Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to widocznie w bmw dpf jest do bani... albo...

Miałem w oplu i przy 170kkm był prawie jak nowy. Ale ani wtryski ani egr ani turbo nie szwankowały. A jeździłem 50% w mieście w tym krótkie odcinki do pracy.

Najprościej powiedzieć że się filtr zapchał i nie widzieć problemu i nie przejmować się tym że się innych truje...

Opublikowano

Również uważam że najczęstszą przyczyną zapchania DPFu jest niesprawność któregoś elementu: czujnika ciśnienia, wtrysków itd.

Znam przypadek że przyczyną zapchania był czujnik ciśnienia, odłączona przepustnica, niesprawne termostaty a znacznie rzadziej pokonywanie krótkich odcinków.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
200tkm to ma sprawności teoretycznej. W praktyce zerujemy i jedziemy dalej. Co do kolegi który pożegnał się z filtrem - sprawdzałeś fachowo wszystkie podzespoły i jesteś pewien, że wszystkie były w idealnym stanie ?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Pojawił mi się błąd DPF sprawdziłem błędy i wyszło, że popsuta była klapa gasząca. Naprawiłem więc klapę bo z tego co wyczytałem bez sprawnie działającej nie wypala się DPF. Niestety po naprawie błąd DPF (480A i 481A) dalej wyskakuje. Zauważyłem, że jak wyłączę silnik i ponownie odpalę błędu nie ma, pojawia się on po przejechaniu około 10km. Silnik równo pracuje nie ma spadku mocy i dobrze przyspiesza.

Dodam iż mam wyjęty sterownik świec żarowych. Czy to ma jakiś związek z tym?

Opublikowano

Cześć

 

Jak miałeś niesprawny system wypalania filtra (przez niesprawna klapę gaszącą), to filtr został trochę przytkany sadzą - i stąd te błędy. Kiedyś miałem to samo i pospieszyłem się z czyszczeniem chemicznym filtra.

Teraz musiał byś podjechać do kogoś, kto będzie potrafił uruchomić w twoim aucie procedurę wypalania filtra podczas jazdy. Nie ma pewności że uruchomi się ona samoistnie po spełnieniu określonych warunków (tzn temperatura wody, wydechu, odpowiednie obroty i prędkość oraz ilość paliwa). Błędy o których piszesz mogą blokować rozpoczęcie procedury - ale nie muszą. Możesz zrobić test: włączyć temperaturę w ukrytym Menu i wyruszyć w trasę. Nie musisz pędzić na złamanie karku - wystarczy ponad 60 km/h i ponad 1600-1700 obrotów silnika / min (choć polecam wyższe, np 2500). Temp ponad 75'C, a wydechu już nie pamiętam. Nie może być też rezerwy w baku.

Po podwyższonej temp silnika można rozpoznać, że uruchomiła się procedura wypalania filtra. Wydech też będzie bardziej basowy, mogą pojawić się też szarpnięcia silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Mam BMWHAT może tym spróbować wypalić DPFa?

Jeszcze pytanko czy robić to na odpalonym silniku czy na zgaszonym? :)

 

Nie znam BMWHat. Musisz doczytać.

viewtopic.php?f=70&t=207723

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Tam nikt chyba nie pisze o wypalaniu bo to w miarę nowa opcja. Czytałem ten wątek dość dawno temu ... Zobaczę jak odpalę BMWHATa czy tam coś pisze ...
Opublikowano

Dalej błąd się pojawia, przejechałem ponad 600km i DPF się nie wypalił.

 

BMWhat niby wypala, ale błąd dalej jest ...

 

Dziwne tylko, że jak jadę miastem to błąd wywala po 5km, a jak wjeżdżam na obwodnicę to po 10km ...

Opublikowano
Opublikowano
Dokładnie, ja chciałem wymusić wypalanie DPF'a ale przez błąd świecy było to nie możliwe. Dodatkowo jeśli temperatura silnika jest niższa niż bodajże 75 stopni Celsjusza to wypalanie nie dojdzie do skutku.
Opublikowano

To jak nie mam sterownika świec żarowych to nie wypalę DPFa?

 

Da się wymusić wypalanie?

 

Skoro są błędy to jak je skasować i doprowadzić do wypalenia?

Opublikowano
Sterownik i świece raczej nie mają nic do wypalania, jedynie może silnik się minimalnie dłużej dogrzewać (ale to prawie nieistotne).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano (edytowane)
Wypalanie da sie wymusic jesli, temperatura silnika jest własciwa co za tym idzie nie jest uszkodzony termostat. Swiece zarowe do wypalanie nie maja znaczenia. Edytowane przez DarekBMWe90
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiązany :) opiszę co i jak u mnie było, a może ktoś kiedyś skorzysta ...

