Skocz do zawartości

xenon


pejsu84

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dzisiaj zakładałem xenon 6000K(zestaw z allegro 299zł) i powiem tak,przed autem stała się jasność,miałem świeczki ,a teraz mam światła i jestem zadowolony ,100 razy lepsza widoczność,już nie muszę jechać ''na wyczucie'' ze świeczkami w lampach.Polecam przed zamontowaniem wyczyścić soczewki i odbłyśniki.Byłem na ustawianiu świateł i diagnosta stwierdził bardzo ładnie świecą i nic nie trzeba ustawiać,żadnego słowa krytyki na taki patent... Osobom krytykującym polecam przetestować na własnej skórze a dopiero potem się wypowiadać ,a nie bezmyślnie powtarzać krytyczne opinie ludzi którym się coś tylko wydaje,bo ich zdaniem to co tanie to złe i to czego nie zamontowała fabryka to jeszcze gorsze.

 

no i bede krytykowac,bo 4300k daja lepsze swiatlo-tzn jest w nich lepsza widocznosc

WYPRZEDAŻ CZĘŚCI E30 E34

CZĘŚCI ZA GROSZE-skrzynie od 250zl,mosty tylne od 150zl,zawieszenia,blachy

#####Kasacja aut#####

tel.787482121

gg 208272

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja dzisiaj zakładałem xenon 6000K(zestaw z allegro 299zł) i powiem tak,przed autem stała się jasność,miałem świeczki ,a teraz mam światła i jestem zadowolony ,100 razy lepsza widoczność,już nie muszę jechać ''na wyczucie'' ze świeczkami w lampach.Polecam przed zamontowaniem wyczyścić soczewki i odbłyśniki.Byłem na ustawianiu świateł i diagnosta stwierdził bardzo ładnie świecą i nic nie trzeba ustawiać,żadnego słowa krytyki na taki patent... Osobom krytykującym polecam przetestować na własnej skórze a dopiero potem się wypowiadać ,a nie bezmyślnie powtarzać krytyczne opinie ludzi którym się coś tylko wydaje,bo ich zdaniem to co tanie to złe i to czego nie zamontowała fabryka to jeszcze gorsze.

 

no i bede krytykowac,bo 4300k daja lepsze swiatlo-tzn jest w nich lepsza widocznosc

 

po 1- 4300 siwca duzo mocniej niz np 8000 : barwa światła ( w kelwinach ) do jasności ( w lumenach )

 

4300K - 3300 L

 

5000K - 3200 L

 

6000K - 2800 L

 

8000K - 2400 L

 

jak widac - 4300 sa najmocniejsza...

 

dodatkowo w xenonach poowyzej 6000k widocznbosc na mokrej nawierzchni jest srednia - a ludzie kupuja zestawy np 8000k bo fajnie wygladaja - ale wyglad to nie wszystko !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki

ale myslalem o czyms prostszym. jakis opornik na sterowaniu przekaznika.

 

dostepne sa jakies moduly po 80 pln ale to pewnie jest cos prostego a placi sie za pomysl i pudelko.

 

wada tego rozwiazania /ktore jest w podanym linku / jest taka ze jak zalozy sie zwykla zarowka to modul w zegarach sie pali. / no chyba ze ta zarowka bedzie zasilana przekaznikiem/

 

jedyne co mnie meczy to to czy musze dobrac opornik którego opornosc jest taka sama jak zarowki h1 czy opornik ktorego pobor pradu jest taki dam jak zarowki h1.

fajne jest to ze takie i takie występują

 

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat z linku :

 

With the H1 55w bulb inplace there is a current of 4.5A going through the resistor. This results in a voltage drop over the resistor of about 36mV. When I power the 136mA consuming relais the current drop is not anywhere in that neighborhood. So the LKM will trigger the "Abblendlicht" message. To get a proper current I calculated I needed a xxxOhm resistor for the light to work. As I didn't have a resitor with the exact value I used a slightly higher one of 0.5 Ohm (actually two 1 Ohm resistors). This gave a voltage drop of 56mV and it shut upp the checkcontrol. At this point you can't use the standard H1 bulbs with the modified LKM. You have to reinstall the original resistor plates for them to work again

 

 

nie wiedzialem ze jak zalozy sie znow zwykle zarowki to sie moduł spali - to mozna dac przed te rezystowy jakis bezpiecznik prowizorycznie ... albo poprostu nie wolno zakladac zwyklych zarowek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj zakładałem xenon 6000K(zestaw z allegro 299zł) i powiem tak,przed autem stała się jasność,miałem świeczki ,a teraz mam światła i jestem zadowolony ,100 razy lepsza widoczność,już nie muszę jechać ''na wyczucie'' ze świeczkami w lampach.Polecam przed zamontowaniem wyczyścić soczewki i odbłyśniki.Byłem na ustawianiu świateł i diagnosta stwierdził bardzo ładnie świecą i nic nie trzeba ustawiać,żadnego słowa krytyki na taki patent... Osobom krytykującym polecam przetestować na własnej skórze a dopiero potem się wypowiadać ,a nie bezmyślnie powtarzać krytyczne opinie ludzi którym się coś tylko wydaje,bo ich zdaniem to co tanie to złe i to czego nie zamontowała fabryka to jeszcze gorsze.

