Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Na koncówce rury zawsze będzie sadza jeśli nie masz filtra i to zarówno jak go wytniesz czy nie masz od nowości .

Gdy się filtr wypala to też gdzieś te spaliny się wydostają .Nie ma aut , które nie niszczą środowiska ( nie licząc z napedem elektrycznym ) gdyż i tak z czasm wycieka z nich różny smar , płyny , części ogumienia itp.

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

W autach bez filtra tylko niewielka cześć sadzy osiada na końcówce rury wydechowej. Resztę trafia do powietrza i w efekcie do płuc ludzi. Poza miastem ma to niewielkie znaczenie, ale w mieście jest to realny problem. Tu nie chodzi o to aby nic nie emitować ale emitować tak mało jak sie da. Silniki benzynowe od euro 3 emitują juz tak mało zanieczyszczeń ze kolejne normy prawie nie przynoszą żadnej poprawy bo nie ma takiej potrzeby. Jesli chodzi o diesla tez na euro 6 sie skończy. Emisja sadzy i innych szkodliwych substancji będzie tak mała, ze dalej nie będzie sensu juz tych wymagań zwiększać.

Obecnie mamy takie możliwości by nie truć innych ludzi wiec należy z nich korzystać. Dpf nie jest po to by psuć nam silniki lecz po to by nasze płuca były zdrowsze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

U mnie na końcówce wydechu pojawiają się śladowe ilości sadzy (i to praktycznie tylko na jednej rurze wydechu) około raz na jeden zbiornik paliwa - czyli tej sadzy rzeczywiście wydostaje się z auta bardzo niewiele w porównaniu z silnikami bez dpf.

Mój Dpf jest po przebiegu około 50-60 tyś km. Stary dpf gdy był sprawny (przy o wiele większym przebiegu) sprawował się równie dobrze.

 

Gdy kiedyś miałem filtr po czyszczeniu chemicznym (pojawiał się błąd ponieważ nie mogła rozpocząć się procedura wypalania przez...odłączona wtyczkę od przepustnicy), to na końcówce wydechu zaczęła od razu pojawiać się sadza i to w ilości co najmniej 100 razy większa niż przy sprawnym filtrze dpf. Poza tym dla mnie zapach spalin był nie do wytrzymania - był bardzo gryzący i szczypiący w oczy (oczywiście na zewnątrz auta).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Czy w inpie mozna sprawdzic stan dpfa? Jak tak to prosze o sciezke doatepowa jak tylkow dis to tez bym prosil o sciezke dostepu.

pozdr

Opublikowano

Coś takiego kiedyś znalazłem, ale nie testowałem:

DPF - Function Selection->Service function->Drive->Diesel Electronics->Particulate filter->Regeneration Particulate Filter->Test schedule

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Coś takiego kiedyś znalazłem, ale nie testowałem:

DPF - Function Selection->Service function->Drive->Diesel Electronics->Particulate filter->Regeneration Particulate Filter->Test schedule

Jest to dis czy inpa?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

[e91, 2.0 163, M47TU2, 09.2006]

Podepnę się bo problem mam bardzo bliski a nigdzie nie mogę znaleźć na naszym forum podobnej usterki.

INPA pokazuje mi dwa błędy:

4CF3 4CF3 Abgasgegendrucksensor, Signal

4166 4166 Partikelfiltersystem

 

(Niżej wrzucę ich pełne opisy.)

 

Wymieniłem już ten czujnik (idąc tropem uwalonego czujnika, który wskazuje INPA) ale niestety błąd dalej występuje.

Czy ktoś mógłby mi pomóc - szczerze powiem, że z racji częstych wyjazdów do Niemiec wolałbym mieć sprawny filtr...

 

W opisach błędu nie pasują mi wartości ciśnienia:

JobStatus: OKAY

Variant: D60M47A0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

4166 4166 Partikelfiltersystem

Error counter: 8

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 189104 km

Motordrehzahl 2289.35 1/min

Kühlmitteltemperatur 93.29 °C

Raildruck Ist 819.20 bar

Einspritzmenge 29.93 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 737.28 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1555.69 mbar

Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 284.21 m^3/h

Differenzdruck über Partikelfilter 0.00 mbar

Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1004.31 mbar

Umgebungsdruck 994.46 mbar

2. Umweltsatz

Mileage 189136 km

Motordrehzahl 2703.08 1/min

Kühlmitteltemperatur 72.21 °C

Raildruck Ist 1386.34 bar

Einspritzmenge 56.71 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 1260.31 mg/Hub

