Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
zgodzil bym sie z wymiana oleju....ale....ale...nikt w poscie nie pisze o filtrach...o plukaniu skrzyni itd. ...co daje wymiana oleju jak tych podstawowych rzeczach nikt nie mysli :?: wymienic sam olej to jest jeszcze gorzej niz wcale nie ruszac....przeciez po wymianie to bloto co piszecie to sie dopiero ruszy...kolega Bono pisze o filterkach,syfie itd.o tym wszytkim co jest w skrzyni..... a gdzie o filterkach,plukaniu itd.....to tak jak by ktos wymienial olej silnikowy nie wymieniajac filtrow.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Filtr oczywiscie wymieniam razem z olejem.

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
zgodzil bym sie z wymiana oleju....ale....ale...nikt w poscie nie pisze o filtrach...o plukaniu skrzyni itd. ...co daje wymiana oleju jak tych podstawowych rzeczach nikt nie mysli :?: wymienic sam olej to jest jeszcze gorzej niz wcale nie ruszac....przeciez po wymianie to bloto co piszecie to sie dopiero ruszy...kolega Bono pisze o filterkach,syfie itd.o tym wszytkim co jest w skrzyni..... a gdzie o filterkach,plukaniu itd.....to tak jak by ktos wymienial olej silnikowy nie wymieniajac filtrow.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Filtr oczywiscie wymieniam razem z olejem.

 

gdzie to predzej napisales... :norty: :norty: :norty:jak dajesz rady to opisuj wszystko...

  • Moderatorzy
Opublikowano
zgodzil bym sie z wymiana oleju....ale....ale...nikt w poscie nie pisze o filtrach...o plukaniu skrzyni itd. ...co daje wymiana oleju jak tych podstawowych rzeczach nikt nie mysli :?: wymienic sam olej to jest jeszcze gorzej niz wcale nie ruszac....przeciez po wymianie to bloto co piszecie to sie dopiero ruszy...kolega Bono pisze o filterkach,syfie itd.o tym wszytkim co jest w skrzyni..... a gdzie o filterkach,plukaniu itd.....to tak jak by ktos wymienial olej silnikowy nie wymieniajac filtrow.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Filtr oczywiscie wymieniam razem z olejem.

 

gdzie to predzej napisales... :norty: :norty: :norty:jak dajesz rady to opisuj wszystko...

 

Ale to chyba oczywiste że olej razem z filtrem sie wymienia??

Jak w silniku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zgodzil bym sie z wymiana oleju....ale....ale...nikt w poscie nie pisze o filtrach...o plukaniu skrzyni itd. ...co daje wymiana oleju jak tych podstawowych rzeczach nikt nie mysli :?: wymienic sam olej to jest jeszcze gorzej niz wcale nie ruszac....przeciez po wymianie to bloto co piszecie to sie dopiero ruszy...kolega Bono pisze o filterkach,syfie itd.o tym wszytkim co jest w skrzyni..... a gdzie o filterkach,plukaniu itd.....to tak jak by ktos wymienial olej silnikowy nie wymieniajac filtrow.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

chetnie bym zrozumial o co chodzi w tym poscie...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zbigniewst, tresci Twojego maila moge sie tylko domyslac, piszesz dosc dziwnym jezykiem :doh:

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
zbigniewst, tresci Twojego maila moge sie tylko domyslac, piszesz dosc dziwnym jezykiem :doh:

 

jestem z pomorza...a rozmawiam chyba ze znawcami tematu...to chyba wiedzia o co chodzi... :duh:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ta dyskusja jest już jak lokata...tzn. bez sensu
Opublikowano
wiecie dobrze teraz wszyscy sie odezwali :hand: :hand: :hand:

Przeciez to chyba logiczne. Jak piszesz o wymianie oleju to zaznaczasz, ze z filtrem - wymiana ma sens jedynie z nowym filtrem.

Poza tym gdy jechalem na wymiane oleju to Olczak powiedzial, ze nie moze stwierdzic czy wystarczy wymiana statyczna, czy tez bedzie koniecza dynamiczna. Okazalo sie, ze olej byl oryginalny i jego san wskazywal na koniecznosc wymiany dynamicznej. W zwiazku z powyzszym wyjechalem biedniejszy o ~1000 zl.

