Skocz do zawartości

E34 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Te ktore nie jeżdzą na 5w nie dożyją miliona

więc tak : napisz dlaczego np.mój silnik jeżdzący na oleju mineralnym dobrej klasy przy zachowaniu rozsądku podczas eksploatacji(bez pałowania i unikania uruchamiania w tem.poniżej -25)miał by nie zrobić takiego samego przebiegu jak ten na syntetyku?

Olej mineralny traci swoją lepkość i w skrajnych sytuacjach zrywa film olejowy.

 

co to są te skrajne przypadki? czy chodzi ci o "zimny start"? chętnie bym się dowiedział by uniknąć takich sytuacji

Dobry olej półsyntetyczny,

i jaki twoim zdaniem jest doby olej półsyntetyczny?

iZzI
Opublikowano
Skoro nie masz sensownych argumentów to spoko :cool2:

 

argumentów na pewno mam więcej niż ty sprzeciwów ale nie będę się kłócił "bo przecie wiesz lepiej" :mrgreen:

 

najlepiej napisz tak wcześniej już to zrobiłeś że wszyscy co jeżdżą na oleju 10w to debile. :search:

 

danielxc717 napisał(a):Dobry olej półsyntetyczny,

 

a twoim zdaniem 10w Liquy Moly z MoS2 nie jest dobry olej półsyntetyczny :norty:

Opublikowano

twoja wypowiedź: danielxc

Co powiesz na e34 tds przebieg ponad 800tys bez remontu. Tam akurat aktualny właściciel leje 10w40. Regenerowana turbina i kłopoty z układem zasilania paliwem po kupnie. To wszystko. Silnik zdrowy zjada niecałe 2l między wymianami.

 

proszę dla wszystkich wcześniejsza wypowiedź daniela ,chyba już sam sobie przeczysz! :mrgreen:

bo przecież prędzej napisałeś że twoim zdaniem żaden diesel nie dożyje 1 miliona km jak nie będzie jeździł na 5w oleju :mrgreen:

Opublikowano

kolego tak to wygląda bo źle sprecyzowałem. Bardziej chodzi mi tylko i wyłącznie o minerał, ale ty zamiast podać jakieś argumenty to łapiesz mnie za słówka. Nie powiedziałem dobitnie, że debil bo takich słów jak Ty nie używam na otwartym forum.

 

Jeśli nie podasz jakiś sensownych przykładów/ argumentów to myślę że to tylko Twoje puste słowa. Bo masz tak w swojej furmance która się różni i to bardzo od silników w osobówce.

Opublikowano
kolego tak to wygląda bo źle sprecyzowałem. Bardziej chodzi mi tylko i wyłącznie o minerał, ale ty zamiast podać jakieś argumenty to łapiesz mnie za słówka. Nie powiedziałem dobitnie, że debil bo takich słów jak Ty nie używam na otwartym forum.

 

Jeśli nie podasz jakiś sensownych przykładów/ argumentów to myślę że to tylko Twoje puste słowa. Bo masz tak w swojej furmance która się różni i to bardzo od silników w osobówce.

 

tak to ty najpierw piszesz a później myślisz :mrgreen:

przeczytał dokładnie i jak masz jakieś pojęcie to pisz i nie kłam że nie napisałeś cytuje :totalny debilizm :nienie:

 

a furmanka to jest habyta i wóz człowieku, jakimi jeździło się w średniowieczu :mrgreen:

a argumenty masz w mojej pierwszej wypowiedzi do tego tematu bajo.

Opublikowano
Napisałeś, że jak auto ma grubo powyżej 200-300tys to wlać półsyntetyk. Tylko dlaczego tego nie wiem. A miałeś to wytłumaczyć

 

 

 

 

 

 

Re: E34 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.

 

Postprzez driverv8 » 04 Lut 2013 22:35

wlejcie Liqui Moly z MoS2

 

każdy pisze tylko jaki olej a ważniejsze jest najpierw jaki przebieg jest auta a później można wybierać

do e34 525 tds LM z MoS2 10w-40 jest najlepszy bo jak wiadomo te auta mają grubo ponad 200-300 tyś km

oczywiście piszę to z własnego pozytywnego doświadczenia paru znajomych na tych olejach śmigało i sobie chwalili nawet jak silnik wcześniej na innych olejach pobierał to na LM przestał brać olej to tylko jedna zaleta a jest ich więcej

polecam do wypróbowania,

 

chociaż szczerze to LM jest już chyba jednym olejem który jest oryginalnie robiony w DE bo cała reszta niestety już tylko w pl

 

 

 

ty jesteś albo ślepy albo coś z tobą nie tak??

gdzie napisałem jak twierdzisz że po 200-300 trzeba lać półsyntetyk ?? :norty:

 

a tłumaczyć to się swojej mamie możesz bo ja tobie nie zamierzam .

