Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak odniesc sie do stanu dpf jesli wartosci sa takie popiół 66gram a sadza 11 wypalanie niby 1200km temy

 

A jakie masz cienienie na biegu jałowym i przy 2tys obrotów. To są ważniejsze wartości od ilości popiołu i sadzy którą liczy komputer z przebiegu.

Opublikowano
no wlasnie do 35hPa jeszcze troche jest, natomiast teraz mam 230km od regeneracji i cisnienie 12hPa, i regeneracje zaplanowana - czyli wypalanie wlaczy sie przy pierwszej okazji spelnienia warunkow - dobrze to rozumiem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, wypalanie się uruchomi jak zostaną spełnione wszystkie warunki.
Opublikowano
średnio co 250-400 km w zależności od warunków
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, borykam sie juz dlugi czas z problemem dpf, wypala sie zbyt czesto co okolo 150-200km. Przebieg org. 230 tys co zauwazylem:

filtr gdy skonczy proces wypalania sadza spada do okolo 2g po przejechaniu kilku km wraca do 20g i idzie w gore do 45 kiedy zalacza sie wypalanie, zauwazylem ze czasami sadzy przybywa co okolo 0.01g a tak co 0.20g czym to moze byc spowodowane? Mial ktos moze taki problem i go rozwiazal?

Opublikowano

Sprawdzles bledy? Moze masz lejace wtryski, nieszczelnosc dolocie i dlatego tak sie dzieje?

Mi wypala czesto, ale ja mam egr wylaczony i to tak prewencyjnie jest ustawione

Opublikowano
blad jest tylko swiecy zarowej chociaz wszystkie byly wymieniane i sterownik swiec tez byl wymieniony, zauwazylem jeszcze jak jechalem autostrada to wypalal sie co 150km dziwne bylo to ze zrobil wypalenie a dystans od regeneracji sie nie zmienial dopiero za drugim wypaleniem.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam panowie piszę do was z takim zapytaniem E91 318 D 143 km 2009 zainstalowałem sobie Programik B-tool celem resetu dpf i teraz tak go obserwuje i nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak poziom popiołu wynosi 3 g a sadzy 27 gram po wypaleniu filtra ręcznie do około 1 g poziom sadzy po chwili wraca znów do wartości do około 25-28g ciśnienie wsteczne 15.97 .Czy mój DPF już jest ku końcowy ? W aucie brak błędów korekcje wtrysków sprawdzając w BTool od -0,15 do + 0.15 .? :) :)
Opublikowano

Witam

Panowie czy bład który co jakis czas po skasowaniu sie wyswielta 447b sondy lambda jest konsekwencja przypchanego dpfa czy moze ten bład go zapycha .Autko mialo dluzszy czas niesprawna przepustnice i po naprawieniu dpf ciagle sie wypala.NA wolnych koło 10 mbar przy 4 tys kolo 140 mbar.Popiół 59 g sadza podczas kolejnych wypalen szybciej spada traz juz do 0 g .Przy pierwszym wypaleniu po naprawie strasznie opornie to szlo ,ale zaraz po wypaleniu rosnie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy zna ktoś przypadki sprawnego dpf z ponad 60g popiołu w M47 z ponad 200k km przebiegu? bo to jest jego teoretyczny limit
Opublikowano
67g popiołu przebieg 194 tyś. wypala co około 400 km ,jazda w miescie 85 % ciś . wsteczne w normie aczkolwiek do końca dpf zostało 7tyś, co póżniej? niewiem
Opublikowano
Czy zna ktoś przypadki sprawnego dpf z ponad 60g popiołu w M47 z ponad 200k km przebiegu? bo to jest jego teoretyczny limit

 

Tak ja mam M47tu2 prawie 250k km, 59g popiołu. Autko chodzi dość sprawnie jednak pojawił się już błąd o częściowym zapchaniu filtra i procedura wypalania aktywuje się dość czesto nawet na krótkich odcinkach co jest bardzo uciążliwe, a zarazem nie zdrowe dla silnika.

Trzeba pozbyć się dziada :lol:

Opublikowano
Tak na szybko tu zapytam: E90 325d 2008 co kilkanaście km wyskakuje pomarańczowa kontrolka DPF, ale wkrótce gaśnie. Czy to może oznaczać, że są problemy z przepalaniem? To dopiero sam początek ogarniania auta, więc teorię odrabiam przed działaniem. Do wymiany na pewno są świece z kontrolerem (błędy w kompie), a temperatura podczas jazdy to 89-97 stopni. Termostat, czy tak ma być?
[2008 325d LCI E90]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie temat z dpf mam rozwiazany,powodem byla sonda lambda (błąd 447b) ,ktora pewnie wpływała na prace egr. Po wymianie sondy, filtr wypala sie do 0 i sadza wolno rosnie. Teraz btool pokazuej mi po wypaleniu na wolnych 4mabr,a przy 4 tys 88mbar a pod obciazeniem cisnienie rosnie do max 300mbar.Zakupiłem uszczelki i sruby i postnowiłem oddac go asekuracyjnie na czyszczenie wodne zobacze jak to wplynie na wypalanie
Opublikowano
Tak na szybko tu zapytam: E90 325d 2008 co kilkanaście km wyskakuje pomarańczowa kontrolka DPF, ale wkrótce gaśnie. Czy to może oznaczać, że są problemy z przepalaniem? To dopiero sam początek ogarniania auta, więc teorię odrabiam przed działaniem. Do wymiany na pewno są świece z kontrolerem (błędy w kompie), a temperatura podczas jazdy to 89-97 stopni. Termostat, czy tak ma być?