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Panowie, z tematu odnośnie jaki olej jest właściwy do skrzyni A5S390R zjechaliśmy na temat czy wymieniać płyn w ASB Proponuje skupić się na meritum :evil: Jak ktoś uważa że nie wymienia się oleju to po jaką cholerę zabiera tutaj głos? Załóżcie sobie odrębny topic i tam możecie się naparzać ile wlezie, czy się zmienia czy nie. Tutaj prośba kolegi, potem także moja, dotyczyła i dalej dotyczy tematu WŁAŚCIWEGO płynu do skrzynki GM A5S390R. Proszę zatem w imieniu zainteresowanych tym osób, w tym także moim, o pisanie na temat. :cool2:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie, z tematu odnośnie jaki olej jest właściwy do skrzyni A5S390R zjechaliśmy na temat czy wymieniać płyn w ASB Proponuje skupić się na meritum :evil: Jak ktoś uważa że nie wymienia się oleju to po jaką cholerę zabiera tutaj głos? Załóżcie sobie odrębny topic i tam możecie się naparzać ile wlezie, czy się zmienia czy nie. Tutaj prośba kolegi, potem także moja, dotyczyła i dalej dotyczy tematu WŁAŚCIWEGO płynu do skrzynki GM A5S390R. Proszę zatem w imieniu zainteresowanych tym osób, w tym także moim, o pisanie na temat. :cool2:

 

Na misce skrzyni jest naklejka na której podano numer oleju zastosowanego, odczytaj będzie wszystko wiadomo.I za cholerę nie daj się namówić na inny.

Opublikowano

Przekonaliście mnie, dzięki.

Wczoraj pojechałem do swojego serwisu, rozmawiam z szefem - nie wymienia się. Wieczorem zadzwoniłem na prywatny numer do mechanika z tego serwisu i pytam. Powiedział, że szef mówi, jak zaleca BMW - a oni robią zgodnie z zaleceniami od Smorawińskiego. No ale na chłopski rozum, to należy wymieniać. Tym bardziej, jak ktoś chce dłużej pojeździć autem.

Powiedział, że odkręcają miskę, wylewają olej, wymieniają filtr, czyści się magnesy, wymienia się uszczelkę i zalewają olej. Powiedział, że bardzo ważne, aby użyć poprawnego oleju. Oni akurat używają oryginalnego BMW. Olej jest czerwony.

Rozmawiałem ze znajomym, który ma 3-letniego C klase. Mówi, że 2 lata temu w serwisie twierdzili, że oleju się nie wymienia. Obecnie już twierdzą, że tak. Zalecają co 60.000 km.

Moje pytanie - ile oleju tam wchodzi?

Czy kombinować z szukaniem zastępczego oleju, czy brać ten oryginalny?

Według realoem moja skrzynia to:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=24_0829&hg=24&fg=05

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wydaje mi sie, ze ty masz skrzynie ZF i do nich byl lany olej esso (raczej zolty)

 

czerwony jest do skrzyn GM, przynajmniej w e39 530dA

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Tak, znalazłem w sieci, że moja skrzynia to jest ZF 5HP-19.

Pogooglałem trochę i znalazłem takie informacje na temat olei do skrzyń BMW:

- zamiennik Dexron III - pomarańczowy

- ESSO LT 71141 (BMW 83 2 29 407 807) - niebieski

- TEXACO ETL 7045E (BMW 83 22 0 026 922) - źółty

- TEXACO ETL 8072B (BMW 83 22 0 024 359) - zielony

No i teraz który do której skrzyni, oto jest zagadka.

Myślę, że trzeba by wyciągnąć z serwisu part nr według BMW i szukać zamiennika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, znalazłem w sieci, że moja skrzynia to jest ZF 5HP-19.

Pogooglałem trochę i znalazłem takie informacje na temat olei do skrzyń BMW:

- zamiennik Dexron III - pomarańczowy

- ESSO LT 71141 (BMW 83 2 29 407 807) - niebieski

- TEXACO ETL 7045E (BMW 83 22 0 026 922) - źółty

- TEXACO ETL 8072B (BMW 83 22 0 024 359) - zielony

No i teraz który do której skrzyni, oto jest zagadka.

Myślę, że trzeba by wyciągnąć z serwisu part nr według BMW i szukać zamiennika.

 

TEXACO ETL 7045E - jest na 100% czerwony

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Michals, masz skrzynię ZF 5HP-19, lej albo oryginalny olej BMW nr części 83 22 9 407 807, albo olej ESSO ATF LT 71141 (tak jak napisał Bono to jest ten żółty olej).

