Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja zrobilem tak samo jak kolega doradza - usunalem :lol: Meczylem sie dluuuugi czas z DPF-em az stracilem cierpliwosc, czyszczenie chemiczne pomaga... ale na chwile. Po jakims czasie jezeli nie zdiagnozujesz i usuniesz przyczyny dlaczego DPF sie nie wypala, bedziesz mial znowu problem, raz padnie termostat, i przez niedogrzanie auta zasyfi sie DPF, nastepnym razem czujnik DPF i tak dalej -jak naprawisz, to pewnie po jakims czasie znow sie zasyfi bo byc moze bedziesz jezdzil po miescie i DPF nie bedzie mial spelnionych wymogow do wypalania - i tak do usranej smierci :mad2: Dlatego ja postanowilem usunac swoj DPF i nie zaluje mojej decyzji :mrgreen: Teraz mam spokojna glowe, nizsze spalanie i cala moc do dyspozycji!!! :D

PS. pozdrawiam kolegow, ktorzy za chwilke beda po mnie jechac ze nie jestem EKO i wgl... - na swiecie czekaja na nas wieksze zagrozenia (takie jak ZUS itd.) niz zanieczyszczenie srodowiska. Dlaczego ja mam sie denerwowac i byc ekologicznym, skoro na 10 diesli - 8 to stare ropnioki ktore puszczaja zaslone dymna za soba.... Ale nie... to ja jestem ten zly, a oni sa super, zajebiscie ekologiczni.

Pozdrawiam i zycze milego weekendu Wam wszystkim!!! :D

Opublikowano
Nie jesteś EKO !!! A tak serio, usuwanie DPF to nic złego, to użytkownik decyduje o tym. Po wywaleniu tego ustrojstwa masz przynajmniej jeden temat z głowy :)
Opublikowano

U niektórych górę biorą względy ekonomiczne (i to jestem w stanie zaakceptować, bo wydatek np 9 tyś zł za nowy DPF to dla większości kosmos), a u innych głupota i chęć zyskania kilku KM, lub nie chce im się znaleźć usterki i przyczyny przypchania filtra DPF.

U siebie wymieniałem DPF w 2011r, bo w poprzednim filtrze wyskoczyły dwa błędy i nikt nie potrafił mi wtedy pomóc. Błędy były przez odłączona przepustnicę - filtr przez to nigdy się nie wypali. Wyczyściłem go chemicznie w firmie w DE, ale tylko zniszczyli sprawny jeszcze filtr - przestał dopalać sadzę i zapach spalin stał się nie do zniesienia dla mnie. Udało mi się kupić praktycznie nowy filtr (ok 11 tyś km przebiegu, a stary sprzedałem na złom). Od momentu wymiany nie mam najmniejszych problemów z filtrem, a minęło 4,5 roku.

Myślę że sprawny filtr zabiera niewiele mocy - zapchany jak najbardziej tak, i powoduje większe zużycie ropy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
U niektórych górę biorą względy ekonomiczne (i to jestem w stanie zaakceptować, bo wydatek np 9 tyś zł za nowy DPF to dla większości kosmos), a u innych głupota i chęć zyskania kilku KM, lub nie chce im się znaleźć usterki i przyczyny przypchania filtra DPF.

U siebie wymieniałem DPF w 2011r, bo w poprzednim filtrze wyskoczyły dwa błędy i nikt nie potrafił mi wtedy pomóc. Błędy były przez odłączona przepustnicę - filtr przez to nigdy się nie wypali. Wyczyściłem go chemicznie w firmie w DE, ale tylko zniszczyli sprawny jeszcze filtr - przestał dopalać sadzę i zapach spalin stał się nie do zniesienia dla mnie. Udało mi się kupić praktycznie nowy filtr (ok 11 tyś km przebiegu, a stary sprzedałem na złom). Od momentu wymiany nie mam najmniejszych problemów z filtrem, a minęło 4,5 roku.

Myślę że sprawny filtr zabiera niewiele mocy - zapchany jak najbardziej tak, i powoduje większe zużycie ropy.

:cool2:

-------------------

Artur

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
2 miesiace temu i mnie spotkala niespodzianka z zapchanym DPFem. Mialem nadzieje, ze chemia pomoze jednak filtr odzyskal znikoma sprawnosc. Obecnie jestem po wymianie, jednak nie zdecydowalem sie na 'zabieg' w ASO, a w serwisie w ktorym zazwyczaj robie wiekszosc prac. Czy ktos z Was ma jakies doswiadczenie (dluzsze niz 2 miesiace;) ) z zamiennikami? Chodzi mi o takie firmy jak JMJ, Pamaku - cenowo sa bardzo atrakcyjne w stosunku do oryginalu, zastanawia mnie jednak trwalosc , poki co beta odzyskala wigor i smiga bardzo milo ;)
Opublikowano

Ja tez miałem walkę ze swoim filtrem dpf.