Opublikowano

Po co tu piszesz o rodzinie? Przecież to temat o olejach. Masz jakiś problem?

 

I tak po za tym przebieg aua nie jest istotny przy wyborze oleju. Jeśli nie potrafisz czegoś sensownie wytłumaczyć bez wzywania słów obraźliwych i jakiś dziwnych wywodów to daj sobie spokój :cool2:

Na drodze też jesteś taki nerwowy panie kierowco? Aż strach jeździć po drogach :norty:

Opublikowano
Po co tu piszesz o rodzinie? Przecież to temat o olejach. Masz jakiś problem?

 

I tak po za tym przebieg aua nie jest istotny przy wyborze oleju. Jeśli nie potrafisz czegoś sensownie wytłumaczyć bez wzywania słów obraźliwych i jakiś dziwnych wywodów to daj sobie spokój :cool2:

Na drodze też jesteś taki nerwowy panie kierowco? Aż strach jeździć po drogach :norty:

 

 

A TY MASZ JAKIŚ PROBLEM??

 

BO WIDZĘ ŻE TAK BO ZACHOWUJESZ SIĘ JAK NERWOWY PAJAC

 

WYRAŹNIE CI NAPISAŁEM BAJO!

 

JAK NIE WIESZ CO TO ZNACZY POCZYTAJ SŁOWNIK BO LITERY TEŻ GUBISZ ALBO TAK SIĘ WYSŁAWIASZ PANIE OCZYTANY.

Opublikowano

Ty masz naprawdę problemy z opanowaniem. Ja w przeciwieństwie do Ciebie nie jestem nerwowy i nie używam obraźliwych słów.

 

Nie potrafisz wytłumaczyć swych cudownych teorii to trudno. Myślałem, że się czegoś nowego dowiem. Pewnie, że gubię litery nikt nie jest doskonały.

Słowa bajo nie znalazłem w słowniku. Może to taki Twój slang drajwerofca :mrgreen:

 

PS. Nie pisz z wł. caps. Regulamin się kłania.

Opublikowano
Teraz drogi danielu jak już zakończyłeś konwersację z driverev8, to grzecznie by było odpowiedzieć na zadane pytania,ponieważ bardzo ciekawy jestem
iZzI
Opublikowano

iZzI. Odpowiedzi na Twoje pytania. Jakoś zapomniałem odpisać.

 

Moim zdaniem nie ma dobrej klasy minerała. Rozsądek przy eksploatacji to oczywiście unikanie wysokich obrotów zanim motor osiągnie temp roboczą i wymiana na czas oleju. Dlaczego unikać temp -25st? No właśnie.. Minerał robi się bardzo gęsty i smok ma bardzo ciężko by zassać taki kisiel. Syntetyk robi się gęsty a nie chce widzieć jak wygląda minerał w temp -20st.

 

Dlaczego by nie miał zrobić takiego przebiegu? Ponieważ starty go wykańczają oraz długie trasy, gdzie olej mineralny robi się wodnisty i w skrajnych przypadkach zrywa fimm olejowy. Skrajne czyli długa autostradowa trasa jak i korki. Co w lato często się zdarza.

 

Jeśli lejemy półsyntetyka to lał bym takie marki które są polecane przy syntetykach czyli motul, LM, valvoline. To 3 marki które bardzo łatwo dostać nawet na naszym forum z 100% wiarygodnego źródła. Jaki dokładnie wybrać to nie wiem nie zgłębiałem się w oleje 10wXX

 

I pamiętajmy że zużywanie silnika to nie jest od razu po wlaniu oleju i przejechaniu kilku wymian. Jest to proces długotrwały. Bo co niektórzy "drajwerzy" widzę, że nie rozumieją co niektórych rzeczy i później obrażają innych podczas normalnej dyskusji. Ale na brak kultury się nie poradzi.

Opublikowano
Raczej słabo się postarałeś (takie masło maślane ) ale dziękuje.
iZzI
Opublikowano
jak już pisałem zima dla tego oleju to faktycznie niezbyt przyjazne środowisko ,ale co do zrywania filmu mają korki czy długa jazda autostradowa(zawsze byłem przekonany że to optymalne warunki dla pracy silnika ,oczywiście na myśli mam autostradę ), zawsze byłem przekonany że właściwości smarne mineralny olej ma akurat bardzo dobre a tu akurat klasa lepkości jest taka sama, po za tym film olejowy syntetyku jest dużo cieńszy niż film oleju mineralnego więc dlaczego ma dojść do jego zerwania?biorąc pod uwagę warunki termiczne wytłumacz mi dlaczego dobrej klasy jakościowej oleje mineralne skutecznie pracują ze sprężarkami ? po za tym dlaczego olej syntetyczne wyczynowe często klasę lepkości mają 15w40 ,25w50????
iZzI
Opublikowano

Co do zrywania filmu. Zobacz sobie byle jakie tabele przy jakich temp olej traci swoje właściwości smarujące (oczywiście nie do zera) wtedy może dochodzić do zerwania filmu. Minerał pod tym względem wychodzi najgorzej. Ma najmniejszy zakres temperatur. Czyli zima i zimne starty kicha. Tak samo długie trasy i lato, korki.

