Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
włącz Btool na podgląd sadzy, temperatury silnika i temperatury przed DPF i w trasę,


nie musisz gonić auta, wystarczy normalna prędkość 80-100km/h, monitoruj temperaturę przed DPF (powyżej 600stC podczas wypalania).

Po ok 20km sadza powinna zejść do 0-2g a temperatura do 250-350stC

 

Poszło, wypalanie włączyło się dosyć szybko i sadza spadła w szybkim tempie z 36g do 14g, po czym proces się zakończył (popiół pozostał na 27g). Przez kolejne 200km sadzy przybyło do 24g. Czy to wygląda w miarę normalnie i za jakiś czas mogę spodziewać się kolejnego wypalania?

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano
włącz Btool na podgląd sadzy, temperatury silnika i temperatury przed DPF i w trasę,


nie musisz gonić auta, wystarczy normalna prędkość 80-100km/h, monitoruj temperaturę przed DPF (powyżej 600stC podczas wypalania).

Po ok 20km sadza powinna zejść do 0-2g a temperatura do 250-350stC

 

Poszło, wypalanie włączyło się dosyć szybko i sadza spadła w szybkim tempie z 36g do 14g, po czym proces się zakończył (popiół pozostał na 27g). Przez kolejne 200km sadzy przybyło do 24g. Czy to wygląda w miarę normalnie i za jakiś czas mogę spodziewać się kolejnego wypalania?

 


Wypalanie powinno zakończyć się przy poziomie sadzy 0-5g, więc albo coś przerwało regenerację albo....


Obserwuj dalej

Opublikowano (edytowane)
Czy wypalanie filtra DPF co 200 km jazda 80% miasto 20% trasa jest WYNIKIEM OK czy raczej filtr już nie domaga ? Błędów brak termostaty OK temperatura 93C przy wypalaniu, ciśnienie wsteczne na wolnych 14 hPa Edytowane przez Martin ST
Opublikowano
Zapewne ktoś resetował dpf,ciekawe czy byl czyszczony.JAki masz przebieg?Mozna oddac na czyszczenie i wtedy bedzie wiadomo czy to wina filtra
Opublikowano
Przebywanie oleju może mieć inną przyczynę. U mnie była nieszczelność pompy wysokiego ciśnienia. Pomimo iż mam problem z częstymi wypaleniami dpf średnio co 100-150 km. To Po usunięciu usterki pompy oleju nie przybywa. POZDRAWIAM.
Opublikowano


Poszło, wypalanie włączyło się dosyć szybko i sadza spadła w szybkim tempie z 36g do 14g, po czym proces się zakończył (popiół pozostał na 27g). Przez kolejne 200km sadzy przybyło do 24g. Czy to wygląda w miarę normalnie i za jakiś czas mogę spodziewać się kolejnego wypalania?

 

Wypalanie powinno zakończyć się przy poziomie sadzy 0-5g, więc albo coś przerwało regenerację albo....


Obserwuj dalej

 

Nastepnym razem juz wypalilo sie do 2g. Poki co zero bledow ani problemow, co jakis czas sprawdzam i dpf pieknie sie wypala. Jak porownalem z tym co podawali ludzie, 27g popiolu to stosunkowo nieduzo jak na przebieg 170,000km. Dzieki jeszcze raz, odpukac, ale auto smiga tak, ze az sie chce jezdzic.

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano
co ile km załącza Ci się wypalanie? trasa/miasto?

A nie sprawdzalem. Ale cykl wydawal sie normalny: sadza rosla, filtr sie wypalal. Teraz chwilowo 325 stoi w garazu, ale jak opchne n47 i wroce do r6 to znow bede sprawdzal :)

[2008 325d LCI E90]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,


Nie mam e90, ale e87 w dieslu z silnikiem n47, więc sprawa podobna. W serwisie dostałem info, bym zainteresował się DPF'em i po podpięciu B-Tool'a dostałem błędy: 452A, 4A74, 4A79,40D4, 4C9E, 4501, 4B1C - więc część z nich miała związek z przypchanym DPF, który nie wypalił się od ok. 500 km. Postanowiłem przedmuchać go na autostradzie, więc stała prędkość na wyższych obrotach i z poziomu 31.46g sadzy i 67.93g popiołu zszedłem do 0.12g sadzy i 68.79g popiołu dosłownie w kilkanaście minut - ok. 14 km autostrady. Z innych parametrów, to temp. spalin przed wypalaniem 221 stopni C, podczas 544 C, po 202 C. Lambda 4.22 przed, 2.7 w trakcie, 3.8 po. Błędy, które pozostały to 452A, 4A74, 4A79 (dwa dotyczą świec żarowych).


