Skocz do zawartości

Gumy stabilizatora - wielka PROSBA do innych userow E46


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

 

W sumie od samego zakupu mam ze swoja 320d problem z lekkim "myszkowaniem" auta na boki (nawet na rownej drodze) . Wymienilem amortyzatory z przodu, koncowki drazkow kierowniczych, przeguby i tuleje wahaczy z przodu . Geometria i zbieznosc ustawiona- jest "igielka" . :) Tyl amorki sa OK (sprawdzone), w zawieszeniu luzow nie ma . Bylem juz w kilku serwisach (w ASO tez) i w sumie nikt mi nie doradzil konretnie co to moze byc :mad2: .

 

Dzis zmienialem kola na zimowki i to przykulo moja uwage - gumy stabilizatora - po zdjeciu obciazenia (tj. odkreceniu kola i uniesieniu auta) tak to u mnie wyglada :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img142.imageshack.us/img142/9375/img1489hr6.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img80.imageshack.us/img80/292/img1490xs8.jpg

 

Kolega Mexyk mowil ze jego auto takze zaczelo myszkowac i ze do wymiany ma jakies gumy stabilizatora ...nie potafil mi jednak powidziec czy to te.

 

Jak auto stoi na kolach to nie widac takiej szczeliny pomiedzy drazkiem a ta guma . Z lewej i prawej strony jest tak samo .

 

Czy ktos z userow E46 moze uniesc swoje auto na lewarku i sprawdzic czy u niego tez jest taka szczelina u gory tej "gumy" ? To dla mnie bardzo wazne, czuje nosem ze moge byc blisko sprawy rozwiklania problemu mojej betki :mrgreen: .

 

z gory dzieki

pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
tak to te gumy...nie szukaj po sklepach bo nie znajdziesz... tylko w serwisie BMW ...kosztuja ...zawieszenie normalne przod 18zl. szt. ...sportowe..20zl. szt. ...wymien tez tyl...po 18zl. szt. przechodzilem to.... :norty: :norty: ..2 szt. przod.....2szt. tyl. :norty:
Opublikowano
witam!

Chyba widzisz ze jest wyrwana. Kategorycznie do wymiany, dlatego ci myszkuje,

Długo bedziesz jeszcze jezdził tym autem?

Jak tak to zaloż powerflexy i problem z głowy na lata.

pozdr

 

to nie wyrwana tylko laczenie gum....gumy do :cry2: :cry2:

Opublikowano

Dzieki

 

Jutro bede blisko FUSa BMW to podjade i kupie/zamowie .

 

Wyrwane to one nie sa :) . Ale luz jakby byl - tak to wyglada;) .

 

Powerflexy kupie jak te co teraz kupie padna :wink: . Skoro org. kosztuja 40 zl to nie jest to duzy wydatek .

 

Z tylu te gumy wygladaly w miare OK ...

 

Nie wiem czy odrazu zmieniac drazki stablizatora ? Hansa Prinsa kosztuja 50 zl/kpl. 2 szt. wiec stosunkowo nie duzo ...jak myslicie ?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Dzieki

 

Jutro bede blisko FUSa BMW to podjade i kupie/zamowie .

 

Wyrwane to one nie sa :) . Ale luz jakby byl - tak to wyglada;) .

 

Powerflexy kupie jak te co teraz kupie padna :wink: . Skoro org. kosztuja 40 zl to nie jest to duzy wydatek .

 

Z tylu te gumy wygladaly w miare OK ...

 

Nie wiem czy odrazu zmieniac drazki stablizatora ? Hansa Prinsa kosztuja 50 zl/kpl. 2 szt. wiec stosunkowo nie duzo ...jak myslicie ?

 

a jakie masz zawieszenie :?: u mnie drazki byly ok tak ze nie wymienialem..gumy tez nie byly takie zle ale wymienilem z tylu tez ...zeby nie bawic sie za miesiac....patrzalem podruby do innych modeli to byli drozsze...powodzenia :cool2:

Opublikowano
amortyzatory sachsa z przodu, sworznie wahaczy meyle ...a reszta stock ;)
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Oj bez hamowania to lepiej nie mow ze masz 160KM ..to tak samo jak na ebay.de sa chipy niby na 165KM do tego silnika a na hamowni wychodzi na ogol na tym 150-155KM :lol: .

