Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mysle ze auto polozone zostalo na lopatki i to mocno. Z swojej strony moge polecic 2 osoby z forum kalakamil i pimposh. Obydwaj dysponuja DK i OPS i calkiem nie zla wiedza. Co do kolegi Piwka to nie sadze zeby cos wiecej zdziala niz to co masz teraz (bazujac po wypowiedziach na forum).

Nie masz co liczyc ze ruszysz to sam temat jest za gleboki.

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
:cry2: Dzięki nerwus byłem juz na OPPS u gościa nic nie zdziałał , gdzie ja juz nie byłem i dopiero gość z Łodzi polecił mi piwka bo mu cos takiego robił a wszyscy rozkładali ręce ,jednak mam obawy tylu sie poddało , a nie chcę uwalić jeszcze bardziej niż jest namieszane . Jestem juz załamany więc zaryzykuję jestem umówiony dziś po południ więc jak coś opiszę . Gwarantuje mi że jak cos nie tak zwraca koszty holowania itd .więc co mam do stracenia . :modlitwa: :mad2:
Opublikowano
:D :shock: :clap: :cool2: SZOK Panie i Panowie Szok . Szok
Opublikowano
:D :shock: :clap: :cool2: SZOK Panie i Panowie Szok . Szok

 

Jak sądzę udało się wszystko ?

jak suka nie da to pies nie weźmie
Opublikowano
:D Szok , Szok panowie . Cała operacja trwała 20 min . rozebranie sterownika ,programowanie za pomocą BDM . I tu dziwna sprawa , jak to w ogóle możliwe , auto douczało się kluczy wkładanych kolejno do stacyjki . Jak mi się morda ucieszyła jak pierwszy kluczyk się douczył i auto zajarało na dotyk CUD ,CUD . potem kasowanie bledów za pomaca INPA i kalibracja czujnika skrętu czy cuś w tym rodzaju . Kodowanie całego auta jakimś NCS czy coś takiego . Ściągnąłem sobie Inpa ale to nie to co ma piwek , to co ściągnąłem to jakieś totalne badziewie , na ta od piwka mnie na razie nie stać za dużo miedzi ,ale to cacko oglądałem screny na forum i nigdzie nie ma czegoś podobnego , ktoś podpowie gdzie to zdobyć , skąd pobrać taka INPA i po polsku .Narajałem się na program i interfejs chyba sobie sprawie taki . Reasumując kilku elektroników nie dało rady z OPS OPPS z DIS i diabli wiedza z czym jeszcze , a taki zniesławiony na tym forum piwek dał radę jak to możliwe może ktoś podpowie i to czym interfejsem ADS pierwszej produkcji jak to piwek powiedział cytuję Wersja Sentymentalna z 2005 roku pierwszy prototyp . Więc wniosek mój jest taki , to co piszą nie którzy na forum o piwku to bzdura totalna , ale to moje zdanie oczywiście . Szkoda że tacy ludzie nie piszą na forum . W mojej męce z odpalaniem auta widziałem różne warsztaty ,u piwka nie można nazwać tego warsztatem to małe laboratorium elektroniki , miałem okazję zobaczyć etap projektowania d-can ,fajna sprawa ,pierwszy raz widziałem elektronikę bmw poskładana na stole w wirtualne auto . Cala przyjemność kosztowała mnie tyle że w serwisie bym koła napompował może. Jest OK. jeszcze podjadę na tuning jak się nacieszę maszyną .Mimo różnych opinii polecam piwka wszystkim , acha nigdy nie wspominajcie mu o forum BMW , szlak gościa trafia. Goś niesprawny ruchowo ale mózg nie z tej ziemi . Kupuje sprzęt i zaczynam naukę na to nigdy za późno , przynajmniej swoje auto z grubsza ograne sam . Podpowiedzcie co kupić aby było w miarę Ok. i cenowo dostępnie , może gdzieś jest INPA taka zajebista w polskim języku , Pozdrawiam wszystkich :dance:
  • Członkowie klubu
Opublikowano
:D :shock: :clap: :cool2: SZOK Panie i Panowie Szok . Szok

naganiasz?