Oceńcie sami, ale ja jestem zdziwiony tempem wypalania - wcześniej robiłem to na czuja, a foumowicze pisali o przepalaniu w długich trasach. Wygląda mi to na zdrowego DPF'a, ale martwi mnie ilość popiołu i te błędy, które powróciły. Polecam B-Tool Expert, a podobną profilaktykę, planuje teraz co 200-300 km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,


Nie mam e90, ale e87 w dieslu z silnikiem n47, więc sprawa podobna. W serwisie dostałem info, bym zainteresował się DPF'em i po podpięciu B-Tool'a dostałem błędy: 452A, 4A74, 4A79,40D4, 4C9E, 4501, 4B1C - więc część z nich miała związek z przypchanym DPF, który nie wypalił się od ok. 500 km. Postanowiłem przedmuchać go na autostradzie, więc stała prędkość na wyższych obrotach i z poziomu 31.46g sadzy i 67.93g popiołu zszedłem do 0.12g sadzy i 68.79g popiołu dosłownie w kilkanaście minut - ok. 14 km autostrady. Z innych parametrów, to temp. spalin przed wypalaniem 221 stopni C, podczas 544 C, po 202 C. Lambda 4.22 przed, 2.7 w trakcie, 3.8 po. Błędy, które pozostały to 452A, 4A74, 4A79 (dwa dotyczą świec żarowych).


Oceńcie sami, ale ja jestem zdziwiony tempem wypalania - wcześniej robiłem to na czuja, a foumowicze pisali o przepalaniu w długich trasach. Wygląda mi to na zdrowego DPF'a, ale martwi mnie ilość popiołu i te błędy, które powróciły. Polecam B-Tool Expert, a podobną profilaktykę, planuje teraz co 200-300 km.

przy takiej ilości popiołu to tylko czyszczenie chemiczne

Opublikowano
Dzięki @reloop - rozumiem, że czyszczenie na już? Czy po zimie, jak uzbiera się więcej syfu? Masz komentarz do pozostałych parametrów/błędów?
Opublikowano (edytowane)
Mi po 500 km w jezdzie 50/50 cisnienie wynosi przy 4 tys 90 mbar,a ty masz juz grubo powyzej 30mbar na wolnych jak wywalilo CI komunikat wiec zainteresuj sie czyszczeniem na juz,szkoda silnika na czeste niepotrzebne dopalalenia,a uwierz ze przy tej ilosci popiolu ma wydajnosc dpf na poziomie 20 % Edytowane przez stanek90
Opublikowano
Zrobiłem 70-80 km od wypalania i nie uzbierało się nawet 2g sadzy. Na razie B-Tool nie informuje o wypalaniu i o zaplanowanej regeneracji. Dzięki za rady - prawdopodobnie niebawem zadecyduję się przepłukać kolegę.
Opublikowano

Mam 55g popiołu i myślę już poważnie nad czyszczeniem. Tylko z tego co widzę są dwie szkoły.

Jedna to wymontowanie filtra z samochodu a druga bez demontażu. Który sposób jest lepszy? Niby w obu przypadkach usuwa się 98% brudu. Może polecicie jakieś firmy w Poznaniu lub Łodzi?

Opublikowano

Cześć wszystkim. Chciałem się dołączyć do dyskusji jeśli był by ktoś w stanie poradzić co mam robić. Mam duz Y problem z dpf filtr był na czyszczeniu chemicznym pod wysokim ciśnieniem, bo wypalanie filtra odbywała się bardzo często, teraz po dwóch miesiącach jest to samo sadza po skończeniu procesu wyapalnia np mamy 0.00gr po upływie 10 minut jazdy mamy juz 30 Gramów czasem jest tak że lecę autostradą i mam 36 Gramów i po 10 min mam 30 Gramów i jeżdżę po mieście np 10 min i jak by nic się nie działo i tak cały czas jak wylacze silnik i puzniej na drugi dzień jadę to po 20 min słychać znów jak traktor czyli znowu wypala mój samochód to bmw e92 335d 2010 M-sport 160 tyś przebiegu żadnych błędów nie ma tylko jedna świeca zarowa. Wtryski są ok auto chodzi równo ale jak się nam dpf zatyka po 10 minutach w co nie wierzę to traci moc i autko nie ma tego kopyta bo ecu już nas informuje że dpf należy wypalić i ciśnienie jest tam większe. Dużo słyszałem o czyjniku który mierzy ciśnienie w dpf jak go sprawdzić, odlaczam i pokazuje 1300 hpa jak go podłącze spowrotem pokazuje ciśnienie wsteczne

11.88 hpa na wolnych obrotach i mam jeszcze dwa pomiary ciśnienia.

exhaust back pressure before particulate filter 1033.99 hpa. I drugie exhaust back upstream before particulate filter 1040.89 hpa. Nie mam pojęcia o co w tym już chodzi termostat nowka klapki z kolektora wywalone, może turbo cieknie małe ale jak je sprawdzić taki przebieg i już turbo może kolektor pęknięty nie bo sprawdzalem nowe uszczelki pod kolektorem egr wyczyszczony nie zawiesza się wężyki podciśnienia wszystkie wymienione. Samochód kupiłem w komisie co zauważyłem był padnięty termostat i się dpf tylko w mieście wypalal bo durne bmw nie mogli już bardziej zepsuć tego auta że by nie wiedzieć jaka temperatura silnika jest. Każda odpowiedź mi bardzo pomoże co może być nie tak dodam że wężyk jest cały od pomiaru ciśnienia w dpf czy możliwe że czujnik jest walniety jak zgasze auto to pokazuje ciśnienie wsteczne tak 1300.89 hpa. Dziękuję za odpowiedź pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie skuteczne czyszczenie lub agonia DPF-a.Trochę wcześnie jak na 160tys.zakładając że wcześniej nie było problemów tech. z wypalaniem.

Reset DPF-a nie ma wpływy na proces wypalania i ewentualne problemy. Zeruje tylko licznik wartość popiołu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.