Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

Od niedawna jestem posiadaczem bmw e36 1.8 z 92 roku o przebiegu 220000 tys. km.

Zaraz po zakupie wymieniłem olej (15w40) taki był nalany wcześniej.

Na bagnecie był stan maksymalny. Po przejechaniu 1000 km. zmierzyłem ponownie i okazało się, że na miarce jest 50 % stanu maksymalnego. Z tego wynika że na 2000 km bierze 1l oleju.

Czy ubytek mógł być spowodowany tym że zalałem olej do stanu maksymalnego ?

 

Przed kupnem sprawdziłem ciśnienie w cylindrach wyszło 11 atmosfer.

To chyba przyzwoity wynik?

Dodam że samochód nie kopci ani przy dodawaniu ani przy odejmowaniu gazu.

Czy mogą być to uszczelniacze zaworów?

Jaki jest kaszt ich wymiany?

Z góry dziękuję za odpowiedź

Grzesiek

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Poci mi się troszku silnik.

Ale przy takim ubytku oleju powinny zostawać mokre plamy na bruku :) .

Jak narazie samochód 5 dni stoi 2 dni jeździ.

Opublikowano
Jak nie kopci to nic takiego. U mnie wg instrukcji max może spalić o ile dobrze pamiętam 0,15L na 100km czyli 1,35L na 100km, piszą nawet aby sprawdzać olej przy każdym tankowaniu. Bierze mi olej w granicach 300ml na 1000km. Cóż taki to samochód jednym bierze innym nie i nie zależy to bynajmniej od stanu silnika czy stylu jazdy. Miałem już cztery BMki i tylko jedna nie brała ani grama od wymiany do wymiany, a żadnej nie oszczędzałem jeżdźąc jak maluchem czy polonezem. Inna sprawa, że może być coś już wyrobione po takim przebiegu ale moim zdaniem na razie nie ma się co przejmować
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
witam

 

\Zaraz po zakupie wymieniłem olej (15w40) taki był nalany wcześniej.

Na bagnecie był stan maksymalny. Po przejechaniu 1000 km. zmierzyłem ponownie i okazało się, że na miarce jest 50 %

 

A czy po wlaniu oleju sprawdzałeś stan przed czy po odpaleniu silnika?

Może nie wziąłeś poprawki, że po wymianie oleju filtr zawsze ciągnie sporą ilość oleju i ubywa go na miarce sporo.

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Opublikowano

Branie oleju, poza wyciekami, jak najbardziej zależy od stanu sinlika, a także od stylu jazdy. Oczywiście mozna ostro jeździć i przy dobrym silniku nie będzie brał.

Ale jak bieże np. 2-3l między wymianami oleju, to nie oznacza, że stan silnika jest zły, ale powiedzmy wskazujący na zużycie.

W jednym z poprzednich samochdów miałem na początku zuźycie oleju ok. 1l/10000km (między wymianami), a po przejechaniu ok. 100 tys km (pod koniec), zużywał już ok. 3l/10000km i nie miał wycieków (minimalnie się "pocił"), co oznacza, że jednak silnik się juz zużył, choć sprawował się bardzo dobrze.

Norma zużycia oleju w BMW jest rózna w zależności od silnika i wynosi od 0.7l do 1.5l/1000km (np. M-Power)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Cześć.Mam takie samo autko z tym samym silnikiem , przebieg tez bardzo podobny bo 240tyś km i spalanie oleju jest w podobnych granicach co u ciebie.Te silniki juz tak chyba mają.I pamietaj uważaj bardzo na poziom oleju , niedawno kolega na forum pisał jak własnie taki silnik zajechał bo zabrakło oleju.Ja tez na początku bym swój zajeżdził :evil:
Opublikowano

Hej, a ja mam 320 260 000 91r. i nic nie bierze oleju.

Czy z moim silnikiem jest coś nie tak :twisted2: ?

Opublikowano
Hej, a ja mam 320 260 000 91r. i nic nie bierze oleju.

Czy z moim silnikiem jest coś nie tak :twisted2: ?

Był dobrze eksploatowany i/lub serwisowany i/lub miał już robione to i owo.

A tak po za tym to "nic" to nie wierzę, bo to coś jest nie tak ;) - co najmniej ze 200-300ml między wymianami weźmie, ale to jest normalne i może tego nie zauważasz, bo to będzie parę mm na miarce.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Sprawdzam olej raz na 3 tygodnie, przy zmianie oleju przejechałem jakieś niecałe 6 000 km, dając mu od czasu do czasutak na 5 000 obr.( bo dopiero zbiera śię od 3500 obr. :evil: ) , i pozim oleju stoi w miejscu, tak na oko.

Nic nie dolewam, mam MOBILA 10w40

Opublikowano

To się ciesz :) Gratuluje ...