 

no i bede krytykowac,bo 4300k daja lepsze swiatlo-tzn jest w nich lepsza widocznosc

 

 

to prawda 4300K daje ''lepsze'' światło,ale nie było w tej cenie akurat.... i tak jak dla mnie w porównaniu do zwykłej żarówki niebo a ziemia,a zamiar był taki by polepszyć widoczność....Jeśli chodzi o zakłócenia w radiu to nie pojawiły się i żadnych innych skutków ubocznych też nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma ktos na Forum xenony 50W?

 

moim zdaniem to zbedna przesada - zwykle 35w swieca 10 razy lepiej od h1 - wiec po co komu 50-cio watowe - wiadomo ze za ta sama kase ma sie wiecej - ale pomyslcie ze zakladacie je do zwyklych lamp i moga faktycznie oslecpiac ( i to konkretnie ) na wyojach , czy jezdzie pod gore/z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś napisał ,ze przesadzam, to że pojechałes na kolcach-twój wybór,trafisz na dobrze znających temat i dowód zabiorą i nie sprzeczaj sie ,prawo jest prawem, na Słowację bo chyba wspomniane było trzeba miec specjalną apteczke, byłem i wiem, nawet kamizelka odblaskowa musi być w aucie, a nie w bagażniku,nawet linki wymagają-tyle w temacie---co do ksenów, najlepiej własnie załozyć te 43ook ,one sa jakby mało widoczne ze to kseny"", poniewaz w soczewce zawsze gdzieś widać lekko światło pryzmatu, ale to wszystko jest nielegalne i tyle, wszyscy się z tym musza zgodzic do xen. musi byc system samopoziomujący, spryskiwacze, atest na zamontowane żarówki itd. ja wiem że przepisy są po to zeby je łamać he he [sam się przymierzam do załozenia, i waham-sam nie wiem]-------tylko zawsze jest to do czasu, kol. miał wypadek ,potrącił 3 letnie dziecko na ulicy,wbiegło zza auta, wszystko mu wyśpiewali ,ze miał nawet pękniete szkło w reflektorze,[Audi 80]-pzdr ---- :arrow: :arrow: :arrow:[[zapomniałem napisac, ja wiem ,ze jak załaduję swoje e34 to czasem mi migaja w nocy ,a swiatła mam dobrze ustawiaone,co będzie przy ksenonach???]
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xsilver--tu masz rację z tymi zarówkami,jezdzilem trochę nie swoja BM,e39 i tam miał własnie jakies 8000k ,w deszcz w nocy masakra nie szło jechac, jak przesiadłem się do swojej e34 ,to mało nie ukleknąłem,--pzdr :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toś napisał ,ze przesadzam, to że pojechałes na kolcach-twój wybór,trafisz na dobrze znających temat i dowód zabiorą i nie sprzeczaj sie ,prawo jest prawem,

 

ale ja sie nie sprzeczam ze zlamałem prawo.bo tak bylo.

i nie wiem jak celnik ale policjant doskonale wiedzial ze mam kolce i byl na tyle wyrozumialy i znajacy temat ze wiedzial ze w warunkach wowczas panujacych na drodze nie sprawiam zagrozenia.

poprostu byl wyrozumialy, a moze mial doswiadczenie z kolcami.

 

 

wracajac do xenonow, wiele osob twierdzi ze HID jest nie zgodny z prawem.

czy mozesz mi ktos dokladnie podać przepis mówiący ze zamiennik żarówki wytwarzający 5 krotnie silniejsze światło jest zabroniony w stosowaniu w poj mechanicznym wyprod w roku 1991.

 

sory ale zauważyłem ze w kazdym watku o xenonach od razu ktos mowi ze sa zabronione i tyle ale jakos nikt nie podpiera sie konkretnym przepisem.

 

z tego co ja wiem jest takowy przepis ALE zabraniający stosowanie żarników xenonowych w samochodach po /np 2000/ roku.

JEZELI samochod nie jest wyposarzony w spryskiwacze i samopoziomowanie.

ten przepis obowiazuje tylko samochody po danym roczniku.

