Skocz do zawartości

xenon


pejsu84

Rekomendowane odpowiedzi

flash, popieram, mniej niż 6000 są zbliżone do światła dziennego i jak ktos już wspomniał ,więcej lumenów,czyli jaśniej świecą, i z daleka do kontroli nie zatrzymają bo nie wiadomo co swieci na przyklad,,---a bixeny po co ,wystarczy na mijania, bm ma długie dobre,jak będa za mocne to z daleka już trzeba będzie wyłaczać bo bedą oslepiać, czyli mniej najedziemy bezpiecznie na długich -proste -pzdr ------- :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Poniżej foto z ksenonami moimi i kolegi. Moje 4300 z lewej strony, jego 6000 z prawej. Różnica w kolorze jest ewidentna. Foto nie oddaje prawdziwej różnicy. Dla pełnego oglądu brakuje jeszcze standardowych żarówek.... Różnica jest też w zastosowanych reflektorach. Moje auto ma reflektory Helli, kolega ma w swoim Boscha. Muszę przyznać, że Bosch lepiej rozświetla, jednocześnie bardziej oślepia. W moim odczuciu 4300 są lepszym wyborem ze względu na barwę zbliżoną do zwykłej żarówki. Na podstawie obserwacji doszedłem do wniosku, że najlepszy wybór to 5000K. Może ktoś ma taki kolor i chciałby się podzielić fotografią?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images23.fotosik.pl/112/ae575ba2fec1153d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz sylwekk, to mi się podoba, ciekaw jestem jak nocą sie oba oświetlenia spisuja, czy jest prawda ,że w dżdżysty dzień ,a własciwie noc, lepiej widac z żarówkami np.4300 czy 6000, jakbyś mógł to opisz to kiedyś ,mnie pomimo różnic w zdaniu na temat, interesują własnie takie jak po lewej,widać że te po prawej dziwnie świeca ,czyli oślepiają, jak jakieś amerykańskie reflektory :roll: -pzdr --- :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jerzy, miałem 6000 w swoim i stwierdziłem, że za bardzo odstają od normy. Jak wiadomo, prawo na ten temat nie jest zbyt przychylne więc trzeba sobie poprawiać samopoczucie tak, żeby nie prowokować. Na fotce faktycznie widać, że 6000 w reflektorach Boscha "dają" ostro, 4300 wydają się jakieś słabe.... Tak jak napisałem wcześniej, sporo zależy od samych opraw, dla mnie 4300 są kompromisem pomiędzy jasnością i barwą a normą. Generalnie świecą lepiej niż standard i o to chodzi. Druga dość ważna kwestia to możliwość regulacji świateł z wnętrza. Lampy BMW dość wyraźnie zakreślają linię światło-cień. Jeśli teraz mocniej "dopalimy" przestrzeń przed samochodem, nagle okaże się że nic nie widzimy w cieniu. Dlatego warto mieć regulację, którą możemy sobie podkręcić wysokość oświetlenia i nagle długie przestają być potrzebne.... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre soczewki w e34 ( nieoobijane przez kamienie ) będą świecily idealnie z żarnikami HID. Z tego co widzialem to lepiej nawet, mniej będą oślepiać, niż w wielu nowych autach.

 

tu sie z toba zgodzę w 100%

tydzien temu kupiłem nowiutkie zamienniki lamp "soczewek" firmy DJ AUTO.

ustawiłem na SKP i było super.

 

dziś zamontowałem zestaw HID H1 6000K za 335pln / z przesylka w 24h/

http://www.allegro.pl/item266524486_xenon_xenony_ksenon_ksenony_zestaw_hid_h1_h_1.html

 

szybki montaż i ....

wrazenia piorunujące. miazga, full wypas.

 

świecą idealnie, kolor idealny "ksiazycowa biel" nie jakis niebieski.

 

droga i prawe pobocze tak oświetlone ze szok.

