Skocz do zawartości

Problemy ze sciaganiem samochodu w E46 .


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Mam problem z moja 320d , po krotce opisalem go tutaj :

 

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=66935&highlight=&sid=81666e0d1e09188365874934c6373088

 

Stwierdzam ze to musi byc jednak cos z ukl. kieroniczym - prosze was o pomoc - czy znacie jakis DOBRY I SPRAWDZONY warsztat w warszawie/okolicach ktory specjalizuje sie tylko w ukladach kierowniczych i ich regeneracji ?

 

Chodzi mi o to by ktos wsiadl do mojego auta, przejechal sie kawalek i powiedzial mi : trzeba wymienic xxx, bedzie to kosztowac xxx i tyle - a jak zrobi, to na jezdzie probnej ma byc idealnie :mrgreen: .

 

Znacie wiec jakis godny polecenia warsztat ? Tylko prosze nie doradzajcie mi firm od zawieszen, bo w tych juz bylem, i nic nie znalezli .

 

pozdro

z gory dzieki

Piotrek

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
praeczytalem twoje posty i Napewno to nie maglownica luzy do gory lub na dol nie maja znaczenia chyba ze sie magiel orywa . Jake masz opony Rozmiar , marka model > letnie I zimowe . CZy jak pojedziesz na zbierznosc to wyjdzie ona ok czy nie . jaki stan jest zimemblokow plywajacych sworzni i poduch wprasowanych w koszyk trzymajacy tylni most . zimemblokow z tylu nie widac sa one na koncu wachaczy w karoserii . trzeba to rozmontowac obejrzec podejrzane elementy wymienic . ustawic tyl jak po przejechaniu sie cos ucieklo to znaczy ze jakis element nie trzyma . chyba ze jest cos z podloga ale to wrzystko wyjdzie . Bez rozpiecia tylu luzow sie nie znajdzie !!!!
Opublikowano
praeczytalem twoje posty i Napewno to nie maglownica luzy do gory lub na dol nie maja znaczenia chyba ze sie magiel orywa . Jake masz opony Rozmiar , marka model > letnie I zimowe . CZy jak pojedziesz na zbierznosc to wyjdzie ona ok czy nie . jaki stan jest zimemblokow plywajacych sworzni i poduch wprasowanych w koszyk trzymajacy tylni most . zimemblokow z tylu nie widac sa one na koncu wachaczy w karoserii . trzeba to rozmontowac obejrzec podejrzane elementy wymienic . ustawic tyl jak po przejechaniu sie cos ucieklo to znaczy ze jakis element nie trzyma . chyba ze jest cos z podloga ale to wrzystko wyjdzie . Bez rozpiecia tylu luzow sie nie znajdzie !!!!

 

No to opowiem Ci wszystko, zebys jednak nie myslal ze sobie palnalem tak ot ..."to chyba maglownica" - uwierz mi gryze ten temat juz dluuuugooo ..i ugryzc nie moge celnie :duh: :oops: .

 

 

Geometria/zbieznosc - najpier ustawiana przez mechanika jak wymienial mi sworznie wahaczy z przod.

Potem pojechalem na polecana stacje w wawie (inny mechanik mi mowil ze sa w te klocki najlepsi i maja najlepszy sprzet) - w-wa , ul. staniewicka .

Ustawili mi tam zbieznosc i geometrie zarowno przodu jak i tylu, mam wydruki, wg nich teraz jest ustawione wszysto idealnie .Zarowno po pierwszy ust. zbieznosci przez mechanika, jak i po tym drugim - dokladnym - auto jezdzilo i jezdzi tak samo .

 

Opony - jezdzilem juz na 4 roznych konfiguracjach :

195/65R15 org. kola BMW alu - lato michelin energy nowe opony

205/60R15 org. felgi BMW alu- Dunlop Wintersport M3 (teraz na nich jezdze bo to zimowki)

felgi ronal 8x17, opony 215/45R17 dunlop sp9000 (prawie ze zuzyte do konca)

moja obecne felgi na lato to org. BMW 7Jx17 do E46, opony 205/45R17 Dunlop Sp9000 fabrycznie nowe.

 

Na wszystkich wymienionych kompletach - tak samo :duh: .

 

 

Z przodu zawieszenia wymienilem : amortyzatory na nowe Sachs, silentblocki wahaczy, sworznie wahaczy, tarcze + klocki hamulcowe, drazki kierownicze (te z jabluszkami), gumy stabilizatora .

