Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam manual 5 biegowy, gdy wrzucę na 5 bieg i z niego zejdę to później skrzynia biegów nie ustawia się w pozycji takiej jak powinna czyli między 3 i 4 , lecz pod piątką. Problem w tym że później gdy chcę wrzucić 3 to muszę na wyczucie kombinować lekkow w lewo i do góry, zamiast odrazu do góry. Jest to trochę męczące. Jakieś pomysły ?
Opublikowano
A jak z płaszczyzny biegów 1 i 2 dajesz luz, to ustawia się między 3 i 4? Są nie pamiętam, czy jedna, czy dwie sprężyny ustawiające, jak się domyślam - tu szukaj winnego.
Kai
Opublikowano

Jeśli skrzynia ustawi się między 3 i 4 i nie będę wrzucać na 5 to wszystko jest ok, ale gdy już wrzucę na 5 to wtedy skrzynia ustawia się pod 5 i nic nie daje wrzucanie 1,2,3,4 czy wstecznego , poprostu nie ustawia się spowrotem w pozycji między 3 i 4 . Wygląda na to jakby prawa sprezynka nie odbijala.

Po jakims czasie skrzynia sama wraca na pozycje miedzy 3 i 4.

Co dziwne problem nie wystepuje gdy jade z duza predkoscia na trasie, wtedy z 5 biegu normalnie wraca na miedzy 3 i 4.

Opublikowano
Mam identyczny problem w mojej 528, z tym ze ja zauważyłem że jak jade "zimnym" autem np. z rana to tak sie dzieje,a po przejechaniu kilku kilometrów drążek wraca do właciwej pozycji. Za to jak jezdze po miecie także auto jet rozgrzane a potem wyjezdzam na trae to problemu nie ma.
Opublikowano
U mnie to samo :norty: Ale jakby była sprężynka pęknięta to by chyba nigdy nie wracał na 3-4 a jednak nieraz wraca. Może mamy je za bardzo rozciągniete już i tylko w pewnych warunkach działa.
Pozdr
Opublikowano
Mam manual 5 biegowy, gdy wrzucę na 5 bieg i z niego zejdę to później skrzynia biegów nie ustawia się w pozycji takiej jak powinna czyli między 3 i 4 , lecz pod piątką. Problem w tym że później gdy chcę wrzucić 3 to muszę na wyczucie kombinować lekkow w lewo i do góry, zamiast odrazu do góry. Jest to trochę męczące. Jakieś pomysły ?

Tia... mam to samo u siebie...

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=56695

Opublikowano
Mam manual 5 biegowy, gdy wrzucę na 5 bieg i z niego zejdę to później skrzynia biegów nie ustawia się w pozycji takiej jak powinna czyli między 3 i 4 , lecz pod piątką. Problem w tym że później gdy chcę wrzucić 3 to muszę na wyczucie kombinować lekkow w lewo i do góry, zamiast odrazu do góry. Jest to trochę męczące. Jakieś pomysły ?

Tia... mam to samo u siebie...

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=56695

 

 

WITAM,

 

proponowalbym kupic zestaw naprawczy

 

 

u mni ejest to numer 15

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DE51&mospid=47548&btnr=23_0221&hg=23&fg=15

540i '98 6-speed manual individual
Opublikowano

FYI... temat jest dobrze znany ASO BMW, nawet opisany w TIS...

 

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/tis1.jpg

 

Dopiero w 2003 poprawili ten badziewny design. Niestety, wymiana tego pinu jest pracochłonna. ASO chyba 3 godziny robocizny sobie za to liczy. Nie wiem na ile to jest faktyczne skomplikowane żeby zrobić to we własnym zakresie...

Opublikowano
Widzę że jest nas już paru co mają ten sam problem, nie ukrywam iż czasem mnie irytuje poszukiwanie 3-go biegu kiedy lewarek nie powraca z 5-tki. Pytanie moje kieruje do tych którzy już uporali się z tym feralnym niedociągnięciem inżynierów BMW. Gdzie i za ile można kupić części które powodują te dziwne zachowanie 5-tki? Jeśli ktoś z was już to naprawił niech opisze na forum jak to we własnym zakresie zrobić. Nie kryję że zamierzam się zmierzyć z tym problemem i pogrzebać przy skrzyni.
  • 4 miesiące temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zrobiliście coś z tym w końcu u siebie?

ASO czy samemu?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam identyczny problem w mojej 528, z tym ze ja zauważyłem że jak jade "zimnym" autem np. z rana to tak sie dzieje,a po przejechaniu kilku kilometrów drążek wraca do właciwej pozycji. Za to jak jezdze po miecie także auto jet rozgrzane a potem wyjezdzam na trae to problemu nie ma.

 

Mam to samo ale tylko zimą jak jest poniżej 0 stopni.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
FYI... temat jest dobrze znany ASO BMW, nawet opisany w TIS...

 

Obdzwoniłem dziś warszawskie ASO (wszystkie) w związku z tym, że szukam 330i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=576856#576856

i WSZYSTKIE mówią, że pierwszy raz słyszą o takim problemie :lol:

 

no więc - robiliście coś z tym u siebie? jaki koszty naprawy? czy nadal tak jeździcie?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
FYI... temat jest dobrze znany ASO BMW, nawet opisany w TIS...

