Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witajcie,

 

dzisiaj dopadł mnie komunikat Filter cząstek stałych -możesz kontynuować podróż, obniżona moc itd, zaświeciła się też kontrolka DPF. Samochód BMW e91 320D 177km. Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu, przejadę kawałek jakieś 3-4km i komunikat pojawia się ponownie.

 

Jak długo mogę z tym jeździć? Co radzicie zrobić? Od razu wycinać DPF, czy próbować jakiegoś wypalania, jeżeli tak to jakiego?

Samochó generalnie użytkowany w trybie mieszanym - jakieś 20km do pracy, trochę po mieście, jakieś wyjazdy w trase.

Opublikowano
Kolego przedewszystkim diagnostyka. Odczyt błędów,sprawdzenie temperatury po przez ukryte menu (termostaty mogą nie pozwalać na dogryzanie auta i Dpf sie nie wypali),wykluczenie awarii czujników ciśnienia Dpf. Musisz to wszystko sprawdzić skasować błędy w Ecu i jesli wszystko bedzie sprawne(czujniki,termostaty) to wtedy odpalić wymuszone wypalenie.
Opublikowano

Temperatura jest chyba w porządku, ok 90 stopni, sprawdzałem w ukrytym menu. Co do odczytu błędów, mogę zrobić to sam, kupując np. taki kabel:

 

http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-wersja-pl-e36-e46-e39-e60-e90-i5079900353.html

 

Czy lepiej szukać jakiegoś mechanika, szczerze mówiąc to nie wiem kto u mnie w mieście (Piła) może to zrobić, od razu z ewentualnym uruchomieniem wypalania.

 

Czy ten kablem co podałem będzie nadawał się do DIS'a żeby uruchomić wypalanie?

Opublikowano

Kupo kolego jakiś porządniejszy kabelek. DIS to przeżytek- instaluj i ucz się odrazu Rheingolda lub Ista. Dis jest wolny , wymaga wirtualnej maszyny i zamula.

Musisz się zastanowić czy chcesz instalować i uczyć się programu i później samemu ogarniać auto czy oddać komuś i zapłacić. Skoro termostaty ok to teraz trzeba sprawdzić błędy w ECU oraz skontrować czy czujniki od DPF działają poprawnie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jest to błąd czujnika ciśnienia doładowania. Dlatego jeśli podaje on złą wartość turbo nie jest w stanie osiągnąć prawidłowego ciśnienia i masz spadek mocy. Przed chipem miałeś ten problem?
Opublikowano
Wcześniej nie miałem tego problemu . Dlatego też pojechałem do tunera żeby to sprawdzili ale powiedzieli mi że program jest dobrze zrobiony .
Opublikowano
Diagnostyka/hamowania była przed softem? Nie chcę tu odbiegać od tematu wątku więc może wklej wykres o odpowiednie miejsce na forum to się oceni co i jak:-) Problem może nie mieć związku z chipem(tez jest taka opcja)
Opublikowano
Tak była robiona i wyszło 130KM mówili że geometria się zacinala dlatego tak mało. Ten błąd nie wyskoczył od razy po chipie i usunieciu dpf ale po 2 wizycie u tunera gdzie resetowane były wartości wszystkich czujników gdyż wywalaly błąd od Dpf którego już nie było .
Opublikowano
Dodam że po odłączeniu map sensora wywala inne błędy i turbina wogole nieparacuje. Ale postaram się podmienić map sensor od znajomego i zobaczymy co będzie się dziac.
Opublikowano
,,Gratulacje'' dla tunera który robi soft w niesprawnym aucie.....sam wynik 130koni powinien mu dać dużo do myślenia. Ja na Twoim miejscu bym tam pojechał i zarządzał wgrania serii oraz zwrotu kosztów.Na soft trzeba się umawiać do forumowych partnerów lub innych sprawdzonych firm co daje jakąś gwarancję na te że wszystko będzie w miarę O.K No cóż musisz chyba wymienić boost sensor i jeśli chcesz nadal soft musisz ponownie wrócić na hamownie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problemem okazał się zacinający zawór egr, Jak na razie błędów nie ma i moc jest cały czas. Teraz mam jeszcze pytanie czy istnieje opcja żeby zamontować w miejsce gdzie był dpfz katem, katalizator ze wcześniejszych roczników bez dpf? bo troszkę drażni mnie zapach z wydechu.
Opublikowano

panowie wymieniłem czujnik ale nadal pokazuje takie błędy ?

zastanawiam sie czy przypadkiem ktoś już sie nie pozbył dpf i temu te błędy ?

dziwi mnie też fakt ,ze w inpie sa błędy a w aucie nic sie nie wyświetla na temat dpf

oto aktualne błędy

blad4.jpg

blad2.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie mam pilne pytanko, jak rozpoznać czy moje e90 320d 06 ( M47) ma DPF ?

 

pomijam oczywiście sposób - jak końcówka w dół to nie ma DPF...

Podobno można poznać po rozkodowaniu VIN, ale jak , ja po rozkodowaniu na bimmerwork , czy przez etk nie mam żadnej wzmianki o DPF w opcja , ale czy to oznacza że napewno nie mam ?

Opublikowano

A możesz powiedziec jak powinno być opisane w wyposażeniu..

 

bo najlepsze jest to że byłem w serwisie w Poznaniu ( BMW Mikołajczak) i powiedzieli mi o ile pamiętam że jest tam DPF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.