? skoro jest ich mniej na drogach, to sila rzeczy bedzie mniej modeli, ktore mialy awarie...

 

zeby bylo jasne, nie jestem za faworyzowaniem ktorejkolwiek z marek! mnie to nie interesuje, interesuje mnie wziecie pod uwage obiektywnych przeslanek

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
fajnie, w takim razie w czym problem? nie kupuj bmw tylko audi :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.