Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

CO MOWIA PRZEPISY

 

Jezeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejsc proces homologacji powinno byc wyposazone w wysokocisnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadac system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedazy nowego samochodu. W przypadku przerobek przepisy nie mowia nic na temat specjalnych wymagan co do lamp xenonowych. Obowiazujace “Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdow” o reflektorach mowi jedynie o ich ilosci, barwie swiatla, rozmieszczeniu, sposobie przelaczania, widocznej granicy swiatla-cienia, ustawieniu swiatel, i sile swiecenia. Nie ma tam rozroznienia na swiatla zwykle i wyladowcze, nie ma tez mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, ze dodatkowe systemy nie sa wymagane

 

Podaj jeszcze źródło, bo zaciekawiłeś mnie.

PS. Powiedzmy, że po przeróbce auto ma zwykłe lampy i zestaw HID. Skoro cytowany przez Ciebie przepis (?) nie nakazuje posiadania spryskiwaczy ani samopoziomowania w autach, które zostały wyposażone w xenony poprzez ich "dołożenie", pozostaje jeszcze jeden problem: normalne lampy mają homologację, powiedzmy na żarówki H1 i H7, co oznacza, że założenie żarnika D2S lub D2R w myśl prawa nie powinno mieć miejsca...

Pozdrawiam :)

 

EDIT: KUJON myśli o tym samym co ja.

Lampa ma homologację pod konkretny rodzaj żarówek, taka prawda.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
normalne lampy mają homologację, powiedzmy na żarówki H1 i H7, co oznacza, że założenie żarnika D2S lub D2R w myśl prawa nie powinno mieć miejsca...

Pozdrawiam :)

 

Jaki problem, wkladasz te zarniki w gniazdo H7, wiec sila rzeczy sa to zarowki H7 ;) Zawsze mozna zakombinowac na zdrowy rozsadek.

To czy te zarowki/zarniki H7 sa zasilane z innego zrodla napiecia to juz inna bajka. Tutaj jesli to zrodlo ma homologacje, to IMHO powinno byc wszystko ok.

 

Ps. Swoja droga meczy mnie juz podoawanie przez innych "rewelacji" bez jakichkolwiek dowodow prawnych, wszystko wyrwane z kontekstu etc... :mad2:

Opublikowano
normalne lampy mają homologację, powiedzmy na żarówki H1 i H7, co oznacza, że założenie żarnika D2S lub D2R w myśl prawa nie powinno mieć miejsca...

Pozdrawiam :)

 

Jaki problem, wkladasz te zarniki w gniazdo H7, wiec sila rzeczy sa to zarowki H7 ;)

papik, widziałeś kiedyś żarówkę H7 i żarnik D2S/D2R obok siebie?

Żarnik włożony w miejsce żarówki nie stanie się żarówką. To nie czary mary :wink:

 

PS. U nas w Polsce i tak mamy 'dziki zachód' jeżeli chodzi o przepisy..

To, że miśki zaczynają się czepiać to pikuś w porównaniu z przepisami obowiązującymi w Niemcowni :|

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
normalne lampy mają homologację, powiedzmy na żarówki H1 i H7, co oznacza, że założenie żarnika D2S lub D2R w myśl prawa nie powinno mieć miejsca...

Pozdrawiam :)

 

Jaki problem, wkladasz te zarniki w gniazdo H7, wiec sila rzeczy sa to zarowki H7 ;)

papik, widziałeś kiedyś żarówkę H7 i żarnik D2S/D2R obok siebie?

Żarnik włożony w miejsce żarówki nie stanie się żarówką. To nie czary mary :wink:

 

PS. U nas w Polsce i tak mamy 'dziki zachód' jeżeli chodzi o przepisy..

To, że miśki zaczynają się czepiać to pikuś w porównaniu z przepisami obowiązującymi w Niemcowni :|

 

Widzialem w pudelku ;) Wiem,wiem roznice widac...

Wlasnie grzebie w przepisach o ruchu drogowym, znajde ta wzmianke o xenonach chocbym mial tu pasc trupem...

Dam linka co i jak...

 

Trzeba te bzdury raz na zawsze wyjasnic bo mam tego dosyc...