Z tylu zawiszenia : luzow nie stwierdzono, amortyzatory 70% .

 

Auto bylo sprawdzane na "szarpaku" 2 razy - nie stwierdzono zadnych luzow .

 

A co do tego bujania - wystepuje tez taki efekt ze nawet jak jade bartdzo wolno - rozpedzam sie - powiedzmy jade 20-40 km/h - to czuc jakby ukl. kier. mial gdzies jakby luz malutki ...bo niby cale auto jedzie stabilnie i prosto, a czujesz ze aby taki stan utrzymac to musisz ruszyc leciutko kierownica, raz w lewo a raz w prawo . W sumie przy wyzszych predkosciach jest tak samo .

 

Lecz co przez to chcialem powiedziec - wydaje mi sie ze jak jest gdzies luz z tylu to czuc "ze wozi dupke", a u mnie tego efektu nie ma . Powtarzam nawet jak jade bardzo wolno, to i tak ukl. kierowniczy jest jakis taki "niepewny" - a wydaje mi sie ze przy takiej predkosci to jakby gdzies byly min. luzy tylu to one by nie mialy znaczenia przy tak nieznacznej predkosci .

 

A dlaczego obstawiam maglownice :

- w ASO mechanik powiedzial mi ze musze ja wymienic, wtedy nawet jeszcze nie wiedzial co ma zrobic przy moim aucie, tylko po prostu wjezdzal nim z parkingu do hali warsztatowej - wg niego kier. nie wraca do pol. neutralnego sama, w widac w innych E46- wraca .

 

 

I co Ty na to ?

 

Pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Członkowie klubu
Opublikowano

A czy masz taki problem, że jak jedziesz to kierownicą musisz ruszać tak jakbyś krowę doił :) :?:.

 

Bo u mnie jak mi samochód myszkował po drodze i właśnie cały czas musiałem kontrować kierownicą (tak jak bym doił krowę :) ) to do wymiany miałem magiel.

Pozdrawiam

Rafał F.

Opublikowano
A czy masz taki problem, że jak jedziesz to kierownicą musisz ruszać tak jakbyś krowę doił :) :?:.

 

Bo u mnie jak mi samochód myszkował po drodze i właśnie cały czas musiałem kontrować kierownicą (tak jak bym doił krowę :) ) to do wymiany miałem magiel.

 

Cos w tym rodzaju - tzn. jak juz robie ta "korekte" to najpier musze ruszyc minimalnie np. w prawo a potem jeszcze minimalniej w lewo (taki ruch prawo-lewo, lub lewo-prawo) . Nie mam odczuc jakbym doil krowe, ale chyba wiem o co Ci chodzi i powiem tak - chyba mam tak samo jak ty miales . :)

 

kolejny + dla opcji wymiany magla ... :oops:

 

Czekam na dalsze rady, a za dotychczasowe bardzo dziekuje :cool2: .

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
luz to luz a powrot to powrot jezeli zle powraca to zeczywiscie efekt jest troche smieszny caly czas kontrujesz jak nie w lewo to w prawo . Jak ci wymieniali amory to ida takie wielkie gomowe mocowania w nich sa lozyska czy aby napewno nie zapieczone i przesmarowane ? a jezeli ok i magiel zeczywiscie nie powraca samoczynnie jak w maslo to niestety musisz ja wymienic bo jezeli sie zatnie kanal . jeszcze jeden element pomiedzy maglem a kiera jest kardan podwujny w nim sa lozyska igielkowe trzeba tez sprawdzic . czyaby sie nie przycinaja . ta konstrukcja jest bardzo prosta .Ale jezeli mechanik z aso cos zaluwazyl to jedz do niego i porozmawiaj . wolno . Regeneracja magla troche jeste przeciwny tam jest chrom techniczny bardzo twardy jesli cos sie stalo z nim to nikt nie nalozy go . lepiejzalozyc druga nowa albo fabrycznie regeneowana . mozesz jeszcze poszukac urzywki ale ze znanego tobie zrodla aby nie bylo miny .
Opublikowano
luz to luz a powrot to powrot jezeli zle powraca to zeczywiscie efekt jest troche smieszny caly czas kontrujesz jak nie w lewo to w prawo . Jak ci wymieniali amory to ida takie wielkie gomowe mocowania w nich sa lozyska czy aby napewno nie zapieczone i przesmarowane ? a jezeli ok i magiel zeczywiscie nie powraca samoczynnie jak w maslo to niestety musisz ja wymienic bo jezeli sie zatnie kanal . jeszcze jeden element pomiedzy maglem a kiera jest kardan podwujny w nim sa lozyska igielkowe trzeba tez sprawdzic . czyaby sie nie przycinaja . ta konstrukcja jest bardzo prosta .Ale jezeli mechanik z aso cos zaluwazyl to jedz do niego i porozmawiaj . wolno . Regeneracja magla troche jeste przeciwny tam jest chrom techniczny bardzo twardy jesli cos sie stalo z nim to nikt nie nalozy go . lepiejzalozyc druga nowa albo fabrycznie regeneowana . mozesz jeszcze poszukac urzywki ale ze znanego tobie zrodla aby nie bylo miny .