 

Podepnij pod kompa. U mnie byla uwalona przeplywka,ale termostat jest ok. W n57 sa lepsze niz w m57 i nie psuja sie tak szybko, trzymaja temperature


Bledy a480 i a481 sa zwiazane z dpfem, a kontrolka wskazuje na jego zapchanie. Jesli nie masz nic poza swiecami i kontrolerem, to zmien i zrob dluga trase po wykasowaniu bledow z obrotami ok 3tys. Nie musi byc 180km/h, ale nawet 130, tylko w manualu, zeby obroty byly tak wlasnie z 3 tys i przelec tak ze 100km. Ja tak zrobilem jak przeplywke zmienilem. Nigdy wiecej problemow

Nasze dpfy w n57 sa naprawde dobre i jak samochod sprawny, to dluzo pozyja


Podepnij pod kompa jak zmienisz swiece, kontroler i sprawdz podczas jazdy czy nie wywala bledow 480a i 481a. musisz je kasowac w trasie jak chcesz wypalic dpf, bo beda blokowac. Sprawdz cisnienie na czujniku, bo moze byc walniety i dlatego pokazuje za duzo. Kumpel mial 999mbar, wiec napewno byl uwalony i on bedzie wywalal bledy

To tyle na szybko jak ja ogarnialem. Jak wymienisz swiece/kontroler, sprawdz bledy i jak cos, to pisz pw. Sprobuje cos podpowiedziec, bo sam walczylem dlugo.

Ja mam wylaczony egr+ program i wlaczone czeste wypalanie. Dpf zyje i ma sie dobrze mimo ze kazdy pisze, aby egr nie wylaczac jak jest dpf


Widac, ze n57 to inna budowa i daje rade

Opublikowano

Super, dzięki.


Dziś wymieniłem świece, sterownik i oba termostaty (były walnięte). Po krótkiej jeżdzie wracają błędy a480 i a481 (i nic więcej). Ciśnienie na inpie pokazywało 90 mbar na jałowym przy normie 60. Co ciekawe, przed chwilą podpiąłem mój icarsoft i ciśnienie na jałowym jest... 60 mbar (rośnie z obrotami do chorych wartosci 300-400, ale przy zasyfionym dpf to chyba nic dziwnego). Auto póki co stoi dopóki nie wezmę go na długą przejażdżkę z podpiętym monitorem i zobaczymy. Mogę sprawdzać takie rzeczy jak ciśnienie, temperaturę przed katem, itd.


Co ciekawe, komputer pokazuje jakieś bezsensowne wartości przy ostatnim wypalaniu, początkowo pokazywał też, że wypalanie jest 'requested'. Po wykasowaniu błędów zmieniło się na 'not requested' (?). Jak coś, będę pisał na priv. Aha, i mam jeszcze M57 z końca produkcji.


W każdym razie przekonałem sie naocznie (inne auto) do czego doprowadziło olanie zapchanego dpf. W skrócie padnięte turbo i zasyfiony cały kolektor.

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano

Z rurka potwierdzam- wymiana na nowa pomogla. Jednak jak termostaty byly walniete i sterownik+ swiece to na stowe dpf musisz wypalic. Dluga trasa z pasazerem, ktpry odczytuje bledy i od razu kasuje a Ty lecisz na te 3 tys obrotow na zapietym tempo

Nie wiem jaka trasa bo ja 3 razy robilem po ok 100km i spokoj byl, ale to byla wina przeplyeki

Opublikowano

Gonilismy wczoraj bete na czworce przy 140-160km/h (3-4 tys obrotow) ponad 100km i dpf faktycznie sie regenerowal, choc chyba jeszcze nie koniec, bo bledy nadal wyskakuja, co ciekawe 480a, bo 481a juz nie zawsze. Blad czujnika cisnienia wyskakiwal poczatkowo, pozniej przestal, gdy cisnienie wrocilo do normy. Obecnie pokazuje 12mbar (zamiast 80) na jalowym, wiec chyba udalo sie go przepchac i to wydaje sie byc najwazniejsze. Jeszcze zobacze co pokazuje ista, ale wnioskuje z powyzszego, ze rurka jest okej.

Temperatura w ukladzie chlodzenia wahala sie pomiedzy 86 a 94, wypalanie wlaczalo sie przy temperaturze spalin ponad 400 stopni, ale nie widzialem aby przekraczalo 450.


Tempo mi nie dziala i juz teraz wiem skad blad 4073 (clutch switch :) Innych bledow nie ma. Fakt, na stalych obrotach byloby idealnie.


Rozumiem, ze wycieczki trzeba powtarzac do czasu, az bledy przestana wyskakiwac i wtedy powinno juz byc 'normalnie'?


Dzieki za pomoc :)

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano
Kilka razy taka zabawa i blad 480 tez zniknie. 481 powoli znoka wiec df sie wypala. Najlpeij wypalic taz kilka razy i raz wybrac sie gdzies w trase z 300km dla pelnego wypalnia jak bledy znikna. Najlepiej raz do Pl wyskoczyc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wypalanie wlaczalo sie przy temperaturze spalin ponad 400 stopni, ale nie widzialem aby przekraczalo 450.

 

Dziwna sprawa bo kiedy uruchamia się procedura wypalania temperatura przed filtrem powinna wynosić ok. 600-650 stopni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.