200-300ml, jeżeli poziom nie jest blisko min. lub max to jest ciężko zauważyć - trzeba używać miarki ;)

Na szczęście ja mam taki sam przypadek :whistle: , przejechałem od wymiany ponad 8 tys km. i zauważyłem, że ubyło trochę oleju, ale tylko dlatego, że był dokładnie max. a teraz jest ok. 2mm pod max-em, czyli ok. 200ml

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Silnik musi brać trochę oleju bo jak nie bieże to jest to dla niego nie zdrowe (nawet jak jest nowy i bieże 0 to jest znak że w puźniejszym czasie szybciej siądzie), górna krawędz pierścienia nie jest wtedy smarowana. Na ogół jest tak: jeśli pomiędzy zmianami ubyło Ci 300ml oleju to na ogół oznacza to że ubyło Ci 300ml + jakieś 500ml zostało zastąpione benzyną bo benzyna zawsze przedostaje sie do oleju zwłaszcza przy nie dogrzanym silniku, czyli ubytek będzie oscylował w granicach 800-1000ml czym absolutnie nie należy się przejmować. Im bardziej będziesz odkładał wymiane oleju tym więcej silnik będzie go żarł bo olej będzie żadszy, dlatego konsumpcja oleju może byc nie liniowa czyli do 5000 km nic nie ubyło a 1000km przed zmianą zrzarł 500ml

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Silnik musi brać trochę oleju bo jak nie bieże to jest to dla niego nie zdrowe (nawet jak jest nowy i bieże 0 to jest znak że w puźniejszym czasie szybciej siądzie), górna krawędz pierścienia nie jest wtedy smarowana. Na ogół jest tak: jeśli pomiędzy zmianami ubyło Ci 300ml oleju to na ogół oznacza to że ubyło Ci 300ml + jakieś 500ml zostało zastąpione benzyną bo benzyna zawsze przedostaje sie do oleju zwłaszcza przy nie dogrzanym silniku, czyli ubytek będzie oscylował w granicach 800-1000ml czym absolutnie nie należy się przejmować. Im bardziej będziesz odkładał wymiane oleju tym więcej silnik będzie go żarł bo olej będzie żadszy, dlatego konsumpcja oleju może byc nie liniowa czyli do 5000 km nic nie ubyło a 1000km przed zmianą zrzarł 500ml

 

Trochę mnie to dziwi, w rodzinie mamy mercedesa vaneo (ma 1 roczek) i tam się nic nie zagląda do silnika, wszystko jest jak należy.

Sugerujesz częstą zmianę oleju w moim przypadku?

Planuje zmieniać olej co 10 000km.

Opublikowano
Olej wymieniaj tak jak wymieniasz czyli co 10000 km lub dobry syntetyk co 15000. Co do Vaneo to po to sa jakies granice tolerancji stanu oleju aby w nowym samochodzie tego oleju starczyło od zmiany do zmiany. A napewno coś oleju ubedzie przez te 10000 km

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

Moj wujek ma skodzinke Felcie z archaicznym silniczkiem (coś rozwiercone z Golfiny 1 albo starszego NSU) z 1,6 wyciaga porażajace 75KM! (moja e34 z litra ma więcej) To cóś też podobno nie bierze oleju. Ale... jak raz kuzyn wkrecił to cóś powyzej 5000obr, to wujek z pół gdz wypytywal mnie, czy to aby na pewno niczym nie grozi. Poprostu, zyzycie oleju, podobnie jak zyżycie paliwa bardzo zależy od stylu jazdy.

 

Pierścienie zgarniające są na tyle delikatne, że silnik zaczyna brać olej, gdy pierścienie uszczelniające są jeszcze w doskonałej kondycji. W japońcach jest chyba inaczej. Niby nie biorą, ale silniki padają juz przy 200kkm.

Opublikowano
Zgadzam sie z Arkiem w 100%, na ogół siada najpierw pierścień olejowy potem kompresyjne, dlatego tez silnik może brać olej jak głupi a kompresje będzie trzymał. Co do japońców to znam dwa identyczne przypadki Toyota Corolla 1,4 VVti 2000r, w firmie mieliśmy takie dwie obydwie zaczeły brać olej po ok 90tyś przebiegu, jeździłem tymi samochodami na serwis Toyoty u Cygana w Markach i znajomy który tam pracuje powiedział mi że toyota ma ostatnimi czasy bardzo słabe silniki, i co sie potem okazało prawdą jedna toyka z przebiegiem 136tyś została sprzedana i brała taką ilość oleju że kopeć zostawał za nią jak za dwusówem, drugi egzęplarz skończył się przy ok 170 tyś. Samochody niebyły jakoś strasznie dewastowane ani katowane.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

rozwijajac temat; jakies 3 miesiace temu kupiłem e36 320i miała wtedy 184tys przebiegu zaraz po kupnie wymieniłem olej na castrola magnatec (półsyntetyk) do 190tys czyli 6tys od wymiany stan na bagnecie z maxa spadł o 2mm; w srode załozyłem gaz i zrobiłem na nim do dzisiaj jakies 500km (zaraz po instaacji na bagnecie było 2mm ponizej maxa) dzis z ciekawosci sprawdziłem stan oleju i sie przeraziłem bo uciekły kolejne 2mm na 500km

 

i w zwiazku z tym mam takie pytanie czy auto które jezdzi na gazie ma wieksza tendencje do spozywania oleju??? :cry2:

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano

Moje dełuu ma gaz.

