Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli jest okopcona to nie ma mozliwosci aby był filtr

 

Może być rura okopcona nawet jak jest dpf, gdy już zaczyna przepuszczać sadzę.

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z tego co kojarze filtr nie "przepuszcza" sadzy tylko dławi sie i wskakuje w tryb serwisowy co za tym idzie nie ma mozliwosci aby rura była okopcona.

Tak tez mówili mi mechanicy ale byc moze sie mylę

Opublikowano
Nie jestem do końca pewny jak to jest w naszej trójce, ale np w piątce sam kształt rury nie przesadza o tym czy DPF jest, czy go nie ma. Chyba najłatwiej sprawdzić po vinie albo w kompie
virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano

po VIN-e niby nie mam. a jak sprawdzic na kompie panowie?

jesli okazaloby sie ze nie mam tego filtra to czemu swieci sie ta kontrolka? jakie moga byc tego przyczyny?

samochod w moim odczuciu nie stracil na mocy.

Lepiej zapnij pasy, bo mozesz nie wrocic z trasy!
Opublikowano
Panowie temat na mnostwo postow a wystarczy wziąć latarke i zobaczyć........ :D

 

Miałem właśnie o tym napisać, że chyba lepiej jest organoleptycznie sprawdzić :mrgreen:

Opublikowano

powiedzcie lepiej co ja mam zrobić, kompyter mi wyswietla, że pozostało mi 7000 tys km do wymiany/wypalenia/wycięcia filtra:)

czy faktycznie jazda 80 km/h przez 15 min na 3 biegu może wydłużyć, samoczynnie wypalić filtr?

Opublikowano
powiedzcie lepiej co ja mam zrobić, kompyter mi wyswietla, że pozostało mi 7000 tys km do wymiany/wypalenia/wycięcia filtra:)

czy faktycznie jazda 80 km/h przez 15 min na 3 biegu może wydłużyć, samoczynnie wypalić filtr?

 

120km/h na 6 biegu na autostradzie równo przez całe 30 minut.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
jezeli swieci cie sie ta kontrolka to moze masz DPF albo po prostu masz problem z katalizatorem-ja osobiscie stawial bym na katalizator!jedz najlepiej gdzies do mechanilk,pidnies samochod i zobaczysz na ukladzie wydechowym czy masz ten filtr-pozdro!a i jesli rura wydechowa jest wygjeta w dol i jest chociaz troszke okopcona to nie masz tego filtra na 100% zreszta to juz bylo pisane setki razy-trzymka
Opublikowano

120km/h na 6 biegu na autostradzie równo przez całe 30 minut.

przy tej predkosci na tym biegu mam 2 000 obrotow- troche malo jak na wypalanie...

 

A kto powiedział, że muszą być wysokie obroty ? Chodzi o utrzymanie wysokiej temperatury filtra przez długi czas. Nie potrzeba wysokich obrotów, tylko równej jazdy, zaufaj mi.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Samochód na podnośnik - w sensie tylna oś w powietrzu, wyłącz DTC, zapnij bieg i jazda ;) :mrgreen: :D

 

 

Pzdr.

 

Musi być obciążony :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Samochód na podnośnik - w sensie tylna oś w powietrzu, wyłącz DTC, zapnij bieg i jazda ;) :mrgreen: :D

 

 

Pzdr.

...niestety temp. wypalania DPF jest na tyle wysoka że nie polecam robić tego na "postoju"...chyba że tak jak ja to robiłem...na hamowni, ale z mocnym nadmuchem :cool2:

Opublikowano
Samochód na podnośnik - w sensie tylna oś w powietrzu, wyłącz DTC, zapnij bieg i jazda ;) :mrgreen: :D

 

 

Pzdr.

...niestety temp. wypalania DPF jest na tyle wysoka że nie polecam robić tego na "postoju"...chyba że tak jak ja to robiłem...na hamowni, ale z mocnym nadmuchem :cool2:

 

 

No co Ty, to taki głupi żarcik, myślę, że nikt tego na serio nie potraktował ;).

 

Pzdr.

Opublikowano

Witam,

Ja przejeździłem swoją coś koło 5tys km, (aktualny przebieg 168tys) z czego większość po trasie/autostradach i nie zauważyłem by zaszło wypalanie...

Zgłasza mi się serwis filtra za 4tys i zastanawiam się czy zrobić wypalanie w warsztacie czy może jakoś wymusić wypalanie w trasie?

Czy w warsztacie robione jest to na miejscu czy w trakcie jazdy z podpiętym kompem?

 

Pozdrawiam

 

s

Opublikowano
Witam,

Ja przejeździłem swoją coś koło 5tys km, (aktualny przebieg 168tys) z czego większość po trasie/autostradach i nie zauważyłem by zaszło wypalanie...

Zgłasza mi się serwis filtra za 4tys i zastanawiam się czy zrobić wypalanie w warsztacie czy może jakoś wymusić wypalanie w trasie?

