Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcą!! W globalne ocieplenie spowodowane samochodami nie wierzę i wierzyć nie będę. Po co mi ten filtr skoro w Polsce i tak podatków od CO2 nie płacimy, a skoro jest to kolejna rzecz która może siępopsuć i jak widać na zagranicznych forach SPRAWIA kłopoty a na dodatek muli mi autko to dlaczego mam tego nie wyciąć?? Mam roczne autko z przebiegiem 48tys km więc kiedyś sobie wytnei sprzedam jakiemuś maniakowi czystości. A komentarze w stylu "kupujesz auto na jakie Cie stać to go potem serwisuj" są raczej nietrafne a już zdecydowanie nie na miejscu w dziale e90, myślę że każdego z nas bez problemu stać na utrzymanie autka ( inaczej byśmy kupili 15 letniego poloneza za 500zł), ale po co robić sobie dodatkowych wydatków i jka napisałem mieć w aucie coś co jest przydatne i innych krajach UE a u nas NIE!!

 

Poza tym gwarantuje ci , że bez DPF moje autko zrobi więcej kilometrów niż Twoje z nie wyjetym , a skoro nie znasz zasad marketingu i nie wiesz że do aut wrzuca się cokolwiek byle sie zaraz po gwarancji popsuło i żeby klient musiał kupywać co chwila nowe części napełniajac kiese producentowi to przepraszam Ciebie bardzo , ale dalej naprawiaj auto i płać za częścibez których auto sie obejdzie i na pewno nic mu sienie stanie vide DPF

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a mnie po podłaczeniu do komputera wyskakiwał - zapchany filtr paliwa - wymieniłem ale nie sprawdzałem już potem - mam jednak nadzieje że to nie chodziło o filtr cząstek stałych? jak w ogołe sprawdzić czy go się ma ? mam 201kkm :(
Opublikowano
Ja i tak czekam aż skończy sie gwarancja i jade wyciąć i programowo go usunąć. jeden ze znajomych mi mechaników z serwisu w Berlinie powiedział mi, że autko po wyjęciu tego filtra jest dużo zrywniejsze, szybsze i ponoć o dziwo nawet ciszej pracuje O_O

 

Bedzie zrywniejsze, podobnie wyglada sprawa po usunieciu tlumikow, także będzie zrywniejsze.

 

Zgadzam się z przedmówcą!! W globalne ocieplenie spowodowane samochodami nie wierzę i wierzyć nie będę. Po co mi ten filtr skoro w Polsce i tak podatków od CO2 nie płacimy, a skoro jest to kolejna rzecz która może siępopsuć i jak widać na zagranicznych forach SPRAWIA kłopoty a na dodatek muli mi autko to dlaczego mam tego nie wyciąć?? a skoro nie znasz zasad marketingu i nie wiesz że do aut wrzuca się cokolwiek byle sie zaraz po gwarancji popsuło i żeby klient musiał kupywać co chwila nowe części napełniajac kiese producentowi to przepraszam Ciebie bardzo , ale dalej naprawiaj auto i płać za częścibez których auto sie obejdzie i na pewno nic mu sienie stanie vide DPF

 

Dokladnie tak, producenci umieszczają duperele w autach, które mają określoną zywotnosc i które po gwarancji będa sprawiac problemy=klient musi zaplacic za to z wlasnej kieszeni. Poza DPF,nie szukajac daleko system start stop-automatycznie wyłączający silnik po wrzuceniu luzu.Teoretycznie ma to oszczedzac paliwo, ale praktycznie to wlasnie najwiecej energii-paliwa jest potrzebne do ''zapalenia'' auta to raz, a dwa kazde wlaczanie/wylaczanie powoduje zuzycie rozrusznika, to dwa. Czyli jadac z punktu A-punktu B jest 1 cykl uzycia rozrusznika wlaczanie-wylaczenie. Podczas jednego kursu pare dodatkowych cykli, kilka kursow w ciagu dnia, razy w tygodniu , razy w miesiacu, powoduje rocznie minimum kilkaset razy niepotrzebengo uzycia rozrusznika= co predzej czy pozniej doprowadzi do jego awarii, bo nic nie jest wieczne=naprawa za moja kase= w d..pie mam ekologie, bo na tym trace.

