Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zarejestrowanie baterii moim zdaniem nic nie uszkodzi bo niby skąd auto ma wiedzieć czy to nowa czy stara bateria, ja tu nie widzę problemu
Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W tej chwili pokazuje 12,7 V, czyli podladowal sie troche. No ale jak przekrece kluczyk w stacyjce to spada na 12,2 Volta!!!

Nie jest az tak tragicznie, no ale na nastepna zime bedzie do wymiany na 100 %

 

Wie ktos ile powinno byc przy zapalonej stacyjce?

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem w SSS?

 

Niby wszystko jest dobrze, wszystko zainstalowane zgodnie z article2 :)

 

Full start_fixed zainstalowany.

 

Widzi głowice, adres głowicy pokazuje prawidłowo. Nie wykonuje jak widać testu sieci i nie łączy się z autem.

 

IFH oczywiście uruchomiony.

 

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images38.fotosik.pl/51/2d9d83d4d40d28ec.jpg

 

 

Po napisaniu tego posta coś mnie tknęło i wyłączyłem zaporę systemu windows. Eh i to było to.

Ila ja nerwów straciłem, kolegę nagnębiłem (sorry Robert), a rozwiązanie okazało się banalne.

No cóż może dzięki temu komuś z was będzie łatwiej.

Pozdrawiam.

Edytowane przez roney
jak suka nie da to pies nie weźmie
Opublikowano
Witam

 

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem w SSS?

 

Niby wszystko jest dobrze, wszystko zainstalowane zgodnie z article2 :)

 

Full start_fixed zainstalowany.

 

Widzi głowice, adres głowicy pokazuje prawidłowo. Nie wykonuje jak widać testu sieci i nie łączy się z autem.

 

IFH oczywiście uruchomiony.

 

Czy to wina visty? Odpalał ktoś sss na viscie?

 

Dodam tylko, że walczę już z tym dość długo :(

 

 

 

Po napisaniu tego posta coś mnie tknęło i wyłączyłem zaporę systemu windows. Eh i to było to.

Ila ja nerwów straciłem, kolegę nagnębiłem (sorry Robert), a rozwiązanie okazało się banalne.

No cóż może dzięki temu komuś z was będzie łatwiej.

Pozdrawiam.

 

:cool2: :clap:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano (edytowane)

Jakiś czas temu czytałem, że można przerobić interfejs VAG USB tak aby pracował z BMW. Na forum ecubb znalazłem ciekawy opis http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=617&start=0[ autorstwa koogle i postanowiłem go sprawdzić. Jak się okazało wszystko działa świetnie. Mamy pełnowartościowy interfejs USB za niewielkie pieniądze.

 

W tym poście przedstawiam streszczenie co i jak po kolei należy zrobić. Szerzej wszystko opisane jest w w/w temacie na ecubb.

 

Tak więc potrzebny będzie:

- VAG USB (ok. 50zł),

- dwa rezystory i tranzystor (ok.1 zł)

- podstawowa umiejętność z zakresu lutowania.

 

Po rozkręceniu wtyczki Vag'a bierzemy lutownicę i łączymy piny 7 i 8 na wtyczce OBD oraz 17 i 18 na układzie FT232BL. Następnie lutujemy prosty układzik z tranzystorem i dwoma rezystorami według schematu jak niżej.

 

Ja zrobiłem to tak:

http://images28.fotosik.pl/316/f7ea8f692a0a4933.jpg

 

Oto obrazek schematu wykonany przez koogle przedstawiający co z czym podłączyć.

 

http://images32.fotosik.pl/441/9513411efe9d2648.jpg

 

Po wykonaniu lutowań pobieramy najnowszy sterownik ze strony:

http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

 

Po podłączeniu interfejsu do USB zostanie on wykryty przez system. Następnie instalujemy w/w sterownik i wchodzimy do menadżera urządzeń, później do Porty (COM i LPT), USB Serial Port i w zakładkę Port Settings, następnie Advanced Settings i ustawiamy port na COM1 - chyba że inny wybraliśmy przy instalacji Ediabas, zaś Latency Timer ustawiamy na 1.