 

Ps. A Plyty CD odbijaja fotoradar !! :duh:

Opublikowano

Tak naprawde, to zabranie dowodu rejestracyjnego i skierowanie pojazdu na stacje diagnostyczna w celu przeprowadzenia kontroli stanu technicznego zalezy od widzimisie policjanta. A my mozemy rozpoczac tzw. postepowanie skargowe w stosunku do niego, i tyle.

Policjant moze miec zawsze 'uzasadnione podejrzenia', ze nasz samochod nie spelnia warunkow dopuszczenia do ruchu.

A dowod mozna stracic nie tylko za 'lewe' ksenony, ale tez i za wszelkie 'badlooki', ciemne szyby (przednia lub przednie boczne), niebieskie diodki w przednich swiatlach i tym podobne badziewie, ale rowniez np. za zle (wg policjanta) przymocowany spoiler.

 

Udowodnienie policjantowi, ze zabral nam dowod z czystej zlosliwosci, bedzie dosc trudne. Ale z drugiej strony policjanci nie lubia, jak sie na nich pisze skargi, wiec jezeli jestesmy w sytuacji podbramkowej, to mozna probowac straszyc skarga - jezeli np. policjant ma juz na koncie pare skarg, to byc moze odpusci.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
a co powiecie na to :?:

 

Jeżeli w światłach mijania lub drogowych stosowane jest ksenonowe źródło światła literę H zastępuje litera D. Oznaczenie rodzaju reflektora naniesione jest trwale na szkle lub obudowie lampy.

 

 

 

Niezgodność oznaczenia reflektora z jego zastosowaniem (użycie reflektora przeciwmgłowego jako świateł do jazdy w dzień) lub użycie w nim niedozwolonego źródła światła (lampa ksenonowa w miejsce żarówki halogenowej w reflektorach oznaczonych literą H) może być powodem zatrzymania dowodu rejestracyjnego w czasie kontroli policyjnej lub kłopotów z przedłużeniem ważności badania technicznego na Stacji Kontroli Pojazdów.

 

Ja poprosze linka do podstawy prawnej, dokladnego linka a nie jakiegos wyrywka "nie wiadomo skad" :)

 

Dobra juz wiem skad:

http://www.motofakty.pl/artykul/swiatel_dziennych_jasne_strony.html

 

W nos sobie takie cytaty wsadz.. PODSTAWA PRAWNA !!!

 

http://www.infor.pl/download/site/pl/oj/2007/l_137/l_13720070530pl00010067.pdf

regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) z 30 maja 2007

 

6.2.9. inne wymagania

 

tu jest to jasno określone, tylko że ten przepis dotyczy podobno nowych samochodów , ale za cholere nie moge własnie znaleść że tyczy sie to tylko nowych aut a nie wszystkich, jak ktoś to znajdzie to prosze o podanie w którym to jest artykule.

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
a co powiecie na to :?:

 

Jeżeli w światłach mijania lub drogowych stosowane jest ksenonowe źródło światła literę H zastępuje litera D. Oznaczenie rodzaju reflektora naniesione jest trwale na szkle lub obudowie lampy.

 

 

 

Niezgodność oznaczenia reflektora z jego zastosowaniem (użycie reflektora przeciwmgłowego jako świateł do jazdy w dzień) lub użycie w nim niedozwolonego źródła światła (lampa ksenonowa w miejsce żarówki halogenowej w reflektorach oznaczonych literą H) może być powodem zatrzymania dowodu rejestracyjnego w czasie kontroli policyjnej lub kłopotów z przedłużeniem ważności badania technicznego na Stacji Kontroli Pojazdów.

 

Ja poprosze linka do podstawy prawnej, dokladnego linka a nie jakiegos wyrywka "nie wiadomo skad" :)

 

Dobra juz wiem skad:

http://www.motofakty.pl/artykul/swiatel_dziennych_jasne_strony.html

 

W nos sobie takie cytaty wsadz.. PODSTAWA PRAWNA !!!

 

http://www.infor.pl/download/site/pl/oj/2007/l_137/l_13720070530pl00010067.pdf

regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) z 30 maja 2007

 

6.2.9. inne wymagania

 

tu jest to jasno określone, tylko że ten przepis dotyczy podobno nowych samochodów , ale za cholere nie moge własnie znaleść że tyczy sie to tylko nowych aut a nie wszystkich, jak ktoś to znajdzie to prosze o podanie w którym to jest artykule.