Opublikowano
Ja i tak czekam aż skończy sie gwarancja i jade wyciąć i programowo go usunąć. jeden ze znajomych mi mechaników z serwisu w Berlinie powiedział mi, że autko po wyjęciu tego filtra jest dużo zrywniejsze, szybsze i ponoć o dziwo nawet ciszej pracuje O_O

 

Bedzie zrywniejsze, podobnie wyglada sprawa po usunieciu tlumikow, także będzie zrywniejsze.

 

Zgadzam się z przedmówcą!! W globalne ocieplenie spowodowane samochodami nie wierzę i wierzyć nie będę. Po co mi ten filtr skoro w Polsce i tak podatków od CO2 nie płacimy, a skoro jest to kolejna rzecz która może siępopsuć i jak widać na zagranicznych forach SPRAWIA kłopoty a na dodatek muli mi autko to dlaczego mam tego nie wyciąć?? a skoro nie znasz zasad marketingu i nie wiesz że do aut wrzuca się cokolwiek byle sie zaraz po gwarancji popsuło i żeby klient musiał kupywać co chwila nowe części napełniajac kiese producentowi to przepraszam Ciebie bardzo , ale dalej naprawiaj auto i płać za częścibez których auto sie obejdzie i na pewno nic mu sienie stanie vide DPF

 

Dokladnie tak, producenci umieszczają duperele w autach, które mają określoną zywotnosc i które po gwarancji będa sprawiac problemy=klient musi zaplacic za to z wlasnej kieszeni. Poza DPF,nie szukajac daleko system start stop-automatycznie wyłączający silnik po wrzuceniu luzu.Teoretycznie ma to oszczedzac paliwo, ale praktycznie to wlasnie najwiecej energii-paliwa jest potrzebne do ''zapalenia'' auta to raz, a dwa kazde wlaczanie/wylaczanie powoduje zuzycie rozrusznika, to dwa. Czyli jadac z punktu A-punktu B jest 1 cykl uzycia rozrusznika wlaczanie-wylaczenie. Podczas jednego kursu pare dodatkowych cykli, kilka kursow w ciagu dnia, razy w tygodniu , razy w miesiacu, powoduje rocznie minimum kilkaset razy niepotrzebengo uzycia rozrusznika= co predzej czy pozniej doprowadzi do jego awarii, bo nic nie jest wieczne=naprawa za moja kase= w d..pie mam ekologie, bo na tym trace.

 

 

Musisz patrzeć globalnie ;)

Wiadomo, że ochrona środowiska i gadanie o tym, że samochody mają na nią tak straszny wpływ jest ściemą. 90% generowanego Co2 to morza i oceany, a 1% to samochody :)

W Polsce płacisz za to, aby generować go jak najmniej (z własnej kieszeni). Na zachodzie oddają Ci za to pieniądze. Żyjemy dalej w kraju trzeciego świata i na razie musimy się z tym pogodzić.

Ja mam filtr DPF i jeśli mi się skończy to go wymienię, natomiast nie mam nic przeciwko ludziom, którzy je wywalają. Jeśli jest taka opcja i nie wiąże się to z żadnym ryzykiem to proszę bardzo.

Gadanie o tym czy kogoś stać czy nie jest bez sensu :) Przecież jest pełno bogatych ludzi, którzy na takich rzeczach oszczędzają, bo wyrzuć pieniędzy nikt nie lubi, a tym bardziej ten, który ma ich więcej.

Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Żyjemy dalej w kraju trzeciego świata i na razie musimy się z tym pogodzić.

Cala ekologia to kolejne lobby, ktore nabija sobie kase. Zeszloroczny grudniowy szczyt klimatyczny w Poznaniu, bo to [edit by Mod- ostrzeżenie] prestiz :mrgreen: ,organizowac taki szczyt. Prawda jest taka posiedzieli, pogadali, miasto zakorkowali i nic z tego nie wynika, a kosztowalo to 90 mln zl. Szczyt byl sfinansowany z funduszu recyklingowego, czyli z tych pieniedzy jakie wplacaja kierowcy po 500 zl przy sprowadzneiu aut, zeby w przyszlosci byly pieniadze na zlomowanie,ktorych nie ma, bo sie rozeszly. Łatwo wyliczyc 90 mln zł : 500 zł = 180 tys osob zlozylo sie na durnych ekologow.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dziś wymienili mi filtr cząstek w serwisie w Poznaniu po przebiegu 31 tys.km .Dowiedziałem się przy okazji, szukając przyczyny tak szybkiego

zapchania filtra, że w przeciwieństwie do innych marek w bmw komputer nie uruchamia "samoczyszczenia" (wypalania filtra).Filtr wyłapuje

sadze przez cały żywot. Rada serwisu: dobre paliwo(mniej sadzy), nie jeździć na niskich obrotach- powoduje takie samo zjawisko.