 

http://images42.fotosik.pl/51/445f5e1a5b0825c9.jpg

 

ediabas.ini

[Configuration]

EcuPath =C:\EDIABAS\ECU

SimulationPath =C:\EDIABAS\SIMULATION

TracePath =C:\EDIABAS\TRACE

TraceSize = 32767

ApiTrace =0

IfhTrace =0

SystemTraceSys = 0

SystemTraceBip = 0

SystemTraceIfh = 0

SystemTraceNet = 0

BipDebugLevel = 0

UbattHandling = 0

IgnitionHandling = 0

TaskPriority = 0

SystemResults = 1

RetryComm = 1

Simulation = 0

Interface =STD:OBD

NetworkProtocol = TCP

[TCP]

RemoteHost = 192.168.68.1

Port = 6801

TimeoutConnect = 2000

TimeoutReceive = 2000

TimeoutFunction = 10000

 

obd.ini

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

[uNIT_B]

Port=Com3

Hardware=OBD

[uNIT_C]

Port=Com4

Hardware=OBD

[uNIT_D]

Port=Com5

Hardware=OBD

[uNIT_E]

Port=Com6

Hardware=OBD

[uNIT_F]

Port=Com7

Hardware=OBD

[uNIT_G]

Port=Com8

Hardware=OBD

[uNIT_H]

Port=Com9

Hardware=OBD

[uNIT_I]

Port=Com10

Hardware=OBD

[uNIT_J]

Port=Com11

Hardware=OBD

[uNIT_K]

Port=Com12

Hardware=OBD

[uNIT_L]

Port=Com13

Hardware=OBD

[uNIT_M]

Port=Com14

Hardware=OBD

[uNIT_N]

Port=Com15

Hardware=OBD

[uNIT_O]

Port=Com16

Hardware=OBD

 

Jak widać interfejs nie wymaga zmian w plikach ediabas.ini oraz obd.ini.

 

Oczywiście interfejs rozpoznaje baterię i zapłon.

W 100% działa na nim INPA, DIS, SSS.

 

Tak więc jeżeli ktoś posiada nieużywanego VAG'a nie pozostaje nic innego jak brać się za przeróbkę.

 

Pozdrawiam.

 

PS:Przy kupowaniu vaga proszę zwracać uwagę żeby były wszystkie piny, bo np. na tych czarnych Chińczycy oszczędzają i nie montują wszystkich. Wtedy ciężko te potrzebne dosztukować.

 

PS1:Aha no i po zakończeniu diagnozy bezwzględnie najpierw należy wyłączyć zapłon, później wypiąć wtyk z USB, a dopiero na samym końcu wtyk z OBD. Nie stosując się do tej kolejności łatwo można spalić FTDI, choć nawet przy jej zachowaniu też jest to możliwe(choć nieznacznie), ale przecież nikt nie będzie kompa wyłączał, żeby kable wyciągać :)

Edytowane przez roney
jak suka nie da to pies nie weźmie
Opublikowano
Jakiś czas temu czytałem, że można przerobić interfejs VAG USB tak aby pracował z BMW. Na forum ecubb znalazłem ciekawy opis http://ecubb.bmwecu.org/board/viewtopic.php?t=617&start=0[ autorstwa koogle i postanowiłem go sprawdzić. Jak się okazało wszystko działa świetnie. Mamy pełnowartościowy interfejs USB za niewielkie pieniądze.

 

.......

 

Oczywiście interfejs rozpoznaje baterię i zapłon.

W 100% działa na nim INPA, DIS, SSS.

 

Tak więc jeżeli ktoś posiada nieużywanego VAG'a nie pozostaje nic innego jak brać się za przeróbkę.

 

Pozdrawiam.

