Skocz do zawartości

BMW INTERFEJS SOFT - CKM-EDIABAS-GT1-DIS-SSS i INNE


rOBSOnX

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie OBD.ini jest tylko w katalogu C:\EDIABAS\Bin i wykrywa zapłon i baterię. Choć wcale nie twierdze, że jest z tego miejsca używany

Co prawda pin 20 (FTDi) połączony mam do masy a nie przez inverter ale to w niczym nie przeszkadza.

Z tego wynika że jak jest w C:\EDIABAS\Bin - to nie jest używany !!!

Dzięki za pomoc, umieszczę w oby tych lokalizacjach i zobaczymy co z tego wyniknie. Mój VAG kkl troszkę się różni w budowie od podanego w przykładzie ale chip 232BL ten sam. Pytanko jeszcze o zawartość OBD.INI, mój wygląda obecnie tak:

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

 

 

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

 

[uNIT_B]

Port=Com3

Hardware=OBD

 

[uNIT_C]

Port=Com4

Hardware=OBD

 

[uNIT_D]

Port=Com5

Hardware=OBD

 

[uNIT_E]

Port=Com6

Hardware=OBD

 

[uNIT_F]

Port=Com7

Hardware=OBD

 

[uNIT_G]

Port=Com8

Hardware=OBD

 

[uNIT_H]

Port=Com9

Hardware=OBD

 

[uNIT_I]

Port=Com10

Hardware=OBD

 

[uNIT_J]

Port=Com11

Hardware=OBD

 

[uNIT_K]

Port=Com12

Hardware=OBD

 

[uNIT_L]

Port=Com13

Hardware=OBD

 

[uNIT_M]

Port=Com14

Hardware=OBD

 

[uNIT_N]

Port=Com15

Hardware=OBD

 

[uNIT_O]

Port=Com16

Hardware=OBD

 

dobrze? :doh:

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzięki za pomoc, umieszczę w oby tych lokalizacjach i zobaczymy co z tego wyniknie. Mój VAG kkl troszkę się różni w budowie od podanego w przykładzie ale chip 232BL ten sam. Pytanko jeszcze o zawartość OBD.INI, mój wygląda obecnie tak:

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

.............

 

dobrze? :doh:

 

U mnie jest tak samo i wszystko działa.

Jak masz ustawiony ediabas.ini

Tak jak w moim przykładzie?

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc mam wszystko tak jak u ciebie a nie buja.... :? Musi być coś nie halo z fejsem.

 

Sprawdź jeszcze jaki masz zainstalowany sterownik. Ja pamiętam, że tylko na tym który podałem w linku układ 232BL pracował idealnie przy tych właśnie ustawianiach.

 

Pozdrawiam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę wykorzystując trochę wolnego czasu zabrałem się za update mojej skrzyni biegów, moduł GS 20. Tak więc wypiąłem bezpiecznik 31 ze schowka, podpiąłem prostownik i odpaliłem SSS. Wszystko ładnie ruszyło, zrobił odczyt numeru z modułu podał, że ma nowszy, pokazał jaki itd. Czyli wszystko normalnie. Wciskam START sprawdza baterię i rozpoczyna zapamiętywanie wartości CKM,pasek lata i .. no właśnie nic się dalej nie dzieje. Niby to przygotowanie powinno trwać 2 min, a ja czekałem 30 min i nic.

Druga próba to samo. Restart trzecia próba i nic. Wreszcie przeinstalowanie sss jednak ponownie to samo.

Czy spotkał się ktoś z Was z czymś takim? Wygląda tak jakby system nie pozwalał niczego zapisać na dysku.

 

Dopiero stary poczciwy niezawodny DIS v.44 zdał egzamin. Cała procedura trwała max. 10 minut z czego ok. 5 wgrywanie softu.

 

Dla pewności czy wszystko poszło dobrze ponownie odpaliłem SSS i procedurę programowania EGS. Oczekałem się i pokazał, że mam najnowszą wersję już wgrana i zakończył proces. Czyli wszystko Ok.

 

Czy tylko ja mam takie problemy z SSS? Zaczynam mieć już dość tego programu.

 

Pozdrawiam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie zapytanie czy bedzie mi fejs i dis chodzil na przejsciowce LPT na rs232 ?? czy musi byc pcimcia ??

 

nie powinien ale ...

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno zapytanie jaki komputer najlepiej kupic do zabawy z disem ?? bo moja toshiba jest zanowa nie mam pcimci tylko express :/ a moj brat ma e36 i chcialem pobawic sie takrze z jego samochodem :)

 

Najlepszy z COM'em lub PCMCIA (każdy)

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
mam takie zapytanie czy bedzie mi fejs i dis chodzil na przejsciowce LPT na rs232 ?? czy musi byc pcimcia ??

 

nie powinien ale ...

