Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Delikatnie przymierzam sie do zakupu 330d lub 335d w kombi. Zadzwonilem do bmw zapytac o wymiane filtra czastek stalych i... jak sie okazalo trzeba go w polskich warunkach drogowych wymieniać co okolo 80-120 tys km. Koszt tej imprezy... 7000zł!! Bylem w sozku jak to uslyszalem i chyba zostane przy swojej 320d w e46. Macie juz jakies przezycia z filtarmi czastek stalych w nowych modelach??
  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Delikatnie przymierzam sie do zakupu 330d lub 335d w kombi. Zadzwonilem do bmw zapytac o wymiane filtra czastek stalych i... jak sie okazalo trzeba go w polskich warunkach drogowych wymieniać co okolo 80-120 tys km. Koszt tej imprezy... 7000zł!! Bylem w sozku jak to uslyszalem i chyba zostane przy swojej 320d w e46. Macie juz jakies przezycia z filtarmi czastek stalych w nowych modelach??

 

Nie wiem jak to jest dokładnie w samochodach naszej marki, ale mogę coś powiedzieć na przykładzie citroena C5 mojego kumpla. Kupił go z przebiegiem 130 tys, od jakiejś kobitki i po zrobieniu 5 tys. samochod nagle przestal jezdzic. Brak mocy, automat wariował, przerzucał biegi jak chciał, jak miał redukować to oczywiscie nie robil tego, ogolnie załamka. Pojechał do serwisu, sprawdzili historie samochodu i okazało się , że na 80tys. km nie został wymieniony filtr cząstek stałych. Nowy zaproponowali mu za 4500 pln a regenerowany za 2700pln. Wział ten po regeneracji i samochod ożył

Opublikowano
Zadzwonilem do bmw zapytac o wymiane filtra czastek stalych i... jak sie okazalo trzeba go w polskich warunkach drogowych wymieniać co okolo 80-120 tys km.

 

A ja jestem ciekawy, co to są za polskie warunki drogowe???

 

Proponuje nie popadać w panikę, a poczytać i popytać jeszcze w innych serwisach na temat filtra cząstek stałych.

 

Z tego co się orientuje, to filtr cząstek stałych, może byc obsługowy i bezobsługowy i nie należy go wymieniać podczas całego ,,życia,, samochodu.

Przy filtrze bezobsługowym silnik sam w momencie przesycenia filtra cząstkami stałymi doprowadzi do dopalenia ich w tym właśnie filtrze (najczęściej przez podwyższenie temperatury spalania wywołane wielokrotnym wtryskiem), a filtr obsługowy wymagał będzie (właśnie co jakieś 80 - 120 tyś. km) uzupełnienia dodatku do paliwa, który ma za zadanie dopalanie cząstek stałych w filtrze.

Pozdrawiam
Opublikowano
Ale chyba mozna wylaczyc filtr

Niby jak?? :wink:

 

Chyba go trzeba wyciac i pozniej wylaczyc w kompie

Prawdopodobnie Patryk z CompSportu umie to zrobic...musze sie go spytac

 

 

pozdr

Opublikowano

Panowie nie chce nikogo urazić, ale jak czytam o wycinaniu filtra cząstek stałych :mad2: , to wydaje mi się, że faktycznie lepiej nie kupować tego auta.

 

Co za podejście do tematu, auta robione aby jak najmniej szkodzić środowisku...

Pozdrawiam
Opublikowano

W 330d i 335d filtr jest seryjni emontowany i bez niego samochodu się ni ekupi.

Tylko w 320d i chyba w 318d (tu nie jestem pewnien) można wybrac czy się chce z filtrem czy bez.

Opublikowano

właśnie wziąlem isntrukcję BMW - co prawda jedynka, ale tam w dieslach yeż jest chyba filtr cząstek stałych i jest naisane coś takiego:

w filtrze paliwa zbierane są cząsteczki sadzy (czy to to samo co filtr cząstek stałych??) i co jakiś czas spalane w wysokich temperaturach. Ten proces oczyszczania trwa kilka minut. Proces ten rozpoznaje się po chwilowej nierównej pracy silnika i potrzebie większej prędkości obrotowej.

 

Z tego wynikałoby, że filtr jest bezobsługowy tak jak pisał Kolega powyżej. Zresztą sam też się spotkałem z tym, że ten filtr w BMW jest bezobsługowy.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Nie do końca jest bezobsługowy bo co jakiś czas trzeba go wymieniać.

Tak przynajmniej jest w najnowszych 7kach.

Nie wiem dokładnie co ile ale wiem że nawet w ksiące serwisowej jest taki punkt jak "filtr silnika diesla" i to chodzi właśnie o filtr cząstek stałych.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
filtr da sie wyciac i potem trzeba go tylko wylaczyc w kompie. magicy wiedza jak :lol: :lol:

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Kolego Filtr kosztuje w ASO 110 zł BRutto o ile sam go zamontujesz koszt jest mały z montarzem aw ASO około 400 zł.

 

A skąd te ceny :?: :shock:

Opublikowano
Kolego Filtr kosztuje w ASO 110 zł BRutto o ile sam go zamontujesz koszt jest mały z montarzem aw ASO około 400 zł.

