Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeczytałem watek i w pewnej chwili doszedłem do wniosku że chyba gubicie jedno zero :jawdrop:

Jak piszecie że średnio co 1000km dolewacie 0.7l to co 10.000km czyli tyle ile średnio jest od wymiany do wymiany oleju zalewacie praktycznie tyle oleju co idzie podczas całkowitej wymiany? Ja robie wymiany oleju zawsze jak zgasną zielone kontrolki, wychodzi srednio co ok. 12kkm. W tym czasie dolewam średnio ok. 0.7l oleju to tyle co niektórzy co 1000km.

A myślałem że i tak dużo bierze :) /o ile bierze, a nie jest to ubytek spowodowany poceniem się silnika/.

 

Czyli teoretycznie nie powinienem się martwić przynajmniej tą sprawą :) /śrubą na bloku martwie się dalej/

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
norma BMW to 1.5 litra na 1000 km :D tyle silniki BMW maja prawo lyknac - oczywiscie jest to grubo przesadzone (zeby klient ktory ma gwarancje nie domagal sie za szybko remontu silnika) ale jak bierze literek na 1000 to juz jest ''tak sobie'' ze szczelnoscia silnika.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Tu nie chodzi o gwarancje ani o remont, tylko powiedziane jest ze do 1.5 L na 1000/km nie szkodzi ukladowi wydechowemu (czytaj lambda i katalizator)
Opublikowano

),7 litra na 1000 Km? albo liter na 1000 KM? czy nie uważacie ze to zbyt i to bardzo zbyt wiele?????

Mówię powaznie - to nie jest normalne.

Ja mam na liczniku 250 tys km (tak pisze, ale podejrzewam ze jest ze 400 tsy km) i bierze mi 250 - 300 ml na 10 000 tyś km , mówię całkowitą prawdę wieć gdyby brało mi tak jak wam np 0,7 litra i to na 1000 km to nie wiem co bym zrobił, pierwsze słyszę zeby tyle łykało, dla mnie 1 litra na 3000 to duzo a co dopiero 0.7 na 1000, hmmmmm

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
),7 litra na 1000 Km? albo liter na 1000 KM? czy nie uważacie ze to zbyt i to bardzo zbyt wiele?????

Mówię powaznie - to nie jest normalne.

Ja mam na liczniku 250 tys km (tak pisze, ale podejrzewam ze jest ze 400 tsy km) i bierze mi 250 - 300 ml na 10 000 tyś km , mówię całkowitą prawdę wieć gdyby brało mi tak jak wam np 0,7 litra i to na 1000 km to nie wiem co bym zrobił, pierwsze słyszę zeby tyle łykało, dla mnie 1 litra na 3000 to duzo a co dopiero 0.7 na 1000, hmmmmm

 

OK pewnie że to jest znaczna ilość ale tu głównie chodzi o silniki V12, nie wiem na czym polega problem z nimi ale już właśnie sam producent dopuszcza ze te silniki "lubią" olej.

Ja mam R6 i nie dolewam tylko wymieniam olej :D.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

a do mnie dzisiaj mechanik haslo :

 

"jak zalozyles instalacje to ci gaz nagary zabral i troszeczke ci silnik rozszczelnilo i bedzie teraz lykac olej" a na moje pytanie co mam robic on : "dolewac" ...

no i ??

nadmienie ze juz sam stracilem rachube ile dolalem .. ale od poczatku (czyli 1kkm bez gazu i 6 z gazem) dolalem pewnie z 1,5 litra ...

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
a do mnie dzisiaj mechanik haslo :

 

"jak zalozyles instalacje to ci gaz nagary zabral i troszeczke ci silnik rozszczelnilo i bedzie teraz lykac olej" a na moje pytanie co mam robic on : "dolewac" ...

no i ??

nadmienie ze juz sam stracilem rachube ile dolalem .. ale od poczatku (czyli 1kkm bez gazu i 6 z gazem) dolalem pewnie z 1,5 litra ...

Ja na twoim miejscu wymienił bym uszczelniacze i wtedy zobaczył.

