Skocz do zawartości

Bicie przy Hamowaniu co to może być...:( 525TDS..:)


HoodY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanko czy spotkał sie kiedys ktoś z was z czymś takim ze przy hamowaniu biją oby dwa przednie koła a najgorsze jest to ze wymieniłem juz wszystko co mogłoby przenosić te drgania zaczełem od amortyzatorów skończywszy na drażkach itd wymieniłem chyba wszystko co mogłem wymienic a bicia nadal są:( juz niewiem co to mogłoby byc nawet na stacjach diagnostycznych nie mogą dojść o co kaman jesli ktos sie spotkał z czymś takim i wie jak temu zaradzić to prosze o jakieś Info. pozdrawiam All..:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po co wymieniałeś tyle rzeczy?Zaczyna się od najprostszych-tarcze.Mogły się zwichrować(skrzywić)nawet po jedynm gwałtownym ochłodzeniu(np zaraz po hamwoaniu wjechałeś w kałuże).Sprawdź to.

PZdr

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że jedną tarczą "rzuciło" a tłuc będą oba koła. Poza tym czasem potrafią dawać taki objaw klocki. Zdarza się w betach, że klocki trochę krzywo biorą. Kwestia luzów w prowadzeniu zacisków. Jednak wtedy raczej szarpią. Tylko w skrajnych przypadkach prowadzi to do drgań w układzie kierowniczym.

Krzywa tarcza zwykle "trzęsie".

Jak to sprawdzić by nie wydawać kasy na tarczę?

Sprawa jest prosta. Podnieś auto i podstaw kobyłką. Zdejmij koło, zacisk i wyjmij klocki. Weź miękki ołówek i zatemperuj go na bardzo ostro. Przyłóż go do jarzma zacisku tak aby delikatnie dotykał do tarczy i zacznij obracać tarczą. Nawet jeśli tarcza jest delikatnie tylko skrzywiona, to albo dostrzeżesz ślad na niej, albo usłyszysz zmianę wysokości "skrobania", albo poczujesz zmianę oporu. Operację powinno sie wykonać z obu stron jeśli są to tarcze wentylowane.

Świadomość faktu mania krzywych tarcz jednak nie załatwia problemu.

 

Pamiętajcie jednak, że choć można je przetoczyć to przy najbliższej okazji albo rzucą jeszcze mocniej, albo po prostu je rozerwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze musiałbyś okreslić czy bicie jest przy każdym hamowaniu czy pojawia się po kilku hamowaniach w krótkim odstępie czasu. Wtedy nagrzewa się wszystko i czasem nawet tarcza, która sprawdzana na zimno jest prosta po nagrzaniu krzywi się. Stygnąc wraca do lini i nic nie zobaczysz na zimno. Jesli tarcze i klocki są ok i dalej na gorących spowalniaczach bije to ostnia rzecz - wymiana płynu hamulcowego. Płyn w trakcie długiego użytkowania absorbuje wode, która przy każdym hamowaniu , podobnie jak powietrze tłoczona jest na koniec układu tj. do zacisków i tłoczków. Tam po nagrzaniu układu zaczyna się gotować i daje również efekt bicia. Sam to przerabiałem i dzięki temu mam drugi komplet nowych tarcz na przód do mojej buni. Cóż , zamiast pomysleć o prawach fizyki najpierw wymieniałem wszystko:)

Powodzonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... własnie problem w tym że. gdy juz sie zabrałem za wymiane wszystkiego to wymieniłem tez tarcze na Brembo ale nie zadne tam z allegro tylko normalnie w hurtowni motoryzacyjnej noi klocki na jakieś tam KAGER :shock: wogóle niewiem jak to sie stało ze cos takiego załozyłem hamulce totalna kicha jak jest ciepło to hamulców niema wogóle a jak tylko ostygną klocki poleje wodą to żyleta głową w kierownice idzie walnąć dzisiaj poswieciłem troszke czasu i zrobiłem lekki przegląd opdowietrzałem układ hamulcowy troszku powietrza było ale róznicy zadnej nie ma:( ale wykryłem pewną usterke na przekładni kierowniczej tkzw(maglownicy) ze mam luzy. troszku podregulowałem tą śrubą co jest luz lekko zniknoł ale bicie niestety nie.:( a jak juz poruszylismy ten temat to jakie najlepsze są klocki noi jaki płyn bo ja widziałem ze lano mi DOT4..?? aha gdy juz wymieniałem tarcze to i piasty z łozyskami wszystko co tylko mozliwe na poprzednich tarczach było to samo choc tamte miałem proste wszystkie te rzeczy wymieniłem jakieś 4 miesiące temu. pozdrawiam i czekam na nowe Info..:)

 

 

 

Wystarczy, że jedną tarczą "rzuciło" a tłuc będą oba koła. Poza tym czasem potrafią dawać taki objaw klocki. Zdarza się w betach, że klocki trochę krzywo biorą. Kwestia luzów w prowadzeniu zacisków. Jednak wtedy raczej szarpią. Tylko w skrajnych przypadkach prowadzi to do drgań w układzie kierowniczym.

Krzywa tarcza zwykle "trzęsie".

Jak to sprawdzić by nie wydawać kasy na tarczę?

Sprawa jest prosta. Podnieś auto i podstaw kobyłką. Zdejmij koło, zacisk i wyjmij klocki. Weź miękki ołówek i zatemperuj go na bardzo ostro. Przyłóż go do jarzma zacisku tak aby delikatnie dotykał do tarczy i zacznij obracać tarczą. Nawet jeśli tarcza jest delikatnie tylko skrzywiona, to albo dostrzeżesz ślad na niej, albo usłyszysz zmianę wysokości "skrobania", albo poczujesz zmianę oporu. Operację powinno sie wykonać z obu stron jeśli są to tarcze wentylowane.