 

tak samo jak zagłówki tylnie sa obowiazkowe po danym roczniku

tak samo jak PASY BEZPIECZENSTWA obowiazuja w samochodach wyprodukonych po /chyba/ 1971-72 /mam fiata 125p z 1969 i nie musze w nim miec pasow bezpieczenstwa bo fabrycznie nie byly zamontowane/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug przepisow UE - kzdy pojazd wyposazony w zrodlo swiatla mocniejsze niz 2000lumenow musi miec spryskiwacze reflektorow.

 

nie ma przepisu zabraniajacego stosoania ksenonow no w e34 - jednak - lampa oryginalna w e34 ma homologacje do stosowania tylko i wylacznie z zarowkami h1 - wiec zalozenie do niej lampy wyladowczej powoduje ze lampa nie posiada homologacji , nie powinna byc uzywana na drogach publicnych , pojazd nie powinien przejsc przegladu , policjant ma prawo zatrzymac dowod rejstracyjny

 

tak to wyglada . wiec jezeli zalozysz lampy posiadajace homologacje do stosoania z palnikami , masz spryskiwacze , i zestaw twoich xenonow posiada homologacje ( na terytorium UE ) - nie masz sie czego bac .

 

 

zeby to wszystko spelnic to trzeba wydac kupe zł ( nowe lampy , zestaw spryskiwaczy oraz jakis zestaw xenonow )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RG----- ja o tym wszystkim prawie wiem,tylko jak jest oki to jest ,ale jak noga sie podwine""" to potem kłopoty, a po co?, mówie sam jestem na rozdrozu bo kusi mnie też zamontować xeny , ale jak podjąłem temat na jakimś forum nie pamiętam bo jest ich kilkanaście łącznie z Podbeskidzkim, to ludzie tam są powiedziałbym bardziej ::""prawi""" co by to ujać delikatnie, i pojechali po mnie żeby nie kombinowac, powiem ci ze chyba mają rację, powiedz po co mam sie czuć już z własnej woli być zaszczutym na drodze, i jechac w niepewności ,ze ktoś soię do czegoś doczepi, a z innej strony że większa widocznośc to też wiem, temat do dyskusji i tyle,jak mówię sam nie wiem co o tym myśleć, policjsa tez nie jest już tak naiwna jak kiedyś, a i straz miejska ma już tyle do powiedzenia ,ze wnet wypra policję, to jeszcze większe cwaniaki niż myślałem-ale to nie temat---pzdr -------------- :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xsilver-- dobrze to ująłes, są takie xeny ale koszt to 1600-pln---[ z homologacją]-pzdr ------------ :arrow: :arrow: :arrow:

 

 

zestaw przetwornic helli i zarowki philipsa - to ok 1tys zł .

 

 

ja tez sam nie wiem czy zakladac czy nie ...

 

co bedzie np ( odpukac ) w razie jakiegos wypadku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem kazdy robi jak uwaza.

chodzi mi o to zeby w koncu rozmyc złudzenia zgodnie z prawem czy nie.

 

ale znalazlem na http://realOEM.com lampy produkowane przez hella dla bmw e32 750 i, il V12 /09.87-09.94/ z zarnikami D2S

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/n/19.png

 

i jakos nie widze tu samopoziomowania. moze spryskiwacz miala.tego nie wiem.

 

 

bosch:

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/n/16.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze ze taki temat na spokojnie rozprawiamy, tu tylko chodzi o prawną stronę tego, fakt jakby doszło odpukać do nieszcześcia to , teraz dobry obrońca poszkodowanego może wszystko udowodnić ,no i właśnie co wtedy, bo tak to narażamy sie na mandat i nowy przegląd , i tyle----pzdr ------------ :arrow: :arrow: :arrow: nie wiem ,u mnie nic poza opisem nie widać na twoim poscie, moze coś żle mi otwiera ,nie wiem...
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze http://www.realoem.com blokuje zdjecia.

wejdz na ta strone wybierz podane przeze mnie e32 i w odp zakladce sa diagramy lamp.

 

znalazlem jeszcze cos

http://www.autocentrum.pl/?FF=204&threadid=26305797&Arch=1

 

Temat dyskusji: Przerabianie reflektorow na Xenonowe

 

1. TDi (10.04.2002 22:52)

Ostatnio zauwazylem ze dosc popularne stalo sie przerabianie reflektorow w samochodach na Xenonowe (wiaze sie to ze wstawieniem soczewko oraz przetwornicy zamiast tradycyjnej zarowki) a w gazecie coraz wiecej firm swiadczy takie uslugi. Czy taka przerobka jest w jakis sposob zabroniona przez kodeks drogowy? Czy Policja moze za cos takiego zabrac dowod rejestracyjny?Przeciez w sumie jezeli taka przerobka jest dokonana dobrze to polepsza to widocznosc w nocy, i to bardzo

 

2. KRP Marcin Milczarek (15.04.2002 17:08)

Dokonywanie tego typu przeróbek w autach nie stanowi podstawy do zatrzymania dowodów rejestracyjnych pojazdów przez Policję. Jeżeli tego typu przeróbka zostanie przeprowadzona przez zakład, który zagwarantuje, że nowe xenonowe światła spełniają wymogi bezpieczeństwa, to nie powinno być żadnych problemów z Policją.

