Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ciekawa teoria, szkoda ze mam 17'' od 5 lat, na 235/45, jezdze po dziurach, miewalem wylane amory, luzy w przednim zawieszeniu, ostatnio przywalilem w kraweznik tak ze wywalilem sworzen; a felgi..... jak byly tak sa cale... .

 

masz dobre i mocne felgi kolego, gratuluje :clap:

 

zmiana felg i zawieszenia wiaze sie ze zmiana przyzwyczajen, chyba ze sie mieszka w niemczech..

 

i tu sie z toba zgodze calkowicie :clap:

 

profil 45, wow, ciekawa informacja. 205/45 czy 255/45? bo wiesz ze to roznica, czy niebardzo? no, to teraz juz wiesz. uwielbiam rozmowy o profilu opony bez podawania szerokosci, taki poradnik wirtualny z fusow wywrozony.

 

ostro jak na moderatora kolego. niestety nie udalo ci sie mnie oswiecic w temacie wysokosci opon i wartosci ktora jest stosunkiem wysokosci do szerokosci - piszac tego posta nie zaglebialem sie w roznice wysokosci opony 215/45/17 a 225/45/17 bo sa to detale - chodzilo mi o roznice miedzy balonem a niskoprofilowa opona co zapewne wszyscy dobrze rozumieja, a zwlaszcza moderator z twoim starzem forumowym - daruj sobie moze zlosliwosci :hand:

 

zaryzykowalbym stwierdzenie ze wrozenie z fusow zanika w dobie kawy rozpuszczalnej, choc zapewne jest do kwestia dyskusyjna :mrgreen:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

...albo kupuja kijowe felgi...

To również – bo mówił też, że niektóre nówki nie są tak proste (myślę, że miał na myśli to, co jest choćby w ofercie FeuVert – czyli niektóre tanie świecidełka)

 

...większość ludzi dziur nie omija, jadąc za kimś można to zaobserwować jak auto wpada w każdą dziurę...

Racja – omijanie dziur i krawężników to podstawa – ale w Polsce rzeczywiście częścią kultury jazdy jest złudzenie, ze skoro auto ma „resory”, to można jeździć patrząc w chmury.

 

:)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
nie zaglebialem sie w roznice wysokosci opony 215/45/17 a 225/45/17 bo sa to detale

to nie sa 'detale'. to sa wartosci liczbowe ktore swiadcza o ilosci gumy miedzy felga a asfaltem. jesli to jest detal to dlaczego obnizenie fury o 2cm nie jest takze detalem? przeciez zarowno rozmiary opon, felg jak i zawieszen roznia sie 'detalami' - cm w gore, cm w bok, cm w dol - te wszystkie wymiary wspolnie robia roznice w tym co sie znajduje pomiedzy asfaltem a karoseria. do tego dochodzi charakterystyka zawieszenia - mozesz obnizyc o 3 cm ale zmieniajac na takie zawieszenie ze bedziesz mial samochod jak deska, jak i na takie, ktore ci bedzie wybierac dziury bardzo dobrze. kwestia konfiguracji, cyferki to nie wszystko. a juz napewno nie dowolnie wybierane, jedno do detal, inne nie, szerokosci nie podajmy tylko profilu sie domyslmy, ale jak zawiecha -2cm to juz nie detal, itd..

 

trzeba brac wszystko pod uwage, a przede wszystkim wlasne oczekiwania.. dlatego na wiekszosc pytan 'chce zalozyc 18'', chce obnizyc o 2cm' pojawiaja sie odpowiedzi ktore suma sumarum sa jalowe.. dobrze ze te pare lat temu nikogo nie pytalem o zdanie przed zalozeniem swoich 17'' bo bym nadal jezdzil na 14''

 

nie chodzi o to ze 'ostro' tylko staram sie uswiadomic niektorych, ze zeby dyskusja na temat komfortu jazdy byla rzeczowa trzeba brac pod uwage wiele czynnikow + oczekiwania kierowcy + ew. zmiane nawykow w trakcie jazdy. przesiadajac sie z suva na roadstera zmienia sie styl jazdy, przy zmianie zawieszenia czy kol takze.

 

częścią kultury jazdy jest złudzenie, ze skoro auto ma „resory”, to można jeździć patrząc w chmury
to chyba najczesciej spotykane w nowych samochodach - nic nie czuje wiec robie co chce - krecenie kierownica w miejscu bo wspomaganie dobre, jazda po dziurach bo zawieszenie ciche, itd.

 

mi sie zdarza wpadac w dziury, nie ukrywam. po obnizeniu bardziej uwazam, choc nie zawsze sie udaje ;/

Opublikowano
...mi sie zdarza wpadac w dziury ...

