Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogólnie ja nie założyłbym takich opon.

Zmęczenie materiału, z pewnością nie były konserwowane więc idealny może być tylko wygląd.

 

Chyba, że pokonujesz małe odległości, jeździsz nie przekraczając 40km/h jazda kapelusznika.

 

Decyzja należy do Ciebie, nikt z forum nie zagwarantuje, że można założyć i wszystko będzie ok.

 

Zajmuje sie tworzywami sztucznymi i wiem jak się zachowuje materiał.

BMW wieczna miłość...
Opublikowano

to w koncu w tym watku pytasz czy sam sobie odpowiadasz? jesli odpowiedzi nie sa takie jak oczekiwales "spoko, zaloz" to sorry

A zastanawialiscie się że gro z Nas jeździ starszymi autami niz te opony :?: Czy nie boicie się że coś się Wam stanie z autem przy dużej prędkości :?: Coś pęknie czy się urwie :?:

Nie mamy żadnej gwarancji że nawet 5 letnia opona się nie rozpadnie podczas jazdy.

mamy. producenta. gwarancja od sprzedazy przewaznie jest ok 2 lata pod warunkiem ze opona nie zostala sprzedana pozniej niz 3 lata od produkcji. chyba ze mowisz o gwozdziu? to nie mamy. jak i takiej czy ci sarna nie wbiegnie na maske.

Osoby które wypowiadają się w tym wątku wg mnie kompletnie nie wiedzą o czym piszą...

 

Oczywiście guma /jak wszystko/ się starzeje, ale w dobrych warunkach strzeje się powoli. Kilkunastoletnia opona trzymana na zapasie /powiedzmy nie na Syberii czy innych skrajnych warunkach/ powinna być w bdb stanie. Powie to każdy kto ma doświadczenia np z autami kolekcjonerskimi/zabytkowymi/etc.

 

Oczywiście opony należy na bieżąco kontrolować, im starsza, użytkowana intensywnie, zniszczy się wcześniej.

 

Niedawno miałem na aucie, b.mało jeżdzonym i przeważnie garażowanym zamontowane opony 10letnie - od 10 lat na aucie , poza lekko startym bieżnikiem były w stanie idealnym.

 

mi niedawno sie rozpadla w trakcie jazdy stara opona (zimowa), ktora tez wygladala idealnie, miala czepny bieznik, swietnie sie sprawowala na sliskim jak i w glebokim sniegu itp.. nie bylo zadnych bablow, pekniec, nie stalo sie tez to na dziurach ani na gwozdziu.. po prostu w trakcie jazdy (i to po autostradzie, zeby bylo smieszniej) pekla i wyszly druty.. ciesze sie ze to byly zimowki i byla zla pogoda, a nie np. letnie przy suchej pogodzie gdzie zdarzalo sie jezdzic predkosciami dalekimi od dozwolonych.. teraz sie od paru tygodni snuje powoli, a pierwszy zakup po nowym roku to beda nowe opony. potem letniaki tez. widac "marketing" na mnie podzialal..

 

Trzeba by takie opony dobrze sprawdzić - powyginać itp.

powyginac. opony sie obracaja kilkadziesiat to kilkuset razy na minute, pod obciazeniem kilkuset kilogramow. podeszwy w adidasach mozesz sobie powyginac

Opublikowano
to w koncu w tym watku pytasz czy sam sobie odpowiadasz? jesli odpowiedzi nie sa takie jak oczekiwales "spoko, zaloz" to sorry
A zastanawialiscie się że gro z Nas jeździ starszymi autami niz te opony :?: Czy nie boicie się że coś się Wam stanie z autem przy dużej prędkości :?: Coś pęknie czy się urwie :?:

Nie mamy żadnej gwarancji że nawet 5 letnia opona się nie rozpadnie podczas jazdy.

mamy. producenta. gwarancja od sprzedazy przewaznie jest ok 2 lata pod warunkiem ze opona nie zostala sprzedana pozniej niz 3 lata od produkcji. chyba ze mowisz o gwozdziu? to nie mamy. jak i takiej czy ci sarna nie wbiegnie na maske.

Osoby które wypowiadają się w tym wątku wg mnie kompletnie nie wiedzą o czym piszą...

 

Oczywiście guma /jak wszystko/ się starzeje, ale w dobrych warunkach strzeje się powoli. Kilkunastoletnia opona trzymana na zapasie /powiedzmy nie na Syberii czy innych skrajnych warunkach/ powinna być w bdb stanie. Powie to każdy kto ma doświadczenia np z autami kolekcjonerskimi/zabytkowymi/etc.

 

Oczywiście opony należy na bieżąco kontrolować, im starsza, użytkowana intensywnie, zniszczy się wcześniej.