Ladedruck Istwert 2363.08 mbar

Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 610.22 m^3/h

Differenzdruck über Partikelfilter 0.00 mbar

Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1033.85 mbar

Umgebungsdruck 994.46 mbar

Stroemungswiderstand zu niedrig

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler nicht im Shadow eingetragen

Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

Umweltbedingungen 2. Block gültig (Fehler bereits mehrmals aufgetreten)

Error code: 41 66 42 06 00 00 08 28 5C 56 53 8F 68 4C 75 9E

22 00 66 65 5C 5A 62 7A B0 90 C8 F0 49 00 69 65

-------------------------------------------------------------

4CF3 4CF3 Abgasgegendrucksensor, Signal

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 189112 km

Motordrehzahl 2620.34 1/min

Kühlmitteltemperatur 87.27 °C

Raildruck Ist 1008.25 bar

Einspritzmenge 34.26 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 831.80 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1673.85 mbar

Pedalwertgeber 47.24 %

Differenzdruck über Partikelfilter 0.00 mbar

Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 484.83 m^3/h

Umgebungsdruck 994.46 mbar

dynamisch unplausibel

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler nicht im Shadow eingetragen

Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

Error code: 4C F3 48 02 00 00 01 28 5C 57 5F 89 80 57 84 AA

3C 00 3A 65

=============================================================

 

Gdyby ktoś miał jakiś pomysł to bardzo proszę o pomoc.

Opublikowano

Dzięki Grzesiu za odpowiedź ale niestety wężyk to było 1 co sprawdziłem.

Jest cały i zdrowy...

Coś jeszcze może dawać takie objawy?

Ten wężyk jest tylko 1 prawda?

Długości ok 12-14 cm w srebrnej izolacji termicznej łączący czujnik z metalowym króćcem DPFu?

Opublikowano

Dziwne jest to że nie czuję aby auto osłabło ale za to widzę sadzę w rurze...

Jak chodzi na wolnych to przy teście z płynem do naczyń bańki się robią bez problemu na tym metalowym króćcu.

Opublikowano

Tak się zastanawiam czy czasami ktoś nie wyrzucił wkładu a programowo zostawił bez zmian.

Myślicie, że to możliwe? Wtedy pokazywało by 0 na tym czujniku?

Czy w takim przypadku on w ogóle nie próbuje wypalać filtra czy wypala cały czas?

Wieczorem wstawię zdjęcia - spaw na filtrze wydaje mi nie "mało oryginalny"...

Opublikowano

Grześ a możesz mi jeszcze powiedzieć jak to teraz wygląda?

Muszę go programowo wyciąć czy mogę tak zostawić?

On się teraz ciągle "wypala"? Daje dodatkową dawkę paliwa?

Opublikowano

OK - bardzo dziękuję za pomoc! :8)

Wieczorem jeszcze wstawię fotki mojego DPFa to ocenicie czy to oryginał...

Opublikowano

Ja jestem zadowolony ze wyrzucilem ten Filtr. W dolnych obrotach lepiej sie zbiera i malo pali.

Polecam.

 

Wylecial przy 275.000km a teraz jest 343.000km i zadne problemy. Srednia jest 5,5-6,5 litra.

Nie jezdze szybciej niz 150km, bo za duzo mandatow mialem w zeszlym roku do zaplaty ;-)

 

Przyklad wczoraj Wroclaw - Düsseldorf cala droge tak jechalem i bylo 5,8 ;-) Oczywiscie tylko tempomat.

 

Poza tym ze lacuszek mi sie pozegnal i przezkoczyl. Prawdopodobnie napinacz byl winien przy 319.000km.

Nie mam i nie mialem zadnych problemow poza tej usterce :)

Opublikowano

chanky,

 

czy po przeskoczeniu łańcucha silnik się rozleciał? czy coś szurało wcześniej?

 

 

a w temacie dpf, jaka jest maksymalna ilość popiołu przy której filtr jest do remontu/wymiany (chodzi mi o popiół a nie o sadzę, czyli ash mass/ aschenmasse)

Opublikowano
ja mam taki sam filtr wyciągnięty i ogólnie wygląda ten spaw cos podejrzanie ale jest tego samego odcienia co przyspawane mocowanie obok. A wogule to zaraz za turbo jako pierwszy jest kat potem dopiero dpf. Wiec jak już to wybite masz i to i to.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.