Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od roku walcze z zapaloną kontrolką check engine. W moim miescie Szczecinie żaden warsztat (nie bede wymienial, ale zjezdzilem niby najlepsze) nie potrafi sobie z nią poradzić. Wymienilem pompe paliwa, jakąś membrame kolektora, odpowietrznik skrzyni korbowej, przeplywomierz, sonde i dalej nic. Objawy to oprocz zapalonej kontrolki lekki spadek mocy (tryb awaryjny) i od jakiegos tygodnia wahlowanie obrotów na biego jałowym, a nawet gaśniecie silnika np podczas stania na światłach. Po przejchaniu kilku km wszystko wraca do normy i po jakims czasie znowu wachlują obroty i silnik potrafi zgasnąć. Odkręcilem silniczek krokowy, wyczyścilem i dalej nic. Po podlączeniu do komputera wyskakuje zawsze bląd ZBYT UBOGA MIESZANKA i po wykasowaniu go po przejechaniu kilkunastu km znowy wskakuje. Czy może być uszkodzony komputer silnika??? Mega bardzo prosze o pomoc w tej sprawie bo szlak mnie trafia. Chetnie pojade do innego miasta jesli ktos zaoferuje pomoc w naprawie. Licze na waszą wiedze i pomoc w w/w sprawie. E46 318 M43
Opublikowano
Czy może być uszkodzony komputer silnika???
zdecydowanie może

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
jedna wymienilem, ale widac bylo po podlaczeniu komputera ze "stoi" teraz obie działaja poprawnie, jesli chodzi o komputer to czy jesli znajde taki sam do sprawdzenia to wystarczy tylko podlaczyc czy musze robic jakies przeprogramowywanie itd itp
Opublikowano
zastanawiam sie nad pojechaniem do ASO BMW w Gdansku, Poznaniu lub gdzie indziej i zleceniu im takiej naprawe. Czy jeśli mieli by jakis problem to zaczna wymieniac czesci metoda prob i blędow oraz czy moge przejechac po niby ich naprawie na jakis test w celu sprawdzenia popranosci naprawy, pytam bo jestem sklonny tak zrobic, ale chcialbym jakos dobrze zagrac, a nie byc skasowany przez ASO i zostac dalej z nieusuniętą usterką
Opublikowano
czy chodzi o BS Graczyk, Kamionka 47 pytam bo akurat ich znalazlem jako specjalizacja Bosch
Opublikowano

Magker rozumiem twoje rozgoryczenie niemozliwoscia zlokalizowania usterki.

Na przyszlosc prosze tytuluj wlasciwie temat, nie uzywaj "bold-a" a przede wszystkim nie przeklinaj. :doh: Tym razem poprawilem , nastepnym usune caly watek.

Opublikowano
jasne Łukasz, ale rozumiesz moje rozgoryczenie, dalej czekam na Wasze opinie co do w/w usterki oraz mojej propozycji jazdy do ASO BMW
Opublikowano
u mnie też się to zapalało (zła mieszanka paliwowa), ale z woim przypadku, to było inaczej. Otóż poszła mi pompa paliwowa i do płynu dostał sie olej, musiałem wymienic uszczelke pod głowicea, pompe, termostat, napinacz paska do pompy i przy okazji wyminiłem tez uszczelke ta ktora jest przy filtrze oleju . /po tej naprawie elektryk zresetował mi komputer i zrobiłem juz 380km i kontrolka sie nie zapaliła. Mechanik powiedział mi żę może byc jakis czujnik uszkodzony, bo tak wszystko jest ok, a koles pracowa w sersisie bwm i sądzę że się zna. Sprawdź czy nie zapowietrza Ci się układ chłodenia, bo u mnie od tego się zaczeło. Mam nadzieje, że to nie wystąpi. pozdrawiam i życzę powodzenia
Opublikowano
Ostatnio dolalem sporo plynu do chlodnicy (dawno go nie sprawdzalem), ale zadnych wycieków nie widac. Dzisiaj po odpaleniu silnika obroty od razu spadly i silnik zgasl, zapalilem go z powrotem i dodajac gazu jakos ruszylem. Ma pierwszym i drugim biegu byla masakra, caly czas musialem wciskac sprzeglo, silnikiem szarpalo, brak mocy itp. Po przejechaniu kilku km jakos sie ustatkowalo czyli nie szarpalo, ale praca silnika byla dalej nie rowna. Czy pompa wodna o kotrej piszesz moze poodowac takie objawy i jak ja sprawdzic. Czy moze byc uszkodzony czujnik polozenia walka tzn czy jesli wylby uszkodzony byly by takie objawy?
Opublikowano
kumplowi w 318i kombi chyba 2002 rok padł czujnik położenia wału a miał objawy podobne.
Opublikowano
musze sie zainteresowac tym czujnikiem, czy oprocz diagnostyki komputerowej mozna sprawdzic go w inny sposob?
Opublikowano
filtr paliwa wymieniles ? i czy zawor na listwie jest sprawny ? czy trzyma cisnienie paliwa . BO jak to jet kopniete wtedy sady maja zamala mieszanke i kap pokazuje ci blad . BO pompe wymieniles na nowa i orginalna . !
Opublikowano
Filtr paliwa wymianiam dosyc czesto, stosuje Knechta, pompa paliwa nowa i oryginalna VDO Siemensa. O ktory konkretnie chodzi zawor, czy mozesz go wskazac na REALOEM-ie?
Opublikowano
uzbieraj troche kasy i wybierz się do jakiegoś serwisu, ja znalazłem koło wejcherowa w luzinie typowa specjalizacja w bmw, koles zna sie na rzeczy. polecam bo koles spadł mi z nieba 602157675
Opublikowano

witam wszystkich

 