Opublikowano
:naughty: Nie kumam , co ty piszesz .Opisałem jak było i zaczynam żałować . Chciałem opisać żeby pomogło to komuś jak cos podobnego mu się przytrafi i będzie miał kłopot ale widzę ze ty same snoby na forum lub garstka fanatyków jeżdżąca BMW , widząca tylko swój czubek nosa , nie dziwię się teraz opinii ludzi o posiadaczach zabytkowych aut co się złowią BMW . Czy niektórych tu naprawdę porąbało .Panowie rozsądku więcej nie napisze tu nic przeniosę się na forum VW przynajmniej normalni życzliwi , goście nie dopatrujący się wszędzie haka . Forum to klon angielsko bliźniaka ,robiące spolszczenie wątków ludzi znających się na rzeczy .Pozdro Żegnam :duh:
Opublikowano

@starwar :liar: a moze piwek?? :mad2: sam sie zastanów co piszesz :duh: na tym forum zadne przechwałki nie zmienią wizerunku piwka

 

sorki za offtop ale musiałem odpisac

Opublikowano

Mam pytanie, dzis robiłem test DISem i oto wynik diagnozy:

 

Test plan Start of diagnosis

DIS test plan

INSTRUMENT - 11 Thermal oil-level sensor - -- - -- - Open circuit - -- - Currently present -

- Oil-level warning (yellow) B1261_00012

DME - (018) 12 Signal, camshaft sensor, exhaust - No signal (P0369 or P0365) - -- - Fault is relevant to exhaust gas - Fault filtered -

 

Fault currently not present - Sporadic fault - Rotational speed 2496.0 rpm

- Camshaft sensor, exhaust B1214_M0NWA

DME - (123) 7B Activation, map cooling - Short circuit to positive (P1620 or P0599) - -- - Fault is relevant to exhaust gas - Fault filtered -

Fault currently present - Sporadic fault - Rotational speed 2400.0 rpm - Air mass 54.5 mg/stroke - Coolant temperature 79.5 °C -

Last atBattery voltage 13.8 V - Last atOperating hours 19.8 h - Fault frequency 22

- Map cooling B1214_M0KFK

123001 Charge telltale light lit while engine is running

- Alternator B1231_GT

- Charge line B1231_GSA

xenon - Undervoltage term. 15 < 7.5 volts

- Voltage supply, right B6300_00111

xenon_l - Undervoltage term. 15 < 7.5 volts

- Voltage supply, left B6300_00111

120002 No engine start possible

- Complaints B1214_M1SYM

- toroidal coil B6135_00008

- Key B6135_00011

- Interface, EWS/DME B6135_00009

- Starter control B6135_00004

- gearshift lock B9999_99999

- Clutch switch B6135_00006

 

 

Z tego co sie zorientowałem to:

1. SAE Code P1622

BMW-Specific Code 123

Description Electric Thermostat Control, Final Stage

 

2. SAE Code P1397

BMW-Specific Code 18

Description Exhaust Cam Position Sensor Malfunction

 

Rozumiem że ten 2. to czujnik położenia wałka rozrządu ale co to jest błąd nr.1

 

Proszę o pomoc, albo naprostowanie myśli jak sie mylę.

BMW E60 530xd :)
Opublikowano

Czujnik temperatury płynu chłodzącego

możliwa przyczyna- uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego lub wiązka przewodów od czujnika do komputera silnika

Opublikowano
Z opisu wynika również że masz problem z czujnikiem wałka rozrządu rząd B 1 , nie działa prawidłowo lub chwilowe przerwy w działaniu . nie raz pomaga przeczyszczenie złącza sterownika silnika
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, mam jeszcze pytanie chodzi o sterownik w komoże silnika przy podszybiu od srtony kierowcy? a może styki w przewodach które idą do czujnika? Będe działał by to naprawić.
BMW E60 530xd :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
: cytuję Wersja Sentymentalna z 2005 roku pierwszy prototyp .

 

:liar: Lepszy od Fistera byl bo tamten w 2007 oficjalnie udostepnil swoja prace.

 

Ale kolega Piwek na forum sie pojawil to chyba sie sam wypowie.

Opublikowano

Chodzi o komputer w komorze silnika . Ja zrobił bym tak sprawdził opór Czujnika położenia wałka rozrządu powinien wynosić 1600 Ohm , sprawdził połączenie miedzi stykami czujnika a komputerem ( dwa kable) ale sądząc po błędach wszystkie sprowadzają się do wiązki połączeniowej do komputera silnika i samego komputera dlatego pierwsze ja przeczyścił styki komputera ,potem sprawdził czy nie ma zimnych lutów w samym komputerze silnika .Odpal Inpa wejdzie w parametry i obserwuj czujnik wałka i temperaturę płynu chłodzącego czy czasem nie wariują jednoczenie ruszając kablami i złączem komputera może coś ci się żuci w oko , byle nie olej hehehe :lol: Pozdro

ps.

