Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam. Niedawno kupiłem na ebay'u używane cewki zapłonowe, gdyż moje są raczej do wymiany. Kosztowały one gorsze ale sprzedawca zapewnia, że je sprawdzał i nie ma żadnych przepięć. Natomiast już jak przyszly okazało się że każda jedna cewka ma popękaną gumę - taką na samym dole cewki (widać dokładnie na zdjęciu). Sprzedawca nic o tym nie pisał. I teraz nie wiem czy jest sens w ogóle je zakładać? Czy to nie będzie przeszkadzało? Doradzcie co zrobić.

Oto zdjęcia:

 

http://img142.imageshack.us/img142/4408/dscf0271qy9.jpg

http://img142.imageshack.us/img142/2343/dscf0272yl1.jpg

Opublikowano

To gumowe to nie jest cewka.

Jeżeli masz swoje fajki w dobrym stanie wystarczy przełożyć.

Powiedz lepiej jak stwierdziłeś że Twoje stare cewki nadawały się do wymiany?

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano

Tak saku82pl to sa fajki - koszt nowej (BOSCH) po znizkach to okolo 16zl/szt. Ale jak masz stare jeszcze dobre to mozesz smialo przelozyc.

 

PZDR

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Też mam przebicia praktycznie każdej cewki co jakiś czas. Wszystkie są do wymiany?? Czy może zacząć od fajek i papierowych podkładek, a dopiero potem wymieniać cewki. Może da się je jakoś zreperować?? Dzięki za pomoc!
Opublikowano
Też mam przebicia na wszystkich cewkach co jakiś czas. Zwłaszcza na rozgrzanym silniku. Wymieniłem fajki na nowe, wsadziłem podkładki papierowe, cewki na inne (używane) i dalej to samo, więc zostaje wymienić tylko na nowe. A jako wiadomo jedna na allegro kosztuje około 130zł więc to nie mały wydatek. Pozdrawiam
http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano

Fajki kupiłem od razu nowe ,nie ma co żałować. a cewek miałem na szczęcie wiele kompletów od rozebranych rozbitków tyle ze nie trafiłem na idelane od razu, metodą prób i błędów wybrałem 6 szt. z 3 kompletów.

Komputer w i serwisach jaki i u znajomych nic nie pokazywał ale ja stawiałem na cewki i tak było:) miłego szukania:)

Bez gazu nie ma JAZZU....
Opublikowano

Hej Pawelos.

U mnie przy teście nocnym widać rozbłyski przy cewkach, czyli wynika z tego , że jeżeli nie całkiem cewka traci to przynajmniej w jakimś stopniu siłę zapłonu.. efekt nie regularne obroty na luzie przy rozgrzanym silniku (przynajmniej tak obstawiam bo jeszcze nie zmieniałem cewek). Ważne są też fajki. Podobno przebicia na nich widać po białym nalocie. czytałem na forum.

Woojtus może zostały Ci jakieś dobre??

pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
jutro zmieniam, w koncu znajde czas :) , minie rowno miesiac od zalozenia tego tematu ale lepiej pozno niz wcale, napisz co i jak, czy sa jakies zmiany na lepsze, pozdro...

 

zmienilem cewki i nie ma roznicy, przelozylem fajki z tych cewek co mialem wczesniej zamontowane ale zero roznicy, albo wiec te cewki co kupilem tez sa jednak juz zjechane albo problem tkwi w czyms innym

 

 

hej, musze zmienic jednak zdanie. po kilku dniach jazdy zauwazylem jednak ze samochod normalnie sie zachowuje, tzn nie ma juz takich przerw w przyspieszaniu przy gwaltownym dodaniu gazu, rowniej tez chodzi jak jest zimny, zmiane cewek oceniam wiec jako pozytywna.

