Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ok to sprawdze czy jest fizycznie, a jak sprawdzic czy został wyprogramowany? Bo chciałbym wstawić ten filtr ale nie wiem czy wystarczy wymienić tylko puche, czy nie trzeba znowu jakos programować? Powiem tylko ze przy pomiarze ciśnienia wstecznego na kazdych obrotach jest podobna wartość to by mówiło o pustej puszce.
  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

bialy0226

Musiałbyś potwierdzić moją odpowiedź, ale kiedyś czytałem że jak DPF jest prawidłowo usunięty to temperatura spalin powinna być w okolicach (minus) -300*C, ale tak jak mówię, pasuje żeby ktoś to potwierdził.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy po bezproblemowej jezdzie bmw.....dpf robi psikus.

Wypalal sie co okolo 600 km......sam.

Temp 92, temp splin 300, w probragmie Btool teraz bimmer. Regeneracja zaplanowana.

Ale o dziwo samo sie nie chcialo włączyć.

Po nacisnieciu regeneracja odrazu ptaszek przy regeneracji aktywnej.

Co moze być ze da sie wymusić....a samo nie idzie.

Błędóww sterowniku totalny bra

M47 163 automat

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź warunki wypalania w temacie podlinkowanym w pierwszym poście.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Podczas wypalania +/-580.

Ciśnienie po wypaleniu 4.8-5.8

On sie wypalil. Ale nie chcial zatrybic. Aplikacja cały czas pokazywała "Regeneracja zaplanowana"

Moze jakis blad w apce.

Tzn sam nie chcial zatrybic.

Po naciśnięciu regeneruj. Poszlo od strzala.

Dodam ze w trakcie wypalania musialem wjechać do domu. Auto stalo okolo 2h. Pozniej odrazu zaczela sie regeneracja ciąg dalszy.

Dziwi mnie fakt że była zaplanowana i nie chciało ruszyć.

Opublikowano

U mnie od ok. 1.5 roku wypalanie co ok. 100-150 km. Sprawdzona turbina,wtryski,egr, szczelność dolotu. Wszystkie parametry w normie korekcje wtryskiwaczow, dpf prany w maszynie wodnej nie było potrzeby wg. Fachowca na podstawie ciśnienia ale uparlem się wyprany. Adaptacja jako nowego zrobiona. W między czasie usterka elektrozaworka egr wymieniony, usterka sondy wymieniona. Teraz żadnych błędów. Ktoś na forum podpowiedział że może czujnik ciśnienia spalin. Faktycznie czasami nie schodził do 0 po wygaszeniu silnika tylko zostawial na 2-5 hpa jak również zaraz po wypaleniu nie schodził do niskich wartości tylko trzymało go w granicach 20-30 hpa. zanim wartości spadły do ok. 7.5-9 hpa. na wolnych obrotach. Wymieniony czujnik z aso na nowy oryginalny. Fakrycznie zmieniło się jest poprawa ciśnienie na jałowym po wypaleniu od razu spada do 2-4 hpa. a po wygaszeniu silnika spada na 0. Niestety sadza rośnie jak rosła. Już chyba zostało tylko kastrowanie niestety.

https://nfhost.me/image/mIi4e

Opublikowano
Podczas wypalania +/-580.

Ciśnienie po wypaleniu 4.8-5.8

On sie wypalil. Ale nie chcial zatrybic. Aplikacja cały czas pokazywała "Regeneracja zaplanowana"

Moze jakis blad w apce.

Tzn sam nie chcial zatrybic.

Po naciśnięciu regeneruj. Poszlo od strzala.

Dodam ze w trakcie wypalania musialem wjechać do domu. Auto stalo okolo 2h. Pozniej odrazu zaczela sie regeneracja ciąg dalszy.

Dziwi mnie fakt że była zaplanowana i nie chciało ruszyć.

U mnie też po wypaleniu aplikacja w dalszym ciągu pokazuje regenerację zaplanowaną pomimo ze sadzę wypalił niemlze do zera lub do zera chyba że po niej wygaszę silnik odczekam z 10 min. i odpalę ponownie. Wtedy pokazuje same x. Ponadto kilka razy zdarzyło mi się że po nie pełnym wypaleniu sadzy np do 10-15g i tak resetuje km od ostatniej regeneracji tak samo jak to się dzieje wypalając do 0.

Opublikowano
Piszecie doktorat z badania DDE i DPF czy co?

 

Nie no poprostu ciekawi mnie dlaczego niby zaplanowana a sie nie wypala.

Warunki spelnione:) nastepnym razem nie wlacze RRGENERACJI poczekam ciut czy wypali.

Kto to wymyślił.

Mam 1 ke i tez kiedys byly problemy.

Teraz sie uspokoilo.

Czasem mam ochote jechac do typa by usunął i w jednym i w 2 gim to ustrojstwo.

Ale boje sie o przegląd ze kiedys nie podbija


W ktorym module moga byc bledy zwiazane z dpf w aplikacji btool?

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy mam pytanie. Czy odma ma wpływ na szybkie zatykanie filtra dpf?