Nawet go wypalałem benzyna i dmuchnąłem kompresorem. Karcherem o chemia tez go myłem.

Czujniki, egr, termostat tez wymieniłem.

Jak wyskoczył mi znów błąd po którejś z kolei walce z dpf wsiadłem do auta i pojechałem na wycięcie dziada.

Od tego czadu mam spokój - auto nie kopci i zachowuje sie bardzo dobrze.

Usługę fizycznego i programowego wycięcia filtra przeprowadziła firma Car Conect oddział Rzeszów.

Nie żałowałem ani prze sekundę swojej decyzji.

W końcu mogę łac olej dobry dla silnika a nie dla DPF :)

 

Pozdrawiam wszystkich walczących z ustrojstwem.

Opublikowano
mi przy 230kkm kontrolka nie zapaliła mi się ani razu, nie zauważyłem nigdy tez wypalania sie. raz na 2 tyg jadę na pobliska ekspresówkę i robie 20 km przy dużej prędkości zeby wypalic, poki co dziala
Opublikowano
Do wypalania wcale nie jest potrzebna duża prędkość, wystarczy ponad 60 km/h i obroty powyżej 1600 (no i spełnionych kilka innych warunków).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Mi pomógł P. Adam Kunc. Zastosował Chemię Wurth i potem wymuszone wypalanie i filtr wg pomiarów jest jak nowy. Wypalanie przy sprawnych termostatach - około 80 km/h na 4 biegu i po problemie.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Rozwiązałeś lub dowiedziałeś sie czegoś w tym temacie? U mnie wypalenie było 90km temu(na postoju ciśnienie mam 6,55mbar) a status pokazuje sie regeneration in DDE requested…błędów brak auto jeździ bdb:) co ile wogole powinien wypalać sie Dpf?
Opublikowano
W mieście co 250-400km. To że masz "regeneration request w DDE" to znaczy że po tych ~300km ci się wypalanie włączy.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Mialem nieszczelnosc za turbo i zapewne zapchalo dof-a. Blad jedynie 480a, ale mysle czy to nie czujnik cisnienia, bo mimo 60km z kasowaniem bledow, na wolnych jest 40mbar.

Po przepaleniu i kasowaniu bledow podczas jazdy, bylo czuc, ze wypala i spalanie roslo.

Wrocilem pod dom i mimo godzinnej jazdy cisnienie dalej 40mbar, ale samochod reaguje na gaz natychmiast nawet na D od 1800obr wkreca sie az do 4tys bez problemu

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Będąc ostatnio na okresowej inspekcji mechanik pokazał mi na kompie (takim jak w aso), filtr dpf - pozostało 7 % , wg idrive pozostało ok 14 000 tys km jeszcze do inspekcji filtra. Czy te dwie informacje mają jakieś pokrycie ze sobą ?

Na drugi dzień pognałem na S3 i przegoniłem go na dystansie 140 km na 4 biegu 3tys obr - non stop - temperatura cieczy 90 st. Zakładam że procedura wypalania się odbyła, chociaż jej nie zaobserwowałem organoleptycznie.

Nie mam teraz możliwości spr na kompie wartości procentowej ale czy po takiej jeździe wzrośnie parametr procentowy czy też nie?

Czy przy zapchaniu go w 100% robić czyszczenie chemiczne, czy też wypalać w piecu - nie znam się pytam.

Nie chce go wycinać ani ani wyłączać programowo.

Z góry dzięki za info.

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Wypalić w piecu (czyszczenie chemiczne podono uszkadza strukturę DPF i po jakimś czasie będzie się zapychał i nie będzie miał swojej sprawności). Po wypalaniu piecowym wpisać do kompa że masz nowy DPF i cieszyć się dalszą bez problemową jazdą.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam,

Kupiłem niedawno e91 z silnikiem m47n2 zaraz po zakupie autka padła turbina niestety facet od którego kupiłem samochód nie spodziewał się tego i mnie przeprosił i powiedział że on naprawi turbinę na swój koszt i tak właśnie uczynił jednak wiadomo jak to z autkami używanymi bywa dopiero jak zaczniesz jeździć to wychodzą usterki tak więc wyszła usterka akumulatora który nie nadawał się do użytku więc wymieniłem na nowy boscha 95Ah z AGM. Teraz okazało się że w kompie po podłączeniu inpy jest komunikat 4667 Partikelfiltersystem oraz 480A Partikelfiltersystem ponadto są dwie świece żarowe nie sprawne więc zacząłem szukać co może być przyczyną i okazało się, że termostaty są do wymiany wymieniłem je wczoraj (świece wymienię w przyszły weekend) i dzisiaj się wybrałem w trasę zrobiłem 60km i otrzymałem taki oto wpis z inpy

