Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Czemu od razu allegro??? Nie lepiej tutaj na forum? :8)

A to jest właśnie potwierdzenie tego, co pisałem wyżej np

Ja mam od pawlosiu i jestem bardzo zadowolony. Co do spolszczenia to radzę uważać, robić to z głową mieć odpowiednie HW itd

Edytowane przez e61
  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jak by cos takiego było to Ok.

Podaje znane mi sposoby tłumaczenia ,program do tłumaczenia

Ustalamy zwroty wyrażenia .

i grono zapaleńców ma fajny program .

Opublikowano
Jak by cos takiego było to Ok.

Podaje znane mi sposoby tłumaczenia ,program do tłumaczenia

Ustalamy zwroty wyrażenia .

i grono zapaleńców ma fajny program .

 

Przerabianie samego tylko dde40 na PL zajęło mi kiedyś kilka dni (po godzinach), starałem się, a i tak jak się później okazało trafiło się parę błędów.

 

Choć sam pomysł dobry.

 

Pozdrawiam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Opublikowano

Moje początki były takie same

Ale po znalezieniu kilu zależności i użyciu programu to inna praca

Program tworzy sobie jak gdyby mapę gdzie, w którym miejscu ma wstawić słowo i przesunąć baity.

Tworzymy sobie słownik podstawowy, bo są słowa, które powtarzają się w każdym pliku

1. Tłumaczymy najdłuższe zwroty, jako pierwsze potem krótsze i krótsze i do słownika,

2. nie tłumaczymy słów zawierających same duże litery

3. Jest kilka słów, których nie można tłumaczyć

Itd.

Zajęło mi to 1 rok i pewnie wszystkiego jeszcze tez nie wiem.

Jednak teraz tłumaczenie to już np. dde4.0 to 2 godz , a jedno kliknięcie i można oglądać co nam wyszło i ewentualnie dokonywać poprawek.

Mam pomysły jak to zabezpieczyć, lecz są dość brutalne.

Sądzę że trochę tam wiem , inni też więc tłumaczenie stało by się mniej pracochłonne.

Jest masa plików i co jednej osobie zajmuje miesiąc to kilku osobom kilka dni.

Plusem tego jest możliwość natychmiastowego testowania na różnych autach i naprawianie błędów.

Jest tu masa fachowców , co sprawia że program może wyjść bajecznie .

A niewykluczone, że jak grupa pracująca na d tym tak by zdecydowała, że można coś tak u dłubać z tego.

Oczywiście po odpowiedni zabezpieczeniu.

Opublikowano

:mad2:

silnik balans

Balans test odczyt korekty

( adres )

B8 12F10E2C10 0F13 0F14 0F15 0F16 0F17 0F18 62

 

cylindry 1 2 3 4 5 6

B8F1120E6C10 0000 0000 0000 0000 0000 0000 29

skala -50............0000........50

inne

B812F1042C100F6509

napięcie akumulatora

B8F112046C10 014A 68 7.94516 V przelicznik 14A-decy x 0,02409=napjęcie

B8F112046C10 0205 24 12,21V

 

A można tu pokazuję ci co trzeba napisać i rozszyfrować w procedurze tylko identyfikacji pojazdu

Sam dekoder vin to tydzień walczyliśmy, z rozszyfrowaniem odczytu temperatury tyle samo

Więc praca na lata świetlne , chyba że się zaje........ procedury w firmie BMW to inna sprawa

Co do Fek to nie ma ipo bo menu jest w HTML -lat długie lata -nie realne

Pol roku pracy i mieliśmy silniki ,liczniki poduszki i to nie na OK.

Zobacz co cię czeka ;

 

 A1 A0
09 A1 A0 77 07 77 07 77 07 70 80 04 00 84 80 12
A0 F6 94 21 73 24 12 09 15 52 04 10 21 04 44 0F
adres ->8005020483
8019A004 573100033000000A00000014C44E000023E7F432FE
    GM  SUMA      SA          SUMA       FA    SUMA
57310003 3 0  00000A00000014C4   4E   000023E7F4 32 FE

