Skocz do zawartości

Wymiana sondy lambdy - 2szt


falcone

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, wskazania z Carsoft 6,5 pokazują błędy na sondach, a napięcie na sondach w Life Data po 4,875V, więc mniemam, że chyba jest coś nie tak. Chyba, że się mylę :?: Jeśli wymiana jest konieczna, to jakie sondy doradzacie, bosch, czy NTK, czy jeszcze coś innego :?:

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=264611329

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=265844696

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że masz 5V tytanowe, tak więc zapomnij o Bosch'ach - masz trzy opcje: Siemens (oryginał, cholernie drogie), NTK (ca. połowa ceny oryginału) albo Hella (Hella produkuje te sondy dla Siemens'a, kosztują ca. tyle co NTK ale są praktycznie nie do dostania w naszym kraju).

 

Tutaj masz link, który ci pomoże (z tego co pamiętam mgliście to były NTK OTA7H-5A1, dobierz przez cross-ref z www w linku):

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60563&highlight=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pokazuje takie napięcie, to znaczy że masz sterownik Siemensa i wszystko jest OK. Spróbuj podciągnąć delikatnie do góry izolację przy sondzie - uważaj może być gorąca. Jeżeli przewody są czerwone i czarne, to są to 5-voltowe siemensy. Więc wszystko może być ok. Podjedź do jakiegoś serwisu od BMW, bo standardowe urządzenia np. Boscha czy Carsoft potrafią czasami zdiagnozować tylko Boschowsie sterowniki z sondami 1-voltowymi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest coś takiego:

 

203 - regulacja lambda poza zakresem; sonda 2 rzad cylindrów drugi (sonda za katalizatorem)

 

i tu link do całości opisu błędów

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=64752&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie, to tylko pytanie z mojej strony, czy należy coś wymieniać? Jeśli może być to błędem carsoftu, to ok, dla mnie jeszcze lepiej. Żadengo niepokojącego objawu nie zauważyłem, silnik pracuje ok, obroty nie falują, spalanie w normie, może delikatnie większe niż w instrukcji, ale samochód swoje latka ma, więc nie narzekam :wink: Gdyby ktoś mógł coś więcej powiedzieć na temat pozostałych błędów, to byłbym wdzięczny, nie to, żebym chciał coś usilnie grzebać przy samochodzie i nie to, żeby coś się działo, ale lepiej wiedzieć o co chodzi i co być może sprawdzić zanim może się zepsuć.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście to radziłbym podjechać na porządny komputer z oryginalnym softem, bo coś mi się wydaje, że ten Twój cuda jakieś tworzy. Będziesz miał porównanie ile jest ten Twój soft warty.

A jeżeli nic się nie dziej, to się nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.