Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Artykul: http://moto.onet.pl/1450520,2217,artykul.html

Informacja dla posiadaczy BMW 750 :twisted2: opowiadajacych bajki typu: mi natrasie pali 8,a w miescie 15l/100 :duh: Z tego artykulu latwo wywnioskowac,ze producenci zanizaja wartosci spalania ,a jezeli do tego dodamy opowiesci smiesznej tresci posiadaczy BMW,to wyjdzie nam ,ze BMW jest samochodem najekonomiczniejszym :mad2: Pozostawiam wam to do myslenia :cool2:

Opublikowano

Hehe...racja.

Chyba ze ktos ma magnetyzer. :lol:

A ostatnio się nabijałem z auta(E36) wspólnika ze perpetum mobile to jest: lejesz jej do baku za 5 dych wskaznik paliwa nad rezerwa jedziesz gdzies gasisz auto odpalasz i ... licznik paliwa na full.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

Dyskusję o spalaniu i przebiegach należą do najbardziej zabawnych.

Wszyscy mają od 180 do 210 tys km nie zaleznie od wieku pojazdu i wszytkim pali od 8 do 15 litrów PB nie zależnie od pojemności

Naprawde czasem można się usmiac jak człowiek który ma dwa miesiące 750i pisze że pali mu około 15 litrów i ma 201 000km na liczniku :D :D

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano
Mój kolega ma E38 750iL. Kiedy przyjechał nią pierwszy raz na taki nasz lokalny zlocik każdy pytał ile mu pali. On twierdził że w mieście 15. Dane mówią że ten model w mieście pali 19,6. Ale chyba nawet i to jest sporo zaniżone. Faktem jest że duuuużo zależy od stylu jazdy i stanu samochodu.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

wr75010- zgodze sie z toba ,ze duzo zalezy od techniki jazdy samochodem, ale jak czytalem post jednego kolesia ,ktory pisal,ze posiade 750(e32) i auto pali mu 15 w miescie i 8 na trasie ,to poprostu :jawdrop: :mad2: Nadodatek ,koles byl w stanie sie zalozyc,udowodnic ,ze to prawda, zapraszal niedowiarkow do siebie,twierdzac,ze jest instruktorem jazdy i wie jak sie obchodzic z gazem :duh: (no takich bzdur,to w zyciu nie slyszalem) :clap:

 

PS. to tak ,jakby ktos powiedzial( a powiedziel) ,ze 328 pali tyle co 316 :duh: ,a 750 tyle co 730 :doh: no,kretynizm :mad2: :mad2: nie dosc,ze zaniza juz zanizone dane producenta,to jeszcze sie osmiesza :clap: A jak ktos powie ,ze e60 z 3l dieslem na trasie pali 4.5-5litrow ,to juz wogole nieporozumienie. :liar:

Opublikowano
Mój kolega ma E38 750iL. Kiedy przyjechał nią pierwszy raz na taki nasz lokalny zlocik każdy pytał ile mu pali. On twierdził że w mieście 15. Dane mówią że ten model w mieście pali 19,6. Ale chyba nawet i to jest sporo zaniżone. Faktem jest że duuuużo zależy od stylu jazdy i stanu samochodu.
Ja to juz mowilem ze nawet muskajac pedal gazu nie zejdzie sie v12 do 15 L na miescie. Tyle pali mi moj Compact z dwa razy miejszym silnikiem. 20L po miescie bylo by dobrym wynikiem.
Opublikowano
Niektórzy przesadzają, ale jak jest komputer to najłatwiej tak sobie kontrolować - w mojej 116i spalanie w sumie jest zbliżone do podawanych przez producenta - na trasie (liczona na odcinku ponad 1000km) 6,8l przy średniej prędkości 86km/h. Na trasie w polskich warunkach pali podobnie (6,8; 6,9), w mieście spalanie wzrasta do 9,4l. Także generalnie nie jest źle :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Miałem kiedyś przez kilka miesięcy równolegle E32 750 i W140 600. Spalanie w wawie odpowiednio ok. 30 i ok. 40 litrów na 100. Jazda "normalna" jak na takie samochody.

Inna sprawa, że określenie "miasto" jest bardzo mylące. Miasto z jednymi światłami ma się zupełnie inaczej do totalnie zakorkowanych dużych miast.

Gdybym chciał oszczędzać to bym kupił Polo TDI albo Smarta więc nie rozumiem takiego "oszczędzania" (w teorii lub praktyce). Treaz mam 540 i uważam, że jest to dobry kompromis. Wygodny i dość duży samochód i spalanie na poziomie 17-18 (manual).

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
I się człowiek zastanawia, czy kupić w następnym samochodzie silnik 3 litry, czy zostać poniżej 2 litrów. Zastanawiam się, czy nie przeżyłbym szoku jakbym kupił np. 320 zamiast 318 i osiągnął 15 litrów po mieście...
Opublikowano

No ostatnio jest dużo tematów ile pali ale każdy wie, że dobra beemka dobrze spali :lol: Racja to jeden z zabawniejszych tematów chociaż każdy posiadacz BMW powinien się obrazić jeśli ktoś by sugerował, że jego BMW wciąga mniej niż 13/100.