 

Amorki wymienial mi naprawde dobry, sprawdzony i zaufany mechnik i mysle ze jakby zauwazyl on przy wymianie ze cos jest jeszcze nie halo to by mi o tym powiedzial . :)

 

O co Ci chodzilo z tym "zacieciem kanalu" (wygrubilem) ? :oops:

 

Z mechanika z ASO probowalem odrazu cos wydusic ale rozmowa wygladala tak : (pojechalem wtedy do ASO tylko w tym problemem) - "zanim cokolowiek sie sprawdzi innego to nalezy wymienic maglownice - koszt nowej 3708 zl :lol: " . I tyle koniec rozmowy, potem jeszcze wzial lapke i zaczal na podnosniku ruszac wahaczami zeby niby luz sprawdzic, ale to juz mam wrazenie tak na odczep sie, zeby byl powod za co wzieli 60 zl :wink: .

 

Tez nie chce regenerowanej :duh: . Ale z tego co wiem w E46 sa inne magle do 09/2001 a po 09/2001 , o ile z kupnem takiego ponad 2001 uzywanego nie ma problemu o tyle z tymi starszymi nieco jest. Zreszta chce zeby mi ktos powiedzial przed wymiana czy to napewno magiel do wymiany czy jednak nie .

 

Dlatego zapytalem o warsztat ktory ma uklady kierownicze w maly paluszku :) .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
to bedzie kanal . Bo jak sie zatnie to jedziemy gdzie nas oczy poniosa .W jakim aso gdzie jestes chyba nie czestym gosciem w aso bo jak cie znali by z widzenia to nawet by nie wzieli 60 zl . ale to nie oto biega . JAk chcesz to na pw napisz dwa slowa ja ci wtedy cos wysle ale niestety nie moge na otwartym forum przepraszam wrzystkich uzytkownikow
Opublikowano

 

A dlaczego obstawiam maglownice :

- w ASO mechanik powiedzial mi ze musze ja wymienic, wtedy nawet jeszcze nie wiedzial co ma zrobic przy moim aucie, tylko po prostu wjezdzal nim z parkingu do hali warsztatowej - wg niego kier. nie wraca do pol. neutralnego sama, w widac w innych E46- wraca .

 

 

Pozdr.

Piotrek

 

Miałem tak że kierownica kiepściutko wracała do poł. neutralnego, ale bardzo sie to poprawiło po wymianie na nowy paska od wspomagania i alternatora. Stary był się pare cm dłuższy... Luz tak jak kolega tez mam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wiec ...odgrzebuje temat bo sie cos ruszylo .

 

Mechanik z ASO ktorego mi polecil kolega witas stwierdzil ze to wina maglownicy .

 

Wiec kupilem uzywana maglownice z allegro, zmienilem - ciezej chodzila jak moja stara, ale poprzez zluzowanie sruby regulacyjnej zaczela chodzic lzej . Luzu z lewej strony ta nowa maglownica nie ma, zreszta nigdzie nie ma luzu . Nie zmienilo to NIC :duh: .

 

Tzn. jak sruba na maglu jest mocniej skrecona to kierownica chodzi ciezej ale i mniej plywa auto przy 150 km/h nic wtedy nie czuc, przy 50km/h jeszcze troszke plywa (tak , jak sie szybciej jedzie to mnie wozi :jawdrop: ) . Jak sruba jest zluzowana, tak by kierownica chodzila lzej to plywa jak na starym maglu .

 

Podejrzewam (jestem tego niemal pewny) ze jakby na starym maglu skrecil ta srube to by bylo to samo ...

 

wiec ..to nie magiel :duh: .

