Skocz do zawartości

"Buczenie" tłumika


Dębowy

Rekomendowane odpowiedzi

Siemano ;)

 

I znowu moje autko cos choruje. Oto historia :

 

Od zeszłej niedzieli zaczął nawalac mi cos układ wydechowy. Zawsze wszystko bylo z nim ok. Zwłaszcza ze byl nowiutki montowany jakies 4 lata temu. Bylem z niego naprawde zadowolony, wydawał piękny dzwiek przy dodawaniu gazu , piekne dwie rurki z tyłu i wszystko tak pracowało z nim ze samkiem, zadnego buczenia itp.. az naszła ta niedziela;]

Kilka dni wczesniej brat zdał prawko.. a ze nie chcialem wyjsc na zlego brata pozwalałem mu jezdzic bmw, tylko akurat sam nie jezdzilem wtedy. Az tu wsiadam w niedziele i zonk..od razu slysze cos mi wydech buczy, nawet przy włączonym radiu w samochodzie go slysze... naprawde tak mnie to zirytowalo...brak słów.... i irytuje do dnia dzisiejszego. Pierwsza rzecz jaką pomyslałem to to ze brat zaczepił moze tłumikiem , bo zdaje sie jak jest wgniecony to wlasnie buczy, ale on zaprzeczyl...wierze mu, a jutro mam dzien wolnego wiec wjezdzam na kanał i bede oglądał spód.

 

Chcialem sie Was spytac czy moze wiecie jakie mogą byc przyczyny? Kolega mówił ze czesto wydmuchiwana jest uszczelka która jest miedzy kolektorami a wydechem i wtedy strasznie buczy..tylko ze mi zdaje sie buczy z tyłu a nie pod silnikiem... moze mam cos dokladnie obejrzec czy jak? Piszcie co wiecie;) Juro bede oglądał od podu autko.

 

Nie wydaje mi sie ze cos moglo przerdzewiec czy cós, bo niedawno oglądałem od spodu i bylo super;)

 

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Tylko wymiana tłumika środkowego albo innego który Ci padł. W przypadku środkowego koszt jakieś 140zł za lepszy zamiennik. Albo koło 100zł za gorszy. Oryginalny z ASO pewnie z 500zł :)
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale oryginalne są debeściaki. W mojej 16 letniej z dwa miesiące temu padł tłumik środkowy. Który był tam od wyjazdu samochodu z fabryki w 1991 roku. Końcowy mam w dobrym stanie (też jeszcze fabryczny), natomiast katalizator. Hmmm, chyba będzie trzeba niedługo wyciąć.

 

Pisz mi PW, dam Ci namiar na dobrego fachowca w Białym. Facet sprawnie i szybko wszystko zrobił (z 20 minut mu to zajęło, łącznie z czasem jaki mu zabrało pojechanie po nowy tłumik do hurtowni) i do tego - co jest rzadkością, bardzo profesjonalnie. No i co najważniejsze - możesz se popatrzeć co robi. A ja nienawidzę zostawiać samochodu w warsztacie - na szczęście jeszcze nigdy nie musiałem.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie buczal, ale ostatni. Poradzono mi zeby lepiej kupic dobra uzywke niz nowa podrobe. kupilem dobra uzywke i 2 rok smigam cichutkim samochodem :)

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez uważam żeby kupić ładna używke niz nowe rzemiosło.kolega kupił do 730i środkowy tłumnik (rzemiosło) i chodzi gorzej niz chodziła.potem mi sie przepalił tez srodkowy kupiłem używke w super stanie i jest super cicho,a kumpel włożył ten mój stary i chodzi troszke ciszej niz na nowym rzemośle:norty:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez uważam żeby kupić ładna używke niz nowe rzemiosło.kolega kupił do 730i środkowy tłumnik (rzemiosło) i chodzi gorzej niz chodziła.potem mi sie przepalił tez srodkowy kupiłem używke w super stanie i jest super cicho,a kumpel włożył ten mój stary i chodzi troszke ciszej niz na nowym rzemośle:norty:

 

Mi tak poradzil znajomy tlumikarz majacy stacje wymiany wydechow. W bmw rzemioslo sie nie sprawdza, tylko oryginal

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ostatnio moje autko bylo robione w V-MAXIE i nie narzekam, niedrogo i dobrze;-) Teraz pojde pooglądam narazie sam spód na kanale. Bede sie odzywal w razie czego Szponiasty;)

 

P.S: Myslalem ze zamiennik jest równie dobry jak te z ASO.. aj..niezly wydatek moze mnie czekac;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie obejrzalem , posluchalem mojego autka. Wnioski:

Nic nie jest wgniecione...uczelka od kolektorów zdaje sie jest i nie została wydmuchana...hmm.. jedyne co mi sie rzucilo w oczy to tłumik środkowy, ale po przyjrzeniu sie to chyba tylko zdaje sie , zwenętrzną "wartswą" jest chyba jakas osłona blaszana? Po jest u mnie lekko podziurawiona a pod spodem jest inny metal który jest cały.

 

I dzwieki:

 

Pod silnikiem, slychac tylko silnik,

Po środku tez nic nie slychac i pod tym tłumikiem środkowym tez nic..

