Skocz do zawartości

kupno BMW E36 320i COupe na co zwocic uwage?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam wszystkich ktorzy chca mi pomoc w zakupie auta jakim jest bmw e36 320i coupe 98rok M-Pakiet/M-Technic na co mam zwrocic uwage przy kupnie takiego samochodu ? Wiem że po to auto na pewno bede jechal za granice najprawdopodobniej do Niemczech. Czy lepiej będzie jak kupie od "prywaciaży" czy od tych "turkow"?? z Góry dziekuje za pomoc

Serdecznie Pozdrawiam!

Opublikowano
Czy lepiej będzie jak kupie od "prywaciaży" czy od tych "turkow"?? z Góry dziekuje za pomoc

Serdecznie Pozdrawiam!

 

heh odpowiedz jest prosta : od prywaciaza z tym ze u niego zapłacisz drozej ale masz napewno pewniejsze auto

(jak chcesz to kumepl ma do sprzedania 323i czarne ... jak cos to pisz podesle Ci do niego numer telefonu )

pozdro

Opublikowano
zwróc uwage na 2.5 lub 2.8

 

Dokładnie, odpuść sobie 2.0 i poszukaj najpierw powyższych silników. Te 150 Km dwulitrówki jest "nieco" mylące.

Opublikowano

pytasz na co zwrócić uwage??

zwróć uwage czy pod maską jest chociaż te 2.5, 2.0 odpuść sobie no chyba że znajdziesz naprawde niunie w extra cenie...

 

moja hierarchia jest taka ze po 2.5 jest dłuuuugo nic, potem jest IS a dopiero za nim 2.0 hehe

Opublikowano
poprostu spala tyle co np. 2.3 a jest sporo słabszy

 

CN chciałeś chyba napisać 2.5 :wink: hehe

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
poprostu spala tyle co np. 2.3 a jest sporo słabszy

 

To juz robi sie przykre. Hostoria powraca!! 2.0 pali tyle co 2.5 a 2.5 tylce co 2.8 ale dodatkowo okazuje sie ze m3 pali tyle co 2.8 wiec najlepiej brac m3. Nie badzcie smieszni!! Moge zrozumiec to ze wszyscy kochacie swoje samochody i uwazacie je za naj, naj naj, ale bez przesady!! Jedynie co mozna sie doczepic do 2.0 to to ze ma niewiele wiecej mocy niz 1.8is a pali wiecej i tyle. Napewno jest to dobra jednostka napedowa i pali mniej niz 2.5 l!!!!!

Opublikowano
Benetton masz racje tez gdzies czytalem o tym ze 316i pali tyle samo co 320i czy 323. Również denerwuja mnie takie wypowiedzi to tak samo jakby ktos wsadzil sobie silnik od malucha do Ferarii i spieral sie ze pali mu 7l na trasie :duh: Benetton ty masz 320 powiedz cos o tym aucie bo juz jestem zdecydowany prawie na 100% ze chce 320i jeszcze sie zastanawialem nad 318is zamienilbys teraz Vanosa na 318is?
Opublikowano
Benetton masz racje tez gdzies czytalem o tym ze 316i pali tyle samo co 320i czy 323. Również denerwuja mnie takie wypowiedzi to tak samo jakby ktos wsadzil sobie silnik od malucha do Ferarii i spieral sie ze pali mu 7l na trasie :duh: Benetton ty masz 320 powiedz cos o tym aucie bo juz jestem zdecydowany prawie na 100% ze chce 320i jeszcze sie zastanawialem nad 318is zamienilbys teraz Vanosa na 318is?