 

CZYTALEM, mam na desktopie...

Chlopaku :) To nie jest KODEKS DROGOWY ani obowiazujace przepisy dotyczace warunkow technicznych pojazdow.

Szukamy jasno okreslonych warunkow jakie powinno spelniac autko aby przejsc badania techniczne ;)

 

Trzeba szukac tu:

"Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów"

http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/2250/2250.htm

 

Dodatkowo co znalazlem:

http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/2250/2250_1_3.htm

 

Nie ma nic aby sprawdzali spryskiwacze i poziomowanie :) Nie ma tez wzmianki do jakich przepisow sie stosuja podczas tej kontroli :/

Albo ja jakis slepy jestem ;)

 

:worried:

I na koniec smaczki:

http://www.autocentrum.pl/?FF=204&threadid=26305797&Arch=1

 

http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/viewtopic.php?p=119847

Polecam to ostatnie....

Opublikowano
Tak naprawde, to zabranie dowodu rejestracyjnego i skierowanie pojazdu na stacje diagnostyczna w celu przeprowadzenia kontroli stanu technicznego zalezy od widzimisie policjanta. A my mozemy rozpoczac tzw. postepowanie skargowe w stosunku do niego, i tyle.

Policjant moze miec zawsze 'uzasadnione podejrzenia', ze nasz samochod nie spelnia warunkow dopuszczenia do ruchu.

A dowod mozna stracic nie tylko za 'lewe' ksenony, ale tez i za wszelkie 'badlooki', ciemne szyby (przednia lub przednie boczne), niebieskie diodki w przednich swiatlach i tym podobne badziewie, ale rowniez np. za zle (wg policjanta) przymocowany spoiler.

 

Udowodnienie policjantowi, ze zabral nam dowod z czystej zlosliwosci, bedzie dosc trudne. Ale z drugiej strony policjanci nie lubia, jak sie na nich pisze skargi, wiec jezeli jestesmy w sytuacji podbramkowej, to mozna probowac straszyc skarga - jezeli np. policjant ma juz na koncie pare skarg, to byc moze odpusci.

 

Nie od widzimiesie policjanta , dowod ma wbity przeglad od do kiedy jest wazny i jezeli policjant chce nam zabrac dowod musi miec ku temu powazny powod a nie przepuszczenia !!! przeglad kosztuje tym samym naraza nas na niepotrzebne wydatki poza tym 80% policjantow nie zna lub nie pamienta przepisow a tym samym tych ciagle pojawiajacych i zmieniajacych sie dlatego tez jezeli kierowca zacytuje cos takiego

"Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdow” o reflektorach mowi jedynie o ich ilosci, barwie swiatla, rozmieszczeniu, sposobie przelaczania, widocznej granicy swiatla-cienia, ustawieniu swiatel, i sile swiecenia. Nie ma tam rozroznienia na swiatla zwykle i wyladowcze, nie ma tez mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu" 80% gliniazy zdebnieje i odpusci chyba ze trafimy na jakiego zawzietego ktory zna przepisy zanim wejdzie w zycie

ale napewno nie ma nic w przepisach o xenonach ich montazu i zastosowaniu w samochodach uzywanych

ale za to sa wyrazne przepisy co samochdow nowo produkowanych i ich wymogach powiem jeszcze raz bym swoja E36 na Okregowej Stacji Kontroli POjazdow z zamontowanymi xenonami i diagnosta powiedzial mi ze policjant nie ma podctaw do zatrzymania dowodu za te xenony bo niema przepisow zabraniajacych tego Pozdrawiam

Opublikowano

CO MOWIA PRZEPISY

 

Jezeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejsc proces homologacji powinno byc wyposazone w wysokocisnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadac system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedazy nowego samochodu. W przypadku przerobek przepisy nie mowia nic na temat specjalnych wymagan co do lamp xenonowych. Obowiazujace “Rozporzadzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdow” o reflektorach mowi jedynie o ich ilosci, barwie swiatla, rozmieszczeniu, sposobie przelaczania, widocznej granicy swiatla-cienia, ustawieniu swiatel, i sile swiecenia. Nie ma tam rozroznienia na swiatla zwykle i wyladowcze, nie ma tez mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, ze dodatkowe systemy nie sa wymagane

 

Podaj jeszcze źródło, bo zaciekawiłeś mnie.

