Skocz do zawartości

320d - szarpie przy trzymaniu na równych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam taki problem. Na 2 i 3 biegu w momencie jak trzymam powiedzmy rowne 1700 obrotów silnik zaczyna przerywać, szarpać. Jaka jest tego przyczyna. Samochód po przebiegu 145tys km. Czekam na podpowiedz. Pzdr
Opublikowano
Winne moga byc takze te "slynne" elektrozawory sterujace turbina i EGRem - szczegolnie tez od turbiny . Zamien oba miejscami i sprawdz czy bedzie jakas roznica .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
mam to samo w moim 320d w zakresie obrotów 2-3 tys. Przeplywka zbadana na kompie i podobno podaje dobre wartosci. Jeden mechanik ja badał i sugerował ze pompa wtryskowa moze konczyc swoj zywot. A ze regeneracja to koszt > 2 tys to oddalem do innego mechanika (baur na finalowej, wwa) zobaczymy, tez segeruja ze cos z pompą ale na razie badają sprawe. Jak cos bede wiedzial wiecej to dam znac ale chetnie tez poznam wasze rozwiazanie problemu, jesli je znajdziecie. W elektrozaworki raczej nie wierze bo o nich pisano na forum w kontekscie ogólnego zmulenia silnika a nie szarpania przy ustalonej jezdzie.
Zbir
Opublikowano

czy na wyszszych obrotach tez ci sie tak robi?

 

moze to poprostu wtryski, jak sa do dupy tez sa takie objawy, niekoniecznie pompa, co do kolegi DUSIU to moze byc problem z turbo lub z czyms co nim steruje w trakcie 1700 obrotow turbo sie wlancza i jest szarpanie, problem ze sterowaniem lub poprostu wyczysc turbo i wzystkie przewody do turba

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Opublikowano (edytowane)

nie, powyzej 3000 jest ok. Mocy tez nie brakuje powyzej 3000. Ja tyle wiedzy nie mam zeby samemu stwierdzic czy wtryski sa ok, musze sie opierac na zdaniu mechaników, a na razie dwóch je sprawdzało i twierdza ze sa ok.

 

Chmurka dlaczego myslisz ze to nie przeplywka? zastanawialem sie czy aby w ciemno jej nie wymienic jesli ci drudzy mechanicy tez bedą chcieli mi regenerowac pompe...

 

 

PS. Czy tylko mi sie wydaje czy ostatnio większosc tematów na podforum trójek dotyczy problemów z e46 320d.... :shock: o co chodzi

Edytowane przez Zbir
Zbir
Opublikowano

z tymi silnikami jest tak ze kazdy zgaduje, i nikt do konca nie wie co im jest jak jest dobrze to jest dobrze a jak zle to ciezko sie pozbyc awari. Podaczales swoja pod kompa, nic nie pokazuje?

 

napewno nie przeplywka poniewaz od przeplywki silnik nie moze przerywac, jedynie mozna zuwazyc ze samochod idzie i nagle staje i znow idzie lub calkiem brakuje mu mocy tak jak po odczepieniu, przerywac moze z braku paliwa, jak by to byla bezyna to aki objaw jest lepiej wyeliminowac, ale to diesel. mozesz miec tez problem z glowica np zawory nie szczelne ale zamaly przebieg i jeszcze na wyzszych obrotach ok. Nie wiem, sprawdz jeszcze jak spaliny wylatuja na wyszszych obrotach jak dmucha dobrze to ok jak nie to moze kat zapchany, zdejmij jescze rure od turba i sprawdz czy wirnik ma luz.

 

jak sie nie wie co to, to moze byc wzystko, pruboj

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Opublikowano (edytowane)

hmm wciaz nie wiem jak odroznic szarpanie spowodowane znacznym zanikiem mocy od spowdowanego brakiem paliwa ...

 

Swoja drogą kazalem im wywalic kata i wyczyscic caly dolot i filterki.

Edytowane przez Zbir
Zbir
Opublikowano

no to u mnie raczej przerywa.