 

Nigdy bym nie zamienil. Ja pokonuje duzo kilometrow w trasie wiec nie odczowam tak mocno wzrostu splania w miescie (w porownaniu do 1.8 is). Silnik jest napewno mniej wysilony niz jednostka 1.8is - chodzi mi o sotosunek mocy do pojemnosci. Praca R6 jest duzo bardziej stabilna i przyjemna niz r4. Jak narazie odpukac nic sie nie dzieje powaznego z autem a przejechalem nim juz ponad 17 tys. w 8 miesiecy. A jak juz sie cos dzieje to nie jest to zwiazane z silnikiem. Nie bierze mi praktycznie wogole oleju (albo przynajmniej tego nie widze na bagnecie :) ) a ma juz przejechane prawie 240 tys. km., olej jaki do niego leje to 0W40 mobila. Poprostu silnik nie wykazuje "zmeczenia" przebiegiem. Czesci sa relatywnie tanie i nie roznia sie znacznie od 1.8is. Jedynym mankamentem jest ilosc oleju jaka do niego wchodzi - 6,5 litra ale w sumie robi sie to raz na parenasie tysiecy kilometrow wiec te 50 zl wiecej przy wymianie nie robi tragedii. Moge ten silnik szczerze polecic bo jestem z niego bardzo zadowolony i tak jak juz na poczatku powiedzialem nie zamienilbym go obecnie na zaden inny (chyba ze na 2.8 ale to juz inna bajka :) ).

Opublikowano
poprostu spala tyle co np. 2.3 a jest sporo słabszy

 

CN chciałeś chyba napisać 2.5 :wink: hehe

 

tzn. chodzilo mi o 323i wiem ze to ma silnik 2.5L ale chciałem zaznaczyc ze mowie o silniku M52 czyli słabszym od M50tki ktora ma 192km z tej samej pojemnosci

 

sluchaj jezeli rozpatrujemy wszystko tak ze 1.6pali tyle co 1.8 , 1.8 tyle co 2.0 , 2.0 tyle co 2.5 , 2.5tyle co 2.8 , 2.8 tyle co 3.0 , 3.0 tyle co 3.2 to faktycznie jest to smieszne ale jezeli wezmiesz pod uwagę inna kwestie taką jak 2.5 w M50 spala więcej niz 2.8 w M52 to w tedy perspektywa patrzenia jest juz inna

i jestem Ci w stanie zagwarantowac ze 2.5(M52) spali Ci max o 0.5-1l więcej niz 2.0

:twisted:

Opublikowano

 

tzn. chodzilo mi o 323i wiem ze to ma silnik 2.5L ale chciałem zaznaczyc ze mowie o silniku M52 czyli słabszym od M50tki ktora ma 192km z tej samej pojemnosci

 

sluchaj jezeli rozpatrujemy wszystko tak ze 1.6pali tyle co 1.8 , 1.8 tyle co 2.0 , 2.0 tyle co 2.5 , 2.5tyle co 2.8 , 2.8 tyle co 3.0 , 3.0 tyle co 3.2 to faktycznie jest to smieszne ale jezeli wezmiesz pod uwagę inna kwestie taką jak 2.5 w M50 spala więcej niz 2.8 w M52 to w tedy perspektywa patrzenia jest juz inna

i jestem Ci w stanie zagwarantowac ze 2.5(M52) spali Ci max o 0.5-1l więcej niz 2.0

:twisted:

 

Ale widzisz sam teraz twierdzisz, ze spali jednak wiecje a koledze napisales, ze splai mniej. Jesli chodzi o m50 i m52 to roznice w spalaniu sa oczywiscie. Dodam, ze koledze chodzi o model m52b20 a wiec napewno m52b25 i m52b28 spala wiecej niz 2.0. Ja nie staram sie zniechecic do silnikow 2.5 i 2.8 bo uwazam ze sa to bardzo dobre silniki szczegolnie jesli chodzi o osiagi i mam swiadomosc, ze nawet nie mam co myslec o tym ze moglbym sie rownac osiagami z 2.5 lub 2.8 ale nie dam sobie wmowic ze silnik o pojemnosci 2.5 czy 2.8 w m52 spala mniej niz 2.0 w m52 bo jest to poprostu fizycznie niewykonalne szczegolnie w miescie.