Jeszcze jedno najważniejsze Jak robisz testy i diagnozujesz auto to zawsze zewnętrzne źródło zasilania bezwzględnie 13.8 V do 14.4 obciążalności nie mniej niż 30 A inaczej nasza diagnostyka auta nie będzie wiarygodna , chodzi oczywiście o diagnostykę tych układów gdzie trzeba robić na włączonym zapłonie silnik nie pracuje .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam pytanie, dzis robiłem test DISem i oto wynik diagnozy:

 

 

Z tego co sie zorientowałem to:

1. SAE Code P1622

BMW-Specific Code 123

Description Electric Thermostat Control, Final Stage

 

 

 

Masz termostat do wymiany. Ten błąd to przerwa między czujnikiem a termikiem w samym termostatcie.

Krzysztof
Opublikowano
:D :shock: :clap: :cool2: SZOK Panie i Panowie Szok . Szok

naganiasz?

 

To ja też swój kamyczek o Piwku dorzucę.

 

Piwek zazwyczaj w sposób "alergiczny" reaguje na posty głoszące ewidentną nieprawdę, których na tym i na innych forach mamy przecież mnóstwo.Ponieważ jest to facet,który ma dużą wiedzę teoretyczną i praktyczną jest trudnym partnerem w dyskusji gdzie siłą argumentum jest jedynie "siła głosu" Obrażanie się na Piwka za jego "ekscentryczne zachowania" to pozbawianie się niejako na własne,życzenie dostępu do jego wiedzy,doświadczenia itp.

 

To o czym pisał ten nieszczęśnik,któremu spalił się sterownik silnika w E60 to czysta prawda a nie żadna agitacja.Tak mało jeszcze wiemy o tej marce.Nieprawdaż ??

Opublikowano

To ja też swój kamyczek o Piwku dorzucę.

 

Piwek zazwyczaj w sposób "alergiczny" reaguje na posty głoszące ewidentną nieprawdę, których na tym i na innych forach mamy przecież mnóstwo.Ponieważ jest to facet,który ma dużą wiedzę teoretyczną i praktyczną jest trudnym partnerem w dyskusji gdzie siłą argumentum jest jedynie "siła głosu" Obrażanie się na Piwka za jego "ekscentryczne zachowania" to pozbawianie się niejako na własne,życzenie dostępu do jego wiedzy,doświadczenia itp.

 

To o czym pisał ten nieszczęśnik,któremu spalił się sterownik silnika w E60 to czysta prawda a nie żadna agitacja.Tak mało jeszcze wiemy o tej marce.Nieprawdaż ??

 

 

Jego wiedza i doświadczenie jest równie ekscentryczna jak jego zachowanie. Całe to doświadczenie i wiedza jest zassana z netu tak samo jak jego produkty do których schematy i pcb wydębił na różnych forach.

 

Przykład jego wiedzy:

 

Z tego co sie zorientowałem to:

1. SAE Code P1622

BMW-Specific Code 123

Description Electric Thermostat Control, Final Stage

 

2. SAE Code P1397

BMW-Specific Code 18

Description Exhaust Cam Position Sensor Malfunction

 

Rozumiem że ten 2. to czujnik położenia wałka rozrządu ale co to jest błąd nr.1

 

Proszę o pomoc, albo naprostowanie myśli jak sie mylę.

 

Odpowiedź Piwka:

Czujnik temperatury płynu chłodzącego

możliwa przyczyna- uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego lub wiązka przewodów od czujnika do komputera silnika

 

Jeżeli ktoś tak jak Piwek siędzi mocno w tematyce BMW to powinien chyba odróżnić termostat z elektryczną regulacją temperatury otwarcia ( występuje w prawie każdej beemie) od czujnika temperatury płynu chłodzącego. Gdyby kolega Zurek opierał się na wiedzy kolegi Piwka niepotrzebnie np. wymieniłby czujnik temperatury ( który praktycznie nigdy się nie psuje ) zamiast termostatu ( którego usterki zdarzają sie nad wyraz często a szczególnie w silnikach M60/M62). W moim przekonaniu jeżeli ktoś nie ma wystarczającej pewności ( wiedzy, doświadczenia) nie powinien wypowiadać się w takiej formie i narażać innych na ewentualne niepotrzebne koszty.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za odpowiedźi, mam pytanie odnośnie czujnika prędkości wałka rozrządu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN51&mospid=47620&btnr=11_2170&hg=11&fg=15 , czy to jest część numer 18 czy numer 5, oraz pytanie o temperaturę otwarcia termostatu bo nie mogę się doszukać a natknąłem się na 97 stopni C, czy nie za wysoka? (w tescie zegarów jeżdżąc po mieście z klima max 88 stopni wyświetlało, chyba że to z czujika bewnie dlatego niższa).

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc i naprowadzenie.

