Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeszcze go nie wymieniałem auto ma teraz 155 tys nalatane ale za jakies 19 tys km mnie to czeka i dosyć długo zgłebiałem temat na rożnych forach i pytając sie specjalistów także z serwisu bmw.. I tak myślimy ze starszym czy nie lepiej jak teraz euro spada kupić walute i potem wykonać wszystko w niemczech.. owszem mozna jeździć autem bez wymienienia tego do 200 tys ale co sie z autem stanie potem to bedą juz wieksze koszty niż tylko filtr za 5 tys.

 

 

Ja mam na zegarze 166k a wymiana filtra jest za 190 000 także, dziwnie, że u Ciebie za 19tys wymiana.. no ale nie wiem, może u mnie był już wymieniany w co wątpię.

 

A jakie są następstwa nie wymienienia filtra?

 

Pzdr.

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeszcze raz powtorze. Tego filtra sie nie wymienia. Tak samo jak katalizatora, lamp, zarowek etc. Tzn wymienia sie jezeli jest uszkodzony.

Nawet komputer nie wspomina o wymianie tak jak innych filtrow.

Ale jesli ktos sobie rzyczy to moze wymienic nawet co 100k km.

Pozdrawiam

Opublikowano
mariusz1954 nie wiem skąd masz takie informacje ale ja dowiadywałem sie w Aso i zdanie specjalisty jest jednoznaczne.. wymienia sie tak jak każdą inną eksploatacyjną cześć w aucie.. w przeciwnym razie auto może nie zachowywać sie tak jak było na początku.. bedzie przytkane przez zalegajacy popiół w Dpf'ie i z czasem nie bedzie mozna nim nawet jeździć.. Facet mowił nawet o t akich dwóch co postanowili sie tego pozbyć to skonczyło sie ogniskiem pod maską i auto było do wyrzucenia.. Pytałem sie nawet w Zastak Tuning w Łodzi czy faktyczne nie da sie tego wyciać a odpowiedź kolesia była taka że czegoś takiego sie nie robi i ewentualnie mogą sie uczyć na moim aucie ale nie bedzie brał za nic gwarancji.. Słyszałem raz opinie że tego sie nie wymienia tylko sie z tym jeździ ale to był warsztat który stracił autoryzacje po wsadzaniu zamienników do bmw a wszedzie indziej kazdy mowi że sie go wymienia ..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
nie musze Ci nic tłumaczyć :P to co Ci sie wyświetla to ilość km i data do następnego serwisu(bez względu czy to olej, klocki, płyn hamulcowy itd.) po prostu pokazuje że któres z tych rzeczy bedzie trzeba sprawdzić, wymienić
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
nie musze Ci nic tłumaczyć :P to co Ci sie wyświetla to ilość km i data do następnego serwisu(bez względu czy to olej, klocki, płyn hamulcowy itd.) po prostu pokazuje że któres z tych rzeczy bedzie trzeba sprawdzić, wymienić

 

 

Acha wymienić w najbliższej przyszłości tak? Bo u mnie jako następna operacja to będzie płyn h-cowy :)))

 

Super.

 

Thx i pzdr :)

Opublikowano
no własnie u mnie też sie szykuje płyn na listopad własnie .. po prostu to wyświetla date najbliższego serwisu jakiego domagac sie bedzie auto ;) a wiesz coś na temat wymiany jakiegos filtra odmy, wymiany oleju skrzyni biegów tudzież tylnego mostu? co ile sie to wymienia?
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
no własnie u mnie też sie szykuje płyn na listopad własnie .. po prostu to wyświetla date najbliższego serwisu jakiego domagac sie bedzie auto ;) a wiesz coś na temat wymiany jakiegos filtra odmy, wymiany oleju skrzyni biegów tudzież tylnego mostu? co ile sie to wymienia?

 

Właśnie jestem po czyszczeniu AGR i filtra skrzyni korbowej/odpowietrzenia. A co do wymiany olejów w mości i skrzyni - nie wymienia się. Dopóki nic się nie dzieje z w/w elementami to nic się nie rusza! :) Tylko tankować ON olej zmieniać i hejah :) hehe a i filtr paliwa kup koniecznie MANNA nie kupuj KNECHTA bo jest wada nie pasuje.. tak czytałem i dzisiaj sprawdziłem osoboście!