To prawda ze gaz czyści silnik ale nie tak szybko zeby po 6 tys km - to nie mozliwe. Ja zakładałem gaz jak miałem na liczniku (taki pisało) 190 tys km i zrobiłem juz na gazie 70 tys km i nie mam żadenj róznicy czyli nic wiecej nie bierze jak przed założeniem gazu - jak brał 250-300 ml na 10 tys km tak i teraz bieże - zacznij od uszczelniaczy- nie jest to droga operacja.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

hello.

moja e34 (motor M50) wciaga olej w ilosci ok litra w casie od wymiany do wymiany (ok 12tys km). czyli chyba nie tak zle. i mam lpg. przebieg 270tys km

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano
tak przy okazji tematu z olejem mam takie pytanie czy olej syntetyczny czy polsyntetyczny moze byc taki rzadki ze bedzie splywal z bagnetu (moze nie calkiem :) ale jakas kropla) bo kiedys to widzialem i mnie to zaciekawilo a silnik nie byl cieply ale bylo to latem ??
BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano

półsyntetyk "spływa" z bagnetu i kropla moze spasc przynajmniej u mnie sie tak dzieje

 

a co do całego watku zaczetego przez moja panike to po przejechaniu 10tys co dzis sie stało wzieła około 200ml wiec jest dobrze

pozdrawiam

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano
Każde BMW łyka olej...... nawet moja 6,5 letnia niunia przy przebiegu 160 000 a co dopiero starsze e34 czy e36 (bez urazy :D )-tj. normalka.Bardzo czesto przyczyna tego jest lekkie-podkreskam lekkie przegrzanie silnika co przy silnikach wysokoobrotowych jak BMW'u :lol: nierzadko sie zdarza. Z ciekawości jak nie bede mial co zrobic z kaska to zainwestuje w remont silnika (pierscienie, uszczelki) i sprawdze czy dalej bedzie brac olej-ale wg mnie raczej Tak

 

??? M52 bierze Ci olej przy takim przebiegu?

 

Moj ma niewiele mniej a poki co po przejechaniu paru tysiecy km

nie stwierdzilem zeby na bagnecie ubyl choc milimetr...!

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświeże temat by nie zakładać nowego.

 

Coś mi autko zaczeło OSTRO wcinać olej po wymianie pierścieni. Przejechałem ok.1500 km i nic się nie zmienia :( Dymienia żadnego nie ma.

 

Chciałbym ustalić ile mi go je na tysiąc ale tu mam problem i potrzebuje Waszej pomocy. Otóż po rozwaleniu dwóch misek olejowych mam zrobioną ninestandardową z blachy, trochę niższą od standardowej. Wymusiło to obcięcie lekko miernika gdyż się po prostu nie mieścił. I tu mam pytanie? Jaka jest standardowo odległość (w mm) od kropki min (której już nie posiadam) do kropki max? Ile oleju mieści się między min a max?

Silnik M40B18.

 

Byłbym wdzięczny za szybką reakcję bo normalnie strach w dłuższe trasy jechać :cry: po ok 100km ubywa z 2mm :duh:

Every weapon needs a master.
Opublikowano

Mam ten sam problem z dużym ubytkiem oleju w silniku. Wiem że w ciągu 3 tyg. musiałem dolać jakiś litr oleju. Zamierzam po pierwszym robić silnik to znaczy wymienić uszczelniacze i pierścienie oraz splanować głowice i wymienić uszczelki.

Czy po takiej operacji będę miał gwarancje że mi nie będzie brał oleju? Ile będzie trwało dotarcie nowych pierścieni? Czy będę mógł zalać olej syntetyk bo teraz jeżdżę na półsyntetyku?

Opublikowano
Zamierzam po pierwszym robić silnik to znaczy wymienić uszczelniacze i pierścienie oraz splanować głowice i wymienić uszczelki.

Czy po takiej operacji będę miał gwarancje że mi nie będzie brał oleju?

 

Mi stukała panewka więc skoro i tak musiałem rozkładać to wymieniłem pierścienie, uszczelki i wszystko dokładnie przeczyściłem. Chodzi jak pszółka tylko ten olej... :duh: Przed wymianą pierścieni nie brał prawie nic ale postanowiłem wymienić gdyż miały juz duże zamki. Teraz myślę, że to mógł być błąd :cry:

Every weapon needs a master.
Opublikowano

mialem kiedys taki przypadek ze ktos zalozyl na odwrot pierscien zbierajacy olej i tan zamiast go zbierac ze scianki pozwalal go spalac. jesli jestes pewny ze zalozyles tak jak ma byc to patrz pkt 2. ( to bylo w innym aucie niz bmw, nie wiem czy tu jest tak samo)

druga sprawa to taka ze tlok, cylinder i pierscienie zuzywaja sie nierownomiernie, tzn z cylindra okraglego robi sie jajko, stare pierscienie byly dotarte tak samo, wiec jesli masz starte cylindry (tuleje) i zalozyles nowe okragle pierscienie to nie bedzie szczelne, a efekt bedzie zupelnie odwrotny od zamierzonego, nie umiem tlumaczyc, ale jesli nie rozumiesz co mowie to wloz jajko do szklanki i zobaczysz w czym problem, jedna scianka dociska , a i tak pozostaje szczelina. zanim sie to dotrze to spali duuuzo oleju.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Flash, na dwóch uszczelniających były oznaczenia kierunkowe zaś na zgarniajacym nie. Tamte dwa miały też inaczej ukształtowane ścianki co dawało wybór - załozyć tak lub inaczej. Zgarniający miał identyczną górę i dół więc chyba nie miało to znaczenia.