 

Zaczęło się od tego, że pojawiła mi się kontrolka DPF na wyświetlaczu. Po sprawdzeniu błędów wykazało 480 i 481A. Co mnie dziwiło po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu błąd znikał, ale po przejechaniu 5-10km znowu powracał.

Padłą diagnoza, że trzeba wypalić DPF. Jako iż muszą być spełnione 3 warunki:

1. prędkość powyżej 60 km/h i obroty powyżej 2000

2. temperatura na wydechu (odpowiednia)

3. temperatura silnika 75st.

Przeszliśmy z kolegą do działania na obwodnicy ... ku naszemu zdziwieniu temperatura silnika praktycznie nigdy nie osiągnęła 75st. Jeździliśmy w tą i z powrotem, ale nic. Nie udało się :( padło stwierdzenie, że coś nie tak jest z układem chłodzenia. Diagnoza była prosta, termostaty do wymiany. Tak też się stało ... Zakupiłem nowe na pewnym portalu aukcyjnym i wymieniłem.

Czas więc na podejście numer dwa do wypalania. Pojechaliśmy znowu na obwodową. Wszystkie parametry zostały spełnione i wystartowaliśmy z Osowy do Rusocina. Niestety i tym razem nic. Tak więc w drodze powrotnej ponownie uruchomiliśmy procedurę i ku naszemu zdziwieniu tym razem zadziałało, ale niestety tylko przez kilkadziesiąt sekund. Ponowny postój i ponowne uruchomienie. Znowu trwało to kilkadziesiąt sekund. Sfrustrowani niepowodzeniami odpalamy po raz kolejny i tym razem się udało. Wypalanie trwało kilkanaście minut i zakończyło się sukcesem. Błędy zniknęły, auto ponownie nabrało wigoru i od razu lepiej się jeździ :)

 

Filtr był masakrycznie zapchany. Ostatnie wypalenie było 12 tys. km wcześniej! o zgrozo :)

Z drugiej strony nie rozumiem inżynierów BMW. Nie dość, że nie ma wskaźnika temperatury silnika, to jeszcze nie ma żadnego błędu od niedziałającego termostatu. Totalna amatorka ... Tak na prawdę nie byłem świadomy tego, że DPF się nie wypala ... Nauczka na przyszłość, aby od czasu do czasu dla świętego spokoju odpalić sobie ukryte menu i sprawdzić czy termostat działa :)

Opublikowano

Skoro wymieniłes termostaty to na 4 lata będziesz miał spokój.

Nie musiałes za akżdym razem stawać i wymuszać procedury dopalania, tzreba było poprostu skasowac bład i wtedy procedura znowu na chwile sama by się uruchomiła.

Nie miałeś masakrycznie zapchanego DPFa bo jakby tak było to tym sposobem być nie dopalił.

Opublikowano

Dziękuję koledze "Szatynwroc" w imieniu swoim i innych forumowiczów za zawsze cenne i trafne uwagi oraz pomoc.

Kiedyś wypalałem dpf w aucie brata, i jego podpowiedzi okazały się trafne. Procedura sama się uruchomiła po spełnieniu określonych wymagań.

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

 

Pisze bo juz sam nie moge dojsc do ladu z autem.

 

Moze od poczatku, w aucie po zakupie byla uwalona klapa gaszaca, i termostaty w zwiazku z tym wszytsko zostalo wymienione. Probuje wymusic procedure w insta3 ale po zostasowaniu sie do sekwencji czynnosci , status wypalania nadal pozostaje nieaktywny(nawet po wielu kilmetrach). Warunki sa spelnione 240C ponad 10l rojdy i srednio 88C wody. Jakies sugestjie ?

Opublikowano
Jakie masz błędy?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Panowie taki problem...brat kupil e91 320d - wlasciciel poprzedni(kumpel) mowił ze po sprowadzeniu auto troche mulilo i wywalli DPF + wgrał jakis program gotowiec tzn.. Obecnie auto jezdzie dosc dobrze z tym ze kopci na czarno zajebiscie to raz a dwa jak odpala go to leci lekko siwy(nie biały) dymek i zajebiscie smierdzi spalinami, dosc nieprzyjemny i ostry zapach, czy to moze byc przyczyna le ogarnietego DPF ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.