 

:twisted2: :dance: :twisted2: :dance: :twisted2: :dance:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ladny opis kolego roney ale nie wiele to zmieni na forum jedynie na allegro zacznie sie wysyp tanich fejsow ;)
Opublikowano
Ladny opis kolego roney ale nie wiele to zmieni na forum jedynie na allegro zacznie sie wysyp tanich fejsow ;)

 

Przy czym wiadomo bylo, ze zwykle KKL po zmostkowaniu pinow 8 i 7 nadawaly sie do diagnostyki i kodowania nowszych beemek. Apropo - czy np e34 bedzie chodzic na tak przerobionym fejsie ?

Xdrive

Koder

Opublikowano
Ja mam pytanko dot DIS. Jak wystapia bledy np w jakims sterowniku to klikajac zielona strzalke w prawo dochodzimy czasem do momentu w ktorym mozna wybrac "Expert mode" i tam sa rozne testy, mozna kasowac bledy itd. Jak to uaktywnic bez pojawienia sie bledow ? Moze pytanie glupie ale jakos mi sie nie udalo :(

pozdrawiam

mavic

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ladny opis kolego roney ale nie wiele to zmieni na forum jedynie na allegro zacznie sie wysyp tanich fejsow ;)

 

Przy czym wiadomo bylo, ze zwykle KKL po zmostkowaniu pinow 8 i 7 nadawaly sie do diagnostyki i kodowania nowszych beemek. Apropo - czy np e34 bedzie chodzic na tak przerobionym fejsie ?

 

Beda chodzic auta ale tylko powyzej 1998 do starych wciaz ADS jest nie zastapiony :twisted: Takze dokupowanie przejsciowki obd - 20 pin BMW to zbedny wydatek.

Opublikowano
Takze dokupowanie przejsciowki obd - 20 pin BMW to zbedny wydatek.

 

I znow sie przyczepie, bo np e46 z 99r mają jeszcze 20 pin :mrgreen:

Xdrive

Koder

  • Moderatorzy
Opublikowano
Takze dokupowanie przejsciowki obd - 20 pin BMW to zbedny wydatek.

 

I znow sie przyczepie, bo np e46 z 99r mają jeszcze 20 pin :mrgreen:

 

Te e46 do 2000 to sa wogole nie pies ni wydra :twisted:

Przejsciowki obd - bmw 20 pin nie maja lini ignition wyprowadzonej wiec mija sie z celem ich zakup kompletnie.

Opublikowano
Zawsze mozna dorobic za fejsem wtyczke i zmieniac z okraglego na obd :) sam tak mam i sobie chwale :) oczywiscie piny we wtyczkach musialem poddac modyfikacji. Mam jeszcze pytanko - czy w tak zmodyfikowanym fejsie jak podal kolega u góry dziala identyfikacja w dis ?

Xdrive

Koder

Opublikowano
Zawsze mozna dorobic za fejsem wtyczke i zmieniac z okraglego na obd :) sam tak mam i sobie chwale :) oczywiscie piny we wtyczkach musialem poddac modyfikacji. Mam jeszcze pytanko - czy w tak zmodyfikowanym fejsie jak podal kolega u góry dziala identyfikacja w dis ?

 

Jeśli chodzi o identyfikację w DIS to modele E39 z 2002, E46 z 2003 (takie był sprawdzane akurat) rozpoznaje bezbłędnie.

 

Pozdrawiam.

jak suka nie da to pies nie weźmie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciałem podziekować koledze hunterowi za pomoc w konfiguracji Dis'a. Jeszcze raz dzięki !!!
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy proszę o pomoc

W jaki sposób doklepać za pomocą Disa numer wtrysku do ECU czy DDE

I który to jest numerek z wtryskiwacza

Poproszę o w miarę dokładny opis

Dziękuję za pomoc :modlitwa:

Pozdrawiam
Opublikowano

Dla osób co po instalce BAZY nie wiedzą jak dalej instalować Program

http://tnij.org/csap

 

P.S.

Ważne są tylko obrazki !