Od momentu instalacji pożera mi około 1l :shock: oleju na 1000 km.

Więc mogę potwierdzić, że auto na gazie bierze olej, ale mimo wszystko wszystko zależy od instalacji.

Opublikowano
Nie powinno się zbyt często sprawdzać poziomu oleju w silniku. Każde wytarcie bagnetu powoduje bezpowrotną utratę kilkunastu kropli oleju z silnika. To duży błąd, który przy nadmiernym przewrażliwieniu może spowodować całkowite osuszenie miski olejowej oraz przetarcie linki służacej do otwierania pokrywy silnika.
Opublikowano
Nie powinno się zbyt często sprawdzać poziomu oleju w silniku. Każde wytarcie bagnetu powoduje bezpowrotną utratę kilkunastu kropli oleju z silnika. To duży błąd, który przy nadmiernym przewrażliwieniu może spowodować całkowite osuszenie miski olejowej oraz przetarcie linki służacej do otwierania pokrywy silnika.

 

To chyba jakaś herezja :) :lol:

 

Nie znam się na mechanice samochodowej, ale wydaje mi się, że jak będę sprawdzał olej co 500km i "tracił" te kilka kropel, to przez okres eksploatacji oleju (10kkm) ubędzie mi z tego powodu co najwyżej 100ml, a chyba i to nie, więc jakoś trudno mi się zgodzić z Twoim stwierdzeniem.

 

W swoich rozważaniach poszedłbym dalej. Nie sprawdzanie poziomu oleju dostatecznie często może doprowadzić do zatarcia silnika z powodu jego braku... :worried:

Opublikowano
rozwijajac temat; jakies 3 miesiace temu kupiłem e36 320i miała wtedy 184tys przebiegu zaraz po kupnie wymieniłem olej na castrola magnatec (półsyntetyk) do 190tys czyli 6tys od wymiany stan na bagnecie z maxa spadł o 2mm; w srode załozyłem gaz i zrobiłem na nim do dzisiaj jakies 500km (zaraz po instaacji na bagnecie było 2mm ponizej maxa) dzis z ciekawosci sprawdziłem stan oleju i sie przeraziłem bo uciekły kolejne 2mm na 500km

 

i w zwiazku z tym mam takie pytanie czy auto które jezdzi na gazie ma wieksza tendencje do spozywania oleju??? :cry2:

 

a ja takie e36 nabylem jakies 5 m-cy temu wymienilem od razu wszytsko i do tej pory zrobilme 7,5 tys km i a ani kropli ani kropli

w tej chwili ma 150.000 przebiegu i za 2 m-ce konczy 11 latek

no i jak mozna nie kochac tych samochodow :dance:

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano
1l na 1000 km to zdecydowanie za duzo. Przy takim przepale zdecydowalem sie na wymiane pierscieni. Dalej bierze olej (ok. 0.1 l na tankowanie co 500 km), ale to juz pewnie jest kwestia instalacji gazowej. Swoja droga na + takiej instalacji mozna zapisac ze olej nie jest rozcienczany :D . W koncu lepiej dolac pol litra co pare tysiecy.
Opublikowano
Nie powinno się zbyt często sprawdzać poziomu oleju w silniku. Każde wytarcie bagnetu powoduje bezpowrotną utratę kilkunastu kropli oleju z silnika. To duży błąd, który przy nadmiernym przewrażliwieniu może spowodować całkowite osuszenie miski olejowej oraz przetarcie linki służacej do otwierania pokrywy silnika.

 

osłabiłęs mnie tym stwierdzeniem :duh:

 

 

dobra czyli na gazie ma brac troszke oleju to juz ustalilismy jeszcze mi powiedzcie jak ilosc oleju przedstawia bagnet jezeli jest max to pewnie 7 litrów a jezeli wskazuje dolna kreske to ile oliwy jest wtedy????

KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano

u mnie w E36 coupe 1994 M50 wchodzi 6,50 litra oleju wg specyfikacji VIN a roznica na miarce od max do min to 1 litr jesli sie nie myle... ile do twojej wchodzi mozesz sprawdzic np tu:

http://www.e34.de/vin/index.php

wprowadz 7 ostatnich znakow z VIN-u (dwie literki i 5 cyferek zazwyczaj)

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.