 

Pzdr. jadę do domu spać bo już późno :)

Opublikowano
i ile Cię ta zabawa wyniosła? robiłeś w serwisie? co do filtra paliwa to nawet nie wiem jaki mam bo robilismy to z ojcem w serwisie przy zmianie oleju i nie powiedzieli jaki zakładaja.. i teraz w sumie przy zmianie płynu w listopadzie powiem zeby przeczyścili tez kolektor dolotowy bo słyszałem ze rożne cuda mogą przez niego być.. pzdr
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
i ile Cię ta zabawa wyniosła? robiłeś w serwisie? co do filtra paliwa to nawet nie wiem jaki mam bo robilismy to z ojcem w serwisie przy zmianie oleju i nie powiedzieli jaki zakładaja.. i teraz w sumie przy zmianie płynu w listopadzie powiem zeby przeczyścili tez kolektor dolotowy bo słyszałem ze rożne cuda mogą przez niego być.. pzdr

 

==> PW

Opublikowano
Jeszcze raz powtorze. Tego filtra sie nie wymienia. Tak samo jak katalizatora, lamp, zarowek etc. Tzn wymienia sie jezeli jest uszkodzony.

Pozdrawiam

 

Własnie o to chodzi, że filtr się zapcha=uszkodzony, auto traci moc, przechodzi w tryb awaryjny i trzeba wymienic filtr.

Opublikowano
Ja właśnie dostałem wiadomość od doradcy serwisowego, że każda E90 tka ma filtr cząstek stałych i w zależności od normy spalin kosztuje on od 2 do 5tys zł.
Opublikowano
No to jestesmy w domu.. ;/ tylko dziwi mnie jedno skoro ciągle sa podnoszone normy emisji spalin i wsadzają te cuda techniki do aut to dlaczego nie moga stworzyć czegoś co bedzie służyło przez cały okres eksploatacji auta albo bedzie znacznie tańsze nić DPF za 5tys zł ? zakładając że da sie tymi nowymi beemkami przejechac 600 tys km i jeden filtr bedzie starczał na 200 tys w przeliczeniu na lata to jakieś 3-4 to w czasie tego okresu bedzie trzeba wydac na te bajery ekologiczne z różnymi pierdołami ponad 15tys zł. a z tego co sie doczytałem na stronie bmw w silnikach 3 litrowych w serii 3 oprócz DPF są zastosowane już dalsze metody oczyszczania spalin przez jakieś cudo do pochłaniania azotu czy coś w tym stylu co niesie za sobą kolejne koszty.. nie długo to tylko w ekologie bedziemy inwestowac zamiast autem jeździć.. :duh:
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
z e46 nie wiem dokładnie ae z tego co widziałem na niemieckich ogłoszeniach także było napisane że auta były wyposażane w DPF ale to zależało od samego właściciela czy chce wyposażyć w to swoje auto bo nie było to montowane seryjnie. a co do e60 to tylko pierwsze modele z 2002 - 2003 roku nie były w to wyposażane (rure wydechową mialy skierowaną do dołu) a w następnych latach montowali to seryjnie.
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
No to jestesmy w domu.. ;/ tylko dziwi mnie jedno skoro ciągle sa podnoszone normy emisji spalin i wsadzają te cuda techniki do aut to dlaczego nie moga stworzyć czegoś co bedzie służyło przez cały okres eksploatacji auta albo bedzie znacznie tańsze nić DPF za 5tys zł ? zakładając że da sie tymi nowymi beemkami przejechac 600 tys km i jeden filtr bedzie starczał na 200 tys w przeliczeniu na lata to jakieś 3-4 to w czasie tego okresu bedzie trzeba wydac na te bajery ekologiczne z różnymi pierdołami ponad 15tys zł. a z tego co sie doczytałem na stronie bmw w silnikach 3 litrowych w serii 3 oprócz DPF są zastosowane już dalsze metody oczyszczania spalin przez jakieś cudo do pochłaniania azotu czy coś w tym stylu co niesie za sobą kolejne koszty.. nie długo to tylko w ekologie bedziemy inwestowac zamiast autem jeździć.. :duh:

 

Pod pretekstem ekologii, auta mają rozbudowane podzespoły/wyposażenie, żeby w przyszlosci producent/serwis mieli dodatkowy zarobek.