  adres -> 8005020285 
80 0A A0 02 44 42 00 79 90 C7 
adres -> 80040084
8012A0F6942173241209155204102104440F 
         NUMER     HW    CI     DI  BI/VI   DATA      SW
8012A0F  6942173   24    12     09    15    52/04  10  21  04440F
80040E8A
8007A000000126
8005020186 
              KM
80 08 A0 01 044416 7F 
adres ->44040040 
4410A088371351018181071897020183
         BMW NMER HW  CI  DI  BI/VI DATA
4410A08  8371351  01  81  81   07   18,97  020183 
adres ->44 05 69 01 29
                      VIN EWS
44415A001202CA3   510C102100B880007249     54FFFF64
                 WBADH310X0BY00799
adres ->4405690028
4415A000000100063101FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFC6
adres ->440569042C 
4415A004 573100033000000A00000014C44E000034
            GM   SUMA         SA      SUMA   FA
4415A004  57310003 3  000000A00000014C4 4E   0000  34

    FA

adres ->440569052D 
           FA
4415A005  23E7F4 32 FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF6
adres ->44040848 

       CODING BITE     suma
4409A0  FD 0B 01 0A 0A  1A

  • Moderatorzy
Opublikowano

Gorzej z postawieniem tego 3.0. Namieszali i jest ciężko teraz.

 

NIe musi być Allegro :)

 

Podoba mi się oferta Pawlosiu z allegro

http://allegro.pl/dcan-e-net-bmw-ediabas-inpa-k-d-can-94-2011-i2316434101.html

 

bo mozna zrobić PL w profesionalu a mam 2 takie nawi więc przydało by mi się. Jest na froum coś takiego?

 

Pozdrawiam

 

Bez OPS lub ICOM nawet nie zaczynaj tematu. Jak ubijesz navi to zacznie się plącz i duże koszta.

To co oferuje jako pliki to zawartość płyt ISTA/p a ja masz za free na sieci. Nie jest to warte takiej różnicy cenny jaka dzieli ta ofertę miedzy innymi. Jedynie wygoda ze wszystko jest w 1 miejscu.

 

Moje początki były takie same

Ale po znalezieniu kilu zależności i użyciu programu to inna praca

Program tworzy sobie jak gdyby mapę gdzie, w którym miejscu ma wstawić słowo i przesunąć baity.

Tworzymy sobie słownik podstawowy, bo są słowa, które powtarzają się w każdym pliku

1. Tłumaczymy najdłuższe zwroty, jako pierwsze potem krótsze i krótsze i do słownika,

2. nie tłumaczymy słów zawierających same duże litery

3. Jest kilka słów, których nie można tłumaczyć

Itd.

Zajęło mi to 1 rok i pewnie wszystkiego jeszcze tez nie wiem.

Jednak teraz tłumaczenie to już np. dde4.0 to 2 godz , a jedno kliknięcie i można oglądać co nam wyszło i ewentualnie dokonywać poprawek.

Mam pomysły jak to zabezpieczyć, lecz są dość brutalne.

Sądzę że trochę tam wiem , inni też więc tłumaczenie stało by się mniej pracochłonne.

Jest masa plików i co jednej osobie zajmuje miesiąc to kilku osobom kilka dni.

Plusem tego jest możliwość natychmiastowego testowania na różnych autach i naprawianie błędów.

Jest tu masa fachowców , co sprawia że program może wyjść bajecznie .

A niewykluczone, że jak grupa pracująca na d tym tak by zdecydowała, że można coś tak u dłubać z tego.

Oczywiście po odpowiedni zabezpieczeniu.

 

Ja bym szybciej zebrał grono ludzi i zajął się pisaniem de-compilatora dla plików IPO. Wtedy nie masz limitów plus dodatkowo bajeczna bazę do rozbudowy.

 

Piwek nie ma sensu tlumaczyc inpy na PL jak juz to na ENG ,ja jednak wolalbym uzupelnic ja na full, chodzi tu o modele FXX glownie silniki itd do tego można by było zrobić serwisowe funkcje ktore juz zaczynam.

 

Problem jest taki brak skryptow IPO jednak inpa kozysta tez z IPS ktore mozna napisac .

 

Masz w inpa kompilator i można bardzo prosto IPS zamienić na IPO. Wtedy Twój kod jest nie czytelny dla innych.

Chętnie bym się zabrał za wyposażanie INPA w nowe skrypty.

Opublikowano

Do tłumaczenia nie potrzeba rekompilować

Ipo da się zdekompilować ale do postaci assemblera a to jak pewnie wiesz zabawa nie jest.