 

Najlepsze są tematy typu LPG profanacja mimo, że goście "wyśmiewający" LPG w BMW sami zarzynają silniki osiągając spalanie średniego Fiata bo na dobrą sekwencję trzeba trochę wydać.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Nowsze silniki r6 bmw palą wg mnie b.mało. Z moich doświadczeń wynika, że bmw w kwestii spalania podaje prawidłowo.

 

Miałem 320is 192KM'88 /to akurat r4/, producent podawał miasto ok 13 i dokładnie tyle mi palił.

 

Teraz b3 3.0 250KM w mieście /dużym/ ok 12, trasa 8, producent podaje chyba nawet więcej. Zaznaczam że to auto kręcone do 2500 obr. jest szybsze od 90% aut na drodze i raczej nie jestem zawalidrogą :wink: Jak czytam, że ktoś 323 170KM, który słynie z niskiego spalania, nie może zejść poniżej 15L... :doh:

Niedowiarków zapraszam na jazdę próbną, jeśli wyjdzie na moje delikwent wpłaca 10 kpln na cel dobroczynny :roll2:

 

Aha, przypomniało mi się, jak czytałem jakiś czas temu test c6 /ponad 6l, v8 400KM/ to podawali że przy spokojnej jeździe pali ok 10, slr /ponad 600KM/ średnio ok 17L itd. Nowe, udane silniki, nawet b.mocne, nie muszą palić dużo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Test tak samo bez sensu jak setki innych. Przecież nie da się 'zasymulować' ruchu miejskiego, skąd wiadomo, że warunki drogowe dla wszystkich samochodów były jednakowe, jechali wszystkimi w tym samym czasie czy jak? Po za tym co to jest 160km? Jak by zrobili 500km to rozumiem ale dla 160km to jak któreś z aut postało pare minut w korku wypacza wynik, a im wiekszy silnik tym bardziej.
Opublikowano

".......a niech mi Pan powie , Ile to BMW pali :roll: ?................PANIE ile Pan mu wlejesz tyle Spali :twisted: "

 

nawet micra w miescie moze ponad 20..... :twisted2:

kazdy kto podjezdza pod dystrubutor i widzi stan licznika po porzednim tankowaniu WIE ILE PALI :norty:

Opublikowano
Test tak samo bez sensu jak setki innych. Przecież nie da się 'zasymulować' ruchu miejskiego, skąd wiadomo, że warunki drogowe dla wszystkich samochodów były jednakowe, jechali wszystkimi w tym samym czasie czy jak? Po za tym co to jest 160km? Jak by zrobili 500km to rozumiem ale dla 160km to jak któreś z aut postało pare minut w korku wypacza wynik, a im wiekszy silnik tym bardziej.

 

KM = konie mechaniczne, nie kilometry... :roll:

 

Tyle mi pali, takie mam doświadczenia i tak podają wiarygodne żródła, często z różnych stron. Wiadomo, że jest to mniej więcej, ale kierunek pokazuje.

 

Micrą można spalić i nieskończoność na 100km, wystarczy zapalić silnik i nie wrzucać biegu, o tym nikt nie pisze... Można i nowym lancerem 2.0 136KM poniżej 4L/100km /rejony dobrych wyników polskich rajdów o kropelce/, ale o tym też nikt nie pisze..

 

Jak mam być szczery, to jak czytam o "wyczynach" niektórych w kontekście spalania ich bolidów, to wydaje mi się, że albo mają coś zepsute albo coś nie tak z techniką jazdy, ale wszystkim naprawdę szczerze współczuję, chyba że ktoś lubi jak mu auto dużo pali :shock:

 

pzd.

Opublikowano

A tak na marginesie te nowe silniki effcient dynamic czy jakoś tak mają fajne spalania - jesli się potwierdzi to hybrydę będzie można wyrzucić do kosza :) może trochę z tą hybrydą przesadzam, ale jak dla mnie ten pomysł jest średni - albo trzeba inwestować w zupełnie nowe technologie (jak BMW w wodór) albo rozwijac istniejące, bo akumulatory do hybryd sa w produkcji bardzo energochłonne a potem jest problem z utylizacją, a spalanie przy 6-litrowym Lexusie i tak nie jest niskie...lepszym rozwiązaniem jest dobry diesel (dla ekologii naturalnie :) ) lub rozwój tej technologii co BMW zaprezentowało w najnowszych silnikach.

To kilka przykładów:

Model miasto; trasa; cykl mieszany; moc

318i 7,9; 4,8 (!); 5,9; 143

330i 9,9; 5,6 (!); 7,2; 272

320d 6,0; 4,1 (!); 4,8; 177

330d 8,2; 4,9; 6,1; 231

 

Moc naturalnie w KM, spalanie w L/100km, wszystkie silniki spełniają normę euro4.