 

Tutaj podobny temat usera E36, identyczny problem jak u mnie :

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3739

 

Jeszcze to zauwazylem jak zmienialem magiel :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img402.imageshack.us/img402/8466/img2058fr8.jpg

 

Wozek przedniego zawieszenia, okolice sworznia wahacza ...jakas jasniejsza farba, od pedzla, ktos cos tu kombinowal ? :worried: Z obu stron wozka jest tak samo ...

 

Moze mi przy okazji jakiegos serwisu ktorys z userow E46 sprawdzic czy tez tak ma - takie slady po pedzlu w tych miejscach ? Wystarczy przetrzec to miejsce benzyna lub innym rozpuszczalnikiem i widac .

 

I jeszcze to :

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img180.imageshack.us/img180/489/img2053zv9.jpg

 

 

Czy jak sie zlapie za kolumne kierownicza w tym miejscu i porusza na boki to czuc u was takze luz z gornej czesci kolumny (ponad krzyzakiem) ?

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Witam

Wiekowa firma w Warszawie ,na ul Sniadeckich!

Numeru nie pamietam ,ale sniadeckich ma ze 200 m wiec znajdziesz!!Miedzy marszalkowska a Nowowiejska.

pozdrawiam

Opublikowano
Witam

Wiekowa firma w Warszawie ,na ul Sniadeckich!

Numeru nie pamietam ,ale sniadeckich ma ze 200 m wiec znajdziesz!!Miedzy marszalkowska a Nowowiejska.

pozdrawiam

 

A cos u nich robiles ? On specjalizuja sie w takich problemach jak np. moj ?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
A sprawdzałeś czy przekładnia trzyma sie sztywno, jak krecisz kierownicą ? W sensie czy np mocowanie nie jest luźne/pęknięte ? Miałem kiedyś podobny problem w Imprezie STI, wymieniłem przekładnie i nic nie zmieniło, a wina była mocowań, i sanek... Pękło i był minimalny luz.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Witam

Wiekowa firma w Warszawie ,na ul Sniadeckich!

Numeru nie pamietam ,ale sniadeckich ma ze 200 m wiec znajdziesz!!Miedzy marszalkowska a Nowowiejska.

pozdrawiam

 

A cos u nich robiles ? On specjalizuja sie w takich problemach jak np. moj ?

Witam

Od lat chyba 50 tych,specjalizuja sie w ukladach kierowniczych.Regeneruja wszystkie elementy.

Bardzo dawno tam nie bylem,ale mysle,ze jeszcze dzialaja.

To byla solidna firma i niedroga.

Ja osobiscie nic u nich nie robilem,ale znajomi tak i bardzo sobie chwalili.

pozdrawiam

Opublikowano
Jak mówi M330d poszukał bym luzów w mocowaniu magla oraz calego układu kierowniczego. Jeśli by to nie pomogło to bym zrobił geometrie auta i zobaczył czy może buda gdzieś nie jest krzywa.
Opublikowano
A sprawdzałeś czy przekładnia trzyma sie sztywno, jak krecisz kierownicą ? W sensie czy np mocowanie nie jest luźne/pęknięte ? Miałem kiedyś podobny problem w Imprezie STI, wymieniłem przekładnie i nic nie zmieniło, a wina była mocowań, i sanek... Pękło i był minimalny luz.

 

Na obu maglownicach mam to samo, wiec to nie jest wina obudowy samej maglownicy . A otwory w "wozku zawieszenia lub jak kto woli sankach" do ktorych mocuje sie magla nie sa wybite, calosc skrecona, zadnych luzow na mocowaniach .

 

Jedyny luz ktory znalazlem ja sam, to wlasnie luz kolumny kierowniczej w miejscu w ktorym pokazalem na drugiej fotce. Zastanawiam sie czy kazda E46 tam ma taki calkiem spory luz ? M330d moglbys to spawdzic u siebie ? :oops: Wystarczy kanal i zdjecie oslony silnika ...

 

Na "szarpakach" i w ASO zadnych luzow mi nie znalezli, geometrie robilem , dzis jeszcze raz spojrzalem w wydruk i wszystkie katy mieszcza mi sie w normie .

 

Tylko zastanawia mnie to : skoro do cholery i E46 i E36 neka ten problem, to musi go powodowac jakis element konstrukcyjny zawieszenia wspolny dla obu aut (a wiadomo ze zawiszenia tych aut sa nieco rozne) - tylko co to moze byc ?