Moj korek oleju po otwarciu wali dym praktycznie nie ma zasysu.

Moze to jest przyczyna?

Opublikowano

To rece mi odpadają.

Po 2x wypaleniach pod rzad dpf wypala sie co 400km

Po 1x wypalanie co 90 masakra.

Mam wgrany program. Ze 122 Na 170km moze to on powoduje to.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
wypalanie można stosować do pewnego etapu zapchania ( sadzą ). Kiedy zgromadzi się zbyt dużo popiołu wypalanie traci sens - można czyścić metodą wodną
Opublikowano
wypalanie można stosować do pewnego etapu zapchania ( sadzą ). Kiedy zgromadzi się zbyt dużo popiołu wypalanie traci sens - można czyścić metodą wodną

 

sam sobie czyść metodą wodną, tak tylko uszkodzimy DPF... instrukcja i inne media z DE podają jedno - wypalanie w piecu DPF !! tylko i wyłącznie, czyszczenie wodne itp to tylko u nas i w Rosji, na zachodzie tylko wypalanie w piecu

Opublikowano

Witam,

E91, 330xd, N57. Chciałem się skonsultować. Jakiś czas temu wyskoczył mi błąd 480A, jakas od razu pojawiła się możliwość dłuższej trasy wiec dpf się raz wypalił po czym od razu wymusiłem drugie wypalanie. Wydaje mi się ze od tego czasu zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Już dwa razy zauważyłem przy dłuższej trasie ze po wypaleniu od razu bardzo szybko rośnie sadza i zaczyna wypalać i tak w kółko... Ostatnio znów wysokoczyl błąd 480A ale już tylko raz wypaliłem na pobliskiej obwodnicy i znów szybko zaczęło rosnąć, dojechałem do domu i 58% zapełnienia. Dzisiaj odpalam bez zmian, wracam po 10km i zapełnienie spadło - zrzuty poniżej. Dziwne tez to ciśnienie wsteczne. I teraz pytanie, dpf do prania/wypalania, któryś czujnik czy co myślicie?

Z góry dzięki!


Po odpaleniu: https://tinypic.pl/ft6xwu17gnw1

Po 10km: https://tinypic.pl/r7o6d731b2vv

Opublikowano
Nie ma co patrzeć na "zapełnienie" jeśli czujnik(i) pokazują ujemne ciśnienie wsteczne. Czujnik (bądź dwa) ciśnienia spalin do wymiany, wtedy można patrzeć co się rzeczywiście tam dzieje. W czujniki radzę inwestować ori OE BMW, gdyż OEMowe zamienniki pokazują zawyżone wartości i backpressure offset szaleje.
Opublikowano
Nie ma co patrzeć na "zapełnienie" jeśli czujnik(i) pokazują ujemne ciśnienie wsteczne. Czujnik (bądź dwa) ciśnienia spalin do wymiany, wtedy można patrzeć co się rzeczywiście tam dzieje. W czujniki radzę inwestować ori OE BMW, gdyż OEMowe zamienniki pokazują zawyżone wartości i backpressure offset szaleje.

 

Po wymianie czujników i wypaleniu dpf odczyty na zgaszonym i odpalonym wreszcie normalne. Jutro trasa wiec będzie prawdziwy test. Dzięki!

Opublikowano

cześć


Poszukuję kontaktu do osoby, która ma na sprzedaż DPF do e90 330d m57, wyjeżdżam za granicę do roboty i muszę go zdobyć, bo kończy mi się czas, a wolę regenerowany niż "hińczyka".


Poprzedni właściciel wyciął i pewnie sprzedał. :(

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie sytuacja następująca, filtr po czyszczeniu w specjalistycznym zakładzie, zapewniono mnie, że wszystko z nim w porządku. Jednak nie wszystko jest w porządku co z nim się dzieje. Chodzi o szybkość gromadzenia się sadzy, podglądam btoolem. Jadę sobie w trasie, filtr się regeneruje, spada sadza do zera, po czym rośnie w zawrotnym tempie, tak że po przejechaniu około 15-20 km znów jest około 25 g i załącza wypalanie, wypala do zera i historia się powtarza. Zaobserwowałem również jedną zależność, jak odpalę samochód po nocy wartości ciśnienia wstecznego nie przekraczają 7-9 hPa na wolnych, jadę sobie spokojnie i do momentu aż temperatura pracy osiągnie około 60stopni, ciśnienie wsteczne na wolnych wtedy już w okolicach 17-20 hpa, przy dodawaniu gazu, wzrasta o wiele bardziej, niż gdy dodaję gazu na zimniejszym silniku, sadza przybiera gwałtownie, kilkanaście minut i komp planuje wypalenie. Gdzie szukać problemu? Podpinałem już dwa czujniki ciśnienia spalin (używane) i nic to nie dało. Zaryzykować w ciemno i kupić oryginał nowy czy problem może być gdzieś indziej? Da się na 100 jakoś zdiagnozować czy to przez czujnik czy przez coś innego? Pomóżcie

silnik m47 163KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.