Opublikowano

Jak to nie rozpoczyna wypalania? Gdyby było tak jak piszą, filtr miałbyś zapchany już po 2k km. Nie róbmy sobie jaj. Albo miałem czujnik zrypany i komp nie wiedział, że należy uruchomić procedurę, albo ......"dałeś się nabić w butelkę".

Gdyby było tak jak mówisz, 4/5 forumowiczów miałoby już ten zabieg za sobą po kilka razy.

Opublikowano
Dziś wymienili mi filtr cząstek w serwisie w Poznaniu po przebiegu 31 tys.km .Dowiedziałem się przy okazji, szukając przyczyny tak szybkiego

zapchania filtra, że w przeciwieństwie do innych marek w bmw komputer nie uruchamia "samoczyszczenia" (wypalania filtra).Filtr wyłapuje

sadze przez cały żywot. Rada serwisu: dobre paliwo(mniej sadzy), nie jeździć na niskich obrotach- powoduje takie samo zjawisko.

 

auto 31 kkm przebiegu, już nie na gwarancji?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

OT

 

w rodzinie mamy samochód, który był kupiony w salonie a po 9 latach miał......28k km ;-) Da się? da :mrgreen:

 

EOT

Opublikowano
Wycinania filtra powinniście się wstydzić! To nie jest nic co ma związek z CO2, czy globalnym ociepleniem. Jak sama nazwa wskazuje to jest filtr cząstek stałych, a nie CO2! Cząstki stałe to niespalone do końca węglowodory tzw. sadza. Jest to rakotwórcze i powoduj smog w miastach. Na prawdę uważacie, że pomijając aspekt zdrowotny wypada jeździć najnowszą beemką i puszczać z rury czarne smrodliwe bąki? Temat globalnego ocieplenie mnie w ogóle nie interesuje, ale syf w miastach to jest realna i wyczuwalna nosem sprawa.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Samochód z roku 2007 przebieg taki jak napisałem. Kupiłem niedawno od nabywcy w salonie polskim, z kompletem dokumentów i fakturą

na przegląd(wymianę oleju po 20000). Wyraźnie pytałem w serwisie: kiedy komputer "robi wypalanie",jak to poznać i czy ma się na to

wpływ. Usłyszałem to co napisałem. Przy okazji, czy ktoś zauważył u siebie moment oczyszczania filtra(zwiększone obroty, dym z wydechu,

wzrost chwilowego zużycia paliwa.

Opublikowano
Samochód z roku 2007 przebieg taki jak napisałem. Kupiłem niedawno od nabywcy w salonie polskim, z kompletem dokumentów i fakturą

na przegląd(wymianę oleju po 20000). Wyraźnie pytałem w serwisie: kiedy komputer "robi wypalanie",jak to poznać i czy ma się na to

wpływ. Usłyszałem to co napisałem. Przy okazji, czy ktoś zauważył u siebie moment oczyszczania filtra(zwiększone obroty, dym z wydechu,

wzrost chwilowego zużycia paliwa.

Natek widział wielki dym, ja widziałem tylko zwiększony poziom oleju w silniku - efekt uboczny tego procesu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Będę musiał porozmawiać z innym serwisem. Też wydawało mi się to dziwne, że w innych samochodach jest wypalanie a w BMW nie.

 

Gdyby w naszych samochodach nie było wypalania to nie wytrzymałyby 180 tyś (a może i więcej :wink: )... Auto wypala sobie bez wiedzy kierowcy, wylicza moment wypalania w zależności od tego jak się jeździ.