 

Tak to jest, ze sa zwolennicy benzyn sa i diesla, tak jak sa zwolennicy blondynek i rowniez brunetek. :mrgreen: Podchodzac do tematu bez emocji i biorac pod uwage całkowite koszty utrzymania auta: zakup, serwisowanie, zuzycie paliwa dochodze do wniosku, ze mimo wszystko taniej jezdzi sie wolnossaca wersją benzynową niz turbodieslem np 320i -131 tys zl, 320d-144 tys zl. 13 tys zl na dzien dobry to spora roznica w zakupie przy tym samym wyposazeniu. Owszem bedzie wyposazenie dodatkowe, ale dla R4 ceny opcji sa te same, wiec 320d zawsze bedzie drozsze (podobnie z 330i-330d zawsze 330d bedzie drozsze). Przy nowych autach trzeba przejechac dziesiatki tys km zeby zwróciła sie roznica w zakupie i też trzeba zwracac uwage (a w uzywanych td w szczegolnosci) na turbine, dwumas, filtr czastek stalych.

Ktoś powie, ze jak kogo stac na bmw to stac i na naprawe. To ja odpowiem, ze mozna uniknac sporych wydatkow na naprawy kupujac wolnossaca benzyne, gdzie nie ma turbiny, filtra czastek stalych itd to raz, a dwa te fundusze, ktore moga byc konieczne do naprawy td, majac benzyne, mozna wydac w przyjemniejszy sposob.

Opublikowano
No racja - mądry Polak po zakupie :mad2: teraz jakby starszy miał kupować znowu auto brałby benzyne, bez porównania mniej problemów.. a to że wiecej pali - no coż swoje musi zjeść :8)
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koszta utrzymania i zakupu 320i są fakt mniejsze niz 320d. Ale należy pamiętać, że moment 320d pociągnie Was miło i przyjemnie, a 320i to mimo wszystko jednostka słaba. No może konkretniej - żeby jechała dynamicznie, trzeba ją cisnąć na wysokie obroty, ciągle. Dlatego do codziennej jazdy IMO taki diesel jest przyjemniejszy.

 

DPFy i inne problemy z nim za to męczą fakt. Diesla fajnie jest kupić nowego, kiedy ma się go odpoczątku i dba o silnik, ale kilkuletnia używka to chybił-trafił.

Opublikowano
no racja ale jesli wziąść silnik 2,5 3.0 w benzynie nawet w serii 5 to diesel już nie ma szans spalanie na pewno skoczy do góry ale mniej jest problemów z silnikiem.. jesli bym ją zamieniał to chyba własnie na 5-tke
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
no racja ale jesli wziąść silnik 2,5 3.0 w benzynie nawet w serii 5 to diesel już nie ma szans

Porównujmy 4 cyl. z 4 cyl. a 6 cyl. z 6 cyl.

 

BTW, czy ktoś, kto kontroluje np. niemieckie fora BMW spotkał się z podobną dyskusją nt. filtra cząstek stałych?

Opublikowano

no dobra 4 cyl w benzynie zjedza te 7 - 8 litrów w dieslu 5,8 - 6,5 6 cyl odpowiednio 9 - 10 litrów i 7,5 - 8,5 l (mówie oczywiście o uśrednionych wartościach) i co by nie powiedziec wieksze spalanie benzyny przekłada sie na mniejsze koszty i problemy z eksploatacja ale i tak częsciej siegamy po diesla myśląc ze taniej to wszystko wyjdzie..

a co do niemieckich for to oni raczej nie płaczą z tego powodu..mają rożne ulgi od państwa za to ze posiadaja DPF w aucie, mają wjazd do zielonych stref w miastach a państwo jeszcze łącznie dopłaca im do filtra jakies 480 euro a wymiana u nich tego filtra stoi 1024 eur.

Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
no nic tylko wzbogacać nasze państwo i czekać aż nam dołożą do wymiany 2,5 tys do DPF'u :lol: :wink:
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no nic tylko wzbogacać nasze państwo i czekać aż nam dołożą do wymiany 2,5 tys do DPF'u :lol: :wink:

 

Na razie to Ci dołożą - akcyzy. Szczescie że przy dwóch litrach tylko 3% z groszami...

Opublikowano
no jak akcyza cały czas wynosi dla silników do 2.0 - 3,1% a dla silników powyżej jesli sie nie myle 18,5% :( (i jak tu kupić 6-cio cylindrowca?) ale to obowiązuje przy rejestracji pojazdu..czy coś się znowu zmieniło?
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.