Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...krewniak kupil e-39 kombi z 98r..i jest dylemat czy tak ma byc ....jak przejezdza przez maly garbik czy uskok to tyl podskakuje jak by byl na sztywno....myslalem ze to wina opon letnich bo byl na 17 calowych ale teraz jest na org.kolach zimowych i to samo sie dzieje....czy tak powinno byc, :?: ..cisnienie w kolach zgodnie z tabliczka....

:( .

 

z gory dziekuje za rady i podpowiedzi :hand:

Opublikowano
Chyba tak ma być.Ja odnosze takie same wrazenie jak jade przez spowalniacze.Jechałem sedanem i tam jest jakoś inaczej pracuje zawieszenie .Może to kwestia konstrukcji tylniej zawiechy.
Opublikowano
Chyba tak ma być.Ja odnosze takie same wrazenie jak jade przez spowalniacze.Jechałem sedanem i tam jest jakoś inaczej pracuje zawieszenie .Może to kwestia konstrukcji tylniej zawiechy.

 

to wystarczy leciutki uskok na szosie i juz zadrzy...nawet przy malej predkosci..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja w swoim touringu nie mam takiego wrazenia (nie mam nivo)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
ja w swoim touringu nie mam takiego wrazenia (nie mam nivo)

 

Mialem rozne kombi i tez tego nie bylo....dlatego pytam jak to jest w bmw

 

a jak by mial nivo to co....to by sie tak zachowywal. :?:

Opublikowano
Mi to bardziej wyglada na twarde zawieszenie ze wzgledu ze to kombi.Jestem po wymianie amorów i poduszek wiec nie jest to kwestia zlego zawiaszenia. Dzieje sie to tylko na osiedlowych spowalniaczach .Czuć ze tył jest twardy.Mam kombi bez nivo.Pozdrawiam
Opublikowano
ja mam dwa kombi jedno z nivem a drugie bez i z hakiem .ten bez niwa jest b twardy pasażerowie jadący ztył to odczuwają bardziej ten z niwem jest miękciejszy bo ma inne sprężyny ole też twardy niestety różnica w komforcie między kombi a sedanem jest wielka zwłaszcza na dziurawych drogach
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

moje spostrzezenia odnosnie e39 kombi z nivo i bez: z nivo zawiecha jest twardsza, zauwazylem to przed kupnem swojego bolida w innych samochodach, wiec sie ciesze, ze mam bez nivo (choc jesli bym mial i tak by bylo dobrze), nivo jest fajna, jesli sie jezdzi np. w 4 osoby na narty, czyli zaladowanym... to wszystko niestety kosztem komfortu

 

nie rozumiem za bardzo z czego ma wynikac wielka roznica w komforcie sedan/kombi? to co da sie odczuc, to to, ze w sedanie jest z tylu troche ciszej

 

jak bardzo (o ile) rozni sie zawiecha kombi i sedan? pytam z ciekawosci

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
trochę się różni zawieszenie kombi ma twardsze sprężyny z racji że możesz przewozić cięższe ładunki i w kombi amortyzatory są zamocowane pod skosem a w sedanie prosto daje to taki efekt że tył kombi jest twardy i podskakuje na dołkach na równej drodze jest ok.
Opublikowano
moje spostrzezenia odnosnie e39 kombi z nivo i bez: z nivo zawiecha jest twardsza, zauwazylem to przed kupnem swojego bolida w innych samochodach, wiec sie ciesze, ze mam bez nivo (choc jesli bym mial i tak by bylo dobrze), nivo jest fajna, jesli sie jezdzi np. w 4 osoby na narty, czyli zaladowanym... to wszystko niestety kosztem komfortu

 

nie rozumiem za bardzo z czego ma wynikac wielka roznica w komforcie sedan/kombi? to co da sie odczuc, to to, ze w sedanie jest z tylu troche ciszej

 

jak bardzo (o ile) rozni sie zawiecha kombi i sedan? pytam z ciekawosci

 

nie wiem dlaczego kaza pompowac z tylu tele powietrza... :?: zauwazylem na letnich oponach zjawisko jakby bylo za duze cisnienie...cisnienie bylo OK a opony w srodku wiecej starte... :doh:

Opublikowano
no właśnie przeciesz cały czas nie jeżdzisz na maxa załadowany i nie ciągasz przyczepy ja pompuje 2,4 do tyłu i jest znośniej i nie zauważyłem nic niepokojącego na oponach
Opublikowano
Wazne jest też czy w kombi jest orginalny hak tzn. czy auto wyjechało z fabryki z hakiem bo wtedy zawieszenie jest standardowo wzmocnione i moze dlatego jest twardsze.
Opublikowano
Wazne jest też czy w kombi jest orginalny hak tzn. czy auto wyjechało z fabryki z hakiem bo wtedy zawieszenie jest standardowo wzmocnione i moze dlatego jest twardsze.

 

bez haka...nigdy nie bylo...

Opublikowano

witam.

mam TDS'a kombi również z 98 roku i mi na garbach (leżących policjantach) też podskakuje. radą moją jest przejeżdżanie po nich z prędkością 20 km/h - jest poprawa. kółka zimowe man 195x65R15.

pozdrawiam

Opublikowano
witam.

mam TDS'a kombi również z 98 roku i mi na garbach (leżących policjantach) też podskakuje. radą moją jest przejeżdżanie po nich z prędkością 20 km/h - jest poprawa. kółka zimowe man 195x65R15.

pozdrawiam

 

mi nie chodzi o garby/policjantach/ tylko o malutkich poprzecznych uskokach czy podskokach przy szybkosci nawet 30/40 na godz. :cry2: takich jak asfald laczony...

