Skocz do zawartości

Czy kolo dwumasowe LUK jest dobre?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Wlasnie czeka mnie wymiana kola dwumasowego i sprzegla w 530d 01'. Na Allegro np. popularne sa dumasy LUK, sprzegla tez ale to to bym kupil Sachs. Czy ktos montowal kolo dwumasowe LUK? Moze Wiece gdzie mozna dobrze kupic taki zestaw?

 

Dzieki

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
z tego co wiem, to właśnie Luk był prekursorem w produkcji kół dwumasowych i oryginalne koła w bmw sa właśnie luka
Opublikowano
Podjedz do Milanówka Wiosenna 16 i tam kupisz do 530d sprzęgło Sachs'a za 880zł a dwumasę Sachs'a za 1700zł. Dzwoniłem do gościa i sam zamierzam do niego podjechać
Opublikowano
Racja i chyba luk na orginale jest montowany. Koles z Milanowka na razie nie odbiera. Dzieki panowie
Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
LUK jest do dupy,Takie wstawiali do bmw i dlatego się psuje.
A to ciekawey komentarz. Tyle ze jest tego pelno. Trzeba kupowac Sachs sadze
Wstrzasaj i kasaj
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aris a nie przyszło ci do głowy że pewne części po prostu z czasem się zużywają? Chętnie poznam producenta sprzęgła, klocków i tarcz hamulcowych które się nie psują.
Opublikowano
Podaj mi choć jedną markę samochodów w której psuje się koło dwumasowe tak często jak w BMW.Może to dla ciebie norma ale ja miałem 20 różny wozów i tylko w BMW był ten sam problem z dwumasą.
Pozdrawiam aris
Opublikowano

a może po prostu w pozostałych samochodach nie było koła dwumasowego.

koła dwu masowe przeważnie są montowane w samochodach, które maja znaczny moment obrotowy -turbodiesle i "duże" benzyny.

Jak kupisz nowe koło dwumasowe to na pewno w ciągu najbliższych lat nie będziesz go wymieniał

Opublikowano

Słuchaj środku od kapusty.

Ja sugeruję że koło dwumasowe tej firmy nie sprawdza się w autach marki BMW ponieważ znam ze 100 przypadków kiedy to właśnie ta część jest uszkodzona.W innych autach nie mam pojęcia jakiej firmy jest koło dwumasowe ponieważ nigdy nie miałem potrzeby tego wiedzieć.

Pozdrawiam aris
Opublikowano
Słuchaj środku od kapusty.

Ja sugeruję że koło dwumasowe tej firmy nie sprawdza się w autach marki BMW ponieważ znam ze 100 przypadków kiedy to właśnie ta część jest uszkodzona.W innych autach nie mam pojęcia jakiej firmy jest koło dwumasowe ponieważ nigdy nie miałem potrzeby tego wiedzieć.

 

nie zniżę sie do twojego poziomu szanowny kolego i cię nie obrażę.

Sam mam(i miałem w poprzednim tds rózwnież) problemy z kołem dwumasowym, jednak auto ma przeszło 300 tkm na liczniku i myślę, że tu tkwi powód "częstych" awarii kół dwumasowych firmy luk

 

pozdrwaiam i życzę przyjemnego weekendu

Opublikowano

to dlaczego ja miałem ten problem prawie od nowości!

W niemieckim serwisie powiedziweli mi że to wada konstrukcyjna.

I tak nie zmienie swojego zdania.

Pozdrawiam aris
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli jakaś część ma wadę konstrukcyjną to myślisz że produkują ją nadal z tą wadą? Jeżeli część jest nadmiernie wadliwa to następują zmiany. Podam Ci przykład.

 

Pompa wody w e39 fabrycznie montowana w autach pochodzi z firmy Hepu i ma wirnik z tworzywa (lubi pękać). Jeśli kupisz tą część w ASO także będzie pochodzić z Hepu ale wirnik będzie już metalowy.

 

W e36 pękła mi zimą metalowa linka od podnoszenia maski. Kupiłem nową w ASO. Ta oryginalna z montażu auta była pojedyncza a kupiona w ASO skręcona z kilku.