 

acha a spalanie macie w normie? bo mi pali teraz 13-14 / 100 w miescie, pewnie to związane z powyzszym problemem

 

Do tego dochodzi swiszczenie z okolic turba o ktorym pisze w osobnym poscie (nieszczelnosci w dolocie podobno brak wiec nie są przyczyną)

Zbir
Opublikowano
no spalanie jak mam cieply silnik to potrafie zejsc do 4,7l ale to taka jazda jak nie jazda, tak srednio na miejscu 6,2 w takich temp jak jest teraz, a nie jezdze w dlugie trasy teraz wiec silnik nie dogrzany, no to te szarpania moga byc zwiazane z turbem tak jak juz pisalem, w passacie byly takie szarpania wlasnie w okolicach 1700 obroto ale jak samochod przyspieszal ale nie agresywnie to byly takie szarpniecia, a jak turbo nieszczelne to mocy brak raczej i duzo swistu robi, mi swisnelo tylko raz i ledwo do domu dojechalem, turbo kaput, ale u ciebie to moze byc nieszczelnosc, ale z kad takie spalanie :doh:

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Opublikowano
heh ale jazdy z tym 320d, dobrze ze mam czym jezdzic w zamian i to tez bmw :) starsze ale o ile mniej problemów a i w razie czego to kazdy mechanik sobie poradzi a tu lipa nikt nic niewie wszyscy gdybają :roll:
Zbir
Opublikowano
co zrobic, jak wyczyscisz wszystko zobaczysz moze lapie jakiego bleda jak uklad nieszczelny i przechodzi w tryb awaryjny bo taki tez ma, dziwne lepiej zeby to nie byla pompa bo ja bym sie zaplakal :cry2: . Jak poradzisz sobie to opisz wszystko bedzie dla innych pozd :D

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Opublikowano
no mam nadzieje ze chłopaki z finałowej sobie poradzą bo w grudniu otwieram sezon narciarski i juz zacieram rece a nie usmiecha mi sie jechac 1200 km w obnizanym e36 coupe z bagazami jak obok w garazu stoi idealny 'Langstreckenwagen' :wink:
Zbir
Opublikowano
Nie wiem, nie znam sie.... Mowie tylko ze mialem takie objawy po wymianie przeplywki (a dokladnie po zaprogramowaniu jej w ASO) i z kilometra na kilometr szarpal coraz mniej....
Jeśli BMW jest chorobą, to ja nie chcę wyzdrowieć.
Opublikowano

No wiec naprawione, ale niestety nie powiem co dokładnie bylo przyczyną bo zrobili pare rzeczy, cos mowili ze pompa byla troche zle ustawiona, ze przy turbo jakies zaworki porobili, ze przewody paliwowe byly nieszczelne (fakt smierdzialo ropą) poza tym wyczyscili cały dolot i wywali kata (na moje polecenie) ale te ostatnie dwie rzeczy raczej nie mialy związku, jak juz to któras z pierwszych trzech.

 

W kazdym razie poradzili sobie, szkoda tylko ze nie moge wam dokladnie powiedziec jak rozwiązac problem.

 

Pozdrawiam

Zbir
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy ktos moze zna rozwiazanie tego problemu?? Dzisiaj bylem na kompie i zero bledow. Szarpie sporadycznie ale boje sie ze w koncu zatrzyma sie na drodze calkowicie :/
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

często przyczyną szarpania jest kończąca się pompa.

ja mam akurat ten sam problem w 320d, ale tylko gdy silnik jest ciepły i puszcze noge z gazu i nastepnie delikatnie dodam, lub delikatnie przyśpieszam, to lubi szarpnąc raz lub dwa i jest to nie zawsze przy tych samych obrotach, ale miesci sie w okolocy 1600 -2100 obrotów.

 

ale u mnie na kompie wyszedł błąd, dokładnie nie pamietam jaki ale coś o "nieprawidłowym ustawieniu poczatku wtrysku" - mechanik powiedział mi że sa to początki zacierania się tłoczka w pompie.

 

ważne przy sprawdzaniu też jest czym sprawdzają błedy, bo nie wszystkie interfejsy i programy pokazuja wszystkie błedy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.