Żeby pisać IPS trzeba

Znać adres i treść co chcemy żeby sterownik nam odpowiedział.

Jak odpowie to trzeba jeszcze to rozszyfrować .

Jak masz jakieś pomysły chętnie się dowiem czegoś nowego.

Podam ci przykład jak wysyła Inpa i co otrzymuje

Wysyłasz zapytanie ->4405690129

Odpowiada->44415A001202CA3510C102100B88000724954FFFF64

Masz wyliczyć żeby wyszło ->WBADH310X0BY00799

Niby nic ale rozszyfrować to, to jest to co trzeba by zapier.... z firmy bmw

Jakoś ja to rozwaliłem ale tak trzeba z każdym jednym parametrem

To na 10 ludzi praca zna 10 lat

  • Moderatorzy
Opublikowano

I właśnie dla tego są pliki prg :) To one zrobią cala robotę a dostaniesz je z ISTA :)

 

Protokół nie jest taki straszny jak posiedzisz z Tool32. Swego czasu trochę życia mnie to kosztowało.

Opublikowano

Nie jest to takie sipu bo jakby to było w miarę realne to bym to dawno zrobił ,jednak to praca na lata dla kilku osób.

Toll jest ok.ale jest malutkie ale

Do dopisanie czegokolwiek trzeba mieć auto lub sterownik a to już problemik jest .

Ja próbowałem to wiem cos o tym , zapał był i jest ale nie wszystko da się przeskoczyć

żeby tylko prosty starszy silnik np dde4.0 napisać to ok. 200 różnych zapytań i odpowiedzi a gdzie inne :cool2:

:mad2:

Teraz pisze głosowe odpalanie auta ,co w porównaniu z sterownikiem silnika jest zabaweczką i jest już 3 strony kodu a to tylko mały procesorek

I ma sprawdzić 4 parametry

  • Moderatorzy
Opublikowano

Sterownik na stole to tez nie jest problem ale trzeba go kupić lub mieć.

Ja napisałem wszystkie skrypty do swojej e36 od podstaw. Nie był to jakiś straszny wyczyn ale czasu dużo zeszło.

Gdybym miał de-compilator do ipo mógłbym spokojnie tylko zmienić kilka rzeczy i mieć 100% PL w krótkim czasie.

 

Odpalanie głosowe można zrobić w dosyć prosty sposób bo nie sadze ze na AVR lub ARM robisz przetwarzanie dźwięku. Żadne z tych procesorów się do tego nie nadaje. Tutaj potrzebne jest DSP.

Opublikowano

Nie da się czegoś raz skompilowanego zdekompilowac to postaci kodu źródłowego można do asemblera ja używam OLY.exe .

A nagrywanie i potem porównanie robie na avr właśnie w Procku za 20 zł mogę zapisać kilka słów to styka . konkretnie uruchom i jak nie oko to nie możliwe jak ok uruchamiam ,może dołożę jakaś pamięci i coś więcej się pokleci

a wychodzi mi cos w podobie

http://img696.imageshack.us/img696/4545/olyv.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Moderatorzy
Opublikowano

IPO pliki to nie kod maszynowy. To jest jak java czyli język interpretowany dla tego masz Ediabas inaczej można byłoby to odpalić spod windows.

Java jak wiesz można de-kompilowac bez problemu.

Kod maszynowy dowolnego procesora można odwrócić/połączyć z kodem źródłowym za pomocą tzw map plików (dla ARM elf). Są tą pliki z tzw. tabela symboli i z tego korzysta debugger.

 

Moc obliczeniowa avr nie pozwala rozróżnić ludzkiego "pierdnięcia" od mowy. Na rynku dostępne są moduły które wykrywają np 3-krotne klaśnięcie w dłoń (zal/wył wyjścia) i na takim poziomie możesz to zrobić na tym procku.

Opublikowano

Moc obliczeniowa avr nie pozwala rozróżnić ludzkiego "pierdnięcia" od mowy. Na rynku dostępne są moduły które wykrywają np 3-krotne klaśnięcie w dłoń (zal/wył wyjścia) i na takim poziomie możesz to zrobić na tym procku.

hehehehe :cool2:

Bez jaj na kliknięcia to ja robiłem na kilku tranzystorach lata temu .