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
M330d moglbys to spawdzic u siebie ? Embarassed Wystarczy kanal i zdjecie oslony silnika ...

 

Ok, ale nie wiem kiedy, moze w przyszłym tygodniu.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
piotrek, A. zadzwon pod adres drugi i porozmawiaj oni naprawde wiedza co w trawie piszczy . B . sprawdz jaka masz pompe wspomagania wchodza pod dwoma cisnieniami (chyba ) 120 bar 90bar ja wole druga slabsza od slabszego motoru ona badziej utwardza uklad kierowniczy lepiej czuje auto a jak zalorzysz 120 a pewno taka masz to auto lata jak dzikie po szosie takie niestabilne , a kreci sie na postoju tak samo tylko potem jest sztywniejsze . kiedys walczylem z tym i robilem proby . zostalem przy 90 barach . ale to bylo w benzynach a w disela to akurat do konca niewiem trzeba katalogowo i namacalnie sprawdzic jak wystepuje jakas slabsza trzeba ja zalorzyc , napewno na plus . ( jak bede w aso to porozmawiam z piotrem moze cos razem ustalimy i wtedy dam ci znac )
Opublikowano

@M330d : Naprawde bylbym wdzieczny jakbys mi sprawdzil te 2 rzeczy - obie zaznaczone na fotkach :

 

1. Czy na "sankach" w okolicach sworznia wahaczy tez masz tak pomazane pedzlem lekko rozniaca sie farba ?

 

2. Czy na kolumnie kierowniczej na nie wlaczonym silniku (choc to raczej nie ma wplywu) tez masz taki luz w miejscu zaznaczonym na fotce ? Jak sie zlapie reka to u mnie czuc to wyraznie .

 

piotrek, A. zadzwon pod adres drugi i porozmawiaj oni naprawde wiedza co w trawie piszczy . B . sprawdz jaka masz pompe wspomagania wchodza pod dwoma cisnieniami (chyba ) 120 bar 90bar ja wole druga slabsza od slabszego motoru ona badziej utwardza uklad kierowniczy lepiej czuje auto a jak zalorzysz 120 a pewno taka masz to auto lata jak dzikie po szosie takie niestabilne , a kreci sie na postoju tak samo tylko potem jest sztywniejsze . kiedys walczylem z tym i robilem proby . zostalem przy 90 barach . ale to bylo w benzynach a w disela to akurat do konca niewiem trzeba katalogowo i namacalnie sprawdzic jak wystepuje jakas slabsza trzeba ja zalorzyc , napewno na plus . ( jak bede w aso to porozmawiam z piotrem moze cos razem ustalimy i wtedy dam ci znac )

 

Nie sadze zeby z fabryki wypuszczali auta z pompa wspomagania ktora powoduje zle prowadzenie auta :worried: .

Zreszta ...to NIE sprawa wspomagania, bo chocbys przymocowal kierownice idealnie prosto, jakim sztywnym uchwytem tak aby nie wykonywala ona totalnie zadnych ruchow , i jadac po idealnie rownej nawierzchni, prosto to auto i tak zacznie sciagac , albo na lewo albo na prawo (nie ma na to reguly) . I wlasnie wtedy trzeba wykonac ruch kierownica by to skorygowac . Tak sie to auto zachowuje jakby uklad kierowniczy mial po prostu gdzies luz , choc to juz raczej nie mozliwe : magiel zmieniony, krzyzak na kolumnie kier. nie ma luzu, drazki kierownicze bez luzow . Wiec ...cholera wie w czym problem :duh: .

 

Mozesz pogadac z Piotrem choc w sumie nie wiem czy on cos moze wymyslec w tej kwestii .

 

Aha i jeszcze jedno : inny mechanik ktory jest dosyc kumaty (tyle ze generalnie w autach, a nie tylko w BMW) mowi mi zebym wymienil tylna prawa piaste (wraz z wahaczem bo to jest komplet) - auto lekko dostalo tez po tylnym prawym kole (felga sie lekko skrzywila) i sugeruje on ze piasta moze byc krzywa . Sprawdzalem to u wulkanizatora i wg niego wszystko jest ok. Zreszta wg mnie w takiej sutuacji auto sciagaloby tylko w jedna strone, ciagle to sama . A u mnie raz w lewo, raz w prawo . A Wy co sadzicie o tym ?

 

z gory dzieki :) .

