Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano
chyba możmna kupić używany za mniejsze pieniądze np z auta po dzwonie...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja mam z końcówki 2005 i nie ma filtra (rurka puszczona w dół)

Z jednej strony fajnie macie czysta prosta końcówka wydechu, zero bąka..... ale z drugie strony współczuje wam teraz przy wymianie kosztów operacji.....

Czytałem kiedyś na sąsiednim forum na ten temat, ktoś z 530d zrezygnował z FAPU i podobno jest ok.

Z tego co pamiętam wiązało się to z ingerencją w soft.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
mnie za jakies 3 miechy czeka kombinowanie co zrobic. na pewno jednak nie chce wydawac 5 tysiakow od razu

ciekawe czy mozna poddac je regeneracji :roll:

Jest jakaś procedura oczyszczania, jedzie się ze stałą określoną prędkością na konkretnym biegu, na konkretnym dystansie, nie wiem tylko,czy do jej wywołanie nie trzeba się podpinać pod jakiegoś gt one'a.

Opublikowano
Kolego Filtr kosztuje w ASO 110 zł BRutto o ile sam go zamontujesz koszt jest mały z montarzem aw ASO około 400 zł.

 

Filtr powietrza jest 2 razy drozszy.

 

Na podstawie francuskiej marki moge powiedziec ze jest bezobslugowy pod tym wzgledem ze sam dawkuje specjalny plyn ktory wypala sadze.

 

Natomiast po jakims czasie wymienia sie plyn + filtr, w w/w przykladzie 4 tys. PLN

 

Nie bylo opcji wyciecia.

 

 

Dodam ze bez wymiany nie da sie jezdzic, przycina moc itd.

W "jedynej słusznej marce" nie ma żadnego płynu jak we francuzach.

Opublikowano
Właśnie, jest jakaś procedura oczyszczania? Można jakoś to "wywołać"?

 

 

Po prostu nie trzeba jeździć jak ciota 40km/h, bo wtedy się zapycha, tylko trzeba jeździć dynamicznie i od czasu do czasu przepalić dziada.

 

Dotyczy to wszystkich aut z filtrem cz. stałych, po prostu trzeba mu dać w .. wiecie w co ;)

 

Pzdr.

Opublikowano

:duh:

Posiadam BMW E90 320d 163 KM z 2005r.

czytając ostatnio tego i innego posta postanowiłem pojechac do Salonu BMW i tam dowiedziałem się, że faktycznie jeśli końcowy tłumik jest zakończony prosto owalną rurka to napewno jest z filtrem ale jeśli jest w dół to nie jest powiedziane, że go nie ma, bo do danej wersji można było go sobie domówic. Ja mam pakiet sportowy i koleś który go zamówił skonfigurował go po mojej myśli nie biorąc go :lol:

- na marginesie powiedzieli mi na dziale części że sam filtr kosztuje 5000 zł ...

... tak powtórze się 5000 zł bez robocizny i wymiany

- acha to jest najlepsze w czasie rozmowy facet powiedział mi że istnieje możliwość zamontowania go gdybym chciał ...

hehe dobre co nie ... ale potem był tylko śmiech ze stoiska działu serwisu... no ale jeśli da się go zamontować to może da się i wymontować ??? :shock: :?:

Opublikowano

Nie rozumiem skąd ten śmiech niby?

Żalosne.

 

Zanim ja wymienię filtr cz. stałych to wcześniej zmienię auto :D. Druga sprawa jeśli kogoś było stać na takie auto to co to jest 5000 za filtr? Wytłumacz mi to.

 

Temat myślę, że skończony a dalsza jałowa dyskusja jest bez sensu.

 

Pzdr.

Opublikowano
Nie rozumiem skąd ten śmiech niby?

Żalosne.

 

Zanim ja wymienię filtr cz. stałych to wcześniej zmienię auto :D. Druga sprawa jeśli kogoś było stać na takie auto to co to jest 5000 za filtr? Wytłumacz mi to.

 

Temat myślę, że skończony a dalsza jałowa dyskusja jest bez sensu.

 

Pzdr.