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano

Proszę o rozjaśnienie mi sytuacji z instalacja GT1/DIS. Zainstalowałem Easy Base v44 a na to Progman v44. Powiedzmy że wszystko przebiegło bez większych problemów. Easy-Base to naprawdę uproszczenie sprawy. Sprawdziłem jeszcze raz moje ustawienia z tymi które podał kolega rOBSOnX (łamacz konwenansów :D ) dotyczących ustawienia sieci i GT1. Co do sieci mam identycznie z GT1 nie idzie już tak jak powinno. Dodam ważną rzecz nie mam jeszcze prawidłowego kabla, na razie chciałem uruchomić/przetestować to na sucho, że jak tylko przyjdzie kabel to mieć już wszystko gotowe. Podam linki do dwóch screenów z oznaczeniami co nie działa:

 

http://www.bitmal.com/DIS.jpg

 

http://www.bitmal.com/API.jpg

1. Czy sprawdzę GT1 i DIS nie mając fizycznie poprawnego kabla podpiętego do samochodu(chodzi o oszukanie programu przez emulację innych aplikacji tylko na potrzeby testu)?

2. Dlaczego po wpisaniu adresu IP w GT1 i zapisaniu zmian, a następnie zamknięciu okna, gdy do niego wracam GT1 nie zachowuje ustawień?

3. Dlaczego nie pokazuje się zakres przy tym jakby monitorku w prawym górnym rogu? Czy to wina braku kabla czy czegoś mi jeszcze brakuje?

4. Skąd przy teście API(w EasyBASE menu) wyskakuje ten błąd? Czy to dlatego że nie mam podłączonego interfejsu czy dalej mam źle skonfigurowaną sieć?

 

Bardzo proszę o podpowiedź co robię źle lub czy może brakuje mi jeszcze jakiegoś programu/emulatora lub na tym etapie powinienem mieć już kabel.

Opublikowano
Proszę o rozjaśnienie mi sytuacji z instalacja GT1/DIS. Zainstalowałem Easy Base v44 a na to Progman v44. Powiedzmy że wszystko przebiegło bez większych problemów. Easy-Base to naprawdę uproszczenie sprawy. Sprawdziłem jeszcze raz moje ustawienia z tymi które podał kolega rOBSOnX (łamacz konwenansów :D ) dotyczących ustawienia sieci i GT1. Co do sieci mam identycznie z GT1 nie idzie już tak jak powinno. Dodam ważną rzecz nie mam jeszcze prawidłowego kabla, na razie chciałem uruchomić/przetestować to na sucho, że jak tylko przyjdzie kabel to mieć już wszystko gotowe. Podam linki do dwóch screenów z oznaczeniami co nie działa:

 

http://www.bitmal.com/DIS.jpg

 

http://www.bitmal.com/API.jpg

1. Czy sprawdzę GT1 i DIS nie mając fizycznie poprawnego kabla podpiętego do samochodu(chodzi o oszukanie programu przez emulację innych aplikacji tylko na potrzeby testu)?

2. Dlaczego po wpisaniu adresu IP w GT1 i zapisaniu zmian, a następnie zamknięciu okna, gdy do niego wracam GT1 nie zachowuje ustawień?

3. Dlaczego nie pokazuje się zakres przy tym jakby monitorku w prawym górnym rogu? Czy to wina braku kabla czy czegoś mi jeszcze brakuje?

4. Skąd przy teście API(w EasyBASE menu) wyskakuje ten błąd? Czy to dlatego że nie mam podłączonego interfejsu czy dalej mam źle skonfigurowaną sieć?

 

Bardzo proszę o podpowiedź co robię źle lub czy może brakuje mi jeszcze jakiegoś programu/emulatora lub na tym etapie powinienem mieć już kabel.

 

Kabelek nie ma żadnego znaczenia

Zainstaluj Ediabas'a ustaw Ediabas.ini a potem uruchom IFHSERV

Zainstaluj i uruchom DH Emulator

Odpal DIS'a

Jak dalej nie idzie - usuń i zainstaluj kartę sieciową w DIS'e (najprościej z MENU ukrytego)

Jak to zrobisz sprawdź APITEST

Powodzenia

Powinno być OK - jak nie to napisz na GG

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
Oczywiście interfejs rozpoznaje baterię i zapłon.

W 100% działa na nim INPA, DIS, SSS.