 

Do Magkera:

 

kolego miałem to samo kilka miesięcy temu w mojej 325,stu mechaników odwiedziłem,kupa kasy poszła,wymieniłem wszystkie filtry,sprawdziłem pompkę paliwa i inne, przewody i nic ,,,,,nawet w ASO byłem.

 

Pewnego dnia polecono mi kolesia który zachwyca się BMW i tam swoją zaprowadziłem. Stała dwa dni:

-robił wszystko krok po kroku (miał dojście do części i zamieniał je z moimi na próbę), było tego dużo,sondy, przepływomierz, komputer itp itd

 

Trzeciego dnia juz się wkurzyłem na jazdę autobusami i chciałem zabrać autoz serwisu a mechanik mówi zrobione. Myślałem że pewnie po paru dniach wróci ale od kilku miesięcy spokój,wszystko działa, a objawy miałem identyczne.

 

Ale niestety muszę cie zasmucic bo nie chciał mi powiedzieć co było.

 

powiedział że to tajemnica zawodowa.NIe wymienił żadnej części.

 

Moje skromne zdanie jest takie że silnik dostawał lewe powietrze i mieszanka była zauboga a mechanik poprostu to uszczelnił.

 

NA 10000000000000000000% NIE TRZEBA NIC WYMIENIAć Z CZęśCI,

 

Także radzę dobrze poszukać i nie słuchać pseudomechaników którzy odrazu na starcie Ci komputer chcą wymienić a gwarantuje Ci że jak go wymienisz to nic się nie zmieni.jeśli będziesz miał pytania pisz na forum,priv lub gg 3350014

 

Jak coś dam Ci do niego nr tel do mechanika może ci powie

 

Ja zapłaciłem za 3 dni roboty 180zł

 

POZDRAWIAM

Opublikowano
Dzieki dandi za Twoj komentarz, jest bardzo cenny. Problem polega tez na tym ze kilka miesiecy walcze z bledem na komputerze ZBYT UBOGA MIESZANKA (i niestety nie moge znalesc mechanika ktory zajmie sie moim autem przez kilka dni i sprawdzi wszystko), ale od 2 tygodni zaczely sie rowniez problemy z obrotami silnika, gaśnieciem silnika, oraz mega nierowna jego pracą. I to jak pierwszy problem z mieszanką moze byc spowodowany nieszczelnoscia w ukladzie to drugi wydaje mi sie uszkodzeniem czesci mechanicznej. Reasumujac jade w tygodniu na komputer i zapisuje Twoje dane kontaktowe, dzieki.
  • 10 lat później...
Opublikowano
Miałem taki problem w mojej E39 525i 192km 2001r. Okazało się, że to cewki już były stare. Wymieniłem na nowe Boscha i jest okej. Wcześniej wymieniłem świece na platynowe boscha 4 elektrodowe, zrobiłem na nich 1600km i cewki zaczęły się przegrzewać. Wyskoczył błąd z pogorszeniem jakości spalin.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem ubogiej mieszanki w moim E39 M54B25 2000r. (błędy P0171 i P0174).

Auto kupiłem z przebiegiem 298.000km i przy 318.000km założona została instalacja LPG.

Przy 327.000km padła uszczelka po głowicą. Temat ubogiej mieszanki pojawił się po wymianie uszczelki.


CHECK z błędami wyskakuje TYLKO w trasie po przejechaniu 150-200km (130-140km/h). Jazda w mieście nie generuje błędów.

Korekty długoterminowe mają wartości +11.718%. Krótkoterminowe oscylują w granicach +-8%


Pierwsza diagnoza mechanika to nieszczelność w układzie dolotowym ale po sprawdzeniu wszystkiego i wymianie kilku uszkodzonych elementów, korekty (po skasowaniu adaptacji) nadal wskakują na dokładnie tą samą wartość +11.718%.

Sondy ponoć pracują prawidłowo. DISA OK. Przepywka OK. Odma OK.


Przy remoncie głowicy wymienione zostały również:

- chłodnica

- pompa wody

- termostat

- świece

- wisko


Po remoncie spalanie Pb znaczne zmalało i auto jest dynamiczniejsze. Od czasu naprawy nie jeździłem na LPG.


Gdzie jeszcze szukać przyczyny?

Edytowane przez czajko
Opublikowano
Abstrachujac od przyczyn których może byc wiele to ograniczyłbym jazdę dopóki nie rozwiążesz problemu. Uboga mieszanka zwiększa mocno temp spalin i mocno dostaje po tyłku uszczelka pod głowica sama głowica czy zawory a widzę ze jesteś świeżo po remoncie to szkoda byłoby drugi robić ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.