 

pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
ja nie pisze ze pompa120 barow jest zla tylko mi sie zle jezdzi na tak dzialajacym maglu wole 90 barow bo czuje auto bardziej .
Opublikowano

Wczulem sie bardziej w jazde tym autem i stwierdzam ze zle opisalem problem - auto nie plywa , lecz po prostu sciaga je raz na prawo, a raz na lewo (w sumie to chyba czesciej na prawo) . I wtedy trzeba korygowac tor jazdy .

 

W piatek zdejme jeszcze oslone z pod silnika i pojade na szarpak - nie mialem zmienianych tych sworzni wahaczy ktore mocuja wahacze do sanek zawieszenia (tych z dluga szpilka, wewnetrznych) . Przyjze sie im dokladniej .

 

Takze na 95% wykluczam tylne zawieszenie - bo tyl conajwyzej by powodowal plywanie , a nie sciaganie (zakladajac ze zbieznosc i geometria jest OK) .

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

czesc

 

Walki cd. ...ostatnio zauwazylem ze chyba prawa zwrotnica jest ciutke krzywa - tzn. to "oczko" do ktorego jest mocowany drazek kierowniczy - jest wydaje mi sie ciutke wyzej jak z lewej strony, kupilem juz nowa zwrotnice i wymienie ja w ciagu 2 tygodni - obecnie starasznie krucho z czasem u mnie :oops: .

 

Na diagnostyce na ktorej bylem okolo 2 tygodnie temu - nic nie znalezli - amortyzatory po 70% wszystkie, zbieznosc w normie . Jezdzili - nic w sumie mi nie powiedzieli, zauwazyli tylko ze sciaga na ogol na prawo - ale generalnie to w kierunku nachylenia jezdni , a jak sie jedzie srodkiem drogi to na prawo raczej ciagnie nieco .

 

Aha - zacina mi sie takze kierownica tylko w skrajnym prawym polozeniu - i to nie zawsze - tylko jak skrece ja go maxymalnego oporu a auto jedzie wtedy bardzo wolno . By ja "wyrwac " z tego zaciecia to musze mocniej szarpnac kierownica . To nie zacina sie na tej prawej zwrotnicy, a gdzies indziej . I na starej i na nowej maglownicy bylo to samo jesli chodzi o to zacinanie sie.

 

Jakies wnioski z waszej strony ?

 

 

Aha - sprawdzi mi ktos z userow e46 ten luz na kolumnie kierowniczej o ktory pytalem kilka postow wyzej ? M330d, tudm ? :oops: Bylbym wdzieczny naprawde .

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Witam

A gdzie ustawiales zbierznosc?

Moj samochod jezdzil super, ale delikatnie zbieralo tylna opone i pojechalem ustawic zbierznosc do (niby) dobrego warsztatu i po ustawieniu zbierznosci zaczely sie problemy, kierownica nie jest prosta tzn. gdy jade prosto jest skrecona lekko w lewo i uklad kierowniczy zrobil sie gumowy oraz samochod nie prowadzi sie juz tak pewnie. Pytalem w BMW i dowiedzialem sie ze zbierznosc w BMW ustawia sie inaczej, w normalnym serwisie dobrze jej nie ustawia. Narobilem sobie dodatkowych kosztow, musze zaplacic jeszcze raz.

Pozdrawiam
Opublikowano

Zbierznosc ustawialem na takich laserowych przyrzadach, podobno w najlepszej stacji tego typu w warszawie ...lecz zarowno przed jak i po ustawieniu zbieznosci auto zachowywalo sie tak samo .

 

Ustawiali mi zbierznosc i tylu i przodu, pozniej moge wrzuc skana z wynikami .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Mnie tez ustawiali na laserowych przyrzadach,mieli bardzo dobry sprzet. Niestety w BMW zbierznosc ustawia sie inaczej, trzeba obciazyc kazde kolo, pokazuje to komputer, jakim obciazeniem i dopiero pozniej ustawiac zbierznosc, dowiedzialem sie tego z serwisu BMW i sprzet do tego maja tylko serwisy BMW. Musi to byc prawda bo chlopaczek ktory ustawial mi zbierznosc mowil ze BMW tak wychodza, krzywa kierownica itp. ale on sam nie wie dlaczego, czasem udaje sie dobrze. Trzeba chyba pojechac do serwisu BMW, ja przynajmniej pojade zeby cos wiecej sie tam nie uszkodzilo.
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.