 

Niedawno miałem na aucie, b.mało jeżdzonym i przeważnie garażowanym zamontowane opony 10letnie - od 10 lat na aucie , poza lekko startym bieżnikiem były w stanie idealnym.

 

mi niedawno sie rozpadla w trakcie jazdy stara opona (zimowa), ktora tez wygladala idealnie, miala czepny bieznik, swietnie sie sprawowala na sliskim jak i w glebokim sniegu itp.. nie bylo zadnych bablow, pekniec, nie stalo sie tez to na dziurach ani na gwozdziu.. po prostu w trakcie jazdy (i to po autostradzie, zeby bylo smieszniej) pekla i wyszly druty.. ciesze sie ze to byly zimowki i byla zla pogoda, a nie np. letnie przy suchej pogodzie gdzie zdarzalo sie jezdzic predkosciami dalekimi od dozwolonych.. teraz sie od paru tygodni snuje powoli, a pierwszy zakup po nowym roku to beda nowe opony. potem letniaki tez. widac "marketing" na mnie podzialal..

 

Trzeba by takie opony dobrze sprawdzić - powyginać itp.

powyginac. opony sie obracaja kilkadziesiat to kilkuset razy na minute, pod obciazeniem kilkuset kilogramow. podeszwy w adidasach mozesz sobie powyginac

 

To ja Ci napiszę, że kiedyś miałem 635csi na oryginalnych gumach michelin trx, opony miały tyle co auto, czyli wtedy jakieś 23 lata i wyglądały faktycznie bardzo słabo, z tyłu całe popękane. Poprzedni właściciel jeździł na nich w Niemczech po autostradzie ponad 200kmh i nic mu nie strzeliło, o czym to świadczy...?

Takie przykłady można sobie podawać na poparcie każdej tezy. Nie będę się już tu rozpisywał bo co chciałem napisałem, /zresztą ciężko pisać w wątku w którym jeden pisze że się nie zna ale pisze a drugi poleca Pekaes/. Markowa opona z zapasu nawet i 15 letnia nie ma prawa strzelić i tyle, wadliwa może być i nowa.

Opublikowano
to w koncu w tym watku pytasz czy sam sobie odpowiadasz? jesli odpowiedzi nie sa takie jak oczekiwales "spoko, zaloz" to sorry

 

Oczywiście pytam. Ale liczę na jakieś sensowne odpowiedzi a nie jak poprzednik wspomniał o PKS czy np: "jak chcesz wylądować na drzewie to je załóż".

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Każda opona starsza jak 5 lat jest tak "drewniana" ze nawet mimo jej wizualnego, idelanego stanu nie nadaje się do jazdy. No, moze po "suchym" ale napewno nie po deszczu i to w niskich temperaturach.

Mozesz sobie wmawiać, ze bedziesz powoli jezdził, że bedziesz uważał, ale któregoś dnia "Kapelusznik" w Tico nagle zahamuje i wylądujesz na jego tyle bo opona miała 15 lat..... Wiem, wiem oszczednosci.. ale ile teraz opony kosztują ? A ile kosztuje bezpieczeństwo i przód twojego wozu ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Kolego wr 7510 nikt nie jest złośliwy zrobisz jak uważasz ale przyjmij te rady do "może " lepszych i bardziej doświadczonych za dobą domenę nikt się nie naśmiewa ale jesli masz kase na bmw to zakładaj opony dobre które w razie ekstremalnych warunków pomogą ocalć twoje zdrowie lub życie -a twoje to nie wszystko bo sam nie jesteś na drodze więc nie zastanawiaj się nad oponami zakładaj nowe albo zabiore cię na tor z takimi oponami i wtedy włoski ci śię zjeżą .POZ,
Opublikowano

Ok spoko. Założyłem ten temat z myslą że na sezon wiosenny założe sobie felgi 15' i dlatego pytałem o te oponki.

Razem z Żoną zdecydowaliśmy że zostawimy na aucie nasze piękne Motorsporty 17':D

Więc temat juz nieaktualny. Ale dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

 

To ja Ci napiszę, że kiedyś miałem 635csi na oryginalnych gumach michelin trx, opony miały tyle co auto, czyli wtedy jakieś 23 lata i wyglądały faktycznie bardzo słabo, z tyłu całe popękane. Poprzedni właściciel jeździł na nich w Niemczech po autostradzie ponad 200kmh i nic mu nie strzeliło, o czym to świadczy...?

 

O głupocie właściciela ;)

 

( i chyba szczęściu ) ale wiadomo, że głupi ma zawsze szczęście ;)

http://images.spritmonitor.de/575756.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.