 

nie udało mi sie jeszcze nikogo oślepić

:norty:

 

najbardziej mnie zdziwiło to ze podłączyłem zestaw do wiązki bez przekaźnika czyli przetwornice do kostki z żarówki

i NIE WYŚWIETLA SIE BLAD ZAROWKI.

 

i bardzo ważne nie czeszczy radio.

 

moze mam wiecej szczescia niz rozumu ale jestem zadowolony na maxa.

 

a moze to glupie ale na pudelku i instrukcji jest nadrukowane sliczne bmw.

jak podczas kontroli inne argumenty nie pomogą to wyjme instrukce i powiem ze to jest oryginalny zestaw BMW.

 

pozdrawiam i zachęcam do stosowania zestawów HID

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwiekszym problemem jest to ze na palnikach nie ma homologacji. sam jezdze na przerobce na h1 ale zastanawiam sie nad przerobka siedziska zarowki i zastosowaniu d2s, one maja homologacje na palnikach malowana. to dziwne ale w takiej sytuacji nawet jak sie gliniarz uprze to za wiele nie zrobi. za zestaw do h1 moze zabrac dowod tak samo jak za uzywanie zarowek 100W, one tez nie maja homologacji.

zakupione zestawy h1 powedruja wtedy do przeciwmgielnych :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel mial do sprzedania komplet - orginal hella z e32, za komplet calych lamp chcial 1000zl.

 

co do zestawow z allegro , potrzebne sa 2 palniki d2s po 100zl, 2 przejsciowki do podlaczenia przetwornic z allegro z d2s po 50zl sztuka i 2 przetwornice.

nie wiem jak wygladaja te zestawy za 350zl z palnikami d2s, czy one maja homologacje, czzekam na razie na fotki od sprzedajacych.

 

trzeba przerobic siedzisko zarowki, szklo, odblask, soczewka sa takie same dla wersji halogenowej i ksenonowej - bynajmniej w e32. przerobienie polega na rozwierceniu wiekszej dziury, bo palnik jest grubszy niz zarowka.

gdzies po forum przelatywal link do zagranicznej stronki z fotkami,

ja bede przerabial w tym miesiacu, czekam tylko na nowe szkla bo moje sa strasznie wypiaskowane.

zrobie fotki podczas przerobki.plus przerobki jest taki ze zawsze na przegladzie czy na drodze mozna pokazac ze i przetwornica i palniki maja homologacje.

co do temp ksenonow, naprawde zaluje ze kupilem 6000. palniki d2s napewno kupie 4700, ewentualnie 5100 jesli sie uda. nie sluchajcie sprzedajacych ze 6000 jest w najdrozszych modelach - topowych. to bzdura. seryjnie sa wkladane 4700, mercedes wkladal 5100 i mial swiatla biale, ale z lekka zielonkawa barwa.

 

p.s. jesli ktos ma palniki zamiast H1 4700 i chcialby sie wymienic to z wielka checia to zrobie. moje maja 1miesiac a chcialem je wlozyc do przeciwmgielnych, a jak wiadomo tu najlepiej jakby byla zolta lub biala. niebieski sie nie nada.

 

p.s.s. przy montazu ksenonow polecam zrobic to - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=38772&start=75&sid=19f9d0019b5120abdaf7d3541996a80e

polecam porownac sobie fotki kolegi MaK_86 na 6 stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałbym się wypowiedzieć na temat xenonów HID

Uważam że są oki, Pytałem na przeglądzie czy są jakieś problemy i powiedzieli że nie ma. Pozatym sam mam 6000k i uważam że ta barwa jest oki :cool2: jest biała a nie niebieska jak przy 8000k lub fioletowa jak przy 10000k (przy tych faktycznie widoczność podczas deszczu jest gorsza) :duh:

Zastanawia mnie do czego tak faktycznie potrzebne są spryskiwacze :?:

Zastanawia mnie który policjant będzie tak sprawdzał nam żarówki, uważam że niektórzy przesadzają, no chyba że ktoś ma faktycznie ustawione tak wysoko światła że będą oślepiać.

