Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hmmm, znowu chyba moja mała pragnie naprawy. Otóż dzieje się coś dziwnego. Kilka razy już mi się zdarzyło, że przy odpalaniu było słychać pisk spod maski, typowy dla ślizgającego się paska klinowego. Znaczy taki podobny. Odpalam i słychać takie "wiiiiiiiiiiii" przez może 2 sekundy. Wczoraj gdy wymieniałem uszczelkę pod zbiornikiem wyrównawczym, no i dolewałem samo przez się dużo płynu chłodzącego, w pewnym momencie ten pisk nie ustawał, tylko był ciągły i lekko się zmieniał przy dodawaniu gazu. Ale tylko troszeczkę się zmieniał - było "wiiii" ale takie równomierne, a jak dawałem gazu to przez chwilę trochę wyższe "wiii" ale tylko na chwilę i pożniej znowu było takie zwykłe "wiiii" xD. Ale to opisałem :D

 

Ale zgasiłem silnik, odpaliłem i było ok, nie było już żadnego pisku. Nie wiem czy to pasek klinowy, czy może coś innego. Ale chyba to to - bo pisk pojawił się po raz pierwszy jak wymieniałem filtr powietrza "pod gołym niebem" i zaczęło trochę kropić. Druga sytuacja to przy dolewaniu płynu mogło teoretycznie coś kapnąć na pasek. Nie wiem czy to na pewno to, wolę się upewnić i jeżeli coś jest nie tak, natychmiast wymienić. Mieliście podobną sytuację? Dodam, że od ostatniego razu zjeździłem ze 100km i problem się nie powtórzył.

 

PS. Pasek wydaje się być ok. Można czymś go nasmarować, żeby nie piszczał?

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie: jak pęknie pasek w M50 to coś poważnego może się stać oprócz braku ładowania?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie: jak pęknie pasek w M50 to coś poważnego może się stać oprócz braku ładowania?

 

jak w M50 pęknie bo tam masz wieloklinowy bodajże to nie tylko stracisz ładowanie, ale wspomaganie kierownicy i hamulca, ale także chłodzenie silnika.

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Ale ja mam rozrząd na łańcuchu.

 

 

łańcuch napędza CI rozrząd. a pasek wieloklinowy wszystkie podzespoły.

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Wygląda na to, że po prostu się ślizgał (a miał prawo). Od ostatniego czasu ani razu nie powtórzyła się przypadłość.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda na to, że po prostu się ślizgał (a miał prawo). Od ostatniego czasu ani razu nie powtórzyła się przypadłość.

 

Moze już tan pasek czas wymienić jak ślizga?

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Wygląda na to, że po prostu się ślizgał (a miał prawo). Od ostatniego czasu ani razu nie powtórzyła się przypadłość.

 

Jest taki spray na paski i koła pasowe poprawiający przyczepność.

Opublikowano
Jeżeli jesteś pewien, że paski są w dobrym stanie i odpowiednio napięte, to zwróć uwagę na rolki napinaczy, mogą się już kończyć. Jak będzie piszczał, to zalej rolkę/rolki na przykład WD-40. Jak przestaną, to masz winnego. Rolki to nie wielki wydatek, a starczą znowu na wiele km.
Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.