 

Lecz wiem ...masz automat wiec nawet shamowac sie nie da :oops: .

 

Zmierz stoperem 80-120 km/h i podaj :D .

 

BTW tez mam program ...na 146 KM i 370 niutkow ;) zmierzone .

 

moderatorzy , sorki za OT :duh:

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Oj bez hamowania to lepiej nie mow ze masz 160KM ..to tak samo jak na ebay.de sa chipy niby na 165KM do tego silnika a na hamowni wychodzi na ogol na tym 150-155KM :lol: .

 

Lecz wiem ...masz automat wiec nawet shamowac sie nie da :oops: .

 

Zmierz stoperem 80-120 km/h i podaj :D .

 

BTW tez mam program ...na 146 KM i 370 niutkow ;) zmierzone .

 

moderatorzy , sorki za OT :duh:

 

ja nia robilem...spojz skad jest...... :twisted2: :twisted2: robiony byl w DE..

Opublikowano
Oj bez hamowania to lepiej nie mow ze masz 160KM ..to tak samo jak na ebay.de sa chipy niby na 165KM do tego silnika a na hamowni wychodzi na ogol na tym 150-155KM :lol: .

 

Lecz wiem ...masz automat wiec nawet shamowac sie nie da :oops: .

 

Zmierz stoperem 80-120 km/h i podaj :D .

 

BTW tez mam program ...na 146 KM i 370 niutkow ;) zmierzone .

 

moderatorzy , sorki za OT :duh:

 

co do shamowania automata, gadałem z Mastersem i twierdzi że się da pomierzyć, to jak to jest//

Opublikowano

Witam ponownie :-)

 

Gumki wymienilem z obu stron - koszt 1 szt. to 13 zl (ASO FUS warszawa) i do tego obejme gumy z prawej strony - byla lekko zdeformowana (takze 13 zl) . Z prawej strony jak sie ruszalo drazkiem stab. nawet na obciazonych kolach to rzeczywiscie byl minimalny luz, z lewej nie . Poymianie luzu nie ma ....ale auto zachowuje sie tak samo :oops: :oops: .

 

Czyli : raz na ok. 200-300 metrow przejazdu po rownej i prostej drodze musze zrobic minimalna korekte toru kierownica ..raz sciagnie na prawo raz na lewo odrobinke .

 

Co to moze byc do jasnej cholery ? :duh: Napewno nie kola, nie amortyzatory ..

 

Luzy z tego co sam sprawdzilem przy wymianie tych gum mam tylko minimalny na maglownicy z lewej strony :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img401.imageshack.us/img401/4024/img1515qi7.jpg

 

Jak opisane na fotce ...wy tez tak macie ze z lewej strony jest tu minimalny luz ? oze wynika to z tego ze z lewej strony jest krotszy odcinek do tej calej przekladni maglownicy) ?

 

Czy wymieniac maglownice - juz nie wiem sam co robic ? :duh:

 

Ktos sie orientuje czy napewno maglownica od modelu po lifcie bedzie pasowac do modelu sprzed liftu ?

 

Z gory wielkie dzieki za pomoc ..

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Witam-a jaki masz rozmiar opon w swoim aucie? Ja teraz mam czwartą BUNIE (dwie e30 i dwie e36) i za każdym razem walczyłem z tym samym co Ty-czyli myszkowanie na drodze! W aucie które mam teraz dałem sobie z tym spokój i mimo że zrobiłem prawie całe zawieszenie to i tak lekko myszkuje nawet na oponach 205/55R16! Założyłem teraz opony zimowe o szerokości 195/55R16 i powiem że teraz jest miodzio :cool2: Taki urok naszych dróg i mysle że trzeba sie do tego przyzwyczaić!
BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano
Witam-a jaki masz rozmiar opon w swoim aucie? Ja teraz mam czwartą BUNIE (dwie e30 i dwie e36) i za każdym razem walczyłem z tym samym co Ty-czyli myszkowanie na drodze! W aucie które mam teraz dałem sobie z tym spokój i mimo że zrobiłem prawie całe zawieszenie to i tak lekko myszkuje nawet na oponach 205/55R16! Założyłem teraz opony zimowe o szerokości 195/55R16 i powiem że teraz jest miodzio :cool2: Taki urok naszych dróg i mysle że trzeba sie do tego przyzwyczaić!

