Skocz do zawartości

ubywa wody w chlodnicy


mr.extreme

Rekomendowane odpowiedzi

powiedzcie mi panowie gdzie moze mi znikac woda z chlodnicy,nie jakies duze ilosci ale jak tydzien temu dolalem to dzis znowu musialem bo jak stalem w korku albo na swiatlach chwile to nagle zaczynalo mi leciec zimne powietrze z ogrzewania,dolalem i jest ok ale gdzie ta woda moze znikac??pomoze ktos??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś bagnet czy nie jest przypadkiem obrany takim białym masłem?jeśli nie to sprawdź go- a co do zimnego powietrza lecącego z nawiewu- masz gaz w swojej Betce- jeśli tak - to jest to "prosta historia"- zapowietrza sie układ- a propo tego obserwowałeś może wskaźnik temperatury płynu- jeśli podczas gdy leci zimne powietrze trzyma 90 st. lub w pobliżu a potem gdy zaczyna lecieć ciepłe nie spada on przypadkiem na 60-70st. - jeśli tak to na bank zapowietrzony układ- zmieniałeś ostatnio płyn? czasami zdarza się że źle się odpowietrzy układ - wolałbym ci nie prorokować padniętej uszczelki pod głowicą lub co gorsza głowicy do planu lub wymiany(gdy pęknięta). Zlej płyn (cały) - poluzuj śrubkę przy termostacie wlej płyn dopóki nie zacznie lecieć z tego odpowietrznika przy termostacie dokręć go-odpal- ustaw dmuchawę na max czerwone pole - i niech sobie chodzi dopóki nie włączy się wentylator- potem zgaś na drugi dzień rano sprawdź stan płynu i dolej jak będzie mało - ale tylko tak -5mm przed kreską max. powinno być dobrze- jeśli nie to pozostaje ci autpsja zaufanego mechanika co z tym fantem dalej.
masqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej jest wporzadku nie przybywa i jest czysciutki,glowica tez ok,temperatura caly czas w pionie i ani drgnie takze tu wszytsko jest ok,i uklad tez nie jest zapowietrzony bo w chlodnicy bylo poprostu malo plynu dolalem go i teraz jak stoje ladnie leci cieple powietrze tylko chodzi mi o to czy nie wie ktos gdzie on moze ubywac?? bo moim zdanie plo litra na tydzien to jakby nie patrzec duzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma cudów , musi gdzies na zewnątrz poza ukłąd wyciekac. Obejrz wszystko dokładnie bo jesli mało leci i kapnie gdzies np na wydech to zaraz odparuje i nie ma zacieku. Jak nic nie widac proponuje sprawdzic stan nagrzewnicy tylko ze to jest pracochłonne poniewaz znajduje sie ona pod deską w srodku auta. Chociaz jesli ona by była winna to miałbys w srodku mokro przy opisanych ubytkach płynu.

Jest jeszcze mozliwosc ze płyn idzie na tłoki z powodu padnietej uszczelki pod głowicą. Czarny scenariusz ale mozliwy. Wstepnie mozna wyczuc po białych spalinach albo twardosci wezy bo czasem kompresja idzie az w układ chłodzenia.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc sprawdz wszystkie polaczenia wszystkie plastikowe polaczenia potrafia sie rozsypac ze starosci niestety a jak masz lpg to sprawdz stan gum bo zazwyczaj wsadzaja kiepskiej jakosci i parcieja

zobazc czy pod dywanikami masz sucho jak nie to nagrzewnica troszke wiecej roboty a jeszcze jedno czasem pod termostatem wyrabia sie uszczelka i cieknie zobacz jest tego troche ale lepiej sprawdzic niz przegrzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciłbym sie podłaczyc do tematu mam e36 2,5l zpoczatku 95r. Kupilem ja jakis miesiac tem no i podobnie jak koledze gdzies tak co tydzien musze dolac jakies 0,5litra płynu wszedzie jest sucho silnik pali normalnie chodzi równo. była peknieta obudowa od termostatu wymieniłem i nadal ubywa. No i jeszcze jak sie ja zaczne meczyc z jakies 10 min. to temperatura rosnie ale wystarczy przejechac kawalek i sie wszystko normuje. Znajomy mechanik twierdzi ze to niemoze byc uszczelka musi gdzies cieknac i poprostu parowac, niewiem co juz mam robic dalej tak jezdzic i dolewac płyn i czekac az stanie macie jakis pomysł???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musicie sprawdzić krociec z przodu silnika i tyłu sa plastikowe i potrafią pękać przedni do M43 to koszt w ASO około 100zł miałem taki sam objaw wymieniłem i mam spokój
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: Czesc

U mnie bylo podobnie i polozylem sie pod auto i zapuscilem ciagnik

i po paru minutach lekko kapalo z okolicy chlodnicy tam gdzie idzie na dole ten gumowy szlauch.

