Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

mam kilka problemów z moim bmw. od roku jeżdze na ganie(gaz 1 gen)

miałem już kilka wystrzałów i postanowiłem założyć blos. po założeniu dynamika auta bardzo sie poprawiła, ale spalanie dalej takie same 14l miasto i trasa(autostrada 110km\h) w pieć osób 10.2l. wydaje mi sie że to troche za dużo :cry: . mam odłączony przepływomierz i mam pytanie czy to jakoś wpływa na spalanie? blos mam miedzy przywływomierzem a przepustnica.

mam jeszcze jedno pytanie: jak podłaczyć miernik elektroniczny pod sąde(wychodza z sady 4 przewody-pod które sie podłaczyć) i jakie powinno być napięcie przy poszczególnych obrotach.

 

prosze o wasze opinie i rady

Opublikowano

Samochód powinien spalac 20%więcej gazu niż PB, policz sobie czy wszytko jest ok.

Jak za dużo to może jeździsz na bogatej mieszance, przykręć wtedy dużą subę u dołu blos'a.

Ale wiesz dla silnika zdrowsza jest za bogata mieszanka niż uboga.

Uboga mieszanka wykończy ci bardzo szybko silnik, a wtedy oszczędzenie 1-2 litrów LPG będzie sprawą drugorzędną, bo będziesz szukał nowego silnika :nienie:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano
a jakie wpływ na spalanie ma zamontowanie blos miedzy filtrem a przepływomierzem, zamiast pomiedzy przepływomierzem a przepustnica? dodam że mam przepływomierz lapkowy
Opublikowano

powtarzam moje pytanko: jak podłączyć miernik elektroniczny pod sade jeśli ma ona 4 przewody? oraz jakie powinno być napiecie przy poszczególnych obrotach.

 

Prosze o wasza pomoc. Pilne

Opublikowano

Cien dzieki za pomoc.

 

mam jeszcze jedno pytanko, mam przepływomierz klapkowy. czy to prawda że blos powinien byc miedzy filtrem a przepływomierzem?

 

pozdro

Opublikowano
Blos ma być pomiędzy przepustnicą a przepływką, ogulnie na blosie spalanie nie spada tylko poprawia się dynamika poczytaj troche na forum to się dowiesz więcej.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Blos ma być pomiędzy przepustnicą a przepływką, ogulnie na blosie spalanie nie spada tylko poprawia się dynamika

 

to jest twój punkt widzenia a nie ogólny... ja z kumpem i pracownikiem brc... co już pisałem wcześniej na forum... miałem pierw tak jak mówisz, spalanie wyniosło 14l lpg... a mam między stożkiem a przepływką i jest średnio 10l lpg.. dynamika ta sama...

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=59047&highlight=

Opublikowano
co do blosa to pewno macie racje z umieszczeniem jak kupiłem to powiedzieli mi że ma być jak najblirzej przepustnicy(szybsza reakcja na gaz) i inaczej nie prubowałem ale przełoże skoro piszecie że na dynamice nie traci a mniej spali, jutro przełoże i opisze wnioski bo u mnie też ciężko ustawić skład mieszanki.
Opublikowano
no i nie cudo nie chce się kręcić powyżej 4,5 tys obr/min pod obciążeniem oczywiście no i przy normalnej przygazówce jak pier.....ło to jeszcze nigdy tak nie miałem więc zostaje przy ustawieniu przepustnica-blos-przepływka przynajmniej kręci się do czerwonego pola i pedał gazu w podłoge czy pod odciążeniem czy bez nie strzela.
Opublikowano

kolego nie wiem ile twój silnik ma dokładnie koni pewno około 100km i 1.6 poj. czyli powinien się zadowolić reduktorem 75KW a ty masz 140kw

a u mnie m30b30 potrzebuje troche zeżreć reduktor mam teoretycznie do 250km a silnik 188km tak że nie ma tyle naddatku co u ciebie,

a spalanie kwestia odpowiedniej regulacji, na trasie schodzi mi nawet do 10l.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

tu jest pare informacji na temat blos http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos.htm

jak miałem poprzedni samochód golfa III GTI 8v 115km miałem parownik 100kw i to był wystarczający.

Jezeli chodziło o jego spalanie na lpg przed blosem wachało się od 10,5 - 13l gazu ale nigdy się nie wlekłem poniżej 120 żadko kiedy. Po założeniu blosa spalanie oscylowało cały czas w ok 12-13L

Spalanie było dla tego bo samochód chciał się kręcić w obroty bez kłopotu.Zgineła ta dziura szybciej reagował na naziśnięcie gazu i nie brakło go pod koniec obrotów.

Może to nie była BMKA ale do 4 biegu do końca obrotów szedł zawsze.

Był umieszczony pomiędzy przeplywką(klapkową) a kolktorem, nie mysi być przy samym kolektorze ja sprawdzałem taką opcję i bez różnicy.

Ustawiony był metodą prób i błędów - bez żadnego analizatora.

Na początku jak go rozkręciłem to zapitalam niesamowicie ale spalił ok 15L po małych regulacjach zszedł do tych 12-13l przy takiej samej jeździe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.