Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku chciałbym sie przewitać, jestem tu nowy, mam od czterech miesięcy 530d model 2001, skrzynia GM A5S390R.

Wydaje mi się, że przeczytałem na tym forum wszystko co dotyczy skrzyni automatycznej w moim samochodzie, ale albo jestem ułomny, albo nie ma tu jasnej informacji na temat oleju jakim powinienem ją zalać. Spowodowane jest to również informacją z BMW Polska, że wystarczy wlać jakikolwiek olej ATF do automatu. Ciekawe jest również to, że panowie w ASO powiedzieli mi, że mogę zastosować olej TEXACO ETL 7045E, ale do jasnej cholery, koleś który sprzedaje oleje powiedział mi że to najzwyklejszy minerał i w życiu nie może być olejem "dożywotnim".

Gdzieś dokopałem się w sieci info, że mogę zastosować olej TEXACO ETL 8072B, ale nie wiem ile w tym prawdy.

Proszę starszych stażem i bardziej doświadczonych kolegów o pomoc w ustaleniu co powinienem kupić i czy mogę zastosować super hiper olej ESSO LT 71141 i nie odsyłajcie mnie do wyszukiwarki bo już ją odwiedzałem niejednokrotnie.

Pozdrawiam,

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

generalnie instrukacja podaje ze w e39 automat oleju sie nie wymienia!!

Do serwisu znajomy dzownil to tez mu to samo powiedzili!! Moim zdaniem na pewno nie zaszkodzi!! A przeciez w sklepach gdzie sprzedaja oleje maja wykaz jaki olej powinien byc!!

Tomek
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Polecam zerknąć na

 

http://www.automatikoelwechselsystem.de/files/AutomatikgetriebeOelstandskontrolle.pdf

 

oraz

 

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/71-14110-120345-1289/SD92-113.pdf

 

Ja zmieniłem na Texaco ETL7045e ale mam wątpliwości czy dobrze zrobiłem bo zlewany olej miał - podobno - kolor żółty, a nie czerwony jak ten ETL 7045e .... Zamierzam po 30 tys. km zmienić olej raz jeszcze, tym razem zakupię olej w ASO BMW podając odpowiedni nr fabryczny oleju

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na początku chciałbym sie przewitać, jestem tu nowy, mam od czterech miesięcy 530d model 2001, skrzynia GM A5S390R.

 

mi sie wydaje, ze przeczytalem juz wszystko na temat wlasciwego oleju do skrzyni, o ktorej piszesz, duuuuzzzzo godzin w internecie

 

wedlug mojej najlepszej wiedzy jest to TEXACO ETL 7045E - tak podaja w ASO, czesto w warsztatach chca lac esso, bo taki olej byl lany do chyba popularniejszych skrzyn ZF

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dla tych ktorzy maja jakiekolwiek watpliwosci czy wymieniac olej, z wlasnego doswiadczenia powiem - olej w skrzyni nalezy wymieniac bezwzglednie! po pewnym czasie zaczyna w skrzyni krazyc z olejem troche syfu, ktory zapycha filtr i sprawia, ze skrzynia nie pracuje w takich warunkach jak trzeba, np. przelacza sie w tryb awaryjny, bo nie ma wlasciwego przeplywu oleju

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

A jaki masz przebieg?Jak się nic dziwnego ze skrzynią nie dzieje to po co wydawać kasę.U mnie jest na liczniku 222000 i jest OK.I nie mam zamiaru wydawać kasy.A to moje siódme auto z automatem.

Napisz jaki jest przebieg skrzyni?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tryb awaryjny pojawil sie przy 227k km

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie zamierzam sie z nikim klocic/nikogo przekonywac odnosnie wymiany oleju, ani ile skrzynia wytrzyma (BTW, skrzynie w e39 530dA nie naleza do najtrwalszych - wada fabryczna konwertera), kazdy odpowiada za swoje postepowanie... naprawa automatu niestety nie nalezy do przyjemnych rzeczy: koszty oraz brak ludzi, ktorzy sie na tym znaja

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Polecam zerknąć na

 

http://www.automatikoelwechselsystem.de/files/AutomatikgetriebeOelstandskontrolle.pdf

 

oraz

 

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/71-14110-120345-1289/SD92-113.pdf

 

Ja zmieniłem na Texaco ETL7045e ale mam wątpliwości czy dobrze zrobiłem bo zlewany olej miał - podobno - kolor żółty, a nie czerwony jak ten ETL 7045e .... Zamierzam po 30 tys. km zmienić olej raz jeszcze, tym razem zakupię olej w ASO BMW podając odpowiedni nr fabryczny oleju

 

Dziekuje, informacje mi nieco rozjaśniły sytuację...