Ej no bez przesady ja nikogo nie wyśmiewam.

Tym bardziej nie "ŻAŁOSNUJE"!!! i nie "JAŁOWIE"!!!

Co do tego czy kogoś stać czy nie - to mnie akurat stać i większość posiadaczy e90 raczej też ale po co mi ten filtr cząstek stałych jak i bez niego moje auto nie dymi ( nie będę tu dodatkowa rozwiją kwestii ekologi bo to nie ta strona ) a tak się składa że większośc posiadaczy właśnie ma auta z przebiegiem pomiędzy 100 a 200 tys.km moja jest przed pierwszą 100-ką a mnie wkurza jeśli kolejna dodatkowa rzecz w niczym nie poprawiająca komforu czy osiagów (tu wręcz przeciwnie) zacznie pojawiać się na komputerze "ZAPRASZAMY DO SERWISU"

Dodatkowa napisze ci kolego że nie uznaje innych serwisów niż BMW bo zaraz napiszesz żę chce oszczędzać na aucie skoro tak pisze.

No i to było by na tyle z mojej strony.

A temat niech dalej będzie rozwijany bo to jest forum pytań i odpowiedzi A NIE SPORÓW!!!

Opublikowano
Nie rozumiem skąd ten śmiech niby?

Żalosne.

 

Zanim ja wymienię filtr cz. stałych to wcześniej zmienię auto :D. Druga sprawa jeśli kogoś było stać na takie auto to co to jest 5000 za filtr? Wytłumacz mi to.

 

Temat myślę, że skończony a dalsza jałowa dyskusja jest bez sensu.

 

Pzdr.

Ej no bez przesady ja nikogo nie wyśmiewam.

Tym bardziej nie "ŻAŁOSNUJE"!!! i nie "JAŁOWIE"!!!

Co do tego czy kogoś stać czy nie - to mnie akurat stać i większość posiadaczy e90 raczej też ale po co mi ten filtr cząstek stałych jak i bez niego moje auto nie dymi ( nie będę tu dodatkowa rozwiją kwestii ekologi bo to nie ta strona ) a tak się składa że większośc posiadaczy właśnie ma auta z przebiegiem pomiędzy 100 a 200 tys.km moja jest przed pierwszą 100-ką a mnie wkurza jeśli kolejna dodatkowa rzecz w niczym nie poprawiająca komforu czy osiagów (tu wręcz przeciwnie) zacznie pojawiać się na komputerze "ZAPRASZAMY DO SERWISU"

Dodatkowa napisze ci kolego że nie uznaje innych serwisów niż BMW bo zaraz napiszesz żę chce oszczędzać na aucie skoro tak pisze.

No i to było by na tyle z mojej strony.

A temat niech dalej będzie rozwijany bo to jest forum pytań i odpowiedzi A NIE SPORÓW!!!

 

Kologo czytaj uważnie.. Napisałem o tych sprzedawcach, bo to oni się śmieli z tego co zdążyłem wyczytać z Twojego posta..

 

Filtr cz. stałych jest po to właśnie, aby chronić środowisko któremu i tak już nic nie pomoże.

 

Moje auto ma ponad 160k i filtr do wymiany jest za ponad 150k także tak jak napisałem zanim go wymienę to sprzedam auto.

 

I kolejna i ostatnia sprawa na koniec, po co pisać o tym filtrze w kółko jak to i tak w niczym nie pomoże?

 

Ja szukałem z DPF tylko dlatego, że mnie osobiście lepiej się podoba niż rura w dół.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje auto ma ponad 160k i filtr do wymiany jest za ponad 150k także tak jak napisałem zanim go wymienę to sprzedam auto.

 

To ze na kompie pisze Ci wymiana za 150k km, to nie znaczy że za tyle możesz się spodziewać wymiany. Filtr może paść jutro, za tydzien, miesiac, pół roku, a nie tak jak mu komp każe ;)

 

Dlatego nie byłby taki pewien w tym temacie co do wymiany "po sprzedaży". Jak masz przejechane 160k to albo już jesteś po wymianie filtra i stąd w kompie 150k, lub też ktoś się podpiął do auta i zresetował licznik "do wymiany filtra" a Ciebie spotka niebawem niemiła niespodzianka.