 

Pytanie

a co jeżeli lampy nie mają soczewki :?:

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie spryskiwacze są w przypadku xenonów ważniejsze niż układ poziomowania. W przypadku silnego zabrudzenia szkieł reflektor działa jak matówka. Jeśli wszystkie elementy szklane i odbłyśnik są czyste, taki przerobiony reflektor nie będzie przyczyną irytacji innych użytkowników drogi... no chyba, że reflektor będzie brudny. Właśnie takie nieoczyszczone lampy oślepiają najbardziej. Dlatego przed przeróbką warto poświęcić chwilę na wyczyszczenie soczewek i odbłyśników reflektorów mijania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śylwekk---może masz rację, najgorsza jest zima i sól ,ona powoduje zastyganie na szkle łacznie z brudem, ale wydaje mi sie że spryskiwacz można zamontowac, widziałem na angielskiej stronie e34 ,ze spryskiwaczami,czyli coś można wymodzic ,Polak potrafi!/?-pzdr ----- :arrow: :arrow: :arrow: Edytowane przez jerzy
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka razy na drodze niebieski kazal mi zdemontowac zarowke i pokazac czy ma homologacje - mialem zarowki a`la rainbow - teczowe.

stwierdzil ze nie musze tego zrobic, bo moge nie potrafic, ale on w takim razie bedzie musial skierowac mnie na badanie techniczne (i zatrzyma dowod do tego czasu) - bo ma takie prawo.

 

-----------------------------

w przepisach nie ma nic odnoscnie spryskiwaczy czy samopoziomowania - dotyczy to tylko nowych samochodow. to tak jak z abs`em, dzis kazde auto musi je miec, czy to powod zeby wycofac auta bez abs`u? czy to powod zeby montowac do aut abs? bzdura, powtorze jeszcze raz - OBOWIAZEK SAMOPOZIOMOWANIA I SPRYSKIWACZY DOTYCZY TYLKO NOWYCH AUT. to producent wprowadzajacy nowy model musi sie dostosowac.

 

na niektorych aukcjach sprzedawcy powoluja sie na przepisy unijne ze niby swiatla o jasnosci wiekszej niz chyba 3000 lumenow powinny byc wyposazone w system oczyszczania. ale jak dla mnie slowo powinien nie jest jednoznaczne ze musi je miec. jesli nie zobacze przepisow w naszym polskim prawie tak samopoziomowania miec nie bede.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz pecha, flash..... :roll2:

Ja od momentu przeróbki (ponad pół roku) nie rozmawiałem z miśkami. W ruchu miejskim zresztą trudniej jest na nich trafić. Wiadomo, lampy przerobione, w świetle prawa nie legalnie, więc mają się do czego czepić. No i teraz chodzi tylko o to, żeby nie kusić losu. Stąd zamontowałem lampy o niskiej temperaturze barwowej, a uprzednio wyczyściłem lampy. Nadal nie twierdzę, że nie ma różnicy (po co robić, jak nie będzie efektu), ale jak się na to patrzy z zewnątrz, nie budzi jakiegoś istotnego niepokoju a droga jest oświetlona lepiej. W każdym razie w schowku żaróweczki na ewentualność kontaktu z władzą czekają....

 

Jak to było w jakimś filmie: "prawo prawem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przeczytales uwaznie,do ksenonow mi sie nie czepiali. tylko kiedys do innych zarowek. faktem jest ze palniki z zestawow homologacji nie maja - e wkolku z jakas cyfra np e4. dzis jest to nie usankcjonowane, gorzej bedzie jak za pol roku wejdzie przepis i sie okaze ze faktycznie lepiej bylo kupic d2s i przerobic lampe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie we Wroclawiu, jest firma za 399 pln[ łatwo znaleść na allegro], mają 6000k z homologacją, bez żadnych przeróbek montaż, czyli chyba sprawa do przeskoczenia-tak ,ze xeny mozna smiało montować--pzdr ---- :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwroc uwage ze homologacje ma tylko przetwornica. jest tam znaczek e4 w kolku chyba. to ze dadza ci homologacje na papierku jest nie wazne. znaczek ma byc na palnikach a te ich nie maja. popros o fotki palnikow to sie dowiesz. zerknij rowniez na fotki palnikow d2s - na bialo sa oznaczenia malowane.