PS. Powiedzmy, że po przeróbce auto ma zwykłe lampy i zestaw HID. Skoro cytowany przez Ciebie przepis (?) nie nakazuje posiadania spryskiwaczy ani samopoziomowania w autach, które zostały wyposażone w xenony poprzez ich "dołożenie", pozostaje jeszcze jeden problem: normalne lampy mają homologację, powiedzmy na żarówki H1 i H7, co oznacza, że założenie żarnika D2S lub D2R w myśl prawa nie powinno mieć miejsca...

Pozdrawiam :)

 

EDIT: KUJON myśli o tym samym co ja.

Lampa ma homologację pod konkretny rodzaj żarówek, taka prawda.

 

prosze cie bardzo zrodlo to magazyn milosnikow bmw BMW Trends nr6/10/2007 grudzien

 

oznaczenia zarowek h1 h7 h4 h3 maja na celu okreslenia ksztaltu i sposobu nomtowania moc swiecenia okreslona jest w watach

a xenony kupujesz pod dane zarowki jak masz h1 kupujesz xenony h1 sposob montowania jest identyczny polozenie zarnika a to czy swiatlo daje grot czy gas niema nigdzie o tym mowy poza tym xenon bierzemiej pradu mniej sie grzeje daje mocniejsze swiatlo i ma wieksza zywotnos od zwyklych zarowek (halogenow)

 

mozemy tu pisac w nieskonczonos kazdy ma swoje zdanie ale przepisy nie mowia nic konkretnego i nic wyraznie na to ze ow xenony sa nie legalne w brew naszych przepisow solidnie zamotowanie w porzadnych reflektorach nie beda nikogo oslepiac ale zato dokladnie oswietlac nam droge co automatycznie zwieksza nasze i innych bezpieczenstwo POZDRAWIam

Opublikowano
a co powiecie na to :?:

 

Jeżeli w światłach mijania lub drogowych stosowane jest ksenonowe źródło światła literę H zastępuje litera D. Oznaczenie rodzaju reflektora naniesione jest trwale na szkle lub obudowie lampy.

 

 

 

Niezgodność oznaczenia reflektora z jego zastosowaniem (użycie reflektora przeciwmgłowego jako świateł do jazdy w dzień) lub użycie w nim niedozwolonego źródła światła (lampa ksenonowa w miejsce żarówki halogenowej w reflektorach oznaczonych literą H) może być powodem zatrzymania dowodu rejestracyjnego w czasie kontroli policyjnej lub kłopotów z przedłużeniem ważności badania technicznego na Stacji Kontroli Pojazdów.

 

Ja poprosze linka do podstawy prawnej, dokladnego linka a nie jakiegos wyrywka "nie wiadomo skad" :)

 

Dobra juz wiem skad:

http://www.motofakty.pl/artykul/swiatel_dziennych_jasne_strony.html

 

W nos sobie takie cytaty wsadz.. PODSTAWA PRAWNA !!!

 

http://www.infor.pl/download/site/pl/oj/2007/l_137/l_13720070530pl00010067.pdf

regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) z 30 maja 2007

 

6.2.9. inne wymagania

 

tu jest to jasno określone, tylko że ten przepis dotyczy podobno nowych samochodów , ale za cholere nie moge własnie znaleść że tyczy sie to tylko nowych aut a nie wszystkich, jak ktoś to znajdzie to prosze o podanie w którym to jest artykule.

 

CZYTALEM, mam na desktopie...

Chlopaku :) To nie jest KODEKS DROGOWY ani obowiazujace przepisy dotyczace warunkow technicznych pojazdow.

Szukamy jasno okreslonych warunkow jakie powinno spelniac autko aby przejsc badania techniczne ;)

"Chlopaku" to wg ciebie regulamin EKG to jest tylko taka ściema co sobie wymyśliły urzędasy z UE , żeby sobie wieczorem siąść przy wódce na imprezie i jeden drugie przepytuje z jego znajomości tak dla zabawy :?:

 

 

A teraz tak na poważnie, sam ma zamontowany taki zestaw xenonów i nie chce nikomu udawadniać czy to jest 100% legalne czy nie bo szczerze to sam nie moge ustalić stanu prawnego , dlatego jest ten wątek żeby wymieniać sie swoją wiedzą w tym temacie.

pozdro

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

Ja bym po prostu postawił na forum jasne proste pytanie - Czy ktoś z was stracił dowód za jazdę na dorabianych ksenonach?