Buczy cos z tyłu..;|

 

Zaczynam sie zastanawiac ..a moze juz tak wczesniej bylo?! Ale z drugiej strony chyba nie... bo teraz by mnie tak nie draznilo... ;| Juz sam nie wiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie obejrzalem , posluchalem mojego autka. Wnioski:

Nic nie jest wgniecione...uczelka od kolektorów zdaje sie jest i nie została wydmuchana...hmm.. jedyne co mi sie rzucilo w oczy to tłumik środkowy, ale po przyjrzeniu sie to zdaje sie , zewnętrzną "wartswą" jest chyba jakas osłona blaszana? Bo jest u mnie lekko podziurawiona a pod spodem jest inny metal który jest cały.

 

I dzwieki:

 

Pod silnikiem, slychac tylko silnik,

Po środku tez nic nie slychac i pod tym tłumikiem środkowym tez nic..

Buczy cos z tyłu..;|

 

Zaczynam sie zastanawiac ..a moze juz tak wczesniej bylo?! Ale z drugiej strony chyba nie... bo teraz by mnie tak nie draznilo... ;| Juz sam nie wiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe.... flash oj by sie oberwało dla brata:P Nie nie, nie sądze, zwłaszcze ze jest młodszy i wie co by go czekało...hehe;)

 

Btw, wlasnie wrocilem z przejazdzki, bo nie moglem tak siedziec w niepewnosci..i jestem juz chyba przekonany ze tego buczenie czy nazwijmy to brzydko "pierdzenia" z wydechu to wczesniej nie bylo... wychodzi chyba na to ze cos z tym tłumikiem końcowym... jest mozliwosc ze cos tam w środku sie stało? A moze jak pojade do dobrego mechanika to mi to zdiagnozuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedz i zapytaj, mi tak zaczal wyrczec, burczec czy jak kto woli, jak wlasnie pozbylem sie kata. reszta zostala seryjna a jednak dzwiek sie znaczaco zmienil, szczegolnie powyzej 3000obr/min.

 

p.s. stawiam na kata, z twojego auta placa 500-700zl

a to kuszace szczegolnie dla mlodego czlowieka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe kolego ze "obleciał" końcowy wydech.ja tek miałem w e-30.teraz właściciel mojej byłej 325 zmienił na ogr używany i jest :cool2: bardzo możliwe ze to samo jest u Ciebie.Ale znowu w e32 miałem tak ze ta blacha na środkowym popękała i mi 735 właśnie przez to głośno chodziło.dostałem używke w super stanie i jest cisza :mrgreen:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe kolego ze "obleciał" końcowy wydech

 

Co mam przez to rozumiec? Bo nie czaje..

 

Przechodzac dalej..mówisz ze przez tą blaszke w srodkowym tłumiku glosno pracował? Hmm.. no u mnie w kilka miescach ma dziury ta blaszka..ale jak sluchalem to nic szczegolnego spod tego tłumika nie slyszalem.

 

P.S: Tak..one mają cos z kobiet... dlatego tez zapewne tak uzależniają;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U minie środkowy tłumik był w ładnym stanie. One mają takie jakieś dziwne nity czy co to od góry. Obudowa na zewnątrz była ok, ale był lekko dziurawy przy jednym z tych dwóch nitów od góry. Tłumik końcowy raczej bardzo rzadko pada, chyba, że już jego pora. Trudno powiedzieć, moja bunia przez 16 lat, zanim ją kupiłem - nocowała w ogrzewanym garażu.

 

Btw serio, za katalizator mógłbym dostać 500zł? Bo się zastanawiam nad jego wycięciem (nie ze względu na kasę, już wcześniej myślałem o tym). Jeżeli tak to ile fajnych rzeczy mógłbym za to dać samochodowi w zamian za większe CO wydostające się do atmosfery :) Już na styczeń mam umówionego blacharza, jak pięknie by mnie te 500zł odciążyło :)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odswieze troszke temat dla ciekawych... Bo nadal jeździłem z tym buczącym tłumikiem ale teraz jest wiekszy naplyw gotówki wiec moze cos sie da zrobic.

Wiec przyczyna buczenia u mnie jest wydech końcowy, myslalem ze to w ASO koszt tych 500zl..dzwonie a Pan miłym głosem oświadcza ze to ok 1700zl.. ekhm... zwaliło mnie z nóg;) Patrzylem zamienniki najtansze po 450zl...polskie, za ponad 800 jest jakies Belgijski czy cos....eh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, przeszedłem przez podobną rozmowę o wydechu w ASO, tyle, że o całości. Pan z Bawaria Motors również uprzejmie sumował kolejne odcinki układu, sam uśmiechając się coraz bardziej, bo dość szybko cena zaczęła dochodzić do wielkości podobnej, do wartości „rynkowej” większości sprzedawanych teraz E34. Jeżeli pamiętam dokładnie (rozmowa była w kwietniu), to całość z katalizatorem wyniosła ok. 10 000zł. (już nie pamiętam, czy to suma z robocizną) Jakoś nie zdziwiło mnie to tak bardzo, ale pouśmiechaliśmy się do siebie z szefem działu Części i Akcesoriów :-)

Wtedy wybrałem wariant zastosowania zamiennika tłumika końcowego – kupiłem TESH za 334zł (18 miesięcy gwarancji, tylko, że to do mojego M20B20).

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz do 525 24V robią już polscy producenci tacy jak FERROZ cena coś około 250zł za ostatni.

Tylko,że w E34 525 24v są dwa rodzaje układu wydechowego.

1. Tłumik końcowy ma długie rury aż do tłumika środkowego

2. Tłumik końcowy ma krótkie rury za to tłumik środkowy ma długie

U mnie jest ten pierwszy system

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.