Opublikowano

najprawdopodobniej podskoki wiążą się "niestety" z twardszym tylnym zawieszeniem z uwagi na możliwość przewożenia większych ładunków. jednak tourning i tak to je ono...

pozdrawiam.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

Mr zbigniewst mam podobną przypadłość z reagowaniem zawieszenia na krótkie poprzeczne nierówności w moim 530dA Touring. Wrażenia na naszych drogach jak w wozie drabiniastym. Czuć każdy feler drogi, szczególnie te krótkie i głębokie lub mocno wystające ponad nawierzchnię.

Lubię dynamiczną jazdę. BMW daje dobre możliwości w tym zakresie, ale w moim Touringu całą radość odbiera właśnie zachowanie się zawieszenia i nadwozia. Jak jadę z całą rodziną w trzy osoby to jazda powyżej 100 km/h po naszych lokalnych drogach jest po prostu nie do wytrzymania.

 

A jak dodam do tego, że wszystkie drgania z zawieszenia przedniego przenoszą się bardzo mocno na kierownicę to oprócz tego, że jest niewygodnie zaczyna być niebezpiecznie. Hamowanie bowiem z dużej prędkości, na nierównej drodze powoduje, że trudno utrzymać kierownicę w ręce i zachować stabilny kierunek jazdy na wprost.

 

Takie zachowanie auta nie daje mi spokoju. Przyznam, że jetem zawiedziony tym stanem po zakupie pierwszego w moim życiu BMW (listopad 2007). Do tej pory nie miałem tak dużego i ciężkiego auta. Po tym BMW spodziewałem się przynajmniej dobrego komfortu. Tymczasem jest niezbyt zadowolony.

pozdrawiam,

wan7

Opublikowano (edytowane)
Witam,

 

Takie zachowanie auta nie daje mi spokoju. Przyznam, że jetem zawiedziony tym stanem po zakupie pierwszego w moim życiu BMW (listopad 2007). Do tej pory nie miałem tak dużego i ciężkiego auta. Po tym BMW spodziewałem się przynajmniej dobrego komfortu. Tymczasem jest niezbyt zadowolony.

 

Nie ma sięco dziwić. Kupiłeś jakiegoś szrota a nie BMW. Równie dobrze mógłby to być Mercedes... Jedź na porządną stację kontroli pojazdów, na któej sie ktoś zna na samochodach i obejrzyj zawieszenie z przodu i z tyłu oraz uklad kierowniczy. Jaki masz rozmiar kół?

Edytowane przez TSA55
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Witam,

 

Mr zbigniewst mam podobną przypadłość z reagowaniem zawieszenia na krótkie poprzeczne nierówności w moim 530dA Touring. Wrażenia na naszych drogach jak w wozie drabiniastym. Czuć każdy feler drogi, szczególnie te krótkie i głębokie lub mocno wystające ponad nawierzchnię.

Lubię dynamiczną jazdę. BMW daje dobre możliwości w tym zakresie, ale w moim Touringu całą radość odbiera właśnie zachowanie się zawieszenia i nadwozia. Jak jadę z całą rodziną w trzy osoby to jazda powyżej 100 km/h po naszych lokalnych drogach jest po prostu nie do wytrzymania.

 

A jak dodam do tego, że wszystkie drgania z zawieszenia przedniego przenoszą się bardzo mocno na kierownicę to oprócz tego, że jest niewygodnie zaczyna być niebezpiecznie. Hamowanie bowiem z dużej prędkości, na nierównej drodze powoduje, że trudno utrzymać kierownicę w ręce i zachować stabilny kierunek jazdy na wprost.

 

Takie zachowanie auta nie daje mi spokoju. Przyznam, że jetem zawiedziony tym stanem po zakupie pierwszego w moim życiu BMW (listopad 2007). Do tej pory nie miałem tak dużego i ciężkiego auta. Po tym BMW spodziewałem się przynajmniej dobrego komfortu. Tymczasem jest niezbyt zadowolony.

 

musisz mieć mocno zniszczone zawieszenie, może nic nie było wymiane od nowości

Opublikowano

Mr TSA55

Odpowiadając na Twoje pytanie informuję, że auto kupiłem z przebiegiem oryginalnym przebiegiem 148 tys. km. Teraz jeżdżę na zimówkach Nokian 225mm 16". Na lato mam 235mm 17", Dunlop SP Sport 9000. Co dziwne na tych letnich miałem wrażenie, że jest zdecydowanie bardziej miękko niż na tych zimowych (jeździłem może 1 miesiąć). Wydaje się, ze powinno być odwrotnie

 

sebos76

Zawieszenie badał mój mechanik, jeden z najlepszych od zawieszeń w Białymstoku. Mam do Niego zaufanie po naprawach poprzednich aut. Po sprowadzeniu wymienił w BMW dwa wahacze z zawieszenia przedniego po prawej i lewej stronie. Do reszty nie wnosił zastrzeżeń. Generalnie to mu się nie dziwię. bo cóż może być z autem pt. BMW 530 po 150 tys. km. na niemieckich drogach.

pozdrawiam,

wan7

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.