Tak warunki pracy silnika są wtedy optymalne. Ale niekoniecznie dla słabego jakościowego oleju jakim jest minerał.

 

Co do oleju sportowego to muszą mieć wysoką klasę lepkości. Ale trzeba pamiętać, że ten olej pracuje cały czas non stop w wysokim ciśnieniu i bardzo wysokiej temp. Wlał byś do swojego silnika to szybko byś go wykończył. I że ma napisane 15 czy 25w to nie jest to minerał. Ten olej jest na bazie oleju syntetycznego. A to że ma taką klasę lepkości jak smarowidło mineralne jest nieistotne. To jak by porównać trabanta z ferrari. Oba auta mają ten sam kolor.

 

10w60 jest również olejem syntetycznym, a z półsyntetykiem nie ma nic wspólnego.

Opublikowano

...wybacz, ale czytanie ze zrozumieniem to chyba faktycznie twoja słaba strona .Pisząc o oleju wyczynowym, pisałem o oleju syntetycznym tyle że w klasie lepkościowej o takich a nie innych wartościach. Co do zrywania filmu to w dalszym ciągu nic nie wyjaśniłeś ,a o klasach jakościowych nie wiesz zupełnie nic. byłem przekonany że się czegoś dowiem od ciebie ale widzę że poza biciem piany nic nie wiesz .Tu masz takie minimum minimum ,poczytaj trochę a ja może znajdę w końcu kogoś kto mi to merytorycznie wszystko wyjaśni

http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/

iZzI
Opublikowano

"Jak widać dobór oleju do danego silnika jest bardzo trudny i lepiej zostawić to producentom samochodów,oraz stosować się do tego,jaki olej zalecają...

Jeszcze co do marki oleju - obecnie jest na rynku całe mnóstwo olejów i całe mnóstwo odmian olejów każdego producenta.Co do odmiany oleju,to nalezy się stosować do klasy jakościowej i lepkościowej oraz można dobrać sobie olej wg użytkowania silnika - są oleje do silników samochodów,które jeżdżą głównie po mieście,pod obciążeniem(np. w górach) itg,do silników zasilanych LPG itd.Co do producenta,to wybór już należy do samego użytkownika samochodu,ponieważ jest na ten temat tyle opinii ile jest producentów.I każdy użytkownik będzie chwalił olej,na którym jeździ,ale taką naprawdę prawdziwą ocenę o oleju może wydać tylko dobry mechanik na podstawie oględzin silnika danego samochodu,który jeździ na danym oleju.Ale skoro olej został dopuszczony przez SAE lub ACEA,to można być pewnym,że olej ten spełnia określone warunki producenta.Nie można jednak wlać oleju np. Mobil1 tylko z tego względu,że np. producent tego oleju reklamuje,że jest to najlepszy olej na świecie i stosuje się go w Formule1.Oczywiście przykład oleju Mobil1 jest tylko przykładem i nie należy się sugerować nazwą.Należy mieć na względzie to,w jakich warunkach pracuje silnik Formuły1.Tak więc przykładowa reklama,że dany silnik jest wykorzystywany w silnikach Formuły1 wcale nie oznacza,że będzie on dobry w naszym silniku." cytat zaciągnięty ze strony :http://www.forumsamochodowe.pl

iZzI
Opublikowano

Dałem konkretne przykłady, a nie bicie piany.

 

Powiedziałem ile wiedziałem, ale jak wiesz więcej to spoko :cool2: Ja eksperta z siebie nie robię. Wiem tylko, że w życiu bym nie wlał do silnika w miarę nowoczesnego jakim jest TDS jakiegoś minerała. Ani to ekonomiczne, ale dobre dla silnika.

 

Dla mnie oleje syntetyczne nie są olejami wyczynowymi :mrgreen: Są to normalne oleje do normalnych silników.

 

Co do tej strony co padałeś.. Jak widzę ludzi co piszą o oleju do LPG to śmiać mi się chce :mrgreen: Omijam takie artykuły szerokim łukiem. Pewnie jest bardziej oleisty bo przecież gaz jest suchy :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.