Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, kilkakrotnie miałem spory problem z zapieczonymi śrubami w kołach, przy wymienie na zimówki mechanik musiał się sporo napocić żeby odkręcić koła stosując metrową dźwignie założoną na klucz. W razie jakbym złapał kapcia na trasie to samemu nie miałbym szans na odkrecenie koła. Czy taka sytuacja jest normą ? Widziałem że moje śruby wyglądały na lekko skorodowane, może zakup nowych śrub rozwiązałby ten problem ?
m62, V8, 245 km
Opublikowano
Kup nowe...i niech Ci nie dokrecaja ich pneumatykiem...tylko recznie....czasami smaruje sie te sruby....Ale czym to nie mam pojecia widzialem u wulkanizatora ze czyms smaruja.....Pozdro.

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano

No i warto jeździć z kluczem, który da się kupić np. w Praktikerze – teleskopowy, daje możliwość przedłużenia ramienia i dużo wygodniej się odkręca.

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

No Solaris klucz to podstawa - myslalem ze o tym mówić nie trzeba :)....Skoro mówisz o tak oczywistych rzeczach przypomnę iż wypadałoby te śruby dokręcać odpowiednim momentem Nm który jest opisany w książce SAM NAPRAWIAM E34....

Niestety klucz który jest oryginalny BMW jest lipny i nie ma se co oszukiwać.....Dlatego tak jak pisal kolega dobrze miec klucz...teleskopowy porzadny nie za 9 zl......:) Pozdrawiam... Manometryczny juz mozna od 60 zl qpic :)

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

  • Moderatorzy
Opublikowano
No Solaris klucz to podstawa - myslalem ze o tym mówić nie trzeba :)....Skoro mówisz o tak oczywistych rzeczach przypomnę iż wypadałoby te śruby dokręcać odpowiednim momentem Nm który jest opisany w książce SAM NAPRAWIAM E34....

Niestety klucz który jest oryginalny BMW jest lipny i nie ma se co oszukiwać.....Dlatego tak jak pisal kolega dobrze miec klucz...teleskopowy porzadny nie za 9 zl......:) Pozdrawiam... Manometryczny juz mozna od 60 zl qpic :)

 

Klucz do kół z zestawu BMW jest bardzo dobry pod warunkiem że śruby są dokręcone właściwym momentem.Gwint śrub można smarowć grafitem lub specjalnym smarem.

Opublikowano (edytowane)
No Solaris klucz to podstawa - myslalem ze o tym mówić nie trzeba :)....Skoro mówisz o tak oczywistych rzeczach przypomnę iż wypadałoby te śruby dokręcać odpowiednim momentem Nm który jest opisany w książce SAM NAPRAWIAM E34....

Masz rację, dokładnie tak robię – 110Nm :D Od kilku miesięcy na stanie mojego „domowego ASO” mam klucz dynamometryczny Mannesmann o świetnym zakresie 10-210 Nm (120zl)

 

pozdrawiam

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
a tak z wlasnego doswiadczenia,chcialbym dodac ze przy problemach z odkreceniem srub,klucz fajkowy nie jest najlepszym rozwiazaniem.mozna zrobic krzywde i sobie i srubom.moim zdaniem jednym ze skuteczniejszych narzedzi jest klucz krzyzakowy.zawsze mozna sobie podeprzec na osi sruby i jakos pojdzie.jesli nie,to pozostaje tylko pneumatyk tak jak u mnie z przodu jak kupilem betke
Opublikowano
A ja polecam smarowanie smarem grafitowanym (lub jak kto lubi grafitowym). Sam to stosuje od hu-huuuu lat nigdy nie miałem problemu z zapieczonymi śrubami/nakrętkami kół. No i nigdy nie pozwalam bezmózgowcom na walenie pistoletem pneumatycznym, jedynie doi pierwszego kontaktu z felgą. Reszta łapkami...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Ja tez smaruje zawsze sruby albo smarem grafitowym albo innym (uzywam takiego do 400 stopni, bo akurat taki mam, choc wiadomo, ze kolo w tym mijescu takiej temperatury nie osiaga...).

Nie mam problemu z odkrecaniem kol i rowniez nigdy nie zdazylo mi sie, zeby jakas sruba sie poluzowala.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Opublikowano
Śruby można spryskać smarem miedziowym.

 

Nie radzę stosować tego na felgi aluminiowe bo efekt będzie odwrotny do oczekiwanego.Miałem taki sam problem z zapiekającymi się śrubami.Wyczyscilem śruby w miejscu, którym dotyka felgi papierem sciernym.Oczywiscie felgi w tych samych miejscach również i teraz nie mam kłopotu. :wink:

Pozdrawiam!

Opublikowano
Kupiełem nowe eleganckie śruby ( 10 zł szt. w ASO BMW) , posmarowalem grafitowym , mechanik dokrecil je kluczem manometrycznym i zobaczymy jaki bedzie efekt przy odkrecaniu na wiosne, choc sruby i tak na stalowych nie zapiekaja sie tak jak na alumach, wiec na prawdziwy efekt trzeba bedzie poczekac kiedy zaloze alusy ;-)
m62, V8, 245 km
Opublikowano
Kup nowe...i niech Ci nie dokrecaja ich pneumatykiem...tylko recznie....czasami smaruje sie te sruby....Ale czym to nie mam pojecia widzialem u wulkanizatora ze czyms smaruja.....Pozdro.

 

Najlepiej smarem miedzianym - odporny na wysokie temperatury i nie ścieka

  • 6 lat później...
Opublikowano
Odświeżam trochę temat bo przez kilka lat mógł się pojawić jakiś nowy fajny specyfik do smarowania. Co aktualnie polecacie? Dlaczego miedzianka odpada przy alufelgach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.