 

posiadanie e w koleczku dotyczy kazdego elementu montowanego/domontowywanego do auta

obojetne czy to swiatlo stop, xenon, zarowka h4, kierownica czy klocek hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

to wszystko jeden ciort. ten sam producent. zapytaj sprzedawce o gwarancje na palnik, dowiedzialem sie ze wiekszosc zaczyna dawac gwarancje rozruchowa na kilka dni a nie 2 lata. co jest zreszta niezgodne z prawem.

najlepiej brac od firmy ktora nie zniknie z rynku za 3 tygodnie jak sprzeda zapas ksenonow. czasem lepiej dac 100 wiecej a miec przynajmniej pewnosc ze gwarancje da sie zrealizowac. nie ukrywajmy tego , trwalosc chinszczyzny jest niska, nie ma co liczyc na to ze bedzie dzialac jak zestaw bosch czy hella, gdzie palnik powinien spokojnie 100 000 km przezyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do założenia xenonów, to wydaje mi sie ze jesli założycie żarówkę o wyższej temp. barwowej, to bedziecie mniej oślepiać innych. Bo jak wiecie, ona - choć ma odcien niebieski - świeci słabiej jak powiedzmy 4300. Co do legalności, to wydaje mi sie, ze zakładacie palnik H1 - w końcu reflektor jest przystosowany do takiego typu. To tak jak żarówki diowode do postojówek. Czy ktoś sie zastanawia, jaka jest różnica w sposobie wytwarzania światła?? NIe.

Tak samo jest w przypadku xenonów. Homologacja na reflektorze wskazuje, zeby nie zakładać tam żarówki H4, H7 itd, które tam nie spasują, a żeby je założyc trzeba zmienić konstrukcjie reflektora. Tutaj macie żarówke H1 - bo mocuje sie ją w miejsce fabrycznie do tego przystosowane. Jesli jest to zamiennik, to ogniskowa żarnika bedzie odpowiadała ogniskowej samej żarówki.

Błedem byłoby montowanie oryginalnego palnika xenonowego, jeśli trzeba by było przerabiać samą lampę, uchwyt pod żarówkę, i zmieniać odległość od soczewki - bo wtedy trzeba postarać sie o homologacje.

Tutaj macie żarówkę h1 tylko sposób wytwarzania światła jest inny.Tak mnie sie wydaje. I nie ma powodu do obaw, jeśli wszystko dobrze ustawicie na stacji diagnostycznej żeby nie oślepiać innych kierowców.

 

Kolejna rzecz. jeśli przepisy nie zabraniają - bo nikt nie podał konkretnej ustway - to po co sie straszyć?? Można wozić w schowku żarówki, bo zamiana potrwa chwilke, i nic sie nie stanie jak zamienicie przy Panach z Policji.

Ale faktem jest, że nie ma przepisu jednoznacznie regulującego tę kwestie, więc nie straszmy sie wspólnie czymś, czego nie ma - bo polega tylko na własnej interpretacji każdego z nas. A interpretacje są różne.

Jeśłi ktoś ma xenony a chce miać prawie pryginał, to może założyć sobie spryskiwacze, i bedzie po sprawie. Ale ta kwestoa dotyczy nowych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem ostatnio na okregowej stacji kontroli pojazdow na przegladzie i gadalem z kolega diagnosta - polica dostala wytyczne dotyczace xenonow - maja zatrzymywac pojazdy o dziwnym kolorze swiatla i dokladnie sprawdzac ... wiec albo 4300 albo nic - bo najmniej sie rzucaja w oczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.