Sama odpowiedź to nap wymontuje z zabawki procek i będzie odpowiadał mama chce siusiu uhahahah

A zamiana komendy na bity i porównanie ich sumy kontrolnej z dokładnością jaka sobie ustalę lub całego hex to nie jest takie kosmiczne zadanie ale Ok. nie będę się sprzeczał.

Obadaj odpal się -> hex po przetworzeniu = 6F 64 70 61 6C 20 73 69 65 95 + CRC 2 BITY

MOŻE SIĘ NIE ZMIESCIĆ W PROCKU ?? :duh: :mrgreen:

POLECENIE

Config Timer1 = Timer , Prescale = 8

Config Int1 = Rising <----Jest w stanie sprawdzić 50 razy na sekundę narastające zbocze z którego na dodatek jeszcze można cos wyciąć lub opóźnić a pracuje tylko w 8 bitach.A to tylko namiastka możliwości przeciętnego nawet procka

Co do pisania nowych ipo to może jestem za cienki i dlatego wyluzowałem

  • Moderatorzy
Opublikowano

Do analizy dźwięku trzeba zrobić FFT sygnału. Te 8-bit'ow liczyło by to latami bo nie ma jednostki zmiennoprzecinkowej. Nie wspomnę juz o BASCOM który dusi Ci już proca.

Mój 1,4GHz telefon z androidem do rozpoznawaniu ludzkiej mowy łączy się z chmura serwerową przez google translator.

Jeżeli uda ci się przyporządkować liter do kodu hex na 8-bitach to chętnie pomogę z wnioskiem patentowym :norty:

 

Ludzka mowa leży w zakresie 512…2048Hz także przy częstotliwościowi samplowania 50Hz możesz przetworzyć sygnał o częstotliwości 2x niższej a w tym właśnie zawiera się wspomniane "pierdniecie ludzkie" (oktawa I i II).

Jedynie możesz określić czy ten dźwięk wystąpił czy tez nie :)

 

Znam 2 osoby które maja doktora z tej dziedziny :twisted:

Opublikowano

Zobacz co zwykła atmega 8bit może .

 

 

Ja kombinuję tak:

Głos na ->napięcie , analiza , zapamiętania np. kilku najwyższych pików i czasu w jakim one wystąpiły po rozpoczęciu analizy lub coś w podobnie , oczywiście pracy jest i testów . Pierwsze testy ok. jednak opóźnienie prawie 5 sekund mnie nie zadawala. A doktorzy to dla mnie żaden autorytet , zapytaj doktora czy jest możliwy odczyt zabezpieczonego procka w warunkach domowych ? ja niektóre czytam

Skoro taki doktor powiada, że się nie da to może i nie :mrgreen:

Ale skoro urządzenia zapisujące np. dyktafon wielkości pestki potrafi w formie cyfrowej zapisać 15min muzyki to może niech ci doktorzy idą piec chleb .

Gdy mam zapisany dźwięk cyfrowo to co stoi teraz na przeszkodzie żeby teraz go porównać z następnym nagranym

Z jakąś tam dokładnością, tym bardziej że nie ma to być zabezpieczenie a nazwijmy to fajny bajerek

:cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja nie mowie o polskich doktorach bo większość z nich ma doktorat z Marksa i Lenina.

 

Na poziomie fajny bajerek to tak ale dokładności będzie tak jak wspomniałem. Tutaj ogranicza cie pasmo samplowania (głos na napięcie).

 

Odtwarzanie wav to żaden cud, żeby to był softwarowy mp3 to tak.

Więcej atmega ma do roboty przy K+DCAN jak odtwarzaniu wav.

Opublikowano

Nie mam zamiaru porównywać głosu danej osoby to mija się z celem złożonym

Bo co jak się nachlam i na drugi dzień będzie głos jak z kosmosu . :D

Ma z dokładnością jaka uda się uzyskać odpalić i ok.