Opublikowano
Jak się nic dziwnego ze skrzynią nie dzieje to po co wydawać kasę.

Ujme to najprosciej jak mozna:

jezeli nic zlego nie dzieje sie z samochodem to po co wymieniac:

olej, plyn hamulcowy, plyn w ukl. chlodzenia, pasek wielokinowy itd?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

kiedys myslalem podobnie ze sie nie wymienia oleju w skrzyni .

 

Okazalo sie ze trzeba wymieniać olej co max 100kkm a jeszcze lepiej jest co 60kkm wymienic olej.

Opublikowano
Słyszałem w jednym warsztacie, że wg ostatnich zaleceń olej w skrzyni powinno się jednak wymieniać co 100.000 km.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ujme to najprosciej jak mozna:

jezeli nic zlego nie dzieje sie z samochodem to po co wymieniac:

olej, plyn hamulcowy, plyn w ukl. chlodzenia, pasek wielokinowy itd?

 

Respect bro :norty: Celna uwaga i bardzo trafna :lol:

 

A co do zmiany oleju po 30kkm to chce to zrobić, jeśli okazałoby się że mimo wszystko ETL 7045e NIE JEST ODPOWIEDNI do tej skrzyni. Jeśli jest to zamierzam zmieniać mniej więcej co drugą zmianę oleju w silniku, czyli jakieś 40kkm. Powiem tak, może i zalecają zmieniać co 100kkm, ale zważywszy na to że te skrzynie GM są awaryjne (racja Bono konwerter potrafi paść niespodziewanie), to częstsza wymiana oleju przedłuży im życie. A jeśli ktoś chce czekać do momentu aż skrzynka zacznie się "odzywać" to niestety może się okazać, że jest już za późno ... Niedowiarkom polecam wycieczkę do warsztatu gdzie wymieniają olej, aby naocznie przekonać się jak wygląda olej zlewany ze skrzyni przy wymianie. Potem wyobraźcie sobie, że w takiej samej brejowatej mazi moczy się Wasza skrzynka :norty:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Od tej wymiany oleju to już boli mnie głowa.W warsztacie zmienili mi olej na swój i wlali żółty syntetyk i taki też był(koloru żółtego) ale ostatni naczytałem się różnych mądrych postów na temat wymiany oleju w automacie że jestem już głupi... :mrgreen:

Skrzynkę mam A5S360R która powinna być zalana syntetykiem więc takim jest zalana a olej ETL 7045E jest minerałem więc nie może być w mojej skrzyni... ale sam nie wiem.. :mad2:

Opublikowano
W Koszalinie w serwisie Boscha, gdzie robią w 90% beemki od ponad kilkanaście lat, powiedzieli, że się nie wymienia dopóki coś się nie dzieje. Jeżeli np. przełącza się w tryb awaryjny itp. itd. to wtedy może być olej nadmiernie zużyty i należy wymienić. Tylko olej zielony, taki orygilnie leje i zaleca BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
taaa, olej zielony... oni sami sa zieloni

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano
Sorry pomyliłem się. Czerwony.

 

Ale czerwony olej jest mineralny!!!A jeśli oleju w skrzyni producent nie kazał wymieniać a nawet jesli później zalecił wymianę co 100tys. to MUSI być syntetyk :norty: :norty:

Nooo i teraz nie tylko ja sie martwię hehe.... :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
taka gadke mozna najczesciej uslyszec w pseudo-warsztacie od skrzyn automatycznych, sprawdz po vin w aso jaki masz olej, to bedziesz wiedzial, wszystko jest w TIS, nie ma co gdybac, co zrobilby producent, gdyby cos tam... to co zrobil jest zapisane w TIS

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Co do wymiany oleju to zostaje przy swoim.

Dla Waszej wiadomości to w innych autach niż nasze olej w skrzyni powinno wymieniać się:mineralny -60tyś/////syntetyk-100tyś. :idea:

  • Moderatorzy
Opublikowano
taka gadke mozna najczesciej uslyszec w pseudo-warsztacie od skrzyn automatycznych, sprawdz po vin w aso jaki masz olej, to bedziesz wiedzial, wszystko jest w TIS, nie ma co gdybac, co zrobilby producent, gdyby cos tam... to co zrobil jest zapisane w TIS

 

Sprawdzałem a jakże.W ASO każą wlać 7045 który jest czerwony jak indianin a w mojej skrzyni był żółty, zresztą chyba wszystkie syntetyki powinny być żółte :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.