Skocz do zawartości

ksenony


kewlys530i

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym obstawiał na 6000, nie wiem czy 8000 nie jest zbyt fioletowe. A na mokrą drogę to może mieć duże znaczenie. :worried: A palniki jakiejś renomowanej firmy, philips, osram, itd.

 

Poszukaj, xenon jest bardzo popularnym tematem na forum - w każdym dziale. :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał na 6000, nie wiem czy 8000 nie jest zbyt fioletowe. A na mokrą drogę to może mieć duże znaczenie. :worried: A palniki jakiejś renomowanej firmy, philips, osram, itd.

 

Jeszcze dodam, że :mrgreen: gdybym chciał mieć u siebie xenony, to właśnie 4300K ze względu na najbardziej zbliżone światło do światła dziennego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w E34 8000k i jest extra!

 

Pytam się z czystej ciekawości. Myślałem u siebie nad jakimś hidem, czy czymś podobnym, ale przeczyściłem lampy i jestem :dance: Nie masz zbyt niebieskiej tej drogi? A jak jest w nocy, na suchej i mokrej szosie?

Ostatnio wyprzedzała mnie w nicy omega z plug and play-em i było niebiesko przed nim, prawie fioletowo. Dosłownie.

Jakoś mi się to nie widziało, ale tamten gość mógł mieć 10000 i 12000 równie dobrze. Stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Mam oryginalne ksenony, ostatnio padł mi jeden z palników. Przez chwilę zastanawiałem się nad tym czy kupić 4300k (Osram lub Philips), czy 6000k (tylko chińszczyzna). Więcej jak 6000k to już moim zdaniem robienie z lamp czytnika do sprawdzania oryginalności banknotów :norty: Kupiłem 2szt palników 6000k (jakaś chińszczyzna) i powiem Wam, że jestem bardzo zadowolony, świecą dużo lepiej niż nowe 4300k :cool2: W dodatku są tańsze niż 4300k :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niesamowite....

Wreszcie ktoś krytykujący coś więcej niż 4300K sprawdzil coś osobiście....

A może 8000K jednak nie bylo by takim znowu syfem ?

 

A wie ktoś z Was, Wy od 4300K, co to jest "gadanie znaków" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem 6000 i zaluje ze nie wybralem 4300.

swieca za niebiesko, moze i bajer jest fajny, ale ja swiatla potrzebuje dla siebie a nie dla innych. najlepszym wyborem jest 4300 lub 5100 - takie mercedes wskladal do okularniow, swieca lekko zielnokawo.

im nizsza barwa tym wieksza skutecznosc swiecenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

im nizsza barwa tym wieksza skutecznosc swiecenia

 

Gdyby tak było to żarówka H4 mająca niższą barwę niż ksenon świeciłaby jasniej :norty: To twierdzenie ma sens ale wyłącznie w odniesieniu do ksenonów. A palniki 6000k nie mają wcale dużo mniejszej jasności niż 4300k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez dyskusja jest o ksenonach a nie o tradycyjnych zarowkach.

nie wiem jak ty ale ja jezdze samochodami tez w deszcz, mgle itd, jest roznica i to ogromna miedzy zarowkami 6000 a 4300 na kozysc 4300K. zastanow sie dlaczego np merc wklada 5100 a nie 6000 czy 8000. dla mnie utrata 10% lumenow jest widoczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wie ktoś z Was, Wy od 4300K, co to jest "gadanie znaków" ??

 

Tak ja wiem. Jak popatrzę na znak, to zazwyczaj wiem co on oznacza. Zazwyczaj, gdyż nie "kumam" tych dla kolejarzy, tramwajarzy... :norty: :mrgreen:

 

Wybacz Boogie, nie mogłem się powstrzymać :nana: Nie gniewaj się ;) :handshake:

 

A tak na poważnie. Chciałbym "na żywca" zobaczyć jakość świecenia palników: 4500, 6000 i 8000. Podczas zwykłej jazdy w różnych warunkach. Na zdjęciu inaczej to wygląda. Być może i mi spodobało by się więcej niż 4500 K? :roll2: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdanie to świecenie znaków stojących, i tych na jezdni, w tym linii, pasów etc. światlem odbitym.

Tyle że do takiego świecenia pobudza jest ultrafiolet z 8000K.

 

Jak się stoi na skrzyżwaniu to widać znaki 3 krzyżówki do przodu.

Tablice wszytskie informacyjne również widać doskonale.

To samo pasy pobocza, drogi i inne.

 

Czasem aż sie bawie xenonem, wlaczając i wylaczając ( wiem wiem, nie zadobre to dla żarnika) ale efekt jest niesamowity, kiedy jakby wszytskie znaki gasly przy gaszeniu xenonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym ultrafioletem nie jest do konca tak jak piszesz, wszytskie obecnie produkowane zrodla swiatla maja filtry UV. glownie po to zeby nie niszczyc plastikowych elementow reflektora. znaki odbijaja swiatlo lepiej bo jest po prostu go wiecej niz przy zarowkach halogenowych. na palnikach 4300K zobaczylbys ze widac znaki pare metrow dalej. moze nie beda takie trupobiale jak przy 6000K

 

 

p.s. dla czego niektorzy uzywaja slowa zarnik w odniesieniu do palnika - lampy wyladowczej? zarnik to jest element w zarowce ktory po podgrzaniu swieci. w xenonach tego elementu nie ma, nie wiem skad sie wziela taka moda na okreslanie xenonu zarnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.