Jak dla mnie bomba :)

Pozdrawiam i wybaczcie małe OT, ale w temacie o spalaniu może być :)

 

PS. dane z katalogu BMW serii 3 sedan

PS.2 Mam nadzieję, że prawidłowo odczytacie tą moją "tabelkę", poprostu trzeba sie wpatrzeć :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

Ja bardzo żałuję że BMW porzuciło pod koniec lat 80-tych koncepcje - "Benzynowego diesla" czyli ETA.

Był to silnik beznynowy o pojemności od 2.5 do 2.8

Podstawą był silnik m20, ze zmienioną głowicą, efekt był taki iż silnik kręcił się tylko do 4500RPM

Miał 122-129KM, ale za to do 300NM i to juz od 1200RPM.

Dobry kierowca potrafi zejść ze spalaniem na trasie do 6.5 litra, a w mieście zmieścić sie w 10 litrach.

Pamietajcie że rozmawiamy o budzie E28 i połowie lat 80 - tych.

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

KM = konie mechaniczne, nie kilometry... :roll:

 

 

To do mnie? To się mylisz :) KM to faktycznie konie mechaniczne, km to kilometry. W układzie Si podstawowoą jednostką są metry - [m] , km to -pochodna metrów - kilo = 1000 czyli 1000 metrów = 1 kilometr [km]

Opublikowano
Swietną charakterystykę ma też nowy silniczek 3 turbo z modeli np. 335i - max moment obrotowy 400Nm ma w zakresie obrotów 1300 do 5000 a spala odpowiednio 13,2;6,7;9,1

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Swietną charakterystykę ma też nowy silniczek 3 turbo z modeli np. 335i - max moment obrotowy 400Nm ma w zakresie obrotów 1300 do 5000 a spala odpowiednio 13,2;6,7;9,1

 

Oczywiscie tyle pali :duh: . Wierzysz w te bajki??? Po wawce weźmie ze 25...

750 (E38) wg tych baranów pali po mieście 23 :duh

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Moje średnie spalanie LPG na trasie przy dość ciężkiej nodze (nie do przesady, równa jazda z dynamicznym wyprzedzaniem, docelowo prędkość 140km/h) to 11-12l/100km. Rekord to 9l/100km LPG (emeryt-rencista - raz tylko tak wytrzymałem). W mieście (jazda mieszana) to do 13l/100km LPG. Jak już gdzieś pisałem, poprzednią E34M20B20 na trasie rekordami spalania Pb było 7,5l/100km (jazda w trybie emetyt/rencista) i 20l/100km (40l z Wrocławia do Bytomia autostradą).

 

Miałem kiedyś przyjemność jeździć 850i na szczęście nie na swoim paliwie. W mieście (okolice Bytomia, T. Gór) spalanie było niestety na poziomie 23l/100km, a jeżdziłem bez deptania.

 

To, co jest podawane w katalogach to dane określone według normy. Norma ta określa prędkość, przyspieszanie, zwalnianie i czasy tych czynności. Dane katalogowe mogą więc służyć do porównań między samochodami, których spalanie określone jest tą samą normą, ale NIE SĄ danymi wziętymi z życia.

Kai
Opublikowano

w 15L po miescie w 750tce tez nie uwierzę ale ... aby moja 735 (w manualu i bez lpg) przekroczyła w mieście te 15L to musze ją troche mocniej pogonić .

W zalezności od wypadów poza miasto mieszczę się własciwie zawsze w 13-15L . Jeżdżę normalnie tak jak mi sie chce , nie ściagam się ale nie tukam się tez jak emeryt .

A fabryka podaje dla M30B35 16,9L/miasto ....

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
ja nadal będę się trochę upierał, że np. odnośnie jedynki spalanie katalogowe z tym co pokazuje komputer jest podobne...

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Przeanalizowalem warunki w jakich byl przeprowadzony test. Mysle ze 850i powinna bez problemu zmiescic sie w normie podanej przez producenta, czyli 19,8l/100km.
Opublikowano

A moje autka palily tak:

325coupe- miasto 12-14l/100km ,trasa okolo 8.5-9,

Alpina B12-miasto 24/100, trasa 15l/100,

740 V8 - miasto 19,trasa 10-11/100,

535i - miasto 14,5, trasa 9-10/100,

MTM zony - miasto 12,trasa 7,5-8/100,

zawsze sprawdzam metoda "pod sam korek" :mrgreen: ( na trasie predkosc do 130km/h)

Opublikowano
Jak mam być szczery, to jak czytam o "wyczynach" niektórych w kontekście spalania ich bolidów, to wydaje mi się, że albo mają coś zepsute albo coś nie tak z techniką jazdy, ale wszystkim naprawdę szczerze współczuję, chyba że ktoś lubi jak mu auto dużo pali :shock:

 

pzd.

 

Nie wszystkich interesuje ile samochód pali. Kupuje się taki na jaki kogo stać i tankuje. Ja współczuję tym, którzy mają V8/V12 i jeżdzą delikatnie "bo mniej pali". LPG to już inny temat...

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.