 

W sumie to się jakoś bardzo nie dziwię, bo przypomina mi się moja zeszłoroczna wizyta w Warszawie – nie mogliśmy się z Anią nadziwić, że może być tak dużo dziur/m2, (jak to było na niektórych ulicach, po których jechałem 0,07km/h, wkurzając utworzony za sobą korek ;) )

 

Pomyślałem sobie: czyżby „nasi” tu byli???? (mając na uwadze legendarne tzw. szkody górnicze na Śląsku – swoją drogą znam chyba tylko jedną krótką ulicę, na której można to stwierdzić, reszta to współczesna byle jaka technologia robienia dróg)

:)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

nie ma lekko niestety. dodatkowo nawet czesto w miejscach, ktore sa odnowione i rowne, sa np studzienki, ktore sa oczywiscie schowane nizej i nic z tym nie zrobiono... oczywiscie te studzienki sa idealnie pod kolem. rekordem jest trasa prymasa tysiaclecia gdzie sa odcinki po kilka-kilkanascie z rzedu, z czego wiekszosc pod kolem.. z mniejszymi ulicami nie dzieje sie prawie nic, wiadukty sie rozpadaja; ma byc duzo prac na przestrzeni najblizszych 2 lat, juz sie duzo dzieje, ale ogrom zniszczen jest taki, ze watpie aby dotarli z pracami do jakichkolwiek nie-glownych ulic..

 

w nocy pol biedy, mozna jechac po miescie slalomem, gorzej w dzien. szkoda gadac, tragedia... choc krakow i lodz tez nie sa lepsze.

Opublikowano
Tak, studzienki (i przejazdy przez tory) to ogólnopolskie dzieło jakiegoś debila – nie dość, że obniżone, to często tak jakby ktoś złośliwie ustawił to na linii kół (z obydwu stron). Na kilku wyremontowanych odcinkach widziałem czasem, że zniknęły niektóre takie studzienki – czyli jednak się da, ale i tak warto zagrozić blokadami dróg, żeby wymusić w końcu jakiś dobry system – przynajmniej żeby nie zapadało się to.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Zalew,,,,

może mimo obniżenia autka masz zawias w miare miękki

 

Zerknij na autko w profilu,,, myśle że przód był obniżony o jakieś 50mm

 

Skok koła był praktycznie żaden,, a stosunkowo twardze zawieszenie nivo z tyłu też robiło swoje,

Auto było twarde jak deska i w środku odczuwało się wszystkie nierówności i garby na drodze :evil:

 

Felgi które musałem naprawiać to te z profilu,,,,

 

Tył jeszcze jakoś przelatywał przez dziury ale przód jak w coś wpadł to nie było zmiłuj,,,było tylko łup i dududududu

 

Niestety jak sie jezdzi nocą i dosc szybko to nie wszystkie dziurska idzie ominąć,

 

Jednak mimo wszystko jak dorwe gdzieś takie felgi jak mam w profilu to zdecyduje się na delikatne obniżenie autka tak -20 max -30mm

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Nie tylko w Warszawie czy Łodzi są fatalne drogi. Jak się jeździ na niskoprofilówkach oraz obnizonym zawieszeniu to 95% dróg w Polsce jest co najwyżej średnich, a głównie fatalnych.
Opublikowano
Zawsze jest jakiś złoty środek- w moim przypadku seryjne ogumienie 225/60R15 plus wcześniej wspomniane sprężyny...fakt jest to duży profil i cierpi na tym precyzja prowadzenia (zwłaszcza w zakrętach), ale dzięki temu mniej stresuję się na dziurach i nierównościach.Oczywiste kwestie estetyczne 17" pomijam.. :wink:

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Pozwolę sobie po raz ostatni odświeżyć temat. :)

Wspomniane wcześniej sprężyny Weitec -35 mm zostały w końcu wzbogacone w amortyzatory Bilstein B6.

Przy okazji została ,,wydarta'' kompletna tylna belka z dyfrem i wymienione wszystkie możliwe silentbloki.

 

Konkluzje: w porównaniu do seryjnych amortyzatorów jest wyraźnie twardziej, ale...

-precyzja prowadzenia jest nieporównywanie lepsza od seryjnych amortyzatorów gazowych , jakie dotychczas posiadałem

( Monroe,Kayaba,Sachs) ,

-auto o wiele wyraźniej ,, przesyła'' informacje o stanie nawierzchni -praktycznie NIE reaguje na koleiny (przetestowane od razu po wymianie na trasie o długości ok 700 km).

Ze swojej strony ... po prostu polecam :)

6 INLINE...

Quattro-Serwis Kraków, ul.Rzemieślnicza 20.

www.quattro-service.pl

Opublikowano
U mnie w e34 sprężyny weitec czerwone i gwint koni.Felunek 16 jakaś firma Catoni na szerokim parapecie.Oponki 225/55.Przód siedzi niżej niż tył może z tyłu są inne amorki nie koni kolor ten sam też żółte.Na wszystko tuv i zakładane w szwabowni.Powiem tak na mise trzeba uważać na polnych drogach.Komfort naprawde jest ok.Chciałem kupić 17 ale sam nie wiem czytając to wszystko.Raczej wypoleruje ranty na wiosne a środek pomaluje na delikatnie czarny metalic oczywiście w jakimś dobrym zakładzie.Myśle że obniżyć auto dobrać dobry felunek i oponki to naprawde szuka oczywiście żeby pozostał komfort.Myśle że u mnie helmut wiedział co robi.Chociaż jak na mój gust przód za bardzo mi siedzi do tyłu ale można się przyzwyczaić.Pozdro i powodzenia w zabiegach zawiechy
dresta30

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.