 

Takich przykładów jest wiele.

Opublikowano

A jednak są wirniki metalowe.Jak kiedyś mi pękł ten plastikowy to byłem wkurzony że robią takie badziewie.

Ale nie widzę sprzeczności.Z tego co napisałeś rozumien że w autach nowych dają badziew żebyś potem kupił sobie w ASO lepsze :lol:

Pozdrawiam aris
Opublikowano
Słuchaj środku od kapusty.

Ja sugeruję że koło dwumasowe tej firmy nie sprawdza się w autach marki BMW ponieważ znam ze 100 przypadków kiedy to właśnie ta część jest uszkodzona.W innych autach nie mam pojęcia jakiej firmy jest koło dwumasowe ponieważ nigdy nie miałem potrzeby tego wiedzieć.

 

Podaj mi choć jedną markę samochodów w której psuje się koło dwumasowe tak często jak w BMW.Może to dla ciebie norma ale ja miałem 20 różny wozów i tylko w BMW był ten sam problem z dwumasą.

 

Otoz dziwie sie, moze jezdzisz samochodami w automacie. Fakt - jakiej firmy jest kolo zamachowe, dowiadujemy sie jak sie zepsuje i nie widze w tym nic dziwnego. Co do marek to Toyota np. Avensis albo Ford Mondeo. W Toyocie to byla wrecz wielka wpadka w pierwszych D4D a firma obronila sie akcja naprawcza i reklamacyjna. Problem kol dwumasowych to nieodlaczny problem duzych momentow dieslu gdzie moment obrotowy szybko uzyskuje swoja olbrzymia wartosc. Moja Betka ma 210000 i pada kolo, szczerze mowiac kolo dwumasowe nie jest wada tego modelu

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
Koledzy a czytaliscie niedawno w auto siwiecie opinie o nowych sawmochodach toyota awenzis ma własinie problem z kołami dwomasowymi a turbiny padały po około 20-30 tysiącach kilometrów.A czego oczekiwaci po 10letnim BMW
Opublikowano
DRAY -nikogo nie idzie przekonać ,że Luk jest dobrym sprzętem, taki montowali w BMW, więc dyskusja zbędna-pzdr ------- :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
Oczywiscie ze LUK jest dobry!Tylko niektóży mysilą,ze jak kupiom 10 letnie BMW z przebiegiem powyrzej 300000tyś to nic sie niebędzie psuło
Opublikowano
Promyk-jasne!?-wymagania ludzie mają, ale nie patrza ,ze np. na zachodzie jezdzi sie duzo po miastach-pzdr ,- :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
Jakie masz "PNOmi" objawy padania koła dwumasowego?

 

Zaczelo sie jakies 2 mies temu od dziwnych odglosow w czasie ruszania, szczegolnie gdy chcialem to zrobic z malym gazem. Teraz coraz bardziej. Do tego czasem czuje leciutkie drganie na pedale sprzegla kiedy zmieniam z 1 na 2 na przyklad.

Wstrzasaj i kasaj
  • 6 lat później...
Opublikowano
LUK jest do dupy,Takie wstawiali do bmw i dlatego się psuje.

Ciekawych rzeczy człowiek może się dowiedzieć na tych forach. W takim razie u mnie jest LUK ale w wersji "NIEDODUPY". 2 lata temu zmieniałem sprzęgło - zaufany mechanik obmacał koło dwumasowe i nie wykazywało ono oznak niepokojącego zużycia. Dziś auto ma na budziku 303 000km i dalej ten LUK trzyma się dobrze (koło jeszcze fabryczne - w historii serwisowej auta z Niemiec nie wykazano jego wymiany).

 

bmwmust, generalnie słyszałem już kilkanaście razy o takich przypadkach. Najwidoczniej Sachs też w razie braku swoich kół konfekcjonuje koła LUKa. Konfekcjonowanie części jest coraz bardziej popularne wśród producentów. W poprzednim aucie kupiłem łożyska piast od Meyle. W pudełkach była jedna sztuka SKF, druga sztuka FAG.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.