 

Potem sie okazalo ze naczynie wyrownawcze w tym aucie ma uszczelki

i wystarczylo wyciagnac obudowe z gory i wyjac naczynie poczym zmienic 2 gumki!!! :jawdrop:

 

:clap: :clap: :clap: :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie juz jestem bezradny :mad2: :mad2: :mad2: normalnie dzis siedzialem pod bambejka z 20 minut,silnik zapalony i nigdzie nei widac ani grama wody,juz nie mam pojecia gdzie to moze uciekac,wyciek nie jest wielki bo duzo jej nie znika ale co dwa trzy dni trzeba dolac troszke :mad2: POMOCY :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czytalem calego tematu wiec odpowiem to co odrazu mi sie nasuwa.

1. uszczelka pod glowica.

2. mozliwe ze caly czas uzupelnia sie jeszcze uklad chlodzenia. Po zalaniu plynu posciskaj rury, wielokrotnie- moze teog nie robiles i pompa nadal powoli jeszcze to rozprowadza, dlateog wyglada ze ubywa.

3. cholera wie- taka teoria jest rpawilowa i mi znana, nie raz spotkalem sie z tego typu sprawa, szczegolnie na zlotach gdy dawlo sie w ciry. Plyn znikal, odrazu diagnoza byla ze uszczelka a potem po zalaniu wszyskto bylo ok. - tak wiec szlak wie. I apropo ostatnio stalo sie to w moim aucie. Temp. skoczyla do 110stopni!!! plynu ani gram a jakis tydzien temu bylo pelno. Sadzilem ze niezly bigos, a po zalaniu wszystko gra....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tu jest problem ze na uszczelke nie ma zadnych objawow,bo ani wody w oleju nie ma,ani nie kopci na bialo,ani sie nie grzeje temperatura stoi i ani drgnie,chodzi rowno kompresja idelana wiec uszczelka odpada,plynu nie wymienialem tylko tak jak mowie zauwazylem ze jest go nei za wiele i na postoju w korku zaczelo mi ogrzewanie znikac a podczas jazdy normalnie grzeje jak zwariowane,wiec dolalem plynu i wszystko ok ale po trzech dniach widze znowu to samo no to znowu dolalem i tak jzu ze trzy razy juz ostatnio nawet go odpowietrzalem ale nie widac bylo ze jest zapowietrzony,naprawde jzu nie wiem gdzie szukac :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zapytam co to moze byc. Jadac autkiem gdy juz sie nagrzeje i kreska w pionie gdy wlacze klime temp spada ? Wylacze klime to po kilku km dochodzi do pionu ? Dodam, ze tak raz na miesiac musze dolac troche plynu do zbiorniczka wyrownawczego. Autko e36 1.6 gaz. Uszczelka byla juz robiona wszystko cacy a jednak troszke tego plynu ubywa .. a plynu dolewam roznie ... raz na miesiac raz na dwa miesiace. Ubywa go w tym przedziale czasowym moze z 0,8cm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie... do mojego isa wchodzi 6,5l i spusciłem stary w całosci z bloku i chłodnicy(calutki bo robiłem remont silnika)

i teraz zalałem juz chyba z 8l a poziom nadal ponizej kresek:( co to moze byc??? wszytsko mam szczelne bo sprawdzałem po 100razy! uszczelka pod głowica nowa nic niema sladu płynu w oleju, nigdzie nie ma przecieków! czemu nadal tak jest!? dodam ze jak dolewam mu na zimno na poziom cold to jak później pojezdze z 40km to na jak ostygnie do 0 to płynu juz mniej i jest przed tymi kreskami!POMOCY bo juz niewiem co robic?temperatura w pionie elegancko!

POZDRO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja tez niewiem wogóle teraz o co caman... ale jest tak jak wyzej napisałem! pod spodem sucho niema zadnych przecieków a jednak płynu ubywa... co to moze byc??? i czy mozna jeździic z płynem ponizej tych kresek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plyn z chldonicy moze uciekac tak ze go nie zauwazysz odrazu.

Piszecie o problemach z ogrzewaniem.... jezeli tak jest to jedna z rurek wchodzacych do nagrzewnicy moze byc peknieta.

Zalecana wymiana nagrzewnicy. Jesli jest peknieta to plyn z chlodniy moze dostawac sie do srodka...pod nogami bedie mokro, pod pedlami ub u pilota.

Kiedys wymienialem nagrzewnice w audi b3, wymaglo zjdecia calego kokpitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.