Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzięki Herrrrr Nerrrrrwus :D Pozostaje zakupić fejs i działać.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

HI

 

Odpaliłem dziś SSS z 730d E65 LIFT za pomocą opisu roney'a :D

 

Miałem wcześniej problem z głowica-marudził że musi być OP(P)S/ICOM

 

Mogę zmienić Car & Key Memory a reszta jakby niepodświetlona/nieaktywna

 

Miałem tak samo wcześniej z moją przed liftową E60 I

 

Taki sam ERROR:

 

http://img252.imageshack.us/img252/9444/e65isuffeista.jpg

 

Z tego co się dowiadywałem ten error z nie znaną datą produkcji jest przez to że ktoś (pewnie diler bmw) podłączał już ISTE i jak się raz ISTE podłączy do auta to potem kodowanie tylko ISTA niestety.

 

Parę rzeczy potrzebowałem zmienić

 

http://img543.imageshack.us/img543/944/e65carkey.jpg

 

I final report.

 

http://img411.imageshack.us/img411/6327/e65finalreport.jpg

 

Sprawdzałem na e46 przedliftowym i wszystko w SSS działa pełnosprawne.

 

Może ktoś się orientuje czy mam racje z tym errorem nieznanej daty? i Czy da się to jakoś obejść?

Potrzebuje uruchomić pełne webasto w E65 i szukałem jak to zrboić NCSem ale znalazłem opisy do e46 i e39 a u mnie coś inaczej to wygląda.

 

Czy wie ktoś jak zakodować Webasto NCSem???

 

Pozdro :cool2:

Opublikowano
SSS Progman wykrył, że sterownik w aucie ma nowszy soft niż on i pisze zbyś wgrał nowaszą wersję i to tyle... Po za aktualizowaniu będzie działać dalej... lecz nie sądze żebyś gdzieś aktualizacje znalazł... ja są to wołają kupe kasy... opisy aktulaizaji SSS porgmana, te dostępne dla ludzi, bardzo mijają się z prawdą... i można unieruchomic auto... więc też nie radzę... lepiej zainwestować w ISTA/P... osobiście ISTA/P zaktulizowałem cały soft w e93 z 2010r (koniecznośc przy wymianie EPS) więc śmiało poradzi sobie ze starszymi autami...
Opublikowano
Spox dzieki,jeszcze trzeba miec dostep do ISTY :|

 

Co do ISTY jesli niemasz dostepu do Twórcy mogę pomóc... lub kolega NERWUS. Nie jestem za tym żeby kłaść za lapka z ISTA/P/D 2,5k EUR, bo to chora cena! ale klika 100$ jakie woła Twórca paczowanej ISTA pod VM jest chyba warte zachodu... tym bardziej ze soft masz sprawdzony... i naprawde przy dobrej konfiguracjai sprzętu... uważam za koniecznie VISTA 64bit lub Windows 64bit (jako podstawa pod VM) chodzi to naprawdę płynnie... powiem jeszcze, że NATIV chodzi nie wiele szybciej... a jęli zastosujesz dysk SSD pod VM, a NATIV postawisz na zwykłym dysku to jest przewaga na korzyść VM... Jedyne co w VM nie chodzi tyczy sie to ISTA/D to dzwięk... ale można doinstalować.... w ISTA/D nie które opisy zahcowań auta i błedów sa w formie filmików lub do odtworzenia ścieżka dzwiękowa :) np... słynny filmik skrzypiących VANOS'ów jest w ISTA/D i jedenym za zapytań funkcji prowadzącej jest czy taki dzwięk dobiega z silnika... mając VM nie odsłuchasz tego... sa też inne... ISTA w porównaniu z DIS'em to Kombajan! Mimo, że ciężko było mi przejść z DIS na ISTA z przyzwyczajnia... uważam, że to dobrze zalokowane pieniądze...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
100 $ za soft ?? Chodzi to na zwyklym fejsie, D-CAN ?? Jakie wymagania sprzetowe co do laptopa ?? Sprzedajesz to czy tylko slyszales ze ktos ma ?? Masz ISTE/D i ISTE/P ?? Pytam bo jestem zainteresowany. Jezeli nie chcesz odpowiadac na forum daj znac na PW.
Krzysztof
Opublikowano
100 $ za soft ?? Chodzi to na zwyklym fejsie, D-CAN ?? Jakie wymagania sprzetowe co do laptopa ?? Sprzedajesz to czy tylko slyszales ze ktos ma ?? Masz ISTE/D i ISTE/P ?? Pytam bo jestem zainteresowany. Jezeli nie chcesz odpowiadac na forum daj znac na PW.