Czy w warsztacie robione jest to na miejscu czy w trakcie jazdy z podpiętym kompem?

 

Pozdrawiam

 

s

ikonka o wymianie filtra nie ma nic wspolnego z zapelnieniem filtra, producent zaprogramowal tak komp. aby byl komunikat o wymianie przy przebiegu ~180tys.km, tyle powninien wytrzymac filtr bez usterek i wtedy nalezy go wg BMW AG wymienic na nowy, nawet jak jest "pusty" aby "ikonke" zlikwidowac to musisz isc do osoby, ktora zna sie na programowaniu auta...jezeli fitr bedzie "pelny" to Ci go moga:

1) "wypalic" i zaprogramowac na nowo auto,

2) "wyciac" i zaprogramowac na nowo auto,

3) wlozyc "nowy" filtr i zaprogramowac na nowo auto.

 

a wypalania jest automatyczne w momencie gdy filtr osiaga ~70% przepustowosci, gdy ~3 razy przerwiesz procedure wypalania automatycznego, auto przejdzie w tryb awaryjny i pojawi sie ikonka o potrzebie wymiany natychmiastowej filtra i wtedy mozesz zrobic wg punktow 1-3...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Z tego co kojarze filtr nie "przepuszcza" sadzy tylko dławi sie i wskakuje w tryb serwisowy co za tym idzie nie ma mozliwosci aby rura była okopcona.

Tak tez mówili mi mechanicy ale byc moze sie mylę

 

Nie masz racji. Najpierw kopci i niekoniecznie musi wejść w tryb serwisowy ale sprawa jasna, że jak jest przypchany, to samochód traci osiągi. Ja przejechałem 168 000 km i od 10 000 znacznie mi osłabł, a komputer pokazuje, że filtr cząsteczek stałych jest do wymiany. Ceny filtrów są idiotyczne jak i cały wymysł unii o tym, żeby filtry wprowadzić. Tak jak pisze AŚ filtry cząsteczek zdają egzamin w Niemczech, gdzie można dopalać sadzę w czasie codziennej eksploatacji. Ja nigdzie nie pojadę ze stałą prędkością ponad 60 km/h przez kilkanascie minut, nawet na autostradzie w ciągu dnia. Musiałbym co tydzień robić w nocy rundkę po autostradzie... czysta ekologia... ich mać, strata kasy i zawracanie głowy. Ja swój wywalam na zime i wkładam rurkę. Zrobię to u chłopaków: http://www.kreatormocy.pl/index.php?act=fapdpf tuningowali mi auto i było ok. Teraz przeprogramują komputer, a filtr wyślę do Brukseli ;)

przez to z moich 196 KM może mam ze 150 i to i tak powyżej 2500 obr.... sprawdzę go na hamowni przed wywaleniem filtra i po, i napiszę Wam jak wyszło.

Opublikowano (edytowane)

Witam

Posiadam auto od niedawna, zrobiłem ok 8 tyś km i dziś zapaliła mi się kontrolka filtra.

Przebieg licznikowy 155 tkm :wink:

Nie odczułem na razie aby auto straciło na mocy.

Odcinki robię przeważnie krótkie (2 x 25 km, ale nie zawsze. Kilka tygodni temu odcinek 2 x 300km, 2 tygodnie temu 2 x 160 km, dwa dni temu 2 x 60 km...

Co polecacie teraz zrobić, filtra na razie nie chcę wyrzucać bo nie lubię brudnego wydechu :wink:

Nowego filtra taż na razie nie kupię bo cena powala.

Jestem z woj lubuskiego i jaki dobry warsztat mogę znaleźć w mojej okolicy? Możecie coś polecić?

Co sądzicie o tych ofertach regeneracji:

http://www.diagnostic-car.pl/filtry

http://allegro.onet.pl/filtr-czastek-stalych-bmw-dpf-fap-regeneracja-i1177537400.html

http://www.euro5.pl/

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

ikonka o wymianie filtra nie ma nic wspolnego z zapelnieniem filtra, producent zaprogramowal tak komp. aby byl komunikat o wymianie przy przebiegu ~180tys.km,

nieprawda- sa czujniki ktore mierza cisnienie na wejsciu i wyjsciu z filtra DPF.

Opublikowano

ikonka o wymianie filtra nie ma nic wspolnego z zapelnieniem filtra, producent zaprogramowal tak komp. aby byl komunikat o wymianie przy przebiegu ~180tys.km,

nieprawda- sa czujniki ktore mierza cisnienie na wejsciu i wyjsciu z filtra DPF.

...czujniki są potrzebne do pomiarów różnicy ciśnień w celu uruchamiania regeneracji....a kontrolka wskazuje konieczność wymiany filtra :8)

...co do emulatorów...to odradzam...słabo działają...a regeneracja i tak się uruchamia co jakiś czas...wtedy zadyma jak diabli :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.