Opublikowano
Nie chciałbym wchodzić tutaj w jakieś niepotrzebne spory, jednak z obserwacji i z autopsji wiem, że kupowanie np. 1.6 zamiast 1.8 czy 2.0 zamiast 2.5 jest niezbyt szczęśliwym pomysłem. Moim poprzednim autem było Audi 2.3E 10V i pamietam do dziś jak bardzo żałowałem (przez całe 3 lata), że nie wziąłem 20V, której koszty utrzymania są praktycznie takie same jak 10V, a przyjemność z jazdy i z samego posiadania takiego auta zdecydowanie większa. Jestem zdania, że jeśli lejemy do auta te 12 litrów paliwa (w mieście) to należałoby wymagać od maszyny ponadprzeciętnych osiągów i możliwośći. Dlatego będąc zdecydowany na 6 cylindrów to nawet nie zastanawiałbym się nad 2.0 i szukał 2.5, żeby później nie narzekać na mało wydajny silnik, nie do końca przymyślany zakup i wmawiać sobie, że jestem zadowolony z kupna auta, aż do momentu jego sprzedaży. Powyżej 2.5 litrów jest juz praktycznie tylko 3.0 z M3, ponieważ 2.8 ma tylko niewiele lepsze osiągi i możliwości. A różnica pomiędzy 2.0 a 2.5 jest już niestety bardzo duża, mniej wiecej taka jak pomiędzy 2.5 a 3.0, najlepiej przejechać się samemu obydwoma autami i samemu się przekonać. Nie mniej jednak argumenty typu, że lepiej jest mieć zadbane 2.0 niż 2.5 w stanie agonalnym, niższa cena zakupu 2-litrówki w dobrym stanie itp. uważam, obiektywnie rzecz biorąc za trafne, choć sam nigdy bym się takim tokiem myślenia nie kierował.
  • 5 lat później...
Opublikowano

witam kolego

sam posiadam juz kilka lat E36 320i coupe 150HP 93r

silnik M50B20

na twoje pytanie powiem że jest to bardzo wdzięczne autko

praca rzędowej 6-tki jest piękna

spalanie w mieście ok 10l mam ja w LPG sekwencja i gazu bierze ok 12l

jest to moim zdaniem bardzo zadowalający i znośny wyniki

moc wystarczająca bo jest bardzo zrywna, kilka razy jak jeszcze nie umiałem nią jeździć (bo przesiadłem się z golfa II) na zakręcie wyprzedziła mnie dupka

choć teraz robię wszystko by zrobić SWAPa na 2,8 (w grę wchodzi tylko 52b28)

tu spalanie jest może ok 2l max większe ale to nie jest aż tak odczuwalne

osobiście bym poradził kupno już z motorkiem 2,8

ale jeśli się upierasz przy 2,0 to też polecam

pozdrawiam

Opublikowano

Jak w moim przypadku - pierwsze auto 2.0 M50.

Czemu takie, a nie nic mocniejszego? Zawsze chciałem te 2.0 litra, 150 koni pod maską, praca R6 to poezja. A, że nie mam żadnego doświadczenia to przy większych mocach mógłbym się zabić. Bo tu nie chodzi o pare kucy, tu chodzi o przyśpieszenie.

 

 

Jeśli pierwsze auto, bierz 2.0 i nie słuchaj opinii tych co mówią, że 2.5 i 2.8 pali tyle samo... bo ta różnica w trasie jest malutka, a po mieście już nie.

Opublikowano

w/g mnie niektóre is-y w mieście potrafią spalić tyle samo co m50b25, tak więc to wszystko zależy od kondycji motoru,bo dobry m50 potrafi 14l w mieście spalić, a znałem osoby którym is tyle też palił.

No i wszystkie m50 potrafią więcej żłopać,. ale gang R6 :) \ :wink:

X2 M35i
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.