 

Witam. A gdzie dokładnie ma być umieszczony plik obd.ini? Używam kkl od dłuższego czasu i działa ale nigdy nie rozpoznało baterii i zapłonu. Obecnie plik umieszczony mam w C:\EDIABAS\Bin

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Oczywiście interfejs rozpoznaje baterię i zapłon.

W 100% działa na nim INPA, DIS, SSS.

 

Witam. A gdzie dokładnie ma być umieszczony plik obd.ini? Używam kkl od dłuższego czasu i działa ale nigdy nie rozpoznało baterii i zapłonu. Obecnie plik umieszczony mam w C:\EDIABAS\Bin

 

Tak piszą:

 

2.2 Interface „STD:OBD“ OBD.ini

Attention :

The file OBD.ini has to be in the Windows-directory !

(This file is not used, if it is located in the EDIABAS-directory.)

Example for OBD.ini :

[OBD]

Port = Com1

;Einstellen der seriellen Schnittstelle

;erlaubte Werte: COM1, .., COM99

TRACELEVEL = 0

;nur für interne Fehlersuche

;erlaubte Werte: 0=aus, ansonsten 0x00000000 .. 0xFFFFFFFF

RETRY = OFF

;Wiederholung im Fehlerfall, wird von EDIABAS bereits gemacht, sollte deshalb aus sein.

;erlaubte Werte: OFF, ON

MODE=NORMAL

;Bei KBUS werden DS2-Telegramme in K-Bus-Telegramme umgewandelt.

;Kommunikation nur am einzelnen DS2-Steuergerät am K-Bus zulässig.

;erlaubte Werte: NORMAL, KBUS

HARDWARE=OBD

;OBD-Stecker OBD

;OBD-Stecker am USB->Seriell-Adapter USB

;alte ADS-Hardware ADS

UBATT=ON

;Bei UBATT=OFF wird der Batteriestatus nicht über die Hardware ermittelt

;sondern fest auf „Batteriespannung vorhanden“ gesetzt.

;Workaround für den Hardwarefehler des LAPTOP DELL LATITUDE D600.

;Dieser ist nicht in der Lage den Batteriestatus richtig zu erkennen.

Für den Mehrkanalbetrieb unter EDIABAS werden die einzelnen UNITs über eine

entsprechende Sektion eingestellt. Die Einträge aus der Sektion [OBD] werden als

default-Werte übernommen.

Es müssen also nur die Werte angegeben werden, die sich ändern.

EDIABAS-Auruf: apiInitExt(”STD:OBD”,”x”,””,””) wobei das eine Zeichen x die UNIT

angibt.

[uNIT_x] x = A, B, ...,Y, Z, 0, 1, .., 8, 9

Port = Com1 COM1 .. COM9

TRACELEVEL = 0x00000000 0x00000000 .. 0xFFFFFFFF

RETRY = OFF OFF, ON

MODE=NORMAL NORMAL, KBUS

HARDWARE=OBD OBD, USB, ADS

 

Z tego wynika że jak jest w C:\EDIABAS\Bin - to nie jest używany !!!

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Opublikowano
Używam kkl od dłuższego czasu i działa ale nigdy nie rozpoznało baterii i zapłonu

 

a masz przerobiony tak jak w opisie Rooney'a ?

Opublikowano
Używam kkl od dłuższego czasu i działa ale nigdy nie rozpoznało baterii i zapłonu

 

a masz przerobiony tak jak w opisie Rooney'a ?

 

roney'a, nie mylić z piłkarzem Rooney'em proszę :)

 

U mnie OBD.ini jest tylko w katalogu C:\EDIABAS\Bin i wykrywa zapłon i baterię. Choć wcale nie twierdze, że jest z tego miejsca używany :)

 

 

Pozdrawiam.

 

PS:

Tak przy okazji znalazłem gdzieś w sieci opis jak zainstalować drukarkę w DIS'ie. Można drukować np. do PDF. Działa, sprawdzone.

 

http://rapidshare.com/files/191168867/winlpd.zip.html

jak suka nie da to pies nie weźmie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.