Skocz do zawartości

Test długodystansowy 520i w BMW Trends


Polit

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki temu zestawieniu widać ile trzeba włożyć w auto żeby utrzymywać je cały czas w dobrym stanie technicznym... ale zobaczcie że tak na prawdę nie było poważniejszych napraw... więc są to koszta można powiedzieć eksploatacyjne... + paliwo oczywiście :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka moich spostrzeżeń:

- w artykule jest błąd - suma wydatków to 15 400 zł a nie 15 700

- nie każdy musi kupować komplet opon zimowych i letnich (odchodzi 2300 zł)

- wydaje mi się, że dużo części wymienionych było "dla zasady", tak naprawdę nie było takiej potrzeby ich zmiany.

- wszystkie części pochodziły z ASO, a wiadomo, że sporo rzeczy można kupić taniej lub naprawić je/zregenerować zamiast wymieniać :)

 

Tak więc 15 400 zł - 3 300 zł (koszt opon) = 12 100 zł

 

12 100 zł - 10% (myślę, że tyle można urwać na różnice w cenach części) = 10 890 zł

 

10 890 zł / 3 lata = 302,5 zł miesięcznie.

 

Ja 75 tys zrobię nie w 3, a w 5 lat

 

10 890 zł / 5 lat = 181,5 zł miesięcznie.

 

Dajcie spokój, 180 zł miesięcznie na utrzymanie auta w idealnym stanie? Myślę, że to niedużo. Jeżeli ktoś jeździ dużo, to te ~300 zł miesięcznie też jest do przełknięcia.

 

Mogli byście robić skany i wrzucić to na jakiś serwer albo zdjęcia

 

Czy to do końca legalne?? :mrgreen:

 

Też się nad tym zastanawiałem :) Jeżeli będą jakieś problem czy wątpliwości to od razu wywalam zdjęcia :)

Profesjonalne studio kosmetyki samochodowej

http://www.snblodz.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko super ale widzieliście tabelę ile wydali na naprawy, wymiany itp podczas testu?? 15 700zł! To przewyższa wartości auta

 

Taki argument nie ma sensu – rynkowa wartość samochodu nie jest wcale jakaś górną granicą tego co można w niego włożyć po kupieniu – to chyba taki kolejny wynalazek „made id Poland”. Polak jest nawet w stanie kupić trupa za 1000zł, użytkować go na co dzień i z największym uporem na jaki go stać będzie bronił się przed wydaniem na użytkowanie samochodu więcej niż jego „wartość”.

 

Jeżeli ktoś (czyli większość Polaków) koniecznie nie chce wydawać więcej pieniędzy z tytułu posiadania i użytkowania samochodu niż jego wartość – to niech sobie kupi BMW 3, 5, 7 itd. prosto z salonu.

Moim zdaniem nikt nie zrobi łaski jak włoży np. w stare E32 czy E34 20tys albo 30tys w ciągu pierwszych dwóch-trzech lat użytkowania, bo w końcu ma do czynienia z komfortem i luksusem dużo większej wartości niż 6 czy 10tys. Sorry, ale jeżeli ktoś tego nie rozumie i nie chce podjąć starań, żeby temu sprostać, to nie zasługuje nawet na to, żeby usiąść za kierownicą takich samochodów.

 

pozdrawiam

 

P.S.

Outside, posłużyłem się cytatem Twojego tekstu, ale moje słowa to nie zaczepka personalna :) – przeczuwam, że grono użytkowników naszego forum w dużej części rozumie to o czym napisałem.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra niech będzie 30 tys :P w 5 lat oki

 

co za to kupisz ?? w salonie Dacie Logan?? i smród plastiku w słoneczny dzień:D oraz......... o właśnie otwierał ktoś klapę od logana ? Stary Tapczan taki brzdęk i widok sprężyny ( my w kopalni takie do odbojów stosujemy:D)

 

mój ojciec wybierał sie do salonu (użytkował R19) po Logana za 27 tys nowość na rynku i super niby "by Reanult". 10 min wystarczyło mi na przekonanie ze jego Reanult 19 1.7 z dobrym wyposażeniem jest duzo lepszym autem od tego badziewia:)