A fajnie jak mi odpowie siemasz piwek dobrze że mnie dosiadasz dopier..... mi w rurę :mrgreen:

Opublikowano
Wszytko fajnie tylko po co... po co w aucie start stop z głosu? Jak nawet dla własnej zabawy, to zbyt niezbezpieczny, jeśli chodzi o producentów aut, mogli by to zrobić już dawno... ale celowo nie robią... Sam start jeszcze spoko, ale skoro wkładam kluczyk do stacyjki to co za problem, żeby ją przekrecić o pozycję dalej... skoro mam dostęp komfortwy, to już lepiej bo powiem do auta start, jako zabepzieczenie pedał hamulca lub sprzęgła... ale co ze stop'em silnika? Załóżmy, że jedziesz wyprzedzasz, w pewnym momencie przerażona żona Twoim manewrem krzyczy stop, Ty wiesz, że zdażysz ale jak system wyłaczy silnik to co qwa wtedy! automat to jeszcze mógłby stop mieć z głosu, w pozycji P, ale manual odpada, pozatym i tak automat musial by miec stop dodatkowy w razie gdyby nie szło przy wypadaku wrzucić P, a mimo wszystko jakimś cudem dalej by chodził... albo kierowca czy ktokolwiek nie mgółby wydobyć takich słów z siebie... Dla mnie wszystko mija się z celem... I nie potrzebna kombinacja... i marnowaine czasu, jak chcesz miec komunikat "Cześć Piwek! Daj mi dzisiaj ostro w rurę...", to wsytarczy Ci gażet, który to powie po zapłonie... w ostateczności można sobie nagrac na CD jako pierwszy utwór i też powie po zapłonie :) przy wyjsciu z auta trzeba jednak pamiętać, żeby ustawić ciągle pierwszy kawałek, choc Piwek mółby ten soft w radiu zmodyfikować i ustawić, że ma się sam ustawiać na pierwszy kawałek :) ogólnie jest tyle rzeczy do zorbienia za które warto zapłacić, a tu marnujecie czas i kłócicie się o coś co nawet jak powstanie, nie będzie miało racji bytu...
Opublikowano

Wyjaśniam z nikim się nie kłócę to że nerwus odpisuje to w dobrej wierze , na tym polega twórcze myślenie programistów jeden cos wymyśla drugi neguje aż do momentu gdy nie ma co zanegować wtedy powstaje fajny program.

Co do stop wskaż gdzie ja wspomniałem o stop ??

Co do zabezpieczeń to wystarczy zapytać sterownik o to czy , jest na biegu , jest ręczny i takie tam

:duh:

Od wypadku auto ma własne zabezpieczenie w które nie mam zamiaru ingerować

Tak jak inpa pyta o np., jakie są obroty silnika

Gdy warunek spełniony komunikat Witam start możliwy, w przeciwnym wypadku komunikat start nie możliwy i tu można niech nam powie, z jakich przyczyn.

I na koniec czy ja szanownego kolegę namawiam do montowania czegoś takiego??

Dla jaj mniej więcej tak uhahahahahaah :mrgreen:

Err=0

 

Zbiornik = rezerwa -5

Zbiornik =1

If zbiornik = 1 then

Print err

Komunikat " Zapieralaj szybko do CPN"

Else

Komunikat " szerokiej drogi"

Bieg =0

Print err

If err=1

Komunikat "start nie możliwy, bo pojazd na biegu"

Hamulec=1

Print err

If err =1

Komunikat "start nie możliwy, bo hamulec zwolniony"

Kluczyk =1

Print err

Komunikat " start nie możliwy bo brak kluczyka"

Zbiornik =1

 

If bieg = 0 and hamulec=1 and kluczyk=1 then

Auto start

Komunikat " start możliwy "

Else

Auto stop

Kompnikak " start nie możliwy"

End if

 

Błąd =0

If counter <>0 then ' tu sie zapytamy bryki o ilość błędów

Błąd =1

If błąd =1 błąd

Komunikat " masz kilka błędów zapisanych w pamięci auta"

Else

Komunikat " sprawdziłem pojazd podaje wynik testu"

Wait 2

Komunikat " test pojazdu Ok."

 

Film na pewno pokarze nawet jak coś jeszcze będzie nie tak

Ale teraz stawiam dom córce wiec się zawieszam

:cool2:

Żona mi nawija, że sram binem i jestem poje......

Coś w tym chyba jest

Opublikowano
... w ten sam sposób programuje systemy audiowizualne.... ogólnie nic poza logiką tam nie ma ... choć różne rzeczy mozna zapisać w inny sposób ... i gratuluje pasji

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Praktycznie całe programowanie to logika

A co do zapisu to przecież nie podam tu kodu źródłowego

To nabazgrane dla poglądu :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.