Rozumiem o co Ci chodzi z tym jajkiem :) Pytanie tylko czy one W OGÓLE z czasem się dotrą? Leciutkie wybrzuszenie było ale poniżej DMP , fabryczny frez był jeszcze ładnie widoczny. Jeśli były wybrzuszenia których nie wyczułem to może z czasem się ułożą.

Ale czy w takim wypadku nie powinien kopcić? :?: Bo ,jak pisałem, to nie występuje...

 

Dodałem później:

Pomyliłem się :( Kopci na czarno-niebiesko gdy mu się przygazuje na wyższe obroty... w czasie jazdy nie widziałem.

 

Nie przyjeły się cholery czy co? :?

Jak radzicie - poczekać jeszcze aż się (może) dotrą czy jeszcze raz wymieniać?

Tak w ogóle mam dość M40 :mad2:

Every weapon needs a master.
Opublikowano

moim zdaniem tak jak ktos pisal tuleje cylindrowe masz jajowate i pomoc moze tylko ich wymiana (nie wiem czy to mozliwe w bloku m40) lub przetoczenie,rozwiercenie czy zwal jak zwal......

 

sprawdzales blok pod tym wzgledem?

Opublikowano

sprawdzales blok pod tym wzgledem?

 

Ehm... był lekki próg ale ,tak jak napisałem poniżej DMP - to chyba nie ma dużego znaczenia? Ale nawet jeśli były jajowate i stare pierścienie NIC oleju nie puszczały to nowe, wg. Was też się z czasem ułożą?

 

M40 nie ma sensu oddawać do robienia cylindrów - przekracza wartość silnika.

 

Może wlać jakiegoś ceramizera? Nie mam najmniejszej ochoty drugi raz go robić :mad2: ale tyle oleju jeszcze żadne auto mi nie brało :?

Every weapon needs a master.
Opublikowano

nie chodzi mi o prog na cylindrze a o jajowatosc cylindorw ktorej to "na oko" ani macajac nie jestes w stanie zauwazyc.

 

za x tysiecy sie pierscienie wytra i uloza ale nie raz dwa.jakies cuda typu ceramizer co ci dadza jak pierscien nie pasuje do cylindra?tego obejsc sie nie da raczej...a moze masz padniete uszczelniacze czy zmieniales?

Opublikowano

No fakt ,na oko nie zauważe... to dlaczego się pytasz skoro nie widać tego na oko? :wink:

 

Myślisz, że uszczelniacze? To byłoby rozwiązanie ale patrz:

1. silnik nie brał oleju

2. zmieniłem pierścienie

3. zrobił się wir w misce olejowej :cry2:

 

Wymiana trwała dwa dni - padłyby tak nagle uszczelnicze? Ja tam na 80% jestem pewnien ,że to przez te pierścienie tylko właśnie ciekawiło mnie Wasze zdanie czy się ułożą. Jeśli twierdzisz, że tak to może dam im trochę czasu - jak to nic nie da pomyslę nad zmianą silnika i będe Was męczył jak V12 5.0 z E32 wsadzić :mrgreen:

 

ps. A mógł któryś np. pęknąć już włozony czy się zapiec? Są jakieś tego objawy?

Every weapon needs a master.
Opublikowano

bo zeby to sprawdzic musisz oddac blok do zimkow co zajmuja sie szlifami i maja sprzet do pomierzenia tego...

jak wygladaly tloki?pierscionki dobrze pasowaly?jakie zamki sa?

Opublikowano

No mogłem ale kilka razy już zakładałem pierścionki w innych autach, przy gorszych gładziach i nie było problemu więc nawet nie wpadłem na to, ze jakaś niewidoczna i niewyczuwalna jajowatość jest :cry:

 

Tłoki były, ok. Żadnych peknięć, nadpaleń, luzów. Wyczyściłem tylko je same i rowki - nie wymagały więcej zabiegów. Pierścienie pasowały dobrze, zamki były minimalne, właściwie po włażeniu prawie styk był. W starych były bardzo duże zamki dlatego zdecydowałem się na wymianę.

Every weapon needs a master.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.