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądziłem że taką burzę wywołam tym przeliczeniem mosztów na miesiące... Panowie... wszyscy wiemy że BMW jest drogie w utrzymaniu, i szkoda gadać.... każdy wie sam po sobie.. dużo pali, części nie takie tanie (chociaż też nie najdroższe), trudny w naprawie.... Ale kochamy te auta tak??? :D

 

E-34 prezentowane w raporcie (a mam gazetkę bo prenumeruję :D) było modelem długo wyszukiwanym i kupionym w bardzo dobrym stanie... ten egzemplarz który był testowany to tak zwany rartytas czy okazja jak kto woli.... nie łatwo taki znaleźć i kupić za rozsądne pieniądze...

 

A co do kosztów eksploatacji to jak kto dba tak ma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam torche przesadzili z tymi kosztami - chłodnica nie kosztuje 800 a 400 i takie tam pozatym z tym myszkowanie wymienili połowe zawiasu przedniego nie potrzebnie (kazdy wie ze myszkowanie jest winą tylnego zawiasa) co troche wymieniali klocki tarcze - potem wymiana popychaczy na ktorych mozna jesdzic jeszcze lata i takie tam - troche ich ten mechanik chyba naciągnął ;)
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie zdołowało, że będę musiał wymieniać chłodnicę, bo opisali problem podobny do mojego :) Ale po przemyśleniu faktów - oni po prostu nie szczędzili kasy na nic. Wymieniali co popadło, nawet jak nie trzeba było.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się że artykuł się podobał :D

 

Co do błędu w obliczeniach - faktycznie jest, jest też kilka innych (literówki, brak przecinków), ale tekst powstawał w wielkim pośpiechu :cool2:

 

Co do kwoty - jest ona duża, ale moje 520i to naprawde autko w stanie unikatowym ...i chce bez patrzenia na wydatki aby w takim stanie pozostało.

 

Co do części - kupowane najczęściej na narbutta 5a w warszawie. Kilka pierdułek kupione w ASO. Zawsze oryginał.

 

Wiem że kwota jest duża i możnaby ją ograniczyć... ale czy dla szukania oszczędności 100-200-1000zł rezygnować z wymiany czegoś, co za jakiś czas wymiany bedzie wymagało, podobnie jak elementy z tym czymś sąsiadujące?

Wychodze z założenia że nie stać mnie na oszczędności i póki co bumierek jest mi za to wdzięczny :cool2:

Pozdrawiam!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się że artykuł się podobał :D

.....Wychodze z założenia że nie stać mnie na oszczędności i póki co bumierek jest mi za to wdzięczny :cool2:

 

Witam kolegę :) Znów dawno się nie "czytaliśmy" :) Tym razem nie będę pisał dużo, bo w kwestii E34 rozumiemy się chyba bez słów - treść artykułu to potwierdza - ograniczę się jedynie do :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: …………………………!!!:)

 

Dzięki za to, muszę ten tekst mieć w oryginale !!! pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się że artykuł się podobał :D

 

Co do błędu w obliczeniach - faktycznie jest, jest też kilka innych (literówki, brak przecinków), ale tekst powstawał w wielkim pośpiechu :cool2:

 

Co do kwoty - jest ona duża, ale moje 520i to naprawde autko w stanie unikatowym ...i chce bez patrzenia na wydatki aby w takim stanie pozostało.

 

Co do części - kupowane najczęściej na narbutta 5a w warszawie. Kilka pierdułek kupione w ASO. Zawsze oryginał.

 

Wiem że kwota jest duża i możnaby ją ograniczyć... ale czy dla szukania oszczędności 100-200-1000zł rezygnować z wymiany czegoś, co za jakiś czas wymiany bedzie wymagało, podobnie jak elementy z tym czymś sąsiadujące?