0x4CE0 4CE0 Partikelfiltersystem
Fehlerhäufigkeit: 0
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 215288 km
Motordrehzahl 2868.58 1/min
Kühlmitteltemperatur 90.28 °C
Raildruck Ist 842.83 bar
Einspritzmenge 20.87 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 756.18 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1634.46 mbar
Pedalwertgeber 32.28 %
Differenzdruck über Partikelfilter 433.23 mbar
Fahrzeuggeschwindigkeit 129.30 km/h
Umgebungsdruck 994.46 mbar
Motorschutzregeneration wurde aktiviert (Partikelfilter stark beladen)
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler im Shadow eingetragen
Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
Fehlercode: 4C E0 01 03 00 00 00 28 69 1F 68 8C 6B 35 78 A6
29 2C 83 65
-------------------------------------------------------------------------------
0x480A 480A Partikelfiltersystem
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 215312 km
Motordrehzahl 3254.73 1/min
Kühlmitteltemperatur 91.28 °C
Aschenmasse im Partikelfilter 38.96 g
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 441.11 mg/Hub
Rußmasse im Partikelfilter 30.97 g
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 326.01 m^3/h
Differenzdruck über Partikelfilter 196.92 mbar
Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1220.92 mbar
Umgebungsdruck 1004.31 mbar
Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck hoch)
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler nicht im Shadow eingetragen
Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
Fehlercode: 48 0A 41 02 00 00 01 28 69 22 76 8D 27 00 46 1F
27 14 7C 66
===============================================================================

Co mam jeszcze sprawdzić i jak długo mogę tak jeździć ponieważ tygodniowo robię około 600km (trasa 70% i 30% miasto)

tu znajduje się pierwsze błędy które wykasowałem przed wymianą termostów

0x4667 4667 Partikelfiltersystem
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 36
Kilometerstand 214520 km
Motordrehzahl 827.47 1/min
Kühlmitteltemperatur 71.21 °C
Raildruck Ist 346.58 bar
Einspritzmenge 11.42 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 403.30 mg/Hub
Ladedruck Istwert 886.15 mbar
Differenzdruck über Partikelfilter 29.54 mbar
Rußmasse im Partikelfilter 37.96 g
Aschenmasse im Partikelfilter 38.96 g
Umgebungsdruck 1004.31 mbar
zu haeufige Regenerationen
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler nicht im Shadow eingetragen
Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
Fehlercode: 46 67 34 02 00 00 01 24 68 BF 1E 79 2C 1D 40 5A
03 26 27 66
-------------------------------------------------------------------------------
0x480A 480A Partikelfiltersystem
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 30
Kilometerstand 214552 km
Motordrehzahl 855.06 1/min
Kühlmitteltemperatur 67.19 °C
Aschenmasse im Partikelfilter 38.96 g
Einspritzmenge 9.85 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 422.20 mg/Hub
Rußmasse im Partikelfilter 35.96 g
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 91.95 m^3/h
Differenzdruck über Partikelfilter 39.38 mbar
Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1053.54 mbar
Umgebungsdruck 1004.31 mbar
Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck hoch)
Testbedingungen noch nicht erfüllt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler nicht im Shadow eingetragen
Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
Fehlercode: 48 0A 51 02 00 00 01 1E 68 C3 1F 75 27 19 43 24
0B 04 6B 66
===============================================================================

Z góry dziękuje za pomoc

Opublikowano
Witam Panowie czy po usunięciu dpf mechanicznie jest opcja ze będzie się włączało wypalanie mimo błędów wynikających z jego braku?
Opublikowano

Z tego co na forum czytalem to ponoc niebedzie problemu a opcja wypalania niebedzie sie uruchamiac bo komputer niebedzie widzial potrzeby wypalania.*tak w skrocie*

Niewiem na ile to potwierdzone informacja, moze ktos sie jeszcze odezwie w tej sprawie i potwierdzi badz zaprzeczy.

Opublikowano
ja dziś wywaliłem dpf zrobiłem downpipe całość wyszła mnie 120zł oczywiście, jeszcze wyprogramowanie około 200zl całość 320zł nie licząc swojej pracy
Opublikowano
Polecam Rheingold BMW. Masz wszystko opisane na forum w kategorii diagnostyka komputerowa. Od instalacji po poradnik użytkownika:)

dzieki juz zaysam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ten pierwszy błąd to czujnik ciśnienia. Najpierw sprawdź czy przewód się nie przetarł. Z zepsutym czujnikiem dpf nie będzie się wypalał więc nie zwlekaj z naprawą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.