 

Napewno nie. Ta przejsciowka LTP (25 pin) na db9 to tylko pare kabelkow. Uzywalo sie to w czasach komputerow AT bo wtedy com byl tez na tym duzym zlaczy DB 25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jakiś czas temu czytałem, że można przerobić interfejs VAG USB tak aby pracował z BMW. Na forum ecubb znalazłem ciekawy opis http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=617&start=0[ autorstwa koogle i postanowiłem go sprawdzić. Jak się okazało wszystko działa świetnie. Mamy pełnowartościowy interfejs USB za niewielkie pieniądze.

 

W tym poście przedstawiam streszczenie co i jak po kolei należy zrobić. Szerzej wszystko opisane jest w w/w temacie na ecubb.

 

Tak więc potrzebny będzie:

- VAG USB (ok. 50zł),

- dwa rezystory i tranzystor (ok.1 zł)

- podstawowa umiejętność z zakresu lutowania.

 

Po rozkręceniu wtyczki Vag'a bierzemy lutownicę i łączymy piny 7 i 8 na wtyczce OBD oraz 17 i 18 na układzie FT232BL. Następnie lutujemy prosty układzik z tranzystorem i dwoma rezystorami według schematu jak niżej.

 

Ja zrobiłem to tak:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images28.fotosik.pl/316/f7ea8f692a0a4933.jpg

 

Oto obrazek schematu wykonany przez koogle przedstawiający co z czym podłączyć.

 

http://images32.fotosik.pl/441/9513411efe9d2648.jpg

 

Po wykonaniu lutowań pobieramy najnowszy sterownik ze strony:

http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

 

.

Czy taki interfejs dałoby się przerobić: http://www.allegro.pl/item543537479_interfejs_vag_kkl_usb_obd2_pl_wysylka_w_24h.html

lub inaczej jaki interfejs przerabiałeś? Byłoby łatwiej.

 

ps cytuję całośc bo post godny uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Bebechy w srodku to nie problem. Swego czasu sie tym interesowalem i z tego co wiem to sa 3x wersje KKL z chin.

Patrz zeby wszystkie piny byly w wtyku. Chyba ze rozpoznawanie ignition Cie nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Bebechy w srodku to nie problem. Swego czasu sie tym interesowalem i z tego co wiem to sa 3x wersje KKL z chin.

Patrz zeby wszystkie piny byly w wtyku. Chyba ze rozpoznawanie ignition Cie nie interesuje.

Ciekawe jak to poznać po zdjęciach na allegro?

A może wiecie, który na 100% z allegro da się przerobić, lub który bez przeróbek chodzi z DISem bezproblemoweo (oczywiście z rozpoznawaniem ignition).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ze nie wnosze nic w temacie ale chcialbym podziekowac:

 

Nerwusowi za ADS i zajeb... obsluge gwarancyjna !!!!

Robertowi za wskazowki i pomoc gdy czlowiek bladzil !!!!

oraz ... Pimposhowi z pomoca ktorego niemozliwe stalo sie mozliwe (SSS) !!!!

 

ADS dziala: INPA, DIS oraz .... SSS ... testowane na E46 2003

 

:dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

OK :clap: :mrgreen: :dance: :cool2:

Edytowane przez rOBSOnX

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Bebechy w srodku to nie problem. Swego czasu sie tym interesowalem i z tego co wiem to sa 3x wersje KKL z chin.

Patrz zeby wszystkie piny byly w wtyku. Chyba ze rozpoznawanie ignition Cie nie interesuje.

Ciekawe jak to poznać po zdjęciach na allegro?

A może wiecie, który na 100% z allegro da się przerobić, lub który bez przeróbek chodzi z DISem bezproblemoweo (oczywiście z rozpoznawaniem ignition).

 

Ja mam takie fejsy. Na allegro tez znajdziesz ale cenna okolo 250zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ze nie wnosze nic w temacie ale chcialbym podziekowac:

Nerwusowi za ADS i [bAD]... obsluge gwarancyjna !!!!

Robertowi za wskazowki i pomoc gdy czlowiek bladzil !!!!

oraz ... Pimposhowi z pomoca ktorego niemozliwe stalo sie mozliwe (SSS) !!!!

ADS dziala: INPA, DIS oraz .... SSS ... testowane na E46 2003

Dziury w głowie mam bo nie pamiętam ocb :mrgreen:

Ale się cieszę, że mogłem pomóc. Teraz tylko nie popsuj nic :twisted2:

czy wie ktos jak wyciagnac inpe, ediabasa, nct i cala reszte z sss ?? bo moge to miec w najnowszej wersji tylko jak ?? oczywiscie jak wyciagne bedzie na ftp :)

No nie znajdziesz tam tego czego szukasz :naughty:

Ale bardzo przydatne pliki do NCS owszem. Eksploruj rejony cip-installer.zip :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Szanowni koledzy czy SSS będzie współpracował z Interfejsem VAG KKL? Jeżeli tak to jak to wszystko ustawić.

 

http://images25.fotosik.pl/322/62d5cd57e714187fm.jpg

 

http://images49.fotosik.pl/58/efc4abe241286c3cm.jpg

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.