/troche stare/

 

przeczytalem teraz kilka rozpozadzen rady min. i podobne przepisy porzadkowe i nie ma tam nawet rozgraniczenia pomiedzy zarowkami zwykłymi, halogenowymi a tymbardziej wyladowczymi.

przepisy mowia o ilosci lamp, ustawieniu,koloze swiatla.odleglosci oswietlania drogi od pojazdu.

 

 

jezeli kos znajdzie cos innego prosze umieszczac w tym watku.

MOZE W KONCY DOWIEMY SIE CZY HID JEST LEGALNY CZY NIE

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sie zgadza !

 

ale zrozum - masz oryginalne lampy - i takie lampy maja homologacje ( czyli sa dopuszczone do ruchu , bezpieczne , spelniaja rozne tam wymagania itp ) - i wyraznie na nich pisze dla jakich zarowek ta chomologacja jest - w naszym przypadku pisze ze dla zarowki h1 - jezeli w lampie jest inna zarowka to nie spelnia on homologacji i juz - to jest nie do ominiecia bez zmiany lamp , kloszy .

 

 

wiadomo - mozna jezdzic i nic - ale co sie stanie w razie powaznego wypadku ? jak to zostanie ocenione ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,mamy lampy H1 z homologacją i takie zostają ,jeśli nie przerabiasz,szlifujesz,wycinasz,nie naruszasz w najmniejszym stopniu ich konstrukcji ,a nie ma takiej potrzeby wstawiając ''żarówkę wyładowczą'' H1.Przerabianie lampy na D2S to już naruszanie konstrukcji.Tak mi się wydaje.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś zauwazyl, xenon w BMW wystepuje od 1991 r.

W serii 7 do soczewek które sa takie same w e30, e34 wkladano żarnik.

 

Dobrze by bylo, zeby osoba mająca e32 750i z xenonem fabrycznym pstryknęla fotkę lampie, kloszowi.

Ciekawią mnie oznaczenia na kloszu.....

Wtedy adne samopoziomowanie (które zresztą nie dziala zupelnie) ani spryskiwacze nie byly potrzebne.

 

Dobre soczewki w e34 ( nieoobijane przez kamienie ) będą świecily idealnie z żarnikami HID. Z tego co widzialem to lepiej nawet, mniej będą oślepiać, niż w wielu nowych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie zastanawiam nad montazem xenonow.

Waham sie tylko nad tym czy wziasc normalne czy bixenony.

Zapewne glupio by to wygladalo z zewnatrz, majac np wlaczone dlugie.

A co z xenonem w reflektorach przeciwmgielnych?

Co do aspektu prawnego to moim zdaniem nie ma zadnego problemu, chyba ze sie ma 'pecha' i trafi na kogos kto sie czepi o wszystko...

Czy spryskiwacze musza byc? Nie w przepisowym tego slowa znaczeniu, ale jesli chodzi o uzytkowanie. Zamarza/paruje bez?

Kolejna sprawa to ringi... jakbym juz rozbieral lampy to jakies bym wrzucil, nawet te 'kiepskie' tzw, zeby zobaczyc z ciekawosci po prostu.

Mysle, ktore wyjscie jest najlepsze.

1) xenon za 299,- z allegro i nic wiecej (co jak sadze nei przejdzie)

2) xenon + 'zwykle ringi'

3) xenon + ringi + spryskiwacze (tu sie pojawia pytanie skad wziac, i jak z montazem)

4) bixenon + nowe lampy z powojnymi ringami + spryskiwacze (jak juz szalec...) i tu pojawia mi sie mysl co w miejsce swiatel przeciwmgielnych, bo smiesznie by to wygladalo inaczej...

 

Jak sadzicie, co byloby najlepszym wyborem?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj, przeciwmgielne powinny byc zolte. w bixexnonach odslania sie przeslona i lampa z mijania (krotkich) swieci jako dlugie. ale przewaznie tylko jak wlaczysz na stale dlugie, jak chcesz tylko mignac komus ze miski stoja lub ma nie zapalone swiatla to dalej migasz tymi wewnetrznymi na zarowkach.

 

p.s. ja jezdze na xenonach zamiast h1 i przestalo mi to przeszkadzac ze pozycyjne i dlugie sa za zolte. szkoda tylko ze dalem sie namowic na 6000K, jak dla mnie za niebieskie, a upieralem sie zeby kupic 4700k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.