Nie 100$ tylko kilka stów $ przecież napisałem... NIe używam D-CAN'a bo mam ICOM'a ale chodzi na D-CAN'ie, nawet na ADS'ie chodzi ale w trybie "OBD only"... Wymagania to 4GB RAM i procek minimum Pentium Dual Core... Mogę pomóc załatwić...

  • Moderatorzy
Opublikowano

I wszyscy rozmarzyli się o Ista/d :cry2: Vmware wersja jest ok dla zastosowań w domu.

Nativ obsługuje drukare, ista/d i /p jest w jednym miejscu bez przełączania i skakania z miejsca na miejsce.

  • Moderatorzy
Opublikowano
no ciekawe kto i kiedy wrzuci linki dla wszystkich... ;)

 

Sama ista/d jest dostępna ale bez ICOM nic z nią nie zrobisz. Emulator ICOM od nowej wersji jest z kluczem sprzętowym.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam kolegów , ostatnio zauważyłem w mojej e39 525d z 2003 roku ze soft w dde mam z 2001 roku , a wcześniej aktualizowałem go progmanem v32 , i zastanawiam sie jak to możliwe że w aucie z 2003 roku mam soft z 2001 czy progman zamiast uaktualnić soft to zrobil mi downgrade ? I czy można w jakiś sposób aktualizować pliki z softem do sterowników w progmanie v32 ? Jakis czas nie zagładałem na forum a tu proszę widzę że są już jakieś możliwości na ISTA , na prawde super bardzo na to czekałem i nie moge sie doczać możliwości wypróbowania jej w końcu u siebie
Opublikowano
ten przerobiony interfejs

 

To znaczy dokładnie jaki interfejs?

Opublikowano
Jakiś czas temu czytałem, że można przerobić interfejs VAG USB tak aby pracował z BMW. Na forum ecubb znalazłem ciekawy opis http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=617&start=0[ autorstwa koogle i postanowiłem go sprawdzić. Jak się okazało wszystko działa świetnie. Mamy pełnowartościowy interfejs USB za niewielkie pieniądze.

 

W tym poście przedstawiam streszczenie co i jak po kolei należy zrobić. Szerzej wszystko opisane jest w w/w temacie na ecubb.

 

Tak więc potrzebny będzie:

- VAG USB (ok. 50zł),

- dwa rezystory i tranzystor (ok.1 zł)

- podstawowa umiejętność z zakresu lutowania.

 

Po rozkręceniu wtyczki Vag'a bierzemy lutownicę i łączymy piny 7 i 8 na wtyczce OBD oraz 17 i 18 na układzie FT232BL. Następnie lutujemy prosty układzik z tranzystorem i dwoma rezystorami według schematu jak niżej.

 

Ja zrobiłem to tak:

http://images28.fotosik.pl/316/f7ea8f692a0a4933.jpg

 

Oto obrazek schematu wykonany przez koogle przedstawiający co z czym podłączyć.

 

http://images32.fotosik.pl/441/9513411efe9d2648.jpg

 

Po wykonaniu lutowań pobieramy najnowszy sterownik ze strony:

http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

 

Po podłączeniu interfejsu do USB zostanie on wykryty przez system. Następnie instalujemy w/w sterownik i wchodzimy do menadżera urządzeń, później do Porty (COM i LPT), USB Serial Port i w zakładkę Port Settings, następnie Advanced Settings i ustawiamy port na COM1 - chyba że inny wybraliśmy przy instalacji Ediabas, zaś Latency Timer ustawiamy na 1.