 

...

 

 

I ot ze zwykłych danych statystycznych dalej sam się nie będę przejmował, że nie mam spryskiwaczy na światła... Po polsku mówiąc mam to w du*ie a co mam w .... tego nikt mi nie wyłupie. Co do oślepiania - trzeba dbać o auto. Po prostu codziennie przecieram rano światła i tyle. A jak będą się czepiać to pokażę im jak działa zwykła żarówka w E30 - to by mnie dopiero przymknęli za niewystarczające oświetlenie :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

prosze cie bardzo zrodlo to magazyn milosnikow bmw BMW Trends nr6/10/2007 grudzien

 

A to niby ma jakieś prawne osadzenie? :duh:

To może poczytaj dla przeciwwagi to:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/uwaga-na-nielegalne-ksenony,992810

 

Ja bym po prostu postawił na forum jasne proste pytanie - Czy ktoś z was stracił dowód za jazdę na dorabianych ksenonach?

 

A jaki to problem "stracić" dowód? Podstawa jest prosta, przeróbka oświetlenia, a to jest niezgodne z przepisami. To tak samo jak z szybami, zatrzymią dowód, a diagnosta ma ustalić czy szyba spełnia norme czy nie, spalin też ci nikt nie wącha ale jak kopcisz to dowód ci mogą zatrzymać, za wyjący tłumik też. Wszystko kwestią tego na kogo trafisz tylko o ile ciemne szyby nikomu nie szkodzą o tyle debile jeżdzący na pseudo-xenonach w dodatku świecących we wszystkich kierunkach szkodzą już każdemu jadącemu z przeciwka.

Opublikowano

A jaki to problem "stracić" dowód? Podstawa jest prosta, przeróbka oświetlenia, a to jest niezgodne z przepisami.

 

poczytaj dokladnie: wylaczajac przerobki przez AUTORYZOWANE, lub uprawnione do tego firmy.

Przepis o ktorym mowisz ma na celu wyeliminowanie domoroslych majsterkowiczow, ktorzy kombinuja w garazu.

Jesli pojedziesz do "fachowca" ktory Ci wmontuje HOMOLOGOWANY zestaw, ustawi PRAWIDLOWO swiatla etc.. - WSZYSTKO jest zgodnie z litera prawa.

KONIEC KROPKA.

 

Dla mnie temat jest jasny, czekam na adapterki i wymieniam zarowki u SPECJALISTY :)

Potem podjade z ciekawosci do OSKP i zasiegne opinii i poprosze o badanie etc.

Opublikowano
"Chlopaku" to wg ciebie regulamin EKG to jest tylko taka ściema co sobie wymyśliły urzędasy z UE , żeby sobie wieczorem siąść przy wódce na imprezie i jeden drugie przepytuje z jego znajomości tak dla zabawy :?:

 

Inaczej zadam pytanie: w naszym kraju obowiazuje prawo UE, czy polski Kodeks Drogowy ?

To rozporzadzenie UE narzuca na nasz kraj (interpretuje) obowiazek kontroli, aby nowe samochody, produkowane u nas, posiadaly homologacje dot. xenonow.

 

Wot wszystko.

Opublikowano

prosze cie bardzo zrodlo to magazyn milosnikow bmw BMW Trends nr6/10/2007 grudzien

 

A to niby ma jakieś prawne osadzenie? :duh:

To może poczytaj dla przeciwwagi to:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/uwaga-na-nielegalne-ksenony,992810

 

Ja bym po prostu postawił na forum jasne proste pytanie - Czy ktoś z was stracił dowód za jazdę na dorabianych ksenonach?

 

A jaki to problem "stracić" dowód? Podstawa jest prosta, przeróbka oświetlenia, a to jest niezgodne z przepisami. To tak samo jak z szybami, zatrzymią dowód, a diagnosta ma ustalić czy szyba spełnia norme czy nie, spalin też ci nikt nie wącha ale jak kopcisz to dowód ci mogą zatrzymać, za wyjący tłumik też. Wszystko kwestią tego na kogo trafisz tylko o ile ciemne szyby nikomu nie szkodzą o tyle debile jeżdzący na pseudo-xenonach w dodatku świecących we wszystkich kierunkach szkodzą już każdemu jadącemu z przeciwka.