 

Obdzwoniłem dziś warszawskie ASO (wszystkie) w związku z tym, że szukam 330i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=576856#576856

i WSZYSTKIE mówią, że pierwszy raz słyszą o takim problemie :lol:

 

no więc - robiliście coś z tym u siebie? jaki koszty naprawy? czy nadal tak jeździcie?

 

Ach ten nasz kraj :mrgreen: .Ja nic nie robiłem i nie mam zamiaru nic strasznie uciążliwego to nie jest.Według mnie trzeba wyciągać skrzynie.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

A ja jak na dresika przystało niepopuszcze. Z przykorścią musze stwierdzić, że moje 330ci posiada ta wade i to jeszcze na dodatek strasznie mnie to irytuje. Co prawda mechanikiem nie jestem ale jak coś zrobię to się pochwalę:-)

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dodam tylko, że ASO w Katowicach też udało Greka że 1-wsze słyszy. Ceny naprawy od śliny nie chce powiedzieć (chyba nie chce straszyć:P)

Cóż będę musiał dać zarobić jakiemuś "Heniowi" w garażu. Oby tylko mu się udało tą skrzynie poskładać póżniej:-)

  • 3 lata później...
Opublikowano

Znany problem, trzeba kupic zestaw naprawczy w ASO za kilkadziesiat PLN, ale naprawa wymaga opuszczenia skrzyni - ja mam ten sam problem - jak mi padnie kiedyś sprzeglo lub dwumasa wtedy wymienie - póki co to na zimnym silniku staram się nie wrzucać 5 :D

 

pozdro

Opublikowano
Ciekawe czy kolega po 3 (!!!) latach nadal ma ten sam samochód. Bo ostatni post jest z kwietnia 2009 roku :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ciekawe czy kolega po 3 (!!!) latach nadal ma ten sam samochód. Bo ostatni post jest z kwietnia 2009 roku :)

 

Mam a jakże:P

Gorsza sprawa, że zestaw kupiłem w ASO dałem paplakowi do zrobienia i zestaw zużyty a 5-tka dalej sie przycina;p Może troszkę mniej ale jednak. Także ja postanowiłem się do tego przyzwyczaić:)

Opublikowano

Jeśli chodzi o drążek zmiany biegów, który nie wraca na swoje centralne miejsce to w 99% przypadków odpowiada za to pierdoła. Są to te sprężynki z trzpieniami metalowymi, które można zdaje się kupić w ASO z niezbyt duże pieniądze. Chodzi o to, ze te sprężynki się wyrabiają i nie odpychają drążka na swoje miejsce. Tyle tylko, że zabij mnie teraz ale nie pamiętam w tej chwili który to dokładnie zestaw ów sprężynek z trzpieniami odpowiada za 5-tkę. z tego co mi świta gdzieś we łbie to któryś z tych bocznych zestawów (te na górnej powierzchni/suficie skrzyni odpowiadają za coś innego. Generalnie wymiana jest dość banalna. Tyle tylko, że dostęp jest trochę kijowy no bo tunel blokuje trochę dostęp dlatego najlepiej to podmieniać przy okazji zmiany sprzęgła gdy skrzynia jest na wierzchu.

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=23_0874&hg=23&fg=15

http://realoem.com/bmw/diagrams/g/u/182.png

Zdaje się, że to dolny zestaw sprężynkowy - elementy numer

5,6,7,8.

 

W swojej skrzyni miałem to samo. Na szczęście skrzynia, którą kupiłem na podmianę nie miała tej wady więc nie musiałem podmieniać sprężynek. Aha - sama przypadłość nie powoduje jakiegoś zużycia skrzyni i jest jedynie denerwująca wizualnie kiedy sobie z tego zdamy sprawę. :mrgreen:

Co do pozostałego 1% przyczyn krzywej piątki lub cięższego wbijania biegów to z reguły są to wyrobione tulejki w wybieraku. Można szukać w ASO lub dorwać dobrego tokarza.

Pzdr.

 

EDIT: Znalazłem zdjęcia w necie, gdzie jest zaznaczony PIN odpowiedzialny za 5-tkę oraz krótki manual co i jak działać:

 

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_04_01.jpg

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_04_02.jpg

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_05_01.jpg

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_05_02.jpg

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_06_01.jpg

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_07_01.jpg

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pin_pics/shift_pin_07_02.jpg

A poniżej cały opis:

http://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pins.html

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozbierałem niedawno taką skrzynię z tym defektem.

Problemem nie są sprężynki tylko te tulejki które sprężynki popychają.

Są mocno spasowane i się zacinają.

Wystarczy je wyjąć , wyczyścić wewnątrz dać smaru , poskładać i działa.

Robota dość prosta.

Dostęp pod autem kiepski ale ja miałem skrzynię na stole.

 

Dodam też , że jazda z tym defektem nie szkodzi skrzyni.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dzięki za info Dyzio. Widzę, że sporo osób boryka się z tym problemem... Zapewne nikt by się nie pogniewał jakbyś w wolnej chwili zrobił jakąś małą fotorelację jak wyjąć i nasmarować te tulejki z poziomu kanału bez wyjmowania skrzyni biegów :P Bo te zdjęcia ze skrzynią na stole to za dużo nie mówią, a wyjąć skrzynie biegów to już wyzwanie :wink:

 

ps: ja mam e46 przed liftem, to zapewne też jest to u mnie inaczej niż u Ciebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.