Wychodze z założenia że nie stać mnie na oszczędności i póki co bumierek jest mi za to wdzięczny :cool2:

 

Napisz coś więcej na temat wymiany chłodnicy! Temat dla mnie bardzo na czasie (zobacz moje posty) :)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Napisz coś więcej na temat wymiany chłodnicy! Temat dla mnie bardzo na czasie (zobacz moje posty) :)

 

Wiec tak wszystko zależy od tego czy masz klime czy nie.

Chłodnica z klimą jest większa tzn wyższa. Jej numer katalogowy to 17111737760

Chłodnica bez klimy jest niższa - rdzeń chłodzący kończy się na wysokości punktów mocowań. Nr katalogowy to chyba 17111723941

 

Koszt nowej oryginalnej chłodnicy do wersji z klimą to (wtedy gdy kupowalem)......ok 1900zł

Udało mi sie po znajomości - niestety raczej tego nie moge powtórzyć kupić oryginał BMW Behr za 800zł

 

Na allegro jest masa chińskich zamienników które podobno nie najgorzej sie sprawdzają.

 

Linki

 

wersja z klimą

http://moto.allegro.pl/item268703831_chlodnica_wody_bmw_e34_88_95_nowa_.html

 

wersja bez klimy http://moto.allegro.pl/item268589974_chlodnica_wody_bmw_e30_e36_e34_bmw_nowa.html

 

 

EDIT

 

aha - sama wymiana jest bardzo prosta - dojście jest (warto kupić nowe mocowania, stare pękają) trzeba zdemontować wiskoze, osłone chłodnicy, spuścić płyn, odkręcic węże - a następnie wszystko poskładać, nalać nowego płynu i dokładnie odpowietrzyć układ.

Robiłem to sam z ręką na sercu robota 15-30 minut (na zimnym silniku!!!) + grzanie i odpowietrzanie dokładne ok 1h

Pozdrawiam!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieeeeelkie dzięki Tomek :) Mimo to, wersję papierową też kupię (mam nadzieję, że jeszcze znajdę) – do tego zachęcam – niech ten wątek posłuży właśnie takiej zachęcie (kwestia praw do kopiowania też w tym przypadku będzie wtedy “lżejsza”:) )

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Napisz coś więcej na temat wymiany chłodnicy! Temat dla mnie bardzo na czasie (zobacz moje posty) :)

 

Wiec tak wszystko zależy od tego czy masz klime czy nie.

Chłodnica z klimą jest większa tzn wyższa. Jej numer katalogowy to 17111737760

Chłodnica bez klimy jest niższa - rdzeń chłodzący kończy się na wysokości punktów mocowań. Nr katalogowy to chyba 17111723941

 

Koszt nowej oryginalnej chłodnicy do wersji z klimą to (wtedy gdy kupowalem)......ok 1900zł

Udało mi sie po znajomości - niestety raczej tego nie moge powtórzyć kupić oryginał BMW Behr za 800zł

 

Na allegro jest masa chińskich zamienników które podobno nie najgorzej sie sprawdzają.

 

Linki

 

wersja z klimą

http://moto.allegro.pl/item268703831_chlodnica_wody_bmw_e34_88_95_nowa_.html

 

wersja bez klimy http://moto.allegro.pl/item268589974_chlodnica_wody_bmw_e30_e36_e34_bmw_nowa.html

 

 

EDIT

 

aha - sama wymiana jest bardzo prosta - dojście jest (warto kupić nowe mocowania, stare pękają) trzeba zdemontować wiskoze, osłone chłodnicy, spuścić płyn, odkręcic węże - a następnie wszystko poskładać, nalać nowego płynu i dokładnie odpowietrzyć układ.

Robiłem to sam z ręką na sercu robota 15-30 minut (na zimnym silniku!!!) + grzanie i odpowietrzanie dokładne ok 1h

 

Wiem wszystko co napisałeś. Ale co Cię zmusiło do wymiany całej chłodnicy? Bo męczę się z wyciekiem - nawracającym. Po prostu zmieniłeś bo był wyciek? Czy tak była uszkodzona, że innego wyboru nie było? Jak to się w ogóle objawiało u Ciebie?

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.