 

czlowieku od kiedy wymiana zarowki jest przerobka oswietlenia ta twoja ow przerobka polega na wymianie zarowki zarnikowej na wyladowcza !!!!!!!!!!!! i jak narazie jest wiecej kierowcow ktorzy oslepiaja bo zle ustawione swiatla maja i im szkoda dac 10zl na ustawienie lub zle wsadzili zarowke ja mam zamontowane xenony i napewno nie mam zamiaru z nich rezygnowac a dowodu tez niedam sobie odebrac kitu mi nie wcisna mam kumpla w drogowce wiec zawsze dorradzi jakis przepis na tel Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jaki to problem "stracić" dowód? Podstawa jest prosta, przeróbka oświetlenia, a to jest niezgodne z przepisami.

 

Jesli pojedziesz do "fachowca" ktory Ci wmontuje HOMOLOGOWANY zestaw, ustawi PRAWIDLOWO swiatla etc.. - WSZYSTKO jest zgodnie z litera prawa.

KONIEC KROPKA.

 

Bueheheheheh, jasne jak Ci specjalista zalepi folią szyby i da certyfikat to nie ma bata we wsi na Ciebie :lol: Przecież nawet jak masz wbity przegląd w dowodzie to policjant ma prawo zakwestionować stan techniczny i skierować Cie na dodatkowe badanie. A to czy diagnosta to puści czy nie to już inna sprawa.

Opublikowano

Bueheheheheh, jasne jak Ci specjalista zalepi folią szyby i da certyfikat to nie ma bata we wsi na Ciebie :lol: Przecież nawet jak masz wbity przegląd w dowodzie to policjant ma prawo zakwestionować stan techniczny i skierować Cie na dodatkowe badanie. A to czy diagnosta to puści czy nie to już inna sprawa.

 

Zly dales przyklad.. Jesli specjalista zamontuje Ci folie na szyby zgodnie z prawem czyli o ile pamietam min 70% przepuszczalnosci, folia bedzi emiala atest (czyli nie bedzie zwykla folia pomalowana farba olejna w domowym zaciszu) to gdzie widzisz podstawe do zabrania dowodu ?

 

Czytaj ze zrozumieniem i nie rob z siebie kozaka co pozjadal rozumy :)

Poza tym watek jest o xenonach a nie o filiach...

 

Aktualnie jestem po 3 dniach grzebania w sieci, pytania firm,specjalistow... Wszyscy sa zgodni...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zly dales przyklad.. Jesli specjalista zamontuje Ci folie na szyby zgodnie z prawem czyli o ile pamietam min 70% przepuszczalnosci, folia bedzi emiala atest (czyli nie bedzie zwykla folia pomalowana farba olejna w domowym zaciszu) to gdzie widzisz podstawe do zabrania dowodu ?

 

Ale myślisz że policjant będzie się zastanawiał czy to ma 70% czy nie? Atest? Hehe, atest to ja miałem na wszystkich szybach chociaż przednie boczne nie spełniały wymogów. To, że nasz atest o niczym nie świadczy, ja szyby miałem założone w firmie zajmującej się zawodowo foliami i piecowym przyciemnianiem. Już ci podałem przykład kopcącego wdechu nikt nie wącha, zatrzymuje dowód i kieruje na badanie do stacji diagnostycznej. Podstawą do zatrzymania dowodu są widoczne np. zmiany w oświetleniu, wyposażeniu itd. lub usterki. To stacja diagnostyczna zatwierdza lub nie takie przeróbki. Zawsze możesz jak ci nie pasi po zatrzymaniu DR zrobieniu dodatkowego przeglądu za całe 20zł iść na policje ze świstkiem i zarządać zwrotu kasy za nieuzasadnione zatrzymanie dokumentów lub unieruchomienie pojazdu. Papier wszystko przyjmie więć możesz nawet skarge wysmarować.

 

Pozdro.