Wydaje mi się też, że w BMW też jest wymuszone wypalanie. Tryb oczyszczania włącza się urządzeniem diagnostycznym, a potem trzeba jeździć przez określoną liczbę kilometrów z określoną prędkością... Z tego co pamiętam to procedura jest do zrobienia- ale w Niemczech, gdzie są autostrady.

 

Pozdr.

Opublikowano

Panowie bo zgłupieć można normalnie..

 

Czy ktoś może jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie jak z tym wypalaniem w końcu? Bo na forum E60 jest temat o tym i tam napisane jest, że wywołujęsię tą procedurę i następuje wypalanie, czyli filtra NIE trzeba wymieniać, chyba, że jest uszkodzony.. Już sam nie wiem co myśleć na ten temat..

 

Każdy co innego pisze :duh:

 

Pzdr.

Opublikowano

eXiDe, odpowiem ci na przykladzie... odkurzania :D . jak w domu zbiera Ci się kurz i masz otwarte okna na przestrzał to robi sie przeciąg i kurz wylatuje samoczynnie- i to jest samooczyszczanie. Jednak jak kurzu jest za dużo i cieżko ci w nim chodzic :wink: , to bierzesz odkurzacz i sam sprzątasz- i to jest ręczne wymuszenie oczyszczania.

Samochód jak poczuje ze ma bardzo zapchany filtr to wywali błąd na desce, jednak można to wcześniej wyczuć jako spadek dynamiki przy przyspieszaniu.

Co do wymiany wg wskazań komputera to jest to zalecenie producenta (zresztą tak jak np mikrofiltra). Chodzi o utrzymanie samochodu w 100% kondycji. Jeżeli będziesz jeździł w czystej przestrzeni to mikrofiltr też Ci sie nie pobrudzi- a i tak go wymienisz :wink:

 

Pozdr.

Opublikowano

A no to to wiem ;) hihi bo widzisz tyle stron opisanych i nic konkretnego nie napisane ;). Tzn nie ujednolicone informacje.

 

Pzdr :)

 

A i i jeszcze jedno, nic dodać nic ująć w artykule Masters'a :)

Opublikowano
Będę musiał porozmawiać z innym serwisem. Też wydawało mi się to dziwne, że w innych samochodach jest wypalanie a w BMW nie.

 

Gdyby w naszych samochodach nie było wypalania to nie wytrzymałyby 180 tyś (a może i więcej :wink: )... Auto wypala sobie bez wiedzy kierowcy, wylicza moment wypalania w zależności od tego jak się jeździ.

Wydaje mi się też, że w BMW też jest wymuszone wypalanie. Tryb oczyszczania włącza się urządzeniem diagnostycznym, a potem trzeba jeździć przez określoną liczbę kilometrów z określoną prędkością... Z tego co pamiętam to procedura jest do zrobienia- ale w Niemczech, gdzie są autostrady.

 

Pozdr.

Zgoda. Byłem przed wymianą na wymuszonym wypalaniu (serwis filtra DPF) i po przejechaniu z komputerem w samochodzie ciśnienie

wylotu spalin z turbiny spadło z 220bar do 160bar (wartość graniczna w/g serwisu 150bar).Więcej nie dało się oczyścić.

Opublikowano

Odbyłem rozmowę z działem serwisu innego dealera BMW. Potwierdza,że w tych samochodach nie występuje samooczyszczanie

filtra. Ma on wystarczyć przy normalnej eksploatacji na ok 180tys. km. Wypalić można tylko w serwisie po podłączeniu urządzenia,

ale zalecają w momencie zapalenia lampki. U mnie się nie udało. Prawdopodobnie co rok - półtora zafunduję sobie serwisowe

wypalanie. Wymiana za droga. Konkluzja drugiego serwisu taka sama. Krótkie przebiegi na niskich obrotach, bardzo mało jazdy w "trasie".

Opublikowano
a ja podam wiadomości z innego serwisu który jednoznacznie powiedział że wypalanie cząsteczek jest, co mozna zaobserwować troche nierówną pracą silnika na podwyższonych obrotach i czasem mozna też poczuc jakby z tyłu auta przy wydechu czuć było jakby spaloną gumą, to też jest oznaka przepalania cząsteczek.. a to co piszecie o serwisowym przepalaniu to moje Aso milczy, wolą wymieniać filtr w całości niż sie babrać z przeczyszczaniem go..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.