Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
witam co myślicie nad wymyciem dpf preparatem do kominków usuwająca sadze i przemycie to wszystko karcherem jest sens ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Demontował ktoś sam filtr DPF w E90 330d M57? Czy wszystko odbywa się bez cięcia i spawania? Chodzi mi o miejsce gdzie łączy się filtr z wydechem. Chciałbym go w najbliższym czasie wyjąć do czyszczenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Często łącznik elastyczny jest już do wymiany a do tego trzeba ciąć i spawać.
3A0jS9b.png
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie w m47 na real oem widzę że jest jakaś uszczelka między dpf A turbo, jak wyciągnąłem dpf do czyszczenia to nic tan takiego nie było a śmierdzi mi czasem spalinami i zastanawiam się nad zakupem uszczelki. Ale gdzie ja wsadze jak oryginalnie chyba jej tam nie ma
Opublikowano
Panowie w m47 na real oem widzę że jest jakaś uszczelka między dpf A turbo, jak wyciągnąłem dpf do czyszczenia to nic tan takiego nie było a śmierdzi mi czasem spalinami i zastanawiam się nad zakupem uszczelki. Ale gdzie ja wsadze jak oryginalnie chyba jej tam nie ma

 

Powinna być w oryginale, przy każdym demontażu powinno się założyć nową.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czy ma ktoś doświadczenie z demontażem DPF z E90 N57 330D xDrive LCI 245KM? Na tą chwilę to: DPF rozłączony od turbo oraz wydechu, łapa silnika zdemontowana, ale DPF nie daje się wyjąć.
Opublikowano
Wszystko odłączone. Czy należy wysuwać go do góry po odkręceniu kolektora, czy może do dołu, ale wtedy jest cała rama pomocnica do odkręcenia. Proszę o poprawienie, jeśli jestem w błędzie.
Opublikowano
Dzięki wielkie za info, jakkolwiek wieści nie są zbyt dobre. Wygląda na to, że muszę teraz autko poskręcać i wykonać drugie podejście przy odpowiednim wyposażeniu warsztatowym.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

BMW e90 2009r. N47

Po dzisiejszym wymuszonym wypalaniu DPF-a wyskoczył błąd 4C5E, wie ktoś może o co chodzi??

szukam, lecz nie mogę znaleźć odpowiedzi,

Według mnie samochód jest zamulony i co jakiś czas mam problem z szarpaniem przy jednostajnej jeździe.

Opublikowano
Miałem podobne objawy przy awarii elektrozaworu przy EGR. Chyba nazywa sie go konwerterem ciśnienia. np. Pierburg. Sprawdź. Nie zaszkodzi. W przypadku konieczności wymiany to nieduży koszt.
Opublikowano

Witam :wink:


Pisałem post wcześniej że mam co jakiś czas problem z szarpaniem przy jednostajnej jeździe, jako że pobrałem b-tool miałem podgląd na parametry i zauważyłem w którym momencie zaczyna szarpać. Szarpanie zauważalne było przy prędkości 40-60km/h i na 3 biegu.

Sytuacja wygląda tak, szarpać zaczyna, gdy uruchomi się automatycznie wypalanie DPF, co mogło by tłumaczyć zwiększoną dawką paliwa.

Ostatnim razem w dodatku wyskoczył mi błąd 4C5E, po dzisiejszym wypalaniu błędu brak.


Stwierdzam więc, że szarpanie jest powodowanie zwiększoną dawką paliwa potrzebną do wypalenia DPF i na tą chwilę nie będę się doszukiwał problemu, którego widocznie nie ma.



Dużo osób piszę że do wypalania temperatura musi być minimum 75-80'C

U mnie wypalanie zaczęło się już przy temperaturze 60'C i w ruchu miejskim, oczywiście dojeżdżając do skrzyżowania wypalanie było przerywane, ale po osiągnięciu około 50km/h wypalał na nowo.



W innym poście pisałem też od problemie z czujnikiem ciśnienia spalin który pokazywał ujemne wartości, w planie była wymiana czujnika, ale obeszło się bez wymiany.

Początkowe wartości jakie pokazywał czujnik:

835999f48b14.jpg 3d3540821f3b.jpg

Później już całkiem zwariował

49980c95eb65.png

Wymontowałem dzisiaj czujnik i po samym obstukaniu go wyleciało dużo sadzy, nie miałem pod ręką zmywacza, ani kompresora żeby go przedmuchać, ale samo obstukanie dało całkiem inne wartości

339484ec3db0.png

Pytanie do was czy takie ciśnienia są w porządku?

Czy wypalanie po 260km ruchu miejskiego z sadzą na poziomie 8g jest normalną sytuacją??

750c87c5c732.png

Oczywiście regeneracja aktywna była zaznaczona po osiągnięciu 60'C.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, na przeglądzie diagnosta stwierdził ze mam wycięty dpf, została tylko puszka, jest ponoć jakiś spaw, ktory wskazuje że zostalo zrobione na filtrze okno i wyrzucony środek, troche z rury śmierdzi spalinami. Podpinałem btoola, jest bład filtra 4166 oraz czujnika ciśnienia 4CF3, próbowałem wymusić regenerację wygląda jakby filtr sie wypalał, pokazuje nawet ilośc sadzy i popiołu. Można jakoś sprawdzić że dpfa nie ma i jest wyprogramowany?

Dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.