 

P.S. A tego wycieczki osobiste sobie daruj bo znam te sprawy z każdej strony, a na przemądrzałego kozaka policja ma swoje sposoby, jak nie dziś to kolejnym razem. To pamiętliwe bestie. ;)

Opublikowano

moga byc pamientliwe ale nie wszechmogace a upierdliwy moze byc dla swojej baby w domu a nie w robocie dla obywatela jest to osoba publiczna i sa scisle okreslone prawa co moga a co nie a nie wydaje mi sie ze ktoremus chce sie pisac raporty tlumaczyc i zarabiac na konto skargi wiem z swojego doswiadzczenia wystarczy sie nauczyc z 2 formulki z prawa drogowego takie jak zacytowalem wyzej i prawie wszyscy policjaci wymiekaja bo pierwsze wraznie to takie "kur..... na kogo trafilem, kim on jest, kogo zna, co wie, lepiej sobie odpuszcze "

a kopcacy wysech to nie to samo co oklejanie szyb xenony itd

a z tego co mowisz BAX policjan ma prawo zabrac ci dowod za to ze masz brudny samochod tablice itd bo jest przepis na to ale nie znam przypadku zeby ktos za cos takiego zabral dowod bedzie pajac zabrac dowod to zabierze ale napewno nie za xenony bo inforomowalem sie u kumpla w drogowce w Okregowej Stacji Kontroli Pojazdow w sklepach hurtowniach i wszyscy sa zgodni Nie Ma Podstaw Do Zatrzymania Dowodu wiec zostaw swoje madrosci BAX do innego postu moze tam bedzie mialo one wieksze uzasadnienie Pozdrawiam

Opublikowano

Inaczej zadam pytanie: w naszym kraju obowiazuje prawo UE, czy polski Kodeks Drogowy ?

W przypadku konfliktu prawa Unii Europejskiej z prawem danego kraju pierwszeństwo ma zawsze prawo Unii.

 

Polecam poczytać te opinie:

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?id=126&modul=numery&page=czytaj

 

Regulaminy EKG (Kujon podał link do tego najważniejszego) zostały w większości przyjęte przez Polskę. A nawet gdyby nie, to jak wspomniałem wcześniej prawo UE ma zawsze pierwszeństwo.

 

No i cytat z linka podanego wyżej:

 

"Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora. Specjalne zestawy, posiadające odpowiednie homologacje i spełniające wszystkie przepisy oferuje firma Hella."

Opublikowano

Roberto szacunek, ja podałem podstawe prawną , a ty uzasadnienie. Przecież na zdrowy rozum wiadome że zakładanie takich xenonów do naszych klikunastoletnich nieprzystosowanych do tego reflektorów jest nielegalne.

Oczywiście zawsze znajdą sie tacy co wiedzą lepiej. Ale nie ma bata od maja 2004 przepisy UE są nadrzędne nad krajowymi.

Ja sie przyznam szczeże mam sam zamontowany taki zestaw HID i dla własnej swiadomości chciałem po prostu znać prawde i ewentualne konsekwencje.

Pozdro

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
ale jak dobrze poczytcie to doczytacie ze sprawa reflektorow z odblasnikami ma sie inacze do tych z soczewkami i problem test z tymi pierwszymi a nie tymi drugimu a jak wiemy wiekszosc bmw bo o takich tez tu mowimy ma reflektory z soczewkami a one w przeciwienstwie do zwyklych reflektorow skupia swiatlo a nie rozprasza jak ja ustawiamem moje seryjne soczewkowe z zamontowanymi xenonami reflektory na okregowce diagnosta powiedzial swiatlo jest idelane katy wysokosc cienie itd
Opublikowano

Przeciez na przodzie reflektora jest oznaczenie ze to lampa hlaogenowa a nie xenonowa, proste.

Jak masz reflektor bez oznaczen (homologacji) to tez leci dowod, a to jest to samo co złe oznaczenie na reflektorze - wniosek prosty.

 

Jak mi taki jedzie na niby xenonach z przeciwka to zamykam oczy

 

To ze w lampie bedzie dalej H7 to i tak poleci dowod bo to nie halogen H7 tylko xenon H7

 

Ale ircowiec jest pewien siebie i wydaje mu sie ze wygra z policja, byc moze ze nie trafi na kontrole i bedzie jezdził 100 lat na tych "xenonach"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.