Świadomość faktu mania krzywych tarcz jednak nie załatwia problemu.

 

Pamiętajcie jednak, że choć można je przetoczyć to przy najbliższej okazji albo rzucą jeszcze mocniej, albo po prostu je rozerwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tylko ostygną klocki poleje wodą to żyleta głową w kierownice idzie walnąć dzisiaj

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem,że rozgrzane tarcze chłodzisz wodą. Tak to załatwisz każdą tarcze...

Luz na przekładni też może być,ale to byś miał także podczas jazdy a nie tylko przy hamowaniu.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NOOOO z tą wodą na tarcze to solidnie przeginasz :D

 

Co do płynu to jaki masz kolor.? Jest jak herbata z miodem i fusami czy w miare przeźroczysty i klarowny?

 

Jak będziesz zmieniał to napewno na typoszerg DOT 4 ale zainwestuj w coś porządnego Shell lub Castrol. Ja jakoś zufałem Castrol'owi. Leje do silnika, chłodziwo i dextron. Nie wiem czy koledzy sie zgodzą ale napewno to lepsze niż nasz teraz polska w butelce po nitro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc troszku moze zle to ujełem z tym chłodzeniem bo miałem na myśli ze po wyjezdzie np z myjni gdzy auto było myte i tarcze z klockami sa mokre to hamulce sa ostre nigdy nie lałem wody na gorące tarcze bo wiem czym to grozi mojej Buni.:) takim talentem to ja nie jestem a co do kół no to są wyważone i proste ojciec ma warsztat wulkanizacyjny i wszystko ok fele tez proste MAM NÓWKI coś takiego http://moto.allegro.pl/item275171969_nowe_felgi_bmw_mv_2_17_promocja_zima_.html noi na zime stalówki .:( wszystko jest ok a bicia nadal są....:((

 

jak tylko ostygną klocki poleje wodą to żyleta głową w kierownice idzie walnąć dzisiaj

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem,że rozgrzane tarcze chłodzisz wodą. Tak to załatwisz każdą tarcze...

Luz na przekładni też może być,ale to byś miał także podczas jazdy a nie tylko przy hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kifiu u mnie tez mowili ze to wina tarcz i wogóle takie były winy ze wymieniłem wszystko co mogłoby przenosić te bicia drązki końcówki piasty wachacze wszystko co mozliwe tarcze nowe z klockami nowe na brembo a bicia nadal są noi przyczyna nie znana nadal i co dalej robić tez niewiem.. :shock:

 

 

HoodY ja przerabiam to samo - mam straszne bicie na kiere przy hamowaniu - okazalo sie ze tarcze krzywe.nowe tarcze + klocki juz zamowione - czekam az przyjada i do wymiany od razu.dam znac czy sie poprawilo cos czy raczej nic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
HoodY ja przerabiam to samo - mam straszne bicie na kiere przy hamowaniu - okazalo sie ze tarcze krzywe.nowe tarcze + klocki juz zamowione - czekam az przyjada i do wymiany od razu.dam znac czy sie poprawilo cos czy raczej nic.
Jakie koszty części ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy zmianie tarcz należy BEZWZGLĘDNIE pamiętać o bardzo dokładnym wyczyszczeniu powierzchni przylegania tarczy do piasty!!!!!

Wiem o tym z własnego doświadczenia. Już prawie oddałem do sklepu nowe tarcze. Po zamontowaniu biły jak diabli!!!! Wyczyściłem powierzchnie piast i po wyczyszczeniu było jak marzenie!!! Tam naprawdę nie musi być wiele tego zapieczonego brudu , żeby solidnie kiwały tarcze!!

ZAZNACZAM :!: brud jest solidnie zapieczony :!:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wykonasz wszyskie wyżej wymienione czynności i problem nie ustanie , proponuje sprawdzenie zbieżności na dobrej , sprawdzonej stacji. Taki problem może mieć wiązek ze zbieżnością i będzie się objawiał silnymi drganiami kierownicy przy ostrzejszym hamowaniu z prędkości średnio 120-130 km/h . Ja tak miałem i też szukałem kwadratowych jaj , dowiedziałem sie w czym rzecz, jak spojrzałem na bieżnik po sezonie. ( Mało jest stacji diagnostycznych , na których potrafią prawidłowo ustawić zbieżność , a może trafiałem tylko na tych ludzi, którzy się nie nauczyli ???)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja tak samo borykam sie z tym problemem,u mnie pojawia sie to bicie jak hamuje przy wiekszej szybkosci i jak nie zbyt mocno przycisne pedal jak mocniej wdepne to troche zanika,tarcz nie wymienialem sprawdzilem je i sa proste pasowalo by wymienic teraz wahacze,chociaz zawieszenie nie ma luzow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

A jak tam z geometrią zawieszenia?

Mi kiedyś w niby niezłym warsztacie nie potrafili zbieżności właściwie ustawić :duh:

Było tak , że komputer im pokazywał , że zbieżność jest ok a jechać się nie dało. Pływała i jak hamowałem to szarpało za kierownicę jeśli nie było idealnie gładko na drodze.

Aż jakiegoś magika przyprowadzili i on powiedział im , że trzeba ustawić nie po środku tolerancji tylko skrajnie na minus.

Niby nie wielka różnica ale jak tylko ruszyłem to się okazało kolosalna poprawa.

Nie ma co ślepo wierzyć maszynom pomiarowym.

Czasem warto jechać na inną diagnostykę na pomiary.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.