Opublikowano
Moje auto ma ponad 160k i filtr do wymiany jest za ponad 150k także tak jak napisałem zanim go wymienę to sprzedam auto.

 

To ze na kompie pisze Ci wymiana za 150k km, to nie znaczy że za tyle możesz się spodziewać wymiany. Filtr może paść jutro, za tydzien, miesiac, pół roku, a nie tak jak mu komp każe ;)

 

Dlatego nie byłby taki pewien w tym temacie co do wymiany "po sprzedaży". Jak masz przejechane 160k to albo już jesteś po wymianie filtra i stąd w kompie 150k, lub też ktoś się podpiął do auta i zresetował licznik "do wymiany filtra" a Ciebie spotka niebawem niemiła niespodzianka.

I o to samo mi chodziło.

Opublikowano
Moje auto ma ponad 160k i filtr do wymiany jest za ponad 150k także tak jak napisałem zanim go wymienę to sprzedam auto.

 

To ze na kompie pisze Ci wymiana za 150k km, to nie znaczy że za tyle możesz się spodziewać wymiany. Filtr może paść jutro, za tydzien, miesiac, pół roku, a nie tak jak mu komp każe ;)

 

Dlatego nie byłby taki pewien w tym temacie co do wymiany "po sprzedaży". Jak masz przejechane 160k to albo już jesteś po wymianie filtra i stąd w kompie 150k, lub też ktoś się podpiął do auta i zresetował licznik "do wymiany filtra" a Ciebie spotka niebawem niemiła niespodzianka.

 

 

Nic podobnego.

 

Filtr nie pada z dnia na dzień.

 

 

http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-133,t-filtr_czastek_stalych.html

 

Do czego służy: http://www.motofakty.pl/artykul/do_czego_sluzy_filtr_czastek_stalych.html

 

I ten artykuł powinien zakończyć temat: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Ciezkie-zycie-z-filtrem,19935,1.html

 

Wszystko zależy od eksploatacji auta tym samym filtra..

 

Także bez takich proroctw proszę ;) a jak będę miał do wymiany to się pochwalę na forum :D

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko zależy od eksploatacji auta tym samym filtra.

 

To jest właśnie wydaje mi się jasne i najważniejsze w całej tej rozmowie. Dokładnie rzecz biorać zależy to od wielu czynników: jakie pokonujemy trasy, z jaką prędkością, jak męczymy silnik, itp itd. Ale w pewnym momencie filtr (mniej lub bardziej zależdnie od wspomnianych wcześniej czynników) pada.

 

Nie ma więc w tym temacie proroctwa, ja mechanikiem nie jestem, wiem tylko z opinii mechaników ile MNIEJ WIĘCEJ taki filtr żyje i że nie pada zwykle wtedy, kiedy komputer 'mu każe' (wyświetlając odpowiednie informacje do wymiany, które nawiasem mówiąc nie są realne, a liczone na zasadzie algorytmu matematycznego i nijak się mają do stanu filtra).

Opublikowano
Wszystko zależy od eksploatacji auta tym samym filtra.

 

To jest właśnie wydaje mi się jasne i najważniejsze w całej tej rozmowie. Dokładnie rzecz biorać zależy to od wielu czynników: jakie pokonujemy trasy, z jaką prędkością, jak męczymy silnik, itp itd. Ale w pewnym momencie filtr (mniej lub bardziej zależdnie od wspomnianych wcześniej czynników) pada.

 

Nie ma więc w tym temacie proroctwa, ja mechanikiem nie jestem, wiem tylko z opinii mechaników ile MNIEJ WIĘCEJ taki filtr żyje i że nie pada zwykle wtedy, kiedy komputer 'mu każe' (wyświetlając odpowiednie informacje do wymiany, które nawiasem mówiąc nie są realne, a liczone na zasadzie algorytmu matematycznego i nijak się mają do stanu filtra).

 

 

Zgadza się.