 

A skąd te ceny :?: :shock:

grodzish ty chyba piszesz o jakims innym filtrze.za duza rozbieznosc cenowa.upewnij sie ze to filtr czastek stalych.

Opublikowano
Kolego Filtr kosztuje w ASO 110 zł BRutto o ile sam go zamontujesz koszt jest mały z montarzem aw ASO około 400 zł.

 

A skąd te ceny :?: :shock:

grodzish ty chyba piszesz o jakims innym filtrze.za duza rozbieznosc cenowa.upewnij sie ze to filtr czastek stalych.

 

to nie ja przecież... :dance:

Opublikowano

Filtr czastek stalych ma swoj okreslony zywot. Na przykladzie hdi z peugeota, 120kkm trzeba dolac dodatku do zbiornika (obok zbiornika paliwa, okolo 100e litr), po 140kkm trzeba wymienic filtr czastek stalych (600E), napelnic zbiornik z dodatkiem (2-3L zaleznie od silnika) i zanotowac wymiane w sterowniku. W niektorych przypadkach mozna wymusic regeneracje filtra (trwa to 7min na postoju).

Jak by nie patrzec kupujac diesla z filtrem czastek stalych trzeba wziac poprawke na to ze trzeba go czasami wymienic !!!

Witam wszystkich.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Filtr zakładany w BMW jest suchy - nie trzeba go zalewać żadnym paliwem. Praktycznie jest bez obsługowy wymiana co 180K :)

Czyści się sam :) tzn. komputer doda troch więcej paliwa i wymusi większe obroty silnika i filtr czysty :) bajka :dance:

 

Tak jest napisanie w książce obsługi BMW :) ale popytałem u mechaników i potwierdzili :mrgreen:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

 

Mam pytanie odnośnie filtra cząstek stałych.

 

Mam od dwóch miesięcy E91 320d 2006r automat. Od jakiś trzech tygodni pojawił się problem, że samochód ospale reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Tzn. zamula. Pojechałem na komputer i okazało się, że filtr cząstek stałych ma przepustowość mniejszą niż minimalna, czyli jest zapchany. Poradzono mi, abym go trochę "przegonił po autostradzie" i jak się nie przeczyści, to filtr do wymiany. Ale auto ma 130 000 nakulane i komp wyświetla, że do zmiany filtra 70 000 zostało... Czy to możliwe, że już trzeba go wymienić? Jak wygląda to całe oczyszczanie? Może coś źle robię, że on jest zapchany? Czy przez to, że jest zapchany turbina może dostać? Ktoś ma jakieś doświadczenia w tej kwestii ???

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ktoś wyżej zapytał co to są "nasze warunki". Przecież odpowiedź jest sama.

 

Filtr cząstek jak już powiedziano, w BMW działa BEZobsługowo i sterownik silnika co jakiś czas (kiedy filtr się zapełni, jego przepustowość spada, silnik to wyłapuje) wypala zawartość filtra. Wypala podnosząc temperature spalin. Objawia sie to własnie ospałością silnika, bo zmniejszana jest jego moc - temperatura spalin jest podnoszona, więc nie chcemy żeby przy wyciskaniu 250-300 KM z naszych maszynek coś się zepsuło, prawda. Filtr się wymienia w TEORII co 180-200 tys.

 

Praktyka w temacie naszych warunków jaka jest, każdy wie. Wystarczy spróbować przebić się dieselkiem przez centrum Wawy a centrym Munich w godzinach szczytu. Nie żeby w de było jakoś super bez korków, ale latamy tam na drogach szybkich, na których filtr ma okazje się wypalić. Stojąc w korku, filtr nie wypali się, bo temperatura spalin i ich ciśnienie jest za niskie. Reasumując, w naszych warunkach filtr wypala sie gorzej, lub może nie wypalić sie wcale, wówczas mamy (kosztowny) problem.

 

Wyciąc filtr sie da, był o tym wątek w dziale 5er. Kilka osób to zrobiło i nie zgłaszli problemów. Mając używanego, kilkuletniego diesla z przebiegiem 150-200 tys km sam filtr bym usunął. Ochrona środowiska? Śmiech na sali. 90% diesli na naszych drogach bardziej je zatruwa, niż taki diesel bez filtra cząstek stałych...

Opublikowano
Kolego Filtr kosztuje w ASO 110 zł BRutto o ile sam go zamontujesz koszt jest mały z montarzem aw ASO około 400 zł.

 

Filtr powietrza jest 2 razy drozszy.

 

Na podstawie francuskiej marki moge powiedziec ze jest bezobslugowy pod tym wzgledem ze sam dawkuje specjalny plyn ktory wypala sadze.

 

Natomiast po jakims czasie wymienia sie plyn + filtr, w w/w przykladzie 4 tys. PLN

 

Nie bylo opcji wyciecia.

 

 

Dodam ze bez wymiany nie da sie jezdzic, przycina moc itd.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

mnie za jakies 3 miechy czeka kombinowanie co zrobic. na pewno jednak nie chce wydawac 5 tysiakow od razu

ciekawe czy mozna poddac je regeneracji :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.