Edytowane przez saku82pl
Opublikowano
Odnosnie tych nieszczesnych cewek zauwazylem cos "ciekawego".W moim aucie wszystkie cewki delikatnie iskrzyly,wiec stwierdzilem ze wymienie na probe 2.Zakupilem 2 szt nowe firmy Beru.Po zamontowaniu bylo pieknie ladnie az do rozgrzania silnika,wtedy nowe cewki rowniez zaczely iskrzyc.Wnioskuje wiec ze to nie wina cewek,ale tez niestety nie wiem czego :( .Pod kazda cewka mam podkladke papierowa,jednak to nic nie zmienia.
Opublikowano
Wydaje mi się - choć nie jest to zdanie eksperta - że cewki same w sobie mogą iskrzyć bo takie jest ich zadanie, generowanie iskry. Natomiast należy zaobserwować gdzie przeskakuje iskra. W moim przypadku jest to tak jakby spod cewki do pokrywy głowicy. Dzisiaj zmieniam fajki, zobaczę co się zmieni.
Opublikowano
Wydaje mi się - choć nie jest to zdanie eksperta - że cewki same w sobie mogą iskrzyć bo takie jest ich zadanie, generowanie iskry. Natomiast należy zaobserwować gdzie przeskakuje iskra. W moim przypadku jest to tak jakby spod cewki do pokrywy głowicy. Dzisiaj zmieniam fajki, zobaczę co się zmieni.

 

Dokladnie takie samo iskrzenie wystepuje u mnie na kazdej cewce (pod spodem).Zmiana fajki nic nie da (wiem bo zmienialem wszystkie).

Opublikowano
Cewki w zasadzie zawsze lekko "swiecą" w zależności od wilgotności powietrza. Istotne jest aby nie było to przebicie iskry które wyraźnie słychać jak suchy trzask. Np w "poldolocie" z 92r po otwarciu maski było widać jak całe kable się świeciły.
Opublikowano
Dokladnie takie samo iskrzenie wystepuje u mnie na kazdej cewce (pod spodem).Zmiana fajki nic nie da (wiem bo zmienialem wszystkie).

 

No i miałeś rację! Więc zostaje wymiana cewek??

Opublikowano

Gdzieś wyczytałem, że cewka jest najbardziej obciążona przy rozruchu silnika i gdy chodzi na wolnych obrotach. Jeżeli wkręci się silnik na wyższe obroty potrzebna jest słabsza iskra.

Wychodzi na to że takie iskrzenie na wolnych obrotach nie wpływa na moc auta, bo taka prawda, u mnie cewki iskrzą ale nie ma żadnych spadków mocy.

Raz miałem jedną cewkę całkiem trefną i wtedy auto miało muła, słabiej wkręcało się na obroty i czuć było że coś jest nie tak.

Denerwujące jest tylko to że przy staniu na światłach czuć lekkie zachwiania silnikiem.

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
Gdzieś wyczytałem, że cewka jest najbardziej obciążona przy rozruchu silnika i gdy chodzi na wolnych obrotach. Jeżeli wkręci się silnik na wyższe obroty potrzebna jest słabsza iskra.

Wychodzi na to że takie iskrzenie na wolnych obrotach nie wpływa na moc auta, bo taka prawda, u mnie cewki iskrzą ale nie ma żadnych spadków mocy.

Raz miałem jedną cewkę całkiem trefną i wtedy auto miało muła, słabiej wkręcało się na obroty i czuć było że coś jest nie tak.

Denerwujące jest tylko to że przy staniu na światłach czuć lekkie zachwiania silnikiem.

 

Po czym Kolego stwierdziles ze miales akurat ta jedna cewke trafiona?Iskrzyla jakos mocniej?Moje auto pomimo tego ze kazda cewka iskrzy nie ma spadkow mocy,wkreca sie dobrze...i gdyby nie te delikatne zachwiania o ktorych piszesz, bylo by idealnie.

Opublikowano
Wiem że była trafiona bo po podmianie na inną auto całkiem inaczej zaczęło chodzić.
http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
Wiem że była trafiona bo po podmianie na inną auto całkiem inaczej zaczęło chodzić.

 

Hmmm no tak ale mi chodzilo bardziej o to jak doszedles do tego ze akurat ta jedna niedomaga...metoda podmiany kazdej jednej na inna,czy moze test miernikiem?Chodzi mi o to jak skutecznie sprawdzic ze dana cewka jest trafiona,nie podmieniajac jej na inna (czasami kilka cewek delikatnie kuleje i podmiana za wiele nie daje....tak bylo, i mam wrazenie ze jest nadal u mnie)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam gdzie można nabyć te podkładki papierowe pod cewkę?? U mnie wcale ich nie ma a mam silnik 2.5 litra bam e36. Mam problem z falowaniem ale na gazie tylko i wyłącznie może to wina tych podkładek. Dziś będę w nocy patrzył na przebicia, cewki mam bremi od nowości z 94 roku, fajki kupiłem nowe bo stare były sparciałe. proszę o odpowiedz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.