Skocz do zawartości

Kolektor Dolotowy?? Dziwna praca!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś zauważyłem problem tego typu, czekając na zmianę w sygnalizacji świetlnej obniżyły mi się znacznie obroty silnika ( na luzie ). Po dojeżdzie do domu podniosłem maskę i usłyszałem hałas ( coś podobnego do zużytego łożyska) w okolicach kolektora dolotowego, a szczególnie w miejscu takiej czarnej "pokrywki" w tym że kolektorze po stronie miarki oleju. Po gwałtownym dodaniu gazu na chwile ucicha po czym znowu hałasuje. Cz jest tam może jakiś silniczek, łożysko itp. Dziękuję za rady.

 

obrazki z aukcji http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=268139225

To jest to czarne kółko w pionie, w tym miejscu huczy. dziekuje za rady

Opublikowano

Nie jesteś sam z tym problemem. W mojej 318i tez w ty miejscu rzęzi.

Dobrałem się do klektora i stwierdziłem (choć mogę się mylić), ze w przepustnicy, którą widać na załączonej przez ciebie fotce, wyrobił się ten okrągły "bajpas" albo klapka jak kto woli. Według mnie to właśnie ta okrągła klapka wibruje przy pewnym natężeniu przepływu powietrza przez kolektor. U mnie też hałasuje w takim sam sposób jak u ciebie, właśnie przy obrotach na biegu jałowym. Nie wiem, czy można wymienić samą "klapkę" wraz z ośką, na której pracuje, czy konieczna jest wymiana całej dolnej części kolektora.

A tak na marginesie j, jaki przebieg ma twoja Beta, bo moja ma 148 tyś. km.(100% pewności), i takie coś by miało miejsce w BMW ?????

Na razie jeszcze wytrzymuję to zgrzytanie, ale chyba nie długo. Jakby ci się coś udało ustalic w tej sprawie, to daj znać. Ja jak coś mądrego się dowiem, też poinformuję. _ narka

Opublikowano
u mnie też te ustrojstwo rzęzi, ja nazywam to terkotaniem czasami słychać a czasami nie chodzi troche jak dizelek, te ustrojstwo jest przykręcona na 3 śrubkach ale żeby je wyjąc trzeba troche się napocić jest tam taka klapka która się zamyka i otwiera z tego co patrzyłem jest tam sterowane pompka która znajduje się poniżej i występuje tylko w komplecie(aso 500zł) więc se darowałem używka na pewno taniej ale też nie wiadomo ile pochodzi, to co się psuje w tym urządzeniu to guma która pęka i przestaje sterować tą klapką i tu czasami problemy z obrotami i te terkotanie. pozdrawiam
Opublikowano
Dziś pojadę do mechanika to sięmoże czegoś nowego dowiem. Dodam jeszcze żę dzis przy zimnym silniku nie bylo tego slychac a wtedy wyczaiłem to na rozgrzanym. Dziękuje za odp. Pozdro.
Opublikowano
ja mam przegieg prawie 145tys. sprawdzalem w aso i sie potwierdzil. wiec mysle ze aktualny:). Też mnie to dziwi bo przy takim przebiegu zeby cos takiego....
Opublikowano

no to witam w klubie, u mnie sie zaczelo jak u was niewinnie, najpierw na goracym silniku po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu obroty ponizej 500 obr i przymulal strasznie, ale to wszystko do zniesienia.nastepnego dnia pojawil sie problem taki ze

obroty sie usadowily na 1200 a nawet 1800 przez dluzsza chwile.

bryka palila jak ruski czolg :/

pojechalem do znajomego mechanika i powiedzial ze w tym miejscu co mowicie jest taka membrana ktora sie nie domyka, ale jak to bywa kiedy do niego dotarlem to wszystko sie uspokoilo,mam nadzieje ze wytrzyma, pozdrawiam

Opublikowano
Jednak się potwierdziło, dopiero gdy silnik osiągnie temperature wtedy zaczyna huczec jak zużyte łozysko. Z obrotami narazie chyba jest w porządku są ustabilizowane tak ok. 750obr. ale wydaje mi się ze przedtem było na ok. 900.
Opublikowano
Witam. Od 4 miesięcy mam ten sam problem, to chyba jakaś przypadłość BMW:/ Miałem do tego zaglądać ale zrezygnowałem i narazie jeżdżę z tym, może się nie rozwali...
Opublikowano
Witam panowie. w końcu zlokalizowalem defekt. Pojechalem do takiego gościa który tylko BMW się zajmuje, i po minucie powiedzial co i jak. Mam walnięty ODPOWIETRZNIK KOMORY SILNIKA/WAłU KORBOWEGO który znajduje się w tym miejscu jak wcześniej opisywałem. Samemu można łatwo sprawdzic czy to rzeczywiscie to: po pierwsze to rzęzi w tym jakaś membranka, po drugie przy odpalonym silniku odkręccie korek wlewowy oleju do silnika jezeli dmucha z niego jak z odkurzacza to zapewne powyzsza usterka. Koszt takiej naprawy To w granicach 350 - 400 zł. nowej części z ASO. Pozdrawiam i zaczynam szukac czesci.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

Matys998 udało się ci znaleźć tą część?? Masz może zdjęcie tego uszkodzonego elementu???

 

pzdr, :wink:

Opublikowano
ja zaglądałem w te miejsce jest tam gumowa membranka koloru pomarańczowego i u mnie jest ona rozerwana i klapka która powinna się zamykać/otwierać nie chodzi jak trzeba no i samochód ogólnie terkocze czasem mniej czasem więcej troszkę jak diesel obroty ogólnie spadają za nisko ale auto przyśpiesza ok tylko wydaje mi się że zadużo mi pali gazu bo jakieś 14l na 100 w miesci wychodzi i to na sekwencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.