To co piszesz w swoim poprzednim poście to nie są kolory płynów do ASB tylko kolory tabliczek znamionowych na skrzyniach. Dla 100% pewności proponuje wjechać na kanał, zerknąć na kolor tabliczki i nr oleju :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tylko, ze dla TEXACO ETL 7045E (BMW 83 22 0 026 922) tabliczka jest zielona :) skomplikowana kwestia z tymi olejami :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Michals, masz skrzynię ZF 5HP-19, lej albo oryginalny olej BMW nr części 83 22 9 407 807, albo olej ESSO ATF LT 71141 (tak jak napisał Bono to jest ten żółty olej).

To co piszesz w swoim poprzednim poście to nie są kolory płynów do ASB tylko kolory tabliczek znamionowych na skrzyniach. Dla 100% pewności proponuje wjechać na kanał, zerknąć na kolor tabliczki i nr oleju :cool2:

Dzięki za info. Ale oryginalny BMW jest czerwony, a ESSO jest żółty. Ma to znaczenie? Czy będzie duża różnica w cenie, bo może nie warto się pierdzielić w szukanie tego zamiennika?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Michals, zgodnie ze wszystkimi dostępnymi na necie tabelkami, zestawieniami i postami na różnych forach TO jest właśnie olej do Twojej skrzyni. Osobiście nie sprawdzałem tego ale do Twojej skrzyni MUSI być żółty. Czerwony jest na pewno TEXACO ETL 7045e

 

http://www.allegro.pl/item277374294_texamatic_7045e.html#photo

 

stosowany z tego co ja już zgłębiłem (oraz kolega Bono :cool2: ) WYŁĄCZNIE do skrzyń GM!! Nie stosuje się go do skrzyń ZF!! Tak jak pisałem kiedyś na forum, najprościej wydaje się podać nr oleju w ASO i zainwestować w 1l oryginalnego oleju. Potem tylko sprawdzić jaki ma kolor :lol: Inna sprawa, że "fachowcy" z ASO sami nie wiedzą co lać, bo przecież twierdzą że się nie zmienia :twisted2:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Michals, masz skrzynię ZF 5HP-19, lej albo oryginalny olej BMW nr części 83 22 9 407 807, albo olej ESSO ATF LT 71141 (tak jak napisał Bono to jest ten żółty olej).

To co piszesz w swoim poprzednim poście to nie są kolory płynów do ASB tylko kolory tabliczek znamionowych na skrzyniach. Dla 100% pewności proponuje wjechać na kanał, zerknąć na kolor tabliczki i nr oleju :cool2:

Zabieram się po zimie do wymiany tego oleju. Mam na skrzyni zieloną tabliczkę z napisem ZF 5HP19. Czyli zgodnie ze specyfikacją leje się Esso ATF LT 71141 - http://www.zf-group.com/pdf/5HP19.pdf

I moje pytanie. Najwięcej materiałów w sieci jest z rynku amerykańskiego. I tam wszędzie jest, że powinienem mieć u siebie skrzynię GM, a ZF 5HP19 był montowany dopiero od modelu po lifcie, czyli 530i. Czy to możliwe, że w Stanach wkładali GM a w Europie ZF? No bo niby skąd u mnie taka skrzynia? A na pewno to jest oryginalna skrzynia od nowości, bo tak wywala po numerze VIN.

Opublikowano
Może zrezygnowali z głupiego pomysłu montowania skrzyń GM które poprostu były awryjne, a w ameryce jest inna jazda długie szeroki drogi mozna jednostajnie jechać i tam te skrzynki zdawały egzamin u nas jest niestety inaczej :(

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem największą wadą skrzyń GM, które posiadamy w naszych bolidach jest ich poprzedni właściciel. Oleju się nie zmienia bo tak twierdzi guru czyli ASO BMW :mad2: do tego dodajmy jeszcze butowanie skrzyni ponad miarę, jakiś chip do silnika :duh: i mamy obraz nędzy i rozpaczy. Owszem, gdyby skrzynia była bardziej idiotoodporna to może statystyki awaryjności byłyby inne, ale jest jak jest. Ja każdorazowo pamiętam o tym, że ta skrzynia jest delikatna i staram się tak jeździć w taki sposób, żeby nie traktować jej brutalnie. A jeśli ktoś każdorazowo musi spalić gumę przy starcie od świateł, jeździ z gazem w podłodze i lubi zwiększać moc i moment obrotowy silnika to polecam skrzynię manual. Takie podejście do automatów prędzej czy później kończy się awarią!
Opublikowano

A nie wiem czy wiecie ale olej TEXACO 7045 to nic innego jak olej MINERALNY bardzo podobny klasowo jakosciowo do oleju DEXRON3 ... inaczej

TEXACO 7045 to olej do skrzyn GM - praktycznie odpowiednik oleju klasy Dexron3 do skrzyn ZF ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.