 

masz racje :cool2: moj jak mial luzy lepiej w koleinach zachowywal sie niz teraz jak jest na sztywno :duh:

Opublikowano
No i jeszcze jedno-co do luzu na przekładni co Ty masz(nazwijmy go luzem pionowym czyli góra dół) to jeśli jest lekki nie powinien mieć wpływu na myszkowanie na drodze? Gdyby jednak był luz na końcówce drążka, lub na drążku akcjalnym(możemy go nazwać wtedy luzem poziomym) to jak najbardziej może mieć to wpływ na myszkowanie samochodu!
BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano
No masz racje zbigniewst ja w mojej poprzedniej e36 jak robiłem remont zawieszenia to założyłem tyłne gumy przedniego wahacza od modelu M3(wiadomo są one zalane całe gumą), no i niestety w koleinach i jeszcze na 17 kołach to była tragedia, ale za to na drodze bez kolein w zakrętach to czysta przyjemność prowadzenia BMW!
BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano

Wiec tak : zbieznosc i geometria - ustawiona na jednej z lepszych stacji w Warszawie, jest idealnie ustawiona .

 

Wahacze przod - zmienianie przeguby wahaczy na MEYLE (2 przeguby) - luzow napewno tam nie ma .

 

Co do bujania BMW ...z tego co widze to rzeczywiscie czesty problem :duh: . Z tym ze moja w koleinach jezdzi ok, ale po rownej idelanie nie jest.

 

Jezdzilem kolegi e36 318is i na 215/45R17 prowadzila sie ona idealnie, wiec raczej nie jest to regula :lol: .

 

Jezdzilem na 195/65R15, teraz zimowki 205/60R15 - jest tak samo , jezdze w lato na 205/45R17 i jest tak samo jak na 15tkach .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
W e36 przyczyną myszkowania mogą być też tuleje pływające wahaczy w tylnym zawieszeniu, ale niestety nie wiem jak jest to w e46?
BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano

Wlasnie slyszalem juz nie raz to okreslenie tuleje plywajace , ale gdzie to tak wlasciwie jest ? :oops: Chetnie zobacze to na jakims rys. z realoem :

 

Moze powiedziec ktory to nr ?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=33_0840&hg=33&fg=30

 

Zawias tylny z e36 jest w jakims maly stopniu spokrewniony z tym z e46, np. wahacze "dolne" (te z rys. powyzej z nr1) - te stalowe - sa takie same w e46 jak w e36 .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Tuleja pływająca to nr 2. Jednak bardziej prawdopodobną przyczyną myszkowania byłaby część nr 4. Gdy jest walnięta tuleja pływająca to ustawienie geometrii jest praktycznie niemożliwe i samochód będzie raczej ściągał. Przejedź się na szarpaki i co się da niech ci sprawdzą, a resztę - łom w garść i jazda. A zawieszenie w E36 i E46 jest prawie identyczne, praktycznie różnią się tylko tym, że wahacze z przodu i tylne, górne (część nr 13) są aluminiowe.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
tak to te gumy...nie szukaj po sklepach bo nie znajdziesz... tylko w serwisie BMW ...kosztuja ...zawieszenie normalne przod 18zl. szt. ...sportowe..20zl. szt. ...wymien tez tyl...po 18zl. szt. przechodzilem to.... :norty: :norty: ..2 szt. przod.....2szt. tyl. :norty:

Niestety te gumy ostatni podrożały i to ponad 2x :/. Chciałem wymienić dzwonie do ASO i ... 45pln. Dzwoniłem do obu ASO w Krakowie i dla pewności jeszcze do Wawy ... Niestety zamienników też nie udało mi się znaleźć - może komuś innemu się udało ?

rychu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.