Więc dotrwaliśmy do końca ;)

 

A czy warto mieć filtr cz. stałych czy też nie, niech każdy sobie odpowie sam na to pytanie.. :wink:

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Filtr cząstek stałych w BMW jest bezobsługowy, to znaczy, ze nie trzeba dolewać specjalnego środka, który pomaga w dopaleniu sadzy i nie zauważalne jest dopalanie znane z grupy VW, podwyższone obroty i chyba zapalenie sie kontrolki na desce. Sadza dopala sie samoczynnie co kilkaset kilometrów. Filtry w BMW starczają na ok 180 kkm, są czujniki mierzące ciśnienie na wejściu i na wyjściu i na tej podstawie komputer podaje informacje o tym kiedy filtr wymienić. Nawet jak elektronicznie oszukasz komputer to filtr zwyczajnie sie zapcha i nie bedziesz o tym wiedzial a auto stanie. Jakie są koszty w serwisie wszyscy wiedza ale mozna regenerować ten filtr w BMW, koszt 800-1500 zeta, jest gość w Poznaniu, który tym sie zajmuje, do poszukania na allegro.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
I na ile taki zregenerowany starcza ?

 

 

Regeneracja fabryczna kolego polega na tym, że jeśli ktoś pokazałby Ci nowy i regenerowany to byś nie widział różnicy, nie wiedząc o tym wcześniej..

 

Myślę, że starcza na tyle co i nowy..

 

ASO BMW zadzwoń i spytaj fachmenów ;)

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli ASO BMW powie Ci że część regenerowana czy w ogóle spoza ASO jest tak dobra jak część z ASO, to stawiam po piwie każdemu w tej dyskusji ;)
Opublikowano
Jeśli ASO BMW powie Ci że część regenerowana czy w ogóle spoza ASO jest tak dobra jak część z ASO, to stawiam po piwie każdemu w tej dyskusji ;)

 

No dla nich to tylko ASO i tylko nowe ;) hehehe to na pewno ;)

 

Pzdr.

Opublikowano
Tego filtra sie nie przegląda tylko gdy przejedzie sie 180 tys km jedzie sie do serwisu i sie go wymienia.. tak jak już wczesniej było powiedziane ten filtr sie sam regeneruje przez komputer który wysyła do silnika polecenie o zwiekszeniu temperatury spalin aby wypalić zalegające cząsteczki sadzy.. i wszystko byłoby cacy gdyby nie to że ta sadza zamienia sie systematycznie w popiół i osadza sie w tym filtrze powodując jego zatkanie i wzrost ciśnienia.. Wymiana kosztuje 5tys z małym hakiem, sama wymiana 500zł.. w Niemczech 1024euro razem z robocizną.. cena uzalezniona jest czy w Polsce czy w Niemczech od kursu euro..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Opublikowano
180 tys km

Mówisz w oparciu o własne doświadczenia?

 

Wiem, że przy moim przebiegu komputer jeszcze pokazuje fabryczne terminy wymiany, ale - właśnie - u mnie wychodzi na to, że filtr będzie do wymiany przy około 200 000 km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
180 tys km

Mówisz w oparciu o własne doświadczenia?

 

Wiem, że przy moim przebiegu komputer jeszcze pokazuje fabryczne terminy wymiany, ale - właśnie - u mnie wychodzi na to, że filtr będzie do wymiany przy około 200 000 km.

 

To są przeciez zalecenia producenta, a nie ze jak w pysk strzeli 180 tys to filtr przy 180 001 km sie posypie. Dlatego jedni pojeżdza 200+ tys, innu 20+, itp.

Opublikowano
Jeszcze go nie wymieniałem auto ma teraz 155 tys nalatane ale za jakies 19 tys km mnie to czeka i dosyć długo zgłebiałem temat na rożnych forach i pytając sie specjalistów także z serwisu bmw.. I tak myślimy ze starszym czy nie lepiej jak teraz euro spada kupić walute i potem wykonać wszystko w niemczech.. owszem mozna jeździć autem bez wymienienia tego do 200 tys ale co sie z autem stanie potem to bedą juz wieksze koszty niż tylko filtr za 5 tys.
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.