Skocz do zawartości

Było: gotuje się..., jest: kolektor M50B25 w M52B28


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
da sie to zrobic tylko po co ? probuj sam bedziesz wtedy wiedzial niestety ja tez mam prawie 38lat wiec jak sam czegos nie zmaluje to nie wierze a potem orany .wiec widze ze wiesz co robic powodzenia
Opublikowano
Panowie nie wiem czy mnie wiedza nie myli ale bloki 2,5 i 2,8 sa takie same mówie o blokach m52 tylko stopień sprężania inny przez inny skok tłoka wiec tutaj jest ta cała różnica co do pojemności ale może sie myle

 

m52 owszem. różnica w materiale jest pomiędzy m50b25 (żeliwo) a m52b28 (aluminium). żeliwny blok jest bardziej rozwojowy jeśli chodzi o przyrost mocy (np. doładowanie)

Opublikowano
tak jak chcesz zakladac turbo to masz racje M50 a czy 2.5 czy 2.8 zadna roznica gdy zakladasz tubo inna bajka . Drogo bedzie ! oj drogo ja w to nie wchodze koszty ogromne
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
odgrzewam temat: mam już kompletne dane na temat skutków przegrzania mojej buni. głowica: nie pęknięta, nierówności splanowane 0,3 mm (!). blok: raczej nie pęknięty, wyjechały 4 gwinty. Reszta OK - pompa, termostat i chłodnica już wymienione przez Helmuta. Za dwa-trzy dni powinna zagadać. Mam już kolektor m50 przerobiony na m52 ale najpierw hamownia na serii, później po wymianie kolektora i później po mapowaniu. Nie wykluczam wałków (i ponownej mapy). Wszystkim nie omieszkam podzielić się z kolegami.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Oto kompletne dane na temat naprawy usterki silnika opisanej w temacie: wymiana uszczelki p/gł 700,oo pln, uszczelka + inne uszczelki 350,oo Pln, planowanie głowicy 0,3 mm ze sprawdzeniem szczelności 240,oo Pln. Niemiec wymienił wisco, termostat, chłodnicę i pompę wody - to mnie ominęło choć wisco sie wylało i potrzeba nowego. W efekcie autko świetnie jeździ i daje niesamowitą przyjemność z jazdy - jedyny problem to niedziałająca klima o której w innym poście.

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego użytkowania naszych bumek.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zgodnie z obietnicą, melduje pomyślne zakończenie prac przy montażu kolektora M50B25. Przerobiony na płytkę z M52. Cała przeróbka wykonana została poprawnie i wszystko zadziałało. Zmiany w osprzęcie minimalne - kilka adapterów z blachy alu 1,2 mm i kilka zmienionych mocowań przewodów - na te jestem szczególnie uwrażliwiony po latach startów w sporcie.

Po całej operacji, trwającej około 4 godzin, motor zagadał od razu i jeździ. Po przejechaniu kilkuset km pojadę na hamownie i zdam sprawę z efektów.

 

Pozdr

Opublikowano
Moze opisz jak to zrobiłeś. Napewno przyda sie kilku ludziom, bo większosc potrafi wklejac tylko niemieckojęzyczne linki.

 

No ja też z takiego linka skorzystałem, ale przede wszystkim skorzystałem z pomocy jednego z naszych forowiczów: Slawo, którego brat wykonał przeróbkę, dostarczonego przeze mnie kolektora. Moja praca to już tylko zmontowanie całości.

Dzieki Slawo :modlitwa:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam wyniki swapu kolektora. Kierunek jest zgodny z oczekiwaniami, jednak wielkość spadku wartości momentu obrotowego, a przede wszystkim przesunięcie obrotów nieco mnie zaskoczyły. Moc maksymalna wzrosła do 218 kM @ 5800 1/min, moment zmalał do 268 Nm @ 5500 1/min (!!!)
Opublikowano
A jakiś wykresik to masz ? Bo to są szczytowe wartości a ciekawe jak wygladają całe krzywe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.