 

http://images42.fotosik.pl/51/445f5e1a5b0825c9.jpg

 

ediabas.ini

[Configuration]

EcuPath =C:\EDIABAS\ECU

SimulationPath =C:\EDIABAS\SIMULATION

TracePath =C:\EDIABAS\TRACE

TraceSize = 32767

ApiTrace =0

IfhTrace =0

SystemTraceSys = 0

SystemTraceBip = 0

SystemTraceIfh = 0

SystemTraceNet = 0

BipDebugLevel = 0

UbattHandling = 0

IgnitionHandling = 0

TaskPriority = 0

SystemResults = 1

RetryComm = 1

Simulation = 0

Interface =STD:OBD

NetworkProtocol = TCP

[TCP]

RemoteHost = 192.168.68.1

Port = 6801

TimeoutConnect = 2000

TimeoutReceive = 2000

TimeoutFunction = 10000

 

obd.ini

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

[uNIT_B]

Port=Com3

Hardware=OBD

[uNIT_C]

Port=Com4

Hardware=OBD

[uNIT_D]

Port=Com5

Hardware=OBD

[uNIT_E]

Port=Com6

Hardware=OBD

[uNIT_F]

Port=Com7

Hardware=OBD

[uNIT_G]

Port=Com8

Hardware=OBD

[uNIT_H]

Port=Com9

Hardware=OBD

[uNIT_I]

Port=Com10

Hardware=OBD

[uNIT_J]

Port=Com11

Hardware=OBD

[uNIT_K]

Port=Com12

Hardware=OBD

[uNIT_L]

Port=Com13

Hardware=OBD

[uNIT_M]

Port=Com14

Hardware=OBD

[uNIT_N]

Port=Com15

Hardware=OBD

[uNIT_O]

Port=Com16

Hardware=OBD

 

Jak widać interfejs nie wymaga zmian w plikach ediabas.ini oraz obd.ini.

 

Oczywiście interfejs rozpoznaje baterię i zapłon.

W 100% działa na nim INPA, DIS, SSS.

 

Tak więc jeżeli ktoś posiada nieużywanego VAG'a nie pozostaje nic innego jak brać się za przeróbkę.

 

Pozdrawiam.

 

PS:Przy kupowaniu vaga proszę zwracać uwagę żeby były wszystkie piny, bo np. na tych czarnych Chińczycy oszczędzają i nie montują wszystkich. Wtedy ciężko te potrzebne dosztukować.

 

PS1:Aha no i po zakończeniu diagnozy bezwzględnie najpierw należy wyłączyć zapłon, później wypiąć wtyk z USB, a dopiero na samym końcu wtyk z OBD. Nie stosując się do tej kolejności łatwo można spalić FTDI, choć nawet przy jej zachowaniu też jest to możliwe(choć nieznacznie), ale przecież nikt nie będzie kompa wyłączał, żeby kable wyciągać :)

 

 

O ten interfejs chodzi,bo nie mam w laptopie wejscia com :( ,ale mam express card.

Opublikowano
W Twoim e36 zobczy zapłon i będzie działał poprawinie...
Opublikowano

To juz nic nie rozumiebo to co mi nerwus pisal "

Do e36 musi byc interfejs ADS i komputer z RS232 zeby cale auto obsluzyc. Mozesz kupic fejs typu usb ale nie dam gwarancji ze zrobisz wszystko co chcesz."

Opublikowano
To juz nic nie rozumiebo to co mi nerwus pisal "

Do e36 musi byc interfejs ADS i komputer z RS232 zeby cale auto obsluzyc. Mozesz kupic fejs typu usb ale nie dam gwarancji ze zrobisz wszystko co chcesz."

 

Nerwus ma rację, ale twoje auto jest z 2000r tak przynajmiej piszesz do 98 konieczny jest ADS powyżej wystarczy obd, sama inpa sobie poradzi... w DIS'ie bedziesz miał mozliwośc tylko skasowania błędu w nie któych sterownikach... generalie tego typu interefejs to g... jakich mało... ale jak sie niema co sie lubi, to się lubi co się ma... jelsi zamierzasz kupić taki interefejs to sobie poradaruj i kup ADS... jak masz po VW to przerabiaj i patrz czy działa... tyle

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeżeli chodzi o compact to do końca produkcji E36 compact potrzebny jest ADS. Tam strasznie stare rzeczy siedziały, to bardzo oszczędne auto w produkcji było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.