BMW E60 530xd :)
Opublikowano
Dzięki wszystkim za odpowiedźi, mam pytanie odnośnie czujnika prędkości wałka rozrządu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN51&mospid=47620&btnr=11_2170&hg=11&fg=15 , czy to jest część numer 18 czy numer 5...

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc i naprowadzenie.

 

Witaj,

 

potrzebny ci nr. 5, nr. 18 siedzi na ssącym.

 

A jeśli chodzi o termostat, to o ile się dobrze oriętuję BMW montuje od ok. 1998 roku termostaty dwóstopniowe tzn. normalnie otwiera przy +/- 97° a przy obciążeniu (autostrada 240 kmh) troche wcześniej 90-92°.

Wszystko zależy od rocznika i rodzaju silnika, twój V8 grzeje się z pewnością jeszcze mocniej nawet 110° to normalka.

 

na razie

Opublikowano
Jedno chciał bym sprostować, dotyczy to BMW E-46 330 CI z 2002 roku.
BMW E60 530xd :)
Opublikowano

Na wstępie proszę moderatora o skasowanie mojego poprzedniego postu ponieważ chciałbym przybliżyć mój problem. Posiadam Windows Xp home edition, VMware Workstation 6.0, dis v44, dograny progman v44, zapora jest wyłączona. DIS nie wykrywa mi głowicy.

 

Moje ustawienia "Virtual Network settings..." w VMware:

http://www1.picfront.org/picture/9m9AbmSY/img/1a.jpg

http://www1.picfront.org/picture/VxUYwpw2Yui/img/1b.jpg

http://www1.picfront.org/picture/6NuKDJ7PZo/img/1c.jpg

http://www1.picfront.org/picture/QGznEjQLB/img/1d.jpg

http://www1.picfront.org/picture/zGckfJGJ/img/1e.jpg

http://www1.picfront.org/picture/H58ej9u33/img/1f.jpg

http://www7.picfront.org/picture/PJuuo5LX8aC/img/1g.jpg

 

Ustawienia ethernet virtualnej maszyny:

http://www.picfront.org/d/NMSmJ5NZc/4.jpg

 

Działanie programu BMW Diagnostic Head V1.2:

http://www.picfront.org/d/r8G2dLhY/2.jpg

 

Oczywiście program ifhsrv32 jest uruchomiony cały czas:

http://www.picfront.org/d/1UIThbX9/3.jpg

 

Działanie programu DIS:

http://www7.picfront.org/picture/1T4Niq5E2/img/51.jpg

http://www7.picfront.org/picture/5VHJ3brIC/img/52.jpg

 

Nieudany APITEST:

http://www7.picfront.org/picture/TDCUxxxLjq/img/53.jpg

 

Ustawienia sieciowe w Windowsie:

http://www7.picfront.org/picture/samZL5DPA/img/ustwieniasieci.jpg

 

Poniżej znajduje się mój plik EDIABAS.ini:

http://www.mediafire.com/?xtmxmdgu1w0

 

Proszę kogoś o sprawdzenie czy wszystko mam dobrze poustawiane itd. Dziękuję! :modlitwa:

 

PS. Jakby co, można pisać gg: 946829 (niewidoczny)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zmien w ediabas.ini

 

RemoteHost = 192.168.68.1

 

na

 

RemoteHost = 192.168.68.30

Opublikowano
Zmieniłem ale dalej nic,a czy w pozostałych ustawieniach (maszyny itd.) też mam pozmieniać tą jedynkę na 30? Zaznaczam, iż cały czas próbuje się połączyć bez podłączonego do komputera interfejsu (chyba nie jest on konieczny aby dis wykrył tą głowicę?).
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Miałem już jakiś czas temu to wszystko zainstalowane i działało pięknie, niestety konieczna była reinstalacja windowsa i wszystkiego zwiazanego z GT1.

W sumie się udało ale za każdym zamknięciem GT1 już nie wstaje. Próbowałem zamykać z shella przez init 0 oraz z menu uktytego pod kalibracją. Co jest grane? Nie mogę do końca przprowadzić konfiguracji, jak tylko zacznę grzebać coś z kartami sieciowymi to znika GT1 i mam czarny ekran. Czy ktoś się spotkał z takimi objawami. Windows jest uaktualniony, VM 6.03

 

Pomocy ! :modlitwa:

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

hej,

sorki za moj polski.

 

umnie smiga DIS V44

mam taki problem ze niemoge uzywac funkci Coding

wyskakuje mi :

VIN and ZCS / FA

cannot be read out

from EWS / KMB / LSZ

control unit